Nydelige skatten vår...

Wembie

Elsker forumet
Testene

Ja, her kommer altså beviset...eller bevisene[;)] Tok den første testen bare for å ta en test...hadde på ingen måte regnet med at det skulle komme noen strek...men siden jeg fikk 10 tester i posten, så måtte jeg jo bare[8D]
Og jeg kan jo ikke la de ligge ubrukt i skapet[;)] hihi...

Det ENDELIGE beviset[8D] Svart på hvitt nå[;)]

Jeg er heeeelt avhengig..må bare bruke opp testene, også digger jeg og se at streken blir sterkere...
Har aldri hatt en sååå positiv test som dette her før...så kanskje det faktisk betyr at det går riktig vei denne gangen!!! *Hååååper*

Tror vel egentlig ikke at de blir noe sterkere jeg[8D][8D][8D][;)][;)][;)]

Mange som sier at en el test vil slå ut dersom man er gravid, så måtte prøve[8D][8D][8D] tviler på at noen er uenige i at den er positiv[;)] hihi[:D]

Ultralyd

25.januar: Tenk...i dag fikk vi se lille skatten vår for aller første gang...helt utrolig...tror fortsatt ikke at det har gått opp for meg, er litt i sjokk!
Men den lille var heeelt perfekt!

Akkurat så stor som h*n skulle være (ca.7mm) og hjertet banket som bare det...123 slag i minuttet! En helt fantastisk lyd! Vi var så heldige at vi fikk med oss et par filmsnutter også, hvor man klart og tydelig ser hjerte dunke! Helt fantastisk!

Vi skal faktisk bli foreldre i september

15.februar: Seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeelille skatten vår har det kjempe bra!!!
H*n har vokst akkurat h*n skal (hele 2,6 cm er skatten vår blitt)...og hjerte slo som bare det!!! Legen jeg var hos valgte faktisk og ta utvendig ul...hadde aldri trodd at han skulle klare og finne noe, da jeg har flere kilo for mye på magen...men det gjorde han!!! Det var en aktiv liten krabat, men alt så altså heeelt perfekt ut...Legen min, som var en godt voksen dansk mann, fikk dessuten gode plusspoeng, da han så at han synes jeg skulle få enda en ul om 3 uker, da han skjønte hvor bekymret jeg hadde vært...Fortsatt veldig uvirkelig alt sammen, men begynner sakte men sikkert og gå opp for meg nå[:D]

7.mars:
Har lyst til å rope det ut....."JEG SKAL BLI MAMMA, OG MIN KJÆRE SKAL BLI PAPPA IGJEN" Tenk det.....herregud for en deilig følelse! Ca. ett kvarter for sent fikk jeg komme inn til legen...(riktignok ikke den samme som sist gang)...vi pratet litt, og fikk spørsmålet: "kjenner du deg gravid?" og momentant kom det fra meg...."NEI!"...tror han ble veldig overrasket stakkars[;)] men han virker ikke veldig bekymret..."jeg var nok bare heldig"...og det stemte jo det!!! For lille skatten vår hadde vokst til hele 6,4 cm...og alt så nok en gang helt perfekt ut...Legen mente dessuten at jeg mest sannsynlig var noe lengre på vei enn det jeg trodde...men kun et par-tre dager...men jeg venter og ser til den ordinære[:D][:D][:D]
Seeeeeeeeeeeeeeeeeee på nyyyyyyydelige lille skatten vår

Den ordinære:

1.trimester

Unnfangelsen finner sted omkring: 23.desember 2010
Hjertet begynner å slå: 17.januar 2011
Embryoet beveger seg: 10.februar 2011
Embryperioden er slutt, du bærer nå på et foster: 17.februar 2011
Alle indre organer er ferdig formet: 17.februar 2011

6+4 første ultralyd: Fikk se verdens nydeligste lille skatt, med et bankende hjerte! (innvendig ul)
9+4 andre ultralyd:
Fikk nok en gang se lille skatten vår...og denne gangen hadde h*n vokst med hele 2cm!!! (utvendig ul)

jubler litt forsiktig

5-8 uke 89,2% sjanse for at det går bra...første målstrek er passert[:D]

9-12 uke 93,8% sjanse for at det går bra...og andre[:D]

2.trimester

Risikoen for spontanabort avtar: 3.mars 2011
Kvalmen avtar for de fleste: 10.mars 2011 (hvilken kvalme?)
Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 17.mars 2011
Fosteret svelger og tisser: 31.mars 2011
Tid for ultralyd: 7.april 2011
Du kan kjenne fosterets bevegelser: 14.april 2011
Fosteret begynner å få et søvnmønster: 28.april 2011
Fosteret begynner å høre: 19.mai 2011
Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 16.juni 2011

12+3
: Nyyyydelige lille skatten vår har vokst seg stor og sterk...hele 6,5 cm var h*n i dag

13-16 uke 96,3% sjanse for at det går bra...og tredje[:D]

17-20 uke 98,9 sjanse for at det går bra...og fjerde [:D]
21-24 uke 99,3% sjanse for at det går bra...og femte
25-28 uke 99,8% sjanse for at det går bra...og sjette

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Min sin voksende mage

Uke: 17+6
Her kommer mitt første magebilde[:D][:D][:D] Begynner å ta form nå...synes jeg iallefall selv[8D]

3.trimester

Mange fostre legger seg med hodet ned: 21.juli 2011
Svangerskapspermisjonen begynner: 27.august 2011
Antatt termindato: 17.september 2011

Uke 33 :)))

Diverse til lille skatten

Inspirasjon til barnerommet...

~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~ ~

Bare mååååå ha

Lille skatten vår

Gutt eller jente???

Det skal bli spennende å se, hva det er som gjemmer seg i magen...

Per dags dato har jeg ingen klar feeling, men så er dette førstemann også da, så vet vel ikke heeelt hva jeg skal "kjenne" etter...
Blir dessuten interessant å se om det kinesiske fødselskartet har rett..tar gjerne ei lite prinsesse jeg...eller en liten prins!

Kinesisk fødselskart: Jente

Magefølelse: ???

Ringtesten: Jente

Blodskiftetesten: Gutt og jente...
Sambo: 04-08-12
Meg: 05-08-11
Barn unnfanget ca : 23.12.10

Mageform: Litt tidlig enda, skriver inn senere...

Ordinær ultralyd:

Uke 4: Embryoet er i begynnelsen av denne uken to uker gammelt. Det dannes en strek langs nesten hele ”ryggplaten”, og embryoet blir mer avlangt. Denne streken danner barnets akse. Cellene fra ”ryggplaten” begynner å bli spesialiserte og beveger seg mot plasseringen til de organene de skal danne. Blant annet vandrer celler fra rygglaget gjennom streken og danner et nytt cellelag mellom de to allerede eksisterende lagene i embryoet. Mot slutten av uken har dermed embryoet tre lag med forskjellige oppgaver. Ett skal danne respirasjonsorganene (pusteorganene) og fordøyelsessystemet. Det andre vil danne bein, muskler, vev, kjønnsorganer, nyrer og blodomløp. Og det tredje vil danne hud, hår, hjerne og ryggmarg.

Hei hei alle sammen...
Kan ikke si så veeeldig mye om meg selv enda, annet enn at jeg er en ung dame på 23 år...og jeg heter da Wembie[:D]
Og jeg har vært sammen med mannen i mitt liv i litt over 2 år Vet ikke helt hvor ofte jeg kommer til å skrive i dagboka mi, men er greit å ha et sted hvor man kan drømme litt, samt tømme seg hvis det skulle bli nødvendig[;)]

Tusen takk for at dere tok dere tid til og lese...og det er baaaare å kommentere...bare koselig det..
Gleder meg veldig til å bli kjent med alle dere herlige september snuppene!

Uke 5: Embryoet er i begynnelsen av denne uken tre uker gammelt. Nå begynner hodedelen av embryoet å vokse, og det når en pæreform med en liten hale. Ryggsøylen, ryggmargen, hjernen, hjertet, skjelettet og musklene begynner så smått å utvikles. Små somitter, som ser ut som bitte små humper, formes langs ryggen til embryoet. Disse vil blant annet danne ryggsøylen, ribbein og muskler. To hjerterør formes, smelter sammen til et rør og danner det primitive hjertet. Når embryoet er 25 dager gammelt (fra unnfangelse), i midten av denne uken, begynner det lille hjertet å slå og pumpe væske rundt i kroppen!
I nevralrøret formes ryggraden, ryggmargen og hjernen. I løpet av noen dager vil nevralrøret lukke seg. Dette skjer ved at nervefoldene smelter sammen. Folinsyre er et viktig vitamin for denne lukkingsprosessen, derfor anbefales det at du tar folat. Helt i slutten av uken formes de tre hjernedelene – forhjernen, som skal ta seg av hukommelse, tenking, fornuft, problemløsing og signaler fra sansene, midthjernen, som er et slags sentralbord som koordinerer signaler og sender dem til riktig bestemmelsessted, og bakhjernen, som vil ta seg av temperaturregulering, pusterytme og muskelbevegelser.

Hold deg fast lille venn

Uke 6: Embryoet er i begynnelsen av denne uken fire uker gammelt, og har en C-form med det store hodet i den ene enden og halen i den andre. Det ligner mer på en reke enn et menneske. Det er umulig å måle embryoet slik du kan måle barnet etter at det er født. Ikke har det bein og det ligger sammenkrøllet. Derfor brukes lengden fra issen til setet som lengdereferanse gjennom store deler av svangerskapet, og vi oppgir også denne på disse sidene (CRL som står for crown-rump-length).
Små sirkler dannes på siden av hodet – dette er øynene som formes! Ørene begynner også å formes nå. Celler som skal bli til lever, lunger, magesekk og bukspyttkjertel finner plasseringene sine, slik at de er klare til å utvikle organene. Levercellene begynner organdannelsen før de andre. De fleste organene er i ferd med å utvikles, og mot slutten av uken vokser det frem små knopper til armer og bein. Armene vil utvikles i et hurtigere tempo enn beina en stund fremover.
Hjertet fylles med blod denne uken. Frem til nå har det pumpet rundt væske, men nå er det ordentlig blod som går rundt i de små blodårene. Blodcellene dannes i veggen til plommesekken. Blodårene dannes i høyt tempo for å forsyne alle organene som utvikles med næring. Hjertepulsåren dannes også denne uken, og hjertet består av høyre og venstre hjertekammer. Pulsen er på 100 til 120 slag i minuttet. Nå pumpes blodet gjennom navlestrengen slik at embryoet kan kvitte seg med avfallsstoffer og motta næring fra mor. Dette er en rundgang som vil fortsette til barnet er født.

Nååå kan jeg vel skrive litt her!!! Hehe!![:D][:D]

Åh, som jeg gleder meg til å lese om heeeele reisen din, søta!!![:D][:D]

ORIGINAL: Joyleaf

Så fin dagbok du har Wembie!! Gleder meg masse til å lese om graviditeten din!! [:D][:D]

Ååååååhh, så koselig å få min aller første kommentar[:D][:D][:D]

ORIGINAL: Lambi`83

Nååå kan jeg vel skrive litt her!!! Hehe!![:D][:D]

Åh, som jeg gleder meg til å lese om heeeele reisen din, søta!!![:D][:D]

Det kan du vet du[:D] Skjønneste Lambi[:D][:D][:D] Gleder meg masse til å skrive også! *Spennende*

Hurra, Wembie, nå ble jeg skikkelig glad!!! Gratulerer så masse med en liten skatt i magen
Denne gangen skal det gå bra for deg og meg

Gleder meg til å følge reisen din videre[:D]

ORIGINAL: Lucmam

Hurra, Wembie, nå ble jeg skikkelig glad!!! Gratulerer så masse med en liten skatt i magen
Denne gangen skal det gå bra for deg og meg

Gleder meg til å følge reisen din videre[:D]

Heeeei snuppa[:D] Ja, denne gangen skal det gå bra for oss begge[:D][:D][:D] Det er jeg overbevist om, selv om det enda ikke har gått helt opp for meg[;)]

Og såååå fin signatur du har fått deg da[;)]hihi.. Er jeg som har laga den til muffmuffkaka[;)][:D]

Uke 7: Embryoet er i begynnelsen av denne uken fem uker gammelt. Det er like stort som en liten bønne og har nå en liten åpning hvor munnen formes, og to små nesebor. Hodet og hjertet er store i forhold til kroppen. Hjernen består av et tynt cellelag som omgir de såkalte hjernehulrom, som kan ses som store svarte hull på ultralyd. Vi skiller mellom endhjernen (den egentlige storhjernen, som foreløpig er den minst utviklede delen av hjernen), mellomhjernen, midthjernen og den bakerste del av hjernen som gir opphav til blant annet lillehjernen.
Hjertet slår mellom 130 og 160 slag i minuttet. I hjertet dannes viktige deler av skilleveggen og hjerteklaffer. Arm- og bein-knopper vokser og ser ut som små padleårer. Nå er ikke embryoet flatt lenger. Det er helt innelukket i fostervannssekken og er dekket av et tynt hudlag.

Ja, tenk i morgen er jeg 7 uker på vei fortsatt heeelt uvirkelig å tenke på, men herregud så deilig!
For en uke siden var hodet mitt fullt av bekymringer...Bekymringer om at jeg ikke følte meg gravid, og at jeg derfor mest sannsynlig, kom til å få dårlige nyheter på ultralyden...Men sånn gikk det altså ikke...[:D]hihi!!! Mye har sikkert med det faktum at jeg fikk sett den lille, men nå føler jeg meg tryggere enn noen gang, *bank i bordet*... Jeg føler meg gravid! Det tror jeg min kjære kan bekrefte, stakkars[8D]
Jeg våkner på morgenen og eier ikke matlyst! INGEN TING frister! Kort tid etterpå kommer kvalmen...og dette veeet jeg, men vil ikke ha mat[:-] (er nødt til å handle inn noe jeg har lyst på...naaaam...cherrytomater[;)])...Humøret svinger en del, har jeg fått hørt fra min bedre halvdel[;)] Prøver å ta meg i det selv, men ikke alltid like lett...Verst er det vel egentlig når vi legger oss...for jeg klarer nemlig ikke å finne en eneste liggestilling som er GOD[:'(] det verker i brystene og i ryggen..jeg fryser på hendene og på beina, men koker ellers...Så da UFFER jeg og AKKER meg verre enn verst[;)] Og sist, men ikke minst så har jeg altså begynt å lage noen lyder når jeg sover... (ER DET MULIG???!?) og disse vekker min kjære stakkars...av og til også megselv[8D][;)] Så konklusjonen min er vel, at jeg tross alt har noen symptomer[:D]

Er bare innom en liten tur jeg
Håper formen er bra!![:D]

Heeeeiii snuppa...
Koselig at du titter innom...Formen min har egentlig vært upåklagelig siden mandag ettermiddag...så håper den holder seg sånn[;)]  skal uansett ikke klage[:D] Åssn har du det da?

I dag er jeg 7+5 Er nesten sånn at ting faktisk begynner å gå opp for meg[:D] Pratet med sambo i dag om hvordan vi skal fortelle det...Da min beste venninne allerede vet om den lille, er det foreldrene mine som blir det store spørsmålet..Har så sinnsykt lyst til å si det til de på sølvbryllupsdagen deres...Men den er først i midten/slutten av mars..så blir lenge å holde på hemmeligheten...samtidig så tror jeg jo virkelig at en slik nyhet hadde gjort dagen deres heeelt perfekt[:D] Leker litt med ideen om å begynne på et baby fotoalbum...fikk jo noen fine bilder på den første ultralyden...og i morgen regner jeg med at jeg vet når neste blir...så da får vi sikkert enda flere...også kunne vi skrevet litt...lagd en 2-3 sider liksom...da tror jeg ikke at de hadde skjønnt det før de pakker den opp...er nemlig så redd for å avsløre meg med en gang...artig å holde det skjult[;)]

Dersom jeg hadde fått tak i et album som liknet, kunne jeg jo ha skrevet "Til bestemor og bestefar" i den ene ruta[;)] artig artig[:D]

Når det gjelder guttene til sambo, så har vi kjøpt sånne t-skjorter med "I 2011 skjer det noe stort..." (foran) "jeg skal bli storebror!!!" (bak)...så regner med at det er sånn de får vite det...Når det gjelder svigers så bor de et stykke unna...men vi snakker en del med hverandre på skype, så kunne jo vært en idè å la guttene vise frem de nye t-skjortene sine på sånn videosamtale[:D] hihi...

ORIGINAL: Wembie

Heeeeiii snuppa...
Koselig at du titter innom...Formen min har egentlig vært upåklagelig siden mandag ettermiddag...så håper den holder seg sånn[;)]  skal uansett ikke klage[:D] Åssn har du det da?

Kan heller ikke klage altså!! Tanta har sluttet å være vond og vi er såå klar for å starte neste pp!![:D][:D]
Fortsett å ha formen sånn da, snuppa!![:D][:D]

Back
Topp