Så lenge du har begynt før 5-6 dpo så holder det nok veldig fint, så vente på streken er lurt.

Jeg pleide å vente på sikkert dpo.
Det er ikke noe man
må gjøre når man tar den (som du ser i pakningsvedlegget), men det virker som gynekologene anbefaler litt forskjellig. Jeg synes det rant minst dersom jeg lå i 10 minutter, og så pleide jeg å gjøre litt fancy hoftebevegelser for å "smøre det godt ut" der inne.

Deretter opp å stå, og leve som normalt. Jeg synes det rant mye ut om jeg reiste meg rett opp.
Og så pleide jeg innimellom og grave litt forsiktig ut i dusjen før jeg satte ny dose. (Ren finger, kortklipt negl, ikke helt opp til livmortappen). For etter et par dager så blir det en skikkelig klump med pappmasje. Det er sikkert ikke noe problem, men jeg ble redd for at den nye medisinen ikke kom inntil slimhinnene. Det var jo særlig da jeg gikk på det fra 6 dpo til uke 12 (aug 14-spiren) at jeg fikk disse erfaringene.
Også har du sikkert hørt meg snakke om de søte tøy-truseinnleggene jeg var så fornøyd med at jeg kjøpte (og som jeg etter hvert kjøpte mye flere av så jeg skulle slippe å vaske hver dag). Du trenger truseinnlegg når du bruker dette, og plast-engangs-innlegg i 10 uker er virkelig ikke å anbefale. Jeg byttet jo til Lutinus etter hvert, og fikk også fortsette med Lutinus på Ullevål, og da trenger man også truseinnlegg - så det har vært en livredder. Det er ganske mange som klager på sopp og kløe når de bruker Crinone eller Lutinus, og jeg tror en del av det skyldes engangstruseinnlegg (eller kanskje ikke bruker truseinnlegg i det hele tatt) hvor det blir et annet fuktig miljø og irritasjon enn med tøyinnlegg, rett og slett.