Nye BV Gravid appen....

Mange som spør hvor mange måneder da.. Da kan man jo ikke si 32 uker :p det er like irriterende som når man spør hvor gammel en unge er, så svarer foreldrene 29 måneder :p haha
Nei da sier man mnd, da om ikke personen klarer å regne ut det selv. ( hvem klarer ikke det?)
Helt vanlig å si at ungen er så og så mange mnd. Men jeg liker best å si 1 år osv :p

Nei da sier man mnd, da om ikke personen klarer å regne ut det selv. ( hvem klarer ikke det?)
Helt vanlig å si at ungen er så og så mange mnd. Men jeg liker best å si 1 år osv :p

Så hvis jeg sier til deg at jeg er 28 uker, tar du det i hodet iløpet av noen sekunder hvor langt man er på vei da? Mange som ikke har vært gravide selv som ikke får helt til det, og som ikke engang vet hvor mange uker man går gravid. Ja, på barn foretrekker jeg mnd frem til de er 1 år, så får det gå i 1 år og 3 mnd, 1,5 år, 1 år og 9 mnd osv :p haha

Så hvis jeg sier til deg at jeg er 28 uker, tar du det i hodet iløpet av noen sekunder hvor langt man er på vei da? Mange som ikke har vært gravide selv som ikke får helt til det, og som ikke engang vet hvor mange uker man går gravid. Ja, på barn foretrekker jeg mnd frem til de er 1 år, så får det gå i 1 år og 3 mnd, 1,5 år, 1 år og 9 mnd osv :p haha
Jupp:p Hehe da får de begynne å telle på fingrer og tær om de ikke klarer :laughing002
Neia, skjønne hva du mene.

Er den appen bare til iPhone eller er den til Samsung også? finner den ikke.. :p

Hei

BV gravid appen er oppdatert og feil fikset. I Google play heter appen Babyverden.no, men der kommer det en oppdatering om kort tid.

Vi regner svangerskapslengde på samme måte som jordmødre og leger. Altså begynner vi på 0 uker og 0 dager den første dagen i siste menstruasjon før du blir gravid. Vi sier derfor at du for eksempel er 12 uker gravid fra og med 12+0 til og med 12+6, selv om du er i den trettende uken. Du ville ikke sagt at babyen din er i sin ellevte måned, men at den er 10 måneder gammel. Det blir på samme måte.

For ordens skyld – vi regner at et svangerskap varer i 283 dager, slik Helsedirektoratet anbefaler. Det gir termin i uke 40+3.

Vennlig hilsen Maren, Babyverden

Hvordan den teller hvilken uke, og hvilken dag er nok litt etter hvilken linje en legger seg på. Her henviser jeg til hvordan redaksjonen i Babyverden referer til dette.
Jeg har sikkert sletta og lagt til nye appen 10000 ganger og funker til jeg går ut til noe annet. Da må jeg slette den igjen og laste den ned for å komme inn igjen. Jeg vil den skal funke:( :)

Drittapp! Lasta ned på nytt og nytt, etter en stund kommer bare "ugyldig brukernavn eller passord". Nå gidder jeg ikke å prøve mer.

Har gitt opp jeg også .... Det kommer akuratt det samme hos meg også at den henger seg opp etter en stund

Back
Topp