Nummer to - lenge før planlagt

Nå orker jeg ikke å vente mer, så i kveld svir jeg av en test :p

Tror egentlig ikke at det har klaffa, men de siste dagene har jeg vært sååå trøtt(hele dagen) og kvalm(fra lunsj og ut dagen). Kvalm var jeg jo i dagene før mensen kom sist og, og trøttheten føler jeg at er litt for tidlig.

Jeg hadde jo bekkenløsning sist, og den har kommet med små glimt regelmessig etter fødselen, men i går og i dag så har det plutselig blitt verre enn det har vært. Er vel sikkert for tidlig det og, men det gir jo et slags håp.

Så jeg gikk på do rett før jeg dro fra jobb kl 15. Så hvis jeg ikke drikker så mye nå og holder meg til kl 19, så synes jeg at jeg kan spandere på meg en test :D
 
Oooh spennende!! :D
 
Oooh spennende!! :D

Blenda :hilarious:

Men mister ikke håpet! Er jo bare 9 DPO! Det viktigste er at mensen ikke starter i morgen. Hvis den starter i morgen så er lutealfasen akkurat like kort som sist syklus.. Kan godt forlenge den med 2-3 dager nå..
 
Blenda :hilarious:

Men mister ikke håpet! Er jo bare 9 DPO! Det viktigste er at mensen ikke starter i morgen. Hvis den starter i morgen så er lutealfasen akkurat like kort som sist syklus.. Kan godt forlenge den med 2-3 dager nå..

Blæh!

Åh, jeg hadde også så korte lutealfaser etter fødselen! Husker ikke helt hvor mange før det retta seg, men var vel 3 stk tror jeg. Eller fire om vi teller med fra første el før første mens etterpå. Håper det retter seg litt kjappere til deg! *krysser fingre* Mine var på 7 (etter første EL før første mens), 8, 9 og 9 om jeg ikke husker feil. Den som var på 8 tror jeg egentlig var 9, jeg og FF var litt uenig. :p
 
Blæh!

Åh, jeg hadde også så korte lutealfaser etter fødselen! Husker ikke helt hvor mange før det retta seg, men var vel 3 stk tror jeg. Eller fire om vi teller med fra første el før første mens etterpå. Håper det retter seg litt kjappere til deg! *krysser fingre* Mine var på 7 (etter første EL før første mens), 8, 9 og 9 om jeg ikke husker feil. Den som var på 8 tror jeg egentlig var 9, jeg og FF var litt uenig. :p

Skjønner, men bra den rettet seg selv til slutt! :) Jeg skulle fint klart å vente i noen sykluser hvis jeg visste at det kom til å rette seg, det er den uvissheten jeg blir helt sprø av..

Jeg er vel på den 4 syklusen etter fødsel nå. Så hvis den hadde økt med et par dager nå så hadde det jo vært lys i enden av tunellen :D
 
Skjønner, men bra den rettet seg selv til slutt! :) Jeg skulle fint klart å vente i noen sykluser hvis jeg visste at det kom til å rette seg, det er den uvissheten jeg blir helt sprø av..

Jeg er vel på den 4 syklusen etter fødsel nå. Så hvis den hadde økt med et par dager nå så hadde det jo vært lys i enden av tunellen :D

Jeg tror den vil gjøre det. :) Satser på at den allerede nå har økt med et par dager, så du i alle fall får en LF som er tosifra. :) Husker det gleda meg veldig mye da min bikka tosifra i alle fall, til tross for at jeg selvsagt ble TR-skuffa samtidig.
 
Jeg tror den vil gjøre det. :) Satser på at den allerede nå har økt med et par dager, så du i alle fall får en LF som er tosifra. :) Husker det gleda meg veldig mye da min bikka tosifra i alle fall, til tross for at jeg selvsagt ble TR-skuffa samtidig.

Ja satser på det! :D Blir dobbelskuff hvis TR kommer i morgen :hilarious:
 
Blenda på morgenen i dag og!

Skrev feil i går! 8 DPO i går og 9 i dag! :p

Har kjent murringer i hele dag! Men ingen TR! Begynte å spotte 9 DPO sist, og TR kom dagen etter. Håper i det lengste at spottinga ventee til i morgen. Da er lutealfasen forlenga med 1 dag.
 
.....og i det sekunder jeg trykka ok på innlegget over så starta spottinga.. Åååh! :banghead: Så da er vel TR i full gang i morgen..

Så har 28 dagers syklus men altfor sen EL.. Hva kan man gjøre med det? Bare la det gå seg til? Kjenner at tålmodigheten er ikke-eksisterende! :hungover:
 
Argh så frustrerende! Høres akkurat likt ut som her, bare at min EL kom litt tidligere så jeg var nede i 25-dagers sykluser. Her gikk det seg jo til, men det var en av grunnene til at jeg fikk ballen til å rulle mtp utredning. Nå fant de ikke noe krøll med hormonene mine (men, de sjekka aldri progesteronnivået i dpo-dagene), og LF ble jo lengre etterhvert nå mens jeg venta på lapraskopien. Det er jo mulig det er litt hormoner på en snurr hos deg enda? Jeg prøvde wild yam i krem-form uten at det hadde noe effekt her.

Skjønner godt tålmodigheten er ikke-eksisterende ...
 
Argh så frustrerende! Høres akkurat likt ut som her, bare at min EL kom litt tidligere så jeg var nede i 25-dagers sykluser. Her gikk det seg jo til, men det var en av grunnene til at jeg fikk ballen til å rulle mtp utredning. Nå fant de ikke noe krøll med hormonene mine (men, de sjekka aldri progesteronnivået i dpo-dagene), og LF ble jo lengre etterhvert nå mens jeg venta på lapraskopien. Det er jo mulig det er litt hormoner på en snurr hos deg enda? Jeg prøvde wild yam i krem-form uten at det hadde noe effekt her.

Skjønner godt tålmodigheten er ikke-eksisterende ...

Ja det er absolutt ikke umulig det altså! Hadde ikke alt som har skjedd, skjedd, så hadde jeg jo aaaldri tenkt over det og ikke stressa med noe... Men jeg får gi det frem til jul før jeg eventuelt får undersøke litt mer. Gi kroppen noen sykluser til. Selv om det er lettere sagt enn gjort :p
 
Ja det er absolutt ikke umulig det altså! Hadde ikke alt som har skjedd, skjedd, så hadde jeg jo aaaldri tenkt over det og ikke stressa med noe... Men jeg får gi det frem til jul før jeg eventuelt får undersøke litt mer. Gi kroppen noen sykluser til. Selv om det er lettere sagt enn gjort :p

Ja, det er veldig mye lettere sagt enn gjort. Men er nok dessverre den beskjeden du nok ville fått hos lege også nå, at du må gi det litt tid for å se om det stabiliserer seg. Utrolig kjedelig når kroppen er teit ...
 
Kan ikke både spotting og kort LF tyde på progesteron-mangel? Isåfall kan det være greit å få målt progesteron-nivå på dag 21 (ca) og be om progesteron-tilskudd...
 
.....og i det sekunder jeg trykka ok på innlegget over så starta spottinga.. Åååh! :banghead: Så da er vel TR i full gang i morgen..

Så har 28 dagers syklus men altfor sen EL.. Hva kan man gjøre med det? Bare la det gå seg til? Kjenner at tålmodigheten er ikke-eksisterende! :hungover:

Å, så utroooooolig kjedelig :( skjønner godt at tålmodigheten er på bånn!!! Vet ikke om det er noe mer å gjøre enn å vente på at syklusen stabiliserer seg, og DET er jo bare snork. :shifty:
Jeg har aldri før spottet, men spottet i flere dager før de to første TRene og hadde EL senere enn normalt. Håper virkelig dette var siste runde med kluss for deg ❤️
 
Kan ikke både spotting og kort LF tyde på progesteron-mangel? Isåfall kan det være greit å få målt progesteron-nivå på dag 21 (ca) og be om progesteron-tilskudd...

Har ingen aning! Kan ikke noe om det der :p Men forrige syklus så spotta jeg litt på kvelden dag 28 og dagen etter kom TR. Denne gangen så har spottinga bare fortsatt i dag.. Men jeg tenker at jeg gir det noen sykluser til før jeg evt tar en legetime :)

Å, så utroooooolig kjedelig :( skjønner godt at tålmodigheten er på bånn!!! Vet ikke om det er noe mer å gjøre enn å vente på at syklusen stabiliserer seg, og DET er jo bare snork. :shifty:
Jeg har aldri før spottet, men spottet i flere dager før de to første TRene og hadde EL senere enn normalt. Håper virkelig dette var siste runde med kluss for deg ❤️

Ja supersnork!! Håper det jeg også! De første syklusene var jo helt på bærtur, 2 uker mellom hver TR osv, men da testa jeg ikke etter EL osv. Så det har jo blitt litt bedre heldigvis. Så er jo lov å håpe at det stabiliserer seg selv, sakte men sikkert :)
 
Hver eneste høst så mister jeg(noe som kjennes ut som) halvparten av håret mitt :p Sånn har det vært så lenge jeg kan huske. Da pleier jeg å kjøpe meg en boks med B-vitaminer som jeg tar overdose av i noen dager, også henger håret fast igjen. Haaater hår overalt og at det faller av i store tuster... Så nå har jeg inntatt første dose med B-vitaminer. Har jo vært ekstremt trøtt de siste par ukene også, så kanskje det hjelper litt mot det også.

Har også kjøpt meg digital EL-test. Tenkte å prøve det denne syklusen for å slippe tydinga. Dyrt men forhåpentligvis verdt det.

Jeg har også hørt om og googlet litt om noe som heter Vitex. Det skal stabilisere syklusen. Sikkert bare noe lureri, men det var ikke så dyrt og det var ganske mange som hadde positive opplevelser. Men det er vel ofte slik at man skriver om det hvis man tror at det funker også gidder man ikke å si noe om det hvis det ikke funker. Er hvertfall verdt å prøve synes jeg. Så hvis noen har testet det så gi gjerne tilbakemelding :)

Ser ut som mensen er avlyst og spottinga har avtatt... Så nå blir jeg bare oppgitt merker jeg. Så trengte litt nettshopping for å få et håp om å fikse sykluskrøll! Ikke utålmodig i det heletatt! :p

Jeg har følt på et slags stress hele tiden om å få positiv test før datoen jeg fikk positiv test i fjor, men nå når det ikke gikk så kjenner jeg at akkurat den delen av stresset slipper litt. Nå er jeg bare redd for at dette prosjektet skal dra langt ut i tid. Det kommer til å bli utrolig tungt for oss begge....
 
Stor klem.
kjenner igjen en del av de tankene...
 
Stor klem.
kjenner igjen en del av de tankene...

Det skjønner jeg absolutt at du gjør, du må ha en utrolig styrke som har klart å komme deg igjennom alt til nå! Nå håper jeg bare at du får en positiv test som varer løpet ut med premie i enden snart :) Og jeg har jo egentlig ingen grunn til å klage når det klaffa så fort sist. Men kjenner veldig på utålmodigheten måi forhold til å få ha det jeg fikk ha i noen få dager, som fortsatt skulle vært. Ikke det at hun kan erstattes på noen måte, men det kan kanskje lindre savnet litt..

—————————-

CD 1 i dag da, TR satt omsider i gang. Når jeg la inn spotting onsdag og torsdag, og TR i dag, så sier begge appene mine at CD 1 er i dag. Så da var det jo egentlig 1 dag lenger i DPO-land selv om spottinga starta samtidig som syklusen før. Blir gal av å spekulere i alt mulig og prøve å vri og venne på alt slik at svaret skal bli det jeg vil ha :hilarious:
 
I dag starta jeg på Vitex. Jeg er egentlig ikke en person som har noe særlig tro på urter og helsekost, men er utrolig hva man er villig til å plutselig prøve for at ting skal funke :p

Ellers så har jeg hatt en merkelig stikking i magen de siste par dagene. Midt på magen, i navel høyde. Det kommer innimellom, kjennes ut som noen risper en skarp nål borti. Også har jeg noen rare smerter i venstre lyske som kjennes ut som de stråler ut i innsiden av låret. Det starta i dag, og det liker jeg ikke helt..

Var inne på tanken på UVI(har aldri hatt det før så vet ikke hvordan det kjennes ut), men er jo egentlig ingen sypmtomer som stemmer :p Så jeg får se det an et par dager til, så får jeg bestille meg en legetime neste uke hvis det ikke går over.

Har kjøpt meg digital EL-test. Tenkte å ta første på søndag, da skal jeg ha nok tester så lenge EL ikke drøyer til etter cd 20....
 
Blir spennende å se hvilken effekt det får.
 
Back
Topp