Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Herregud, så idiotisk! Så det er altså ikke snakk om at pappakvoten er et visst antall uker, det er 3-deling uansett dekningsgrad..?! I så fall kommer jeg definitivt til å velge 100% og så ulønna..!Ja, det er fordi sist var det kun 10 uker som var pappakvoten. Blir den tredelt så tilsvarer det ca 19 uker + /- noen dager...
Herregud, så idiotisk! Så det er altså ikke snakk om at pappakvoten er et visst antall uker, det er 3-deling uansett dekningsgrad..?! I så fall kommer jeg definitivt til å velge 100% og så ulønna..!
Jeg er mildt sagt forvirra av hele greia... vet ikke hva det betyr for meg som er student (har jobb ved siden av da, men 1-3 dager i uka).
Samboer vil gjerne ha pappaperm denne gangen da han har fast jobb og ikke student, men aner ikke hvordan det løser seg når jeg studerer og ikke har tenkt til å ta permisjon fra studiene. Gjorde ikke det sist heller..
Det lurer jeg også på. Jeg kan egentlig være ferdig studert til sommeren, men fordi jeg har frist for å levere masteroppgave først til høsten så regner jeg med å få utsettelse. Det er litt ambisiøst å levere før termin tror jeg.
Synes disse reglene er vanskelige både for studenter og de av oss som muligens havner mellom alle stoler.

Mulig du vet det, men Nav har en chattefunksjon på hjemmesidene sidene som er veldig greie, om du ikke vil ringe de å spørreJa :/ jeg er midt i studiet denne gangen og (detter er bavhelor og barn nr2) så støtte får jeg evt fra lånekassen, men jeg syntes det ble vanskeligere når samboer jobber... hvis han tar hele permisjonen får jeg kanskje ikke samme rett som hvis vi "deler"? Nå går jeg kanskje over på et litt annet tema, men jeg er bare totalt forvirret for tia
![]()
Ja :/ jeg er midt i studiet denne gangen og (detter er bavhelor og barn nr2) så støtte får jeg evt fra lånekassen, men jeg syntes det ble vanskeligere når samboer jobber... hvis han tar hele permisjonen får jeg kanskje ikke samme rett som hvis vi "deler"? Nå går jeg kanskje over på et litt annet tema, men jeg er bare totalt forvirret for tia
![]()
Ja :/ jeg er midt i studiet denne gangen og (detter er bavhelor og barn nr2) så støtte får jeg evt fra lånekassen, men jeg syntes det ble vanskeligere når samboer jobber... hvis han tar hele permisjonen får jeg kanskje ikke samme rett som hvis vi "deler"? Nå går jeg kanskje over på et litt annet tema, men jeg er bare totalt forvirret for tia
![]()
Jeg snakket med en rådgiver hos studentsamskipnaden, som hjalp meg en del. De kan ikke svare på alt, men har vært borti en del før som kan være til hjelp. Kanskje det kan være en mulighet for deg også?
Hvis du jobber 1-3 dager i uken så har du vel kanskje rett til foreldrepenger i tillegg, forresten. Du kan søke støtte både fra lånekassen og fra nav når du både er student og jobber. Det vet du kanskje når du har gjort dette før.
Hvis du ikke jobber ved siden av studiene og dermed ikke har opptjent deg rett til foreldrepenger, vil far kunne ta alt foruten 3 uker før og 6 uker etter så fremt du studerer på fulltid.
Mulig du vet det, men Nav har en chattefunksjon på hjemmesidene sidene som er veldig greie, om du ikke vil ringe de å spørre![]()
Sniker meg litt inn her, selv om jeg egentlig hører til i august. Skal ha ks ca en mnd før termin, så får nok en julibaby. Selv om jeg nesten håper på en litt prematur baby hvis de nye permisjonsreglene blir noe av. Synes det er skikkelig slemt å bestemme noe som får så store konsekvenser for oss som allerede er gravide, og har planlagt ut fra eksisterende ordning.
Som dere sikkert har skjønt, liker jeg ikke den nye ordningen i det hele tatt, da det setter oss i en skikkelig vanskelig økonomisk situasjon. Pga jobben jeg har, kan jeg umulig gå tilbake til jobb før etter 9-10 mnd, og da tvinges jeg til å ta ulønnet permisjon for å få det til. Med det taper jeg både penger og pensjon i forhold til gammel ordning, men blir like lenge borte fra jobb. Skikkelig etter intensjonene med den nye ordningen...
Inne i augustverden virker det som om flertallet jubler for den nye ordningen, eller ikke har noe problemer med ulønnet permisjon, så det var litt godt å komme hit og se at jeg ikke er den eneste som misliker overformynderi... [emoji1303]
Jeg er enig med deg, syns det er helt tragisk. Vi blir også tvunget til at jeg tar ut ulønnet for å få det til. Jeg vil heller ikke være klar til å forlate babyen etter hva, 6 mnd hjemme?[emoji27]
Vi blir også å ta ulønnet, har begynt å spare allerede nå.. Utrolig irriterende at de skal tre dette ned over hodene våres. Med den gamle ordningen hadde jeg ikke trengt å ta ulønna perm.Sniker meg litt inn her, selv om jeg egentlig hører til i august. Skal ha ks ca en mnd før termin, så får nok en julibaby. Selv om jeg nesten håper på en litt prematur baby hvis de nye permisjonsreglene blir noe av. Synes det er skikkelig slemt å bestemme noe som får så store konsekvenser for oss som allerede er gravide, og har planlagt ut fra eksisterende ordning.
Som dere sikkert har skjønt, liker jeg ikke den nye ordningen i det hele tatt, da det setter oss i en skikkelig vanskelig økonomisk situasjon. Pga jobben jeg har, kan jeg umulig gå tilbake til jobb før etter 9-10 mnd, og da tvinges jeg til å ta ulønnet permisjon for å få det til. Med det taper jeg både penger og pensjon i forhold til gammel ordning, men blir like lenge borte fra jobb. Skikkelig etter intensjonene med den nye ordningen...
Inne i augustverden virker det som om flertallet jubler for den nye ordningen, eller ikke har noe problemer med ulønnet permisjon, så det var litt godt å komme hit og se at jeg ikke er den eneste som misliker overformynderi... [emoji1303]