Ny uke!

Ja, er helt klart noe i det, er bare det og hive seg ut døren som er litt tungt;) Er så deilig med frisk luft og vårvær, merker det gir så mye ekstra energi også, noe som er sårt trengt om dagen;p

Deilig det ikke er så tung jobb for hodet idag, hva går tema ut på?:)

Ingenting er bedre enn friske og raske barn:) Hvordan er formen til Eskil nå mht astma og melkeintoleransen? Og hvordan er formen din?:) Er du blitt helt frisk igjen og energien tilbake? Mener og huske du hadde lite energi?

Oj, det er jo en liten stund han skal være borte:/ Har du mye hjelp av familien til og få alt til og gå rundt?:)

Jeg har skrevet en liten update på secret om oss:)

Vi skal skrive en 15 sidersoppgave i et emne som heter Forebgyggende arbeid med utsatte barn, unge og deres familier. Så har vi valgt å skrive om forebygging blant enslige mindreårige flyktninger, en gruppe som to av oss fire på gruppen jobber med. Stort, men spennende tema. Utfordringen blir nok å begrense oss nok :p

Eskil er ganske fin nå, han tåler melk (ikke så godt ren melk, men omtrent alt annet) og er ikke så ofte tett om vi passer på å gi flutide hver dag.
Jeg er i grei form, egentlig. Jeg slet mye med formen etter halsbetennelse i mai i fjor, det tok skikkelig lang tid før jeg følte meg ovenpå igjen, men det går egentlig greit nå.
Familien stiller masse opp, ja :D
Jeg har lest oppdateringen din, og skal svare når jeg får bedre tid :)
 
Gratulerer så mye med nytt hus:D
Hehe, skjønner godt Hermine blir forvirret, er ikke så lett for en 2 1/ 2 åring og forstå man skal flytte til et nytt sted:) Når begynner hu i den nye bhgen?:)
Hun begynner neste mandag. Og hun gleder seg så veldig. Gang på gang sa hun mens vi var der at hun gleda seg masse og syntes det var sååå spennende å være i den nye barnehagen. :rolleyes:
 
Vi gikk bort til barnehagen og hilsa på idag.

Hermine var så spent, og sa gang på gang at hun trodde hun kom til å få det kjempefint i den nye barnehagen sin. :D Hun er utrolig flink til å sette ord på følelsene sine til å være så liten, og sa at hun gleda seg masse til å begynne der. :)

Vi hilste på noen av de voksne, og hun som passet broren min da han var liten (han er 15 nå). Hermine skravla i vei. :)

Det beste var jo da jeg spurte nårtid ungene sov, og fikk til svar at de hadde ingen rutine på det for alle sov til forskjellige tider. :D HEEEERLIG!!!!

Etterpå lekte hun litt ute der, og ville ikke gå igjen. :D Måtte hale henne med meg. :p

Nå har vi spist lunsj ute på verandaen og Hermine sover inne. :)
 
Vi gikk bort til barnehagen og hilsa på idag.

Hermine var så spent, og sa gang på gang at hun trodde hun kom til å få det kjempefint i den nye barnehagen sin. :D Hun er utrolig flink til å sette ord på følelsene sine til å være så liten, og sa at hun gleda seg masse til å begynne der. :)

Vi hilste på noen av de voksne, og hun som passet broren min da han var liten (han er 15 nå). Hermine skravla i vei. :)

Det beste var jo da jeg spurte nårtid ungene sov, og fikk til svar at de hadde ingen rutine på det for alle sov til forskjellige tider. :D HEEEERLIG!!!!

Etterpå lekte hun litt ute der, og ville ikke gå igjen. :D Måtte hale henne med meg. :p

Nå har vi spist lunsj ute på verandaen og Hermine sover inne. :)
Det høres veldig bra ut! :D Tommel opp for den nye bhg!
 
Hun begynner neste mandag. Og hun gleder seg så veldig. Gang på gang sa hun mens vi var der at hun gleda seg masse og syntes det var sååå spennende å være i den nye barnehagen. :rolleyes:

Nææh, så gøy hu vil i barnehagen nå, var vel en del problematikk i den forrige bhgen hu gikk i? Wee, ikke lenge igjen til oppstart i en ny barnehage, virker som det kommer til og gå veldig bra:D
 
Vi gikk bort til barnehagen og hilsa på idag.

Hermine var så spent, og sa gang på gang at hun trodde hun kom til å få det kjempefint i den nye barnehagen sin. :D Hun er utrolig flink til å sette ord på følelsene sine til å være så liten, og sa at hun gleda seg masse til å begynne der. :)

Vi hilste på noen av de voksne, og hun som passet broren min da han var liten (han er 15 nå). Hermine skravla i vei. :)

Det beste var jo da jeg spurte nårtid ungene sov, og fikk til svar at de hadde ingen rutine på det for alle sov til forskjellige tider. :D HEEEERLIG!!!!

Etterpå lekte hun litt ute der, og ville ikke gå igjen. :D Måtte hale henne med meg. :p

Nå har vi spist lunsj ute på verandaen og Hermine sover inne. :)

FOR en forskjell til det bedre det var på denne og den forrige bhgen til Hermine, er jo som natt og dag- endelig blir dere tatt på alvor og Hermine fulgt opp som hu skal:) Kommer til og gå kjempefint detta:) Herre min, så flink Hermine er til og skravle:D Så godt for stor og liten med en liten sovepause:)
 
Vi skal skrive en 15 sidersoppgave i et emne som heter Forebgyggende arbeid med utsatte barn, unge og deres familier. Så har vi valgt å skrive om forebygging blant enslige mindreårige flyktninger, en gruppe som to av oss fire på gruppen jobber med. Stort, men spennende tema. Utfordringen blir nok å begrense oss nok :p

Eskil er ganske fin nå, han tåler melk (ikke så godt ren melk, men omtrent alt annet) og er ikke så ofte tett om vi passer på å gi flutide hver dag.
Jeg er i grei form, egentlig. Jeg slet mye med formen etter halsbetennelse i mai i fjor, det tok skikkelig lang tid før jeg følte meg ovenpå igjen, men det går egentlig greit nå.
Familien stiller masse opp, ja :D
Jeg har lest oppdateringen din, og skal svare når jeg får bedre tid :)

Det var et stort tema, men ikke minst like viktig, da dette dreier seg om hverdagen til mange familier i Norge:)
Spørsmålet blir da om man greier og begrense seg og holde seg til temaet, noe jeg alltid har hatt problemer med skriftlig, liker bedre muntlig oppgaver, men det er nok fordi jeg er bedre på og snakke for meg enn og skrive;) Ikke alt jeg får like godt nedpå et papir;)
Du er virkelig imponerende:) :smiley-angelic003

Så godt og høre han nå kan spise de fleste ting med melk i, unntatt ren melk, det gjør matlagingen en del lettere, forsåvidt valg av pålegg også;) Mer variert:)

Emmeth tåler ennå melkeprodukter dårlig, synd, for han er SÅ glad i ost:( Så går en del i alpro yoghurt, han spiser svært dårlig, så noe må jeg jo få i han, spesielt når han ofte har feber også, men lager en del yoghurt-is til han, får i han det i det minste. Han får fortsatt Nutramigen, så vi vet vi får i han det han trenger.

Ja, var det jeg mente, så godt formen er kommet seg igjen og du nå er frisk og full av energi, gjør mye i hverdagen bare det at helsa er i orden:)

Så godt familien stiller opp, tea:) Det trenger man når man er mye alene:)

Jada, det går fint vettu, ingen trenger og svare, men da fikk jeg oppdatert dere litt da, siden jeg ikke er så mye innom:)
 
God dag :D
Har visst skravla en del i dag dere :D

Lennypenny: så bra dere har sovet godt :D koselig på kjøkkenet deres! Barn er så skjønne når de sover :) lykke til hos tannlege! :(


Fru H: haha kjekt når man blir prioritert tilbake :p supert at leveringa gikk så bra idag :D håper det fortsetter sånn!


Marian87: blir sikkert en spennede dag for Hermine da :) greit å hilse på dem i barnehagen og få vist hun hvor hun skal bo :) og så fantastisk å høre at dem er mer fleksibel der!! :D sånn det bør være overalt!


Mammatil2prinsesser&1prins: spent selv jeg på prøvesvarene til Emmeth! Håper dere får den hjelpen dere trenger <3 skal lese tråden din senere idag :)
 
Idag har Liana sin første dag på stor avdeling :D hun var veldig klar for det og gleda seg for nå var hun stor jente! ;) og løp inn på avdelingen omtrent før hun hadde fått på seg tøflene sine :p hun kjenner jo de ansatte og barna der fra før da, så var ikke i tvil om at det kom til å gå bra :D har til og med fått spise der noen ganger i de siste ukene og vært der noen ganger på dagen mens de andre på liten avdeling sov ;) hun var nemlig den eneste som ikke sov der til vanlig :p

Jeg har vært på jobben idag (vikarjobben jeg hadde tidligere) :) var ferdig rundt 1, så da gikk jeg å handlet middag og så hjem :) har nå støvsugd her og tenker jeg straks går til bhgen for å hente ungene.

Lille-store jenta mi <3
1425302961678.jpg
 
Idag har Liana sin første dag på stor avdeling :D hun var veldig klar for det og gleda seg for nå var hun stor jente! ;) og løp inn på avdelingen omtrent før hun hadde fått på seg tøflene sine :p hun kjenner jo de ansatte og barna der fra før da, så var ikke i tvil om at det kom til å gå bra :D har til og med fått spise der noen ganger i de siste ukene og vært der noen ganger på dagen mens de andre på liten avdeling sov ;) hun var nemlig den eneste som ikke sov der til vanlig :p

Jeg har vært på jobben idag (vikarjobben jeg hadde tidligere) :) var ferdig rundt 1, så da gikk jeg å handlet middag og så hjem :) har nå støvsugd her og tenker jeg straks går til bhgen for å hente ungene.

Lille-store jenta mi <3
Vis vedlegget 106018
Så godt det gikk bra!
Var det greit å få jobbet litt?
 
Jeg fikk gjort noen gode notater på skolen i dag, og så ble det lunch med søs som hadde forelesning kl 12.
Det var koselig å hente Lillebror tidlig i bhg. De skulle akkurat til å spise ettermiddagsmat, så da satt jeg der sammen med han.
Nå er det laks, ris og grønnsaker før vi skal på svømming alle mann!
 
Så godt det gikk bra!
Var det greit å få jobbet litt?

Ja hadde gått kjempe fint idag syns dem :) men hun ble litt forvirra når hun hadde bæsja og skulle bli skiftet av en ansatt på den avdelingen.. slo seg ikke vrang eller noe, men ble litt lei seg! Jeg har jo ikke tenkt over å fortelle hun det på forhånd! Menmen, det gikk nå fint og dem begge var enige om at dem var flinke begge to :p hehe.. så nå har jeg og Liana snakket om det, og virker som om hun forstår at det er noen andre som skifter bleie nå :)

Ja veldig greit å få jobbe litt :D blir denne uka utenom onsdag ;)
 
Jeg fikk gjort noen gode notater på skolen i dag, og så ble det lunch med søs som hadde forelesning kl 12.
Det var koselig å hente Lillebror tidlig i bhg. De skulle akkurat til å spise ettermiddagsmat, så da satt jeg der sammen med han.
Nå er det laks, ris og grønnsaker før vi skal på svømming alle mann!

Så din søster studerer hun også? :) koselig å få være med han i måltidet å da! Ble laks her å idag..bare med pasta, fløtesaus og salat :)
Hadde dere det fint på svømming? :D så E hadde så fine krøller:rolleyes:
 
Så din søster studerer hun også? :) koselig å få være med han i måltidet å da! Ble laks her å idag..bare med pasta, fløtesaus og salat :)
Hadde dere det fint på svømming? :D så E hadde så fine krøller:rolleyes:
Ja, lillesøsteren min studerer bachelor i pedagogikk og går andre året sitt nå =) Så vi ses mye på høgskolen :)
Det gikk supert på svømming! T likte kurset, og vi andre fikk duppet oss godt. Lillebror er nesten litt FOR trygg i vannet. "SLIPP, SLIPP!!", sier han til oss når vi holder hna på dypet :eek: Vi slapp vi, han gikk under, og var like fornøyd etterpå :D
 
Ja, lillesøsteren min studerer bachelor i pedagogikk og går andre året sitt nå =) Så vi ses mye på høgskolen :)
Det gikk supert på svømming! T likte kurset, og vi andre fikk duppet oss godt. Lillebror er nesten litt FOR trygg i vannet. "SLIPP, SLIPP!!", sier han til oss når vi holder hna på dypet :eek: Vi slapp vi, han gikk under, og var like fornøyd etterpå :D

Så koselig å ha søsteren der å da :) fint med lunsjpause med nære ;)

Haha for en tøffing han er da :D hvertfall ikke vannskrekk haha
 
Så koselig å ha søsteren der å da :) fint med lunsjpause med nære ;)

Haha for en tøffing han er da :D hvertfall ikke vannskrekk haha
Han er ikke redd for vann, nei :p
Moro det da, men vi må passe ganske godt på da han flere ganger var på vei ut i det dype bassenget helt alene!
 
Han er ikke redd for vann, nei :p
Moro det da, men vi må passe ganske godt på da han flere ganger var på vei ut i det dype bassenget helt alene!

Ja man må være på vakt da ja.. Liana er så rask med å skal løpe på gulvet der.. og det er jo så glatt! Leeeenge siden jeg har gjort noe sånt med jentene!
 
Ja man må være på vakt da ja.. Liana er så rask med å skal løpe på gulvet der.. og det er jo så glatt! Leeeenge siden jeg har gjort noe sånt med jentene!
Ja vi jobber mye med "gå, ikke løpe..." :p
 
God morgen! :D
Lillebror fikk velge selv i dag, og ville helst ha med flaska og spise frokost i barnehagen!
Eldstemann ble dermed forsømt, og spiste frokosten sin alene foran TV-en :eek:
Men nå er begge levert, jeg skal endelig ha meg litt frokost og rydde litt her hjemme i dag. Samt lese!
Så er det senvakt :)
 
God morgen! :D
Lillebror fikk velge selv i dag, og ville helst ha med flaska og spise frokost i barnehagen!
Eldstemann ble dermed forsømt, og spiste frokosten sin alene foran TV-en :eek:
Men nå er begge levert, jeg skal endelig ha meg litt frokost og rydde litt her hjemme i dag. Samt lese!
Så er det senvakt :)
Så fint at han vil i barnehagen. :)

Jeg måtte hale Hermine med meg inn i den gamle bhg for å si farvel. Hun ville vente i bilen. :eek: Og så ville hun heller dra å leke i den gule barnehagen. :p :) Lurer litt på hva det er med den plassen som gjør at hun ikke vil være der. :confused:
 
Back
Topp