Nye BV Gravid appen....

Appen viser på en måte feil ang det med hvilken uke man er i også. Den lilla gravidappen er bedre på det. Man er jo i uke 5 når man er 4+0 til 4+6, men man er 4uker og f.eks 3 dager på vei :p
sånn som nå er jo jeg 31+2 på vei, og er i uke 32 :

Vis vedlegget 115322
Jeg mener denne sier feil da. Er jo til å bli gal av, men jeg sier jo f eks ikke at jeg er i år 33 når jeg ikke har fylt år enda. Blir jo det samme.
Er i 30. uke nå, men jeg sier at jeg er 29 uker:)

Appen er nå oppdatert. Håper at installasjonsproblemene er borte. Terminlengden er nå korrekt (283 dager). Beklager disse feilene!
Legg til magebilde kan tas bort under innstillinger.

Min fungerte bra i flere timer i går etter siste oppdatering, men så skjer det at jeg ikke kommer inn igjen. Eneste løsning er å avinnstallere og legge inn på nytt som sist. Virker som det er en sorteringsfil som bygger seg opp for hver gang som ikke sletter seg selv.
ImageUploadedByBV Forum1430557548.162332.jpg

Hvordan den teller hvilken uke, og hvilken dag er nok litt etter hvilken linje en legger seg på. Her henviser jeg til hvordan redaksjonen i Babyverden referer til dette.

Min fungerte bra i flere timer i går etter siste oppdatering, men så skjer det at jeg ikke kommer inn igjen. Eneste løsning er å avinnstallere og legge inn på nytt som sist. Virker som det er en sorteringsfil som bygger seg opp for hver gang som ikke sletter seg selv.
Vis vedlegget 115355
Sånn ble min også :(

Jeg mener den lilla ikke er rett. Jeg er ikke 30 uker før jeg er 30+0.

Nei, det stemmer jo. Du er 30 fullgåtte uker når du er 30+0, men du er jo gravid i den trettiende uken(29 fullgåtte uker + for eksempel 5 dager). Sier du ikke at vi er i uke 18 i året(som er denne uken) før på mandag da eller, fordi da er det 18+0? ;-)

Nei, det stemmer jo. Du er 30 fullgåtte uker når du er 30+0, men du er jo gravid i den trettiende uken(29 fullgåtte uker + for eksempel 5 dager). Sier du ikke at vi er i uke 18 i året(som er denne uken) før på mandag da eller, fordi da er det 18+0? ;-)

Alle uker starter vell på en mandag? De bruker heller ikke denne måten å si det på, på sykehuset. Så hvorfor endre det?

Alle uker starter vell på en mandag? De bruker heller ikke denne måten å si det på, på sykehuset. Så hvorfor endre det?

Enig her ja.
Legen, jordmor og sykehuset her og bruker samme betegnelse.
Man har heller ikke lov å si man er 18 f.eks før man er fullgåtte 18 år, sånn for å ta et eksempel som har aldersgrenser bundet til seg:)

Min jordmor sier jeg er i uke 32 og at jeg er 31+2 på vei.

Det med ukenummer mener jeg: er du i uke 1, eller uke 0 når kalenderen viser tirsdag 2. Januar? - jo du er i uke 1 (0+2) ;-)

Enig her ja.
Legen, jordmor og sykehuset her og bruker samme betegnelse.
Man har heller ikke lov å si man er 18 f.eks før man er fullgåtte 18 år, sånn for å ta et eksempel som har aldersgrenser bundet til seg:)

Men du er i ditt 18. Leveår når du er 17 ;-) dvs at hvis vi gjør om årene til uker, er du i din 18 uke, når du er 17 fullgåtte.

Det med ukenummer mener jeg: er du i uke 1, eller uke 0 når kalenderen viser tirsdag 2. Januar? - jo du er i uke 1 (0+2) ;-)

Ser denne ja;)
Men om noen spør hvor langt jeg er på vei nå så sier jeg jo 29 uker. Sier ikke at jeg er i 30. uke. Men egentlig så er begge riktig:p

Men du er i ditt 18. Leveår når du er 17 ;-) dvs at hvis vi gjør om årene til uker, er du i din 18 uke, når du er 17 fullgåtte.

Men man sier jo ikke at man er i sitt 18. år. Jeg har ihvertfall aldri hørt noen bruke den betegnelsen:p
Men som nevnt og, så er vel egentlig begge riktig når man tenker sånn.
Blir bare forvirret pga alle rundt het bruker samme som BV;)

Vi har vell ingen uke 0... :p er vell ingen som teller vanlige uker på den måten... men jeg syns ikke det blir det samme. Men du får si det du vil og det gjør jeg også ;)

Men man sier jo ikke at man er i sitt 18. år. Jeg har ihvertfall aldri hørt noen bruke den betegnelsen:p
Men som nevnt og, så er vel egentlig begge riktig når man tenker sånn.
Blir bare forvirret pga alle rundt het bruker samme som BV;)

Ja, man må bare holde seg til en av måtene å si det på.

Hvor mange mnd sier du at du er når du er 32+0 på vei da? :p det er jo det neste vanskelige spørsmålet.

Ja, man må bare holde seg til en av måtene å si det på.

Hvor mange mnd sier du at du er når du er 32+0 på vei da? :p det er jo det neste vanskelige spørsmålet.

Jeg teller kun kalendermnd jeg, og bruker samme måten der:) så da er jeg er 6 mnd på vei. Har ikke skjønt hvorfor det skal være forskjell på gravidmnd og kalendermnd. 1 mnd er 1 mnd uansett i mitt hue:p

Eller 6,5 :p

Back
Topp