Ny vogn?

Vi må ha ny vogn, og jeg får nok ikke mannen m på å kjøpe noe dyrt noe hehe. Så litt i Sverige sist. Noen som vet om noen vogn til Max 5000kr? Brukte Teutonia til nr 1 og andre vogna til nr 3. Simo hadde nr 2.
 
Brukte samme vogn til første og andre, city cross. Men nå er den utbrukt, kalesja er vinglete, understellet har fått seg en trøkk så den vil ikke alltid legge seg sammen pg litt sånt. Den fungerer dom sovevogn i bhg! Kjøpte ny babyjogger city elite når mellomste var rundt 1,5 tror jeg. Så jeg tipper vi kjøper bag til den denne gangen. Elsker vogna hvertfall :)

Er det en sånn dere har: http://www.babyshop.no/city-mini
 
Vi har simo kombi. Er kjempe fornøyd:) men det er nok ingen god vogn om du bor i by og i bygning med mange trapper ol. Er en ganske tung og stor vogn. Vi bor på landet, mye grusvei og da er den super:)
 
Vi hadde Stokke vogn det første året med sønnen vår. Da Husker jeg alle på forumet synes den var både stygg og helt håpløs. Men jeg likte den faktisk veldig godt. Bodde midt i Oslo, jeg kom inn på små Kiwi og joker butikker så lett som bare det, og barnet sitter jo så høyt at det får med seg alt som søker rundt (i sportssjefen vel å merke). Men hjulene var litt slitsomme om vi dro ut av byen på grusvei etc. Og sportsdelen litt liten, så byttet den ut. Men jeg er dermed en som aldri i livet ville hatt en stor og tung firhjuling, så smak og behag - og ikke minst, behov :)
 
Vi hadde Stokke vogn det første året med sønnen vår. Da Husker jeg alle på forumet synes den var både stygg og helt håpløs. Men jeg likte den faktisk veldig godt. Bodde midt i Oslo, jeg kom inn på små Kiwi og joker butikker så lett som bare det, og barnet sitter jo så høyt at det får med seg alt som søker rundt (i sportssjefen vel å merke). Men hjulene var litt slitsomme om vi dro ut av byen på grusvei etc. Og sportsdelen litt liten, så byttet den ut. Men jeg er dermed en som aldri i livet ville hatt en stor og tung firhjuling, så smak og behag - og ikke minst, behov :)

sportssjefen = sportsdelen ;)
 
Jepp, her blir det innkjøp av ny vogn! Gleder meg litt, det er så mange fine der ute. Men ser helt klart etter Kombivogn med søskenbrett.
 
Nå var jeg og så på Babyshop :) måtte slå ihjel litt tid mellom to møter. Mye fint :)
Får vel se litt på finn etter 12 uker.
 
Jeg har en Simo etter vesla. pent brukt som jeg kommer til å bruke til 2 mann.
Men jeg kjøpte denne vogna i 2010 med tanke på at den skulle brukes til begge barna jeg ville ha :D
 
Vi hadde Emmaljunga duo til førstemann, men etterå ha brukt Babyjogger city mini gt som sportsvogn vil jeg ikke tilbake til den tunge Emmaljungaen. Har noen erfaring med Babyjogger city med hardbag? Jeg er litt skeptisk til at den kanskje kan være ustødig pga 3 hjul, for det syns jeg gt'n vi har er, men samtidig er den nydelig å trille :)
 
Jeg har akkurat gått til innkjøp av Bugaboo Donkey, kan brukes som enkelvogn og søskenvogn. Dattera mi vil være 1år og 10 mnd når babyen kommer så er nok fortsatt avhengig av vogn for henne så da måtte vi ha en søskenvogn:) Den er allerede tatt i bruk og vi elsker den:) Til vesla hadde vi en Emmaljunga Mondial, som vi bare elsket. Var kjempe trist å selge den, men etter å ha tatt bugaboo i bruk med svingbare hjul merker jeg først nå at emmaljungaen var kanskje litt tung.
 
Vi har to vogner etter første, en simo og en tfk, men må si jeg har veldig lyst på en ny! :)
 
Har jo en liten og nett trille i tillegg til city crossen, men føler behovene er litt annerledes nå med 2., siden vi har flyttet fra Oslo til en liten by på Vestlandet. Må nok spekulere litt ja... ☺️
 
Vi hadde Emmaljunga duo til førstemann, men etterå ha brukt Babyjogger city mini gt som sportsvogn vil jeg ikke tilbake til den tunge Emmaljungaen. Har noen erfaring med Babyjogger city med hardbag? Jeg er litt skeptisk til at den kanskje kan være ustødig pga 3 hjul, for det syns jeg gt'n vi har er, men samtidig er den nydelig å trille :)
Vi har city elite, og jeg er overrasket over hvor stødig den er! Alltid vært skeptisk til trehjulinger men nå er jeg solgt. Aldri tilbake! Eneste gangene den er ustø er om det er veldig ulent terreng (store steiner/røtter ol i skogen) så man må løfte vognen litt. Regner med vi går for bag på denne hvertfall.
 
Vi hadde teutonia med storesøster. Har ikke bestemt meg enda om jeg skal bytte den ut. Er ei lita og lett vogn. Som jeg var super fornøyd med
må bare se om den er i orden først
 
Vi har Emmaljunga Edge nå, men har veldig lyst på Bugaboo Donkey når nestemann kommer. Usikker på om vi trenger søskenvogn, så får vel tenke litt på det, heldigvis noen mnd igjen:) I tillegg har vi City Mini, fornøyd med den som reisevogn:)
 
Har simo duo brukt til begge.. Og en emmaljunga scooter brukt til minste.. Simoen er godt brukt så har lyst på ny. Drømmer om BJ city elite
 
Vi har city elite, og jeg er overrasket over hvor stødig den er! Alltid vært skeptisk til trehjulinger men nå er jeg solgt. Aldri tilbake! Eneste gangene den er ustø er om det er veldig ulent terreng (store steiner/røtter ol i skogen) så man må løfte vognen litt. Regner med vi går for bag på denne hvertfall.


Jeg syns gt'n har vært litt utstødig om sønnen min har sovet i den på dagen, så har den brått veltet når han har prøvd å gå ut. Men jeg har veldig lyst på den City Elite med hardbag. Har hørt den hardbagen er litt liten, har dunoen erfaringer der? Sist fikk vi vinterbarn så da var det kjekt med storbag (hadde emmaljunga duo).
 
Her er det mye å sette seg inn i skjønner jeg. Dette er vår første, så jeg er helt grønn når det kommer til det meste. Har alltid tenkt at en vogn er en vogn. :eek:
 
Vi må ha tvilling/søskenvogn. Så må ha ny. Vet bare jeg vil ha en der de er ved siden av hverandre, så må det være hardbag med litt størrelse. Så det må letes litt tenker jeg.
 
Back
Topp