Ny start

Dette blir definitivt den mest spennende pp'en hittil! Håper Crinone gir full uttelling :D
Ja, hjelpes. Aldri har spira fått så mye hjelp som nå i alle fall. Skummelt spennende :))

CD 18/2 DPO - PP 21 forts.

I morgen skal jeg på legetime. Jeg var veldig klar for å kjempe meg fram til litt mer tilrettelegging på jobb da jeg bestilte timen, for da hadde jeg nettopp mistet, men nå er jeg plutselig litt i tvil. Føler jeg muligens er litt vel hysterisk. Greia er at vi skulle hatt et avsug over gassanestesien vi driver med, men det har vi ikke. Mao blir vi jevnlig eksponert for anestesigass. Når man er gravid, skal man ikke stå på gassanestesi i det hele tatt, så det sier seg selv at gassen ikke er bra for gravide. Hadde vi hatt avsuget, hadde jeg følt meg tryggere, for da blir man jo i teorien ikke eksponert for noe som helst. Men avsug har vi altså ikke. Og jeg føler meg ikke lenger komfortabel med å stå på gassanestesi i dpo. Ikke nå som jeg har mistet flere ganger. Ikke nå som det plutselig er en reell sjanse for å bli gravid. Tenk om det er noe sånt som gjør at jeg ikke blir gravid? Eller en kombinasjon med andre ting? Æsj, jeg vet ikke. Jeg frykter at legen ikke har peiling. Det har hun sikkert ikke heller. Jeg spurte henne en gang om noe så elementært som røntgen, men det kunne hun heller ikke svare på. Jeg forstår at de ikke kan kunne alt altså, men det er litt vanskelig å vite hva man skal forholde seg til.

Kanskje jeg heller burde tatt praten med gyn som jo har mer kunnskap på akkurat dette feltet. Jeg tenkte bare at det var mer naturlig å ta det med legen.. Kanskje. Og gyn har lang ventetid. Og jeg er i dpo NÅ! Nei, jeg får bare se hva hun sier i morgen. Kanskje jeg er fullstendig på jordet. Det blir sikkert uansett godt å lufte tankene mine for noen. Har ikke sagt noe om det på jobb, for jeg vil ikke ha virket hysterisk hvis det viser seg at legen ikke er enig. Jeg har allerede sagt at jeg ikke vil håndtere formalin o.l. som man skal ha avtrekkskap (det har vi heller ikke..) for å håndtere, og det godtas. Da burde jeg egentlig droppe gassen også, for det blir av samme grunn. Bare det at det vil snu veldig opp-ned på jobbhverdagen for de andre. Da blir det mye jobb på hun andre som kjører gass. Og da må jeg hele tiden holde de informert om når jeg er i dpo, og det vil jeg heller egentlig ikke.

Nei, jeg måtte bare få sortert tankene mine litt. Spent på hva legen sier altså!

Er det egentlig lov og ikke ha avtrekk? Sånn i forhold til HMS. Skjønner veldig godt at du blir urolig.

Lykke til hos legen ❤️

Er det egentlig lov og ikke ha avtrekk? Sånn i forhold til HMS. Skjønner veldig godt at du blir urolig.

Lykke til hos legen ❤️
Nei, det er egentlig ikke det. De driver og undersøker for å få det satt opp nå, men ting tar himla lang tid. Jeg frykter det går noen måneder til før det er oppe og går. Takk for lykkeønskninger ♥♥

CD 19/3 DPO - PP 21

1b72c326b1371bc41d9b30085df59153

Da har FF sagt seg enig med meg ;) Den er litt usikker pga de høye tempene i forkant, men det overrasket meg ikke. Så nå ligger jeg her og rugger med hoftene for å la progesteronet do its work :))

CD 19/3 DPO - PP 21

1b72c326b1371bc41d9b30085df59153

Da har FF sagt seg enig med meg ;) Den er litt usikker pga de høye tempene i forkant, men det overrasket meg ikke. Så nå ligger jeg her og rugger med hoftene for å la progesteronet do its work :))

Go go go, gullegget;)

Heia gullegget! Og lykke til hos legen. Skjønner at det er vanskelig, men egentlig burde du jo ikke håndtere gass uten avtrekk uansett tilstand, gravid eller ei. Håper de får ting på plass veldig snart!

3 DPO - PP 21 forts.

Det har gått litt i ett i dag, så jeg har ikke rukket å oppdatere før nå. Crinone var jo ikke noe problem i det hele tatt! Jeg var forberedt på en hel masse klin, men det har vært veldig veldig lite. Jeg føler meg litt "stuffed" nedi der da og er litt øm i underlivet, men det er det eneste. Så dette bør gå fint :) Ingen bivirkninger så langt.

Legen hadde ikke veldig mange gode svar til meg, men det var godt å prate litt med henne for det. Hun sa at en ting er om det faktisk er en reell risiko for feritiliteten, men en annen ting er hvis man går og ikke er komfortabel med det. Da bør man jo egentlig gjøre noe uansett. Hun anbefalte meg å ringe Arbeidstilsynet og høre om de visste noe konkret om fertilitet og anestesigassen jeg jobber med. Hun hadde funnet litt om det på nett fra sist gang jeg var hos henne og spurte om noe lignende, men der stod det egentlig bare om hvis man var gravid. Da er det iallfall vist at det kan gi fosterskader. Det eneste hun fant noe spesifikt om når det gjaldt å prøve å bli gravid, var lystgass, men det jobber ikke vi med. Gassen vi jobber med er også ganske ny, så det finnes ikke akkurat mengder med info om det.

Anyway, jeg ringte Arbeidstilsynet, men hun henviste meg egentlig bare til databladet (og der står det bare om graviditet, ikke hvis man prøver). Men hun understrekte at det egentlig ikke er greit at vi eksponeres for gass jevnlig uansett - om man så prøver eller ei, og at jeg burde snakke med arbeidsgiver om at de må rydde opp. Jeg forstod det som at det var helt innafor å nekte å håndtere anestesigass så lenge avsug ikke er på plass.

Jeg så også et sted da jeg googlet tidligere i dag at man på generelt grunnlag egentlig burde ta med inhalasjonsgasser i vurderingen hvis man er ufrivillig barnløs og jobber med denslags. De kan ha en effekt på feritiliteten, og det kan ta flere år før den er tilbake til normal tilstand. Det kan tenkes de mest tenkte på lystgass her, men det stod det ikke noe om. Men jeg må nok ta meg en prat med arbeidsgiver. Det sitter ekstremt langt inne å si at jeg ikke kan kjøre gassanestesi lenger. Det er en ganske stor og givende del av arbeidshverdagen for meg, og det blir utrolig kjipt å holde seg unna det, samtidig som det blir en ganske stor belastning for min andre kollega. Men jeg tror ikke jeg tør rett og slett. Og da tror jeg jeg kutter det helt ut, ikke bare i dpo. Jeg merker at jeg ikke synes det er greit. Og jeg merker også at jeg blir skikkelig redd for at det kan ha vært en medvirkende faktor til infertiliteten hele tiden. Jeg tror innerst inne ikke at det har vært det, men man kan jo ikke være sikker.

Så nei.. Altså, jeg må jo droppe gass når (vi får vel leve i trua ;) ) jeg blir gravid uansett, så de kan like gjerne bli vant til det først som sist. Det er bare litt kjipt hvis det drøyer veldig lenge med å bli gravid. Men igjen.. Får de avsug oppe og går, kan det vel tenkes at jeg begynner med det igjen. Vi får se.

Nei, blæ. Jeg får bake av meg litt dårlig følelse :P

God helg! :-) Ordner seg nok på jobb, alle må få velge bort arbeidsoppgaver som ikke er forsvarlige/etter forskriftene - prøvere eller ei. Det et faktisk jobben som er kjip, ikke du :-) Klem!

God helg! :-) Ordner seg nok på jobb, alle må få velge bort arbeidsoppgaver som ikke er forsvarlige/etter forskriftene - prøvere eller ei. Det et faktisk jobben som er kjip, ikke du :-) Klem!
Takk, det hørtes veldig fornuftig ut. Det er gjerne lettere å godta det når andre også mener det høres fornuftig ut :P Jeg får bare ta den kjipe praten på mandag og bli ferdig med det. Wish me luck! :S God helg til deg og ♡♡

Jeg tror den praten er viktig å ta, samtidig som at jeg skjønner veldig godt de andre tankene dine også! Jammen ikke lett! Masse lykke til :)

Hadde jeg vært deg hadde jeg nok søkt om svangerskapspenger med en gang du får helt positiv test. Det siver nok ut i hele lokalet deres og det er jo litt skummelt

Jeg tror den praten er viktig å ta, samtidig som at jeg skjønner veldig godt de andre tankene dine også! Jammen ikke lett! Masse lykke til :)
Tusen takk ♡ Jeg må bare bite i det sure eplet og ta praten, ja. Blæ. Gruer meg skikkelig.

Hadde jeg vært deg hadde jeg nok søkt om svangerskapspenger med en gang du får helt positiv test. Det siver nok ut i hele lokalet deres og det er jo litt skummelt
Ja, kanskje det.. Vi har jo dyr som er på oppvåkning også, og da kan man også bli eksponert for det. Vi får se når (om) vi kommer så langt. Jeg skal i alle fall gjøre alt i min makt for å ikke miste igjen!

Back
Topp