Nr 2 som ikke kom

Ja, begynte å blø i dag så i morgen blir første sprøyte satt. Har vært kjempespent siden vi fikk klarsignal, men nå er jeg ganske nervøs :sorry:

Termin blir i mars ja, om vi får innsett i samme syklus. Om det blir totalfrys blir det ikke noe før tidligst august.

Kan tenke meg det var tungt å måtte vente når du endelig var i gang. Etter å ha prøvd så lenge etter noe som er så ønsket hadde jeg blitt helt knust om vi fikk beskjed om at vi måtte vente noen måneder til før vi fikk innsett. :Heartred
Åå masse lykke til denne måneden ! Oppdater gjerne her underveis så vi får føle med deg , og be mannen være ekstra snill med deg denne måneden , han bør bare begynne å øve seg for snart skal du være gravid :love7

Jeg har akkurat samme historie som deg. Ble gravid rett etter p-pille slutt med første mann. Når vi skulle prøve på andre barnet, skjedde det rett og slett ingenting. Vi prøvde i 1 år før vi startet ivf. Jeg ble gravid på første egguttak/4 innsett. Vi var kanskje litt eldre enn deg, jeg var 34 når jeg hadde første egguttaket :)

Ingen fant noe galt med hverken meg eller mannen, og jeg gjorde alt av undersøkelser, ink kamera i livmoren Vet fortsatt ikke hvorfor vi ikke fikk til barn nummer 2 naturlig, men må si at IVF og hele den prosessen gikk mye bedre enn forventet. Vi gikk privat for vi orket ikke vente i det offentlige.

Ville bare si lykke til og håper det går like smooth for dere med ivf som det gjorde for oss ❤️

Jeg har akkurat samme historie som deg. Ble gravid rett etter p-pille slutt med første mann. Når vi skulle prøve på andre barnet, skjedde det rett og slett ingenting. Vi prøvde i 1 år før vi startet ivf. Jeg ble gravid på første egguttak/4 innsett. Vi var kanskje litt eldre enn deg, jeg var 34 når jeg hadde første egguttaket :)

Ingen fant noe galt med hverken meg eller mannen, og jeg gjorde alt av undersøkelser, ink kamera i livmoren Vet fortsatt ikke hvorfor vi ikke fikk til barn nummer 2 naturlig, men må si at IVF og hele den prosessen gikk mye bedre enn forventet. Vi gikk privat for vi orket ikke vente i det offentlige.

Ville bare si lykke til og håper det går like smooth for dere med ivf som det gjorde for oss ❤️
Tusen takk :Heartred
Det er tøft når du ikke har en forklaring, men bra det gikk for dere. Håper det løser seg for oss og :Heartred

CD 2 - 1.runde IVF

Da er vi offisielt i gang. I dag ble første sprøyte satt, og det gikk så mye bedre enn jeg var forberedt på :dead:
UL neste tirsdag for å se fremgang og plan videre.

CD 2 - 1.runde IVF

Da er vi offisielt i gang. I dag ble første sprøyte satt, og det gikk så mye bedre enn jeg var forberedt på :dead:
Så spennende ! Spennende med ultralyd neste uke , håper alt ser lovende ut

CD 2 - 1.runde IVF

Det går som regel greit med de sprøytene, også blir man mer vant etterhvert. Fyremadel (eller hva annet du tar som sprøyte 2 etterhvert?) er litt mer ekkel, og det er litt pes å ta to stk samtidig, men det går det og. :)
Blir spennende med UL da, får håpe det er masse gode egg på lur da!
Skal selv ha kontroll på mandag, men jeg kjører naturlig syklus og innsett, ikke stimulering.

Det går som regel greit med de sprøytene, også blir man mer vant etterhvert. Fyremadel (eller hva annet du tar som sprøyte 2 etterhvert?) er litt mer ekkel, og det er litt pes å ta to stk samtidig, men det går det og. :)
Blir spennende med UL da, får håpe det er masse gode egg på lur da!
Skal selv ha kontroll på mandag, men jeg kjører naturlig syklus og innsett, ikke stimulering.
Gruer meg til fyremadel, har gitt beskjed til samboer at den må han sette de første gangene. Starter med den i morgen så veldig spent på hvordan det vil gå.

Spennende med kontroll for deg og:) får håpe på positiv tilbakemelding til oss begge :Heartred

Gruer meg til fyremadel, har gitt beskjed til samboer at den må han sette de første gangene. Starter med den i morgen så veldig spent på hvordan det vil gå.

Spennende med kontroll for deg og:) får håpe på positiv tilbakemelding til oss begge :Heartred

Den stikker litt, men jeg satte dem bare på ulike steder på magen (mener man burde sette dem på hver sin side, og bytte litt på område hver dag? Noe sånt, mener jeg. Ble satt i bukfettet her i alle fall), og spiddet meg selv ganske kjapt. Fort ferdig :hilarious: jeg tror helt ærlig jeg ville synes det var verre om noen andre satte sprøytene; men jeg liker ha kontroll og, da. Men er noe med det å kunne sette sprøyta akkurat fort nok til egen preferanse. :p

Vi får håpe alt går fint, ja! Jeg venter på posten bare, skal få et ark som gyn skal ha :dead:

CD 6 - 1.runde IVF

Sprøyte dag 5 og første dose med Fyremadel.
Det var ikke så hyggelig.
Hadde bedt samboer hjelpe meg, men når jeg starter på jobb kl 7 og han har fri så klarer han tydeligvis ikke å stå opp :shifty:
Var veldig usikker på om jeg skulle sette den i låret (som vist på bruksanvisning) eller i magen som ble nevnt over her. Prøvde først i låret, men klarte ikke å gjennomføre. Så den gikk i magen. Hunden er kanskje tynnere der, for det gikk greit. Det verste var faktisk før stikket, selve injeksjonen gikk helt fint, men nå synes jeg det svir litt.

Og i det jeg skal dra på jobb står samboer opp og spør om vi skal sette sprøyta :dead:

CD8 - 1.runde IVF

Etter et halvt år uten noe el-slim dukket det plutselig opp kjempemye i dag :think005
Kan medisinene påvirke det?

Satt på do og skulle tørke meg, og ble litt satt ut. Tenkte bare har vi hatt sex i dag? :hilarious: burde kanskje ha huska om det har skjedd! Men igjen så var det ikke helt sædaktig, også slo det meg at det må være el-slim. Er jo ikke helt tid for el enda, og håper virkelig ikke jeg har el?

CD 6 - 1.runde IVF

Sprøyte dag 5 og første dose med Fyremadel.
Det var ikke så hyggelig.
Hadde bedt samboer hjelpe meg, men når jeg starter på jobb kl 7 og han har fri så klarer han tydeligvis ikke å stå opp :shifty:
Var veldig usikker på om jeg skulle sette den i låret (som vist på bruksanvisning) eller i magen som ble nevnt over her. Prøvde først i låret, men klarte ikke å gjennomføre. Så den gikk i magen. Hunden er kanskje tynnere der, for det gikk greit. Det verste var faktisk før stikket, selve injeksjonen gikk helt fint, men nå synes jeg det svir litt.

Og i det jeg skal dra på jobb står samboer opp og spør om vi skal sette sprøyta :dead:
Nei fy , her får du gi beskjed om at med alt du går gjennom med IVF så er det minste han kan gjøre å stå opp og bidra der han kan :wideyed: Nå er ikke jeg veldig god på IVF , men gjør ikke medisinene slik at kroppen forbereder seg på en «megaeggløsning»? Kanskje derfor du får mer symptomer ?

Nei fy , her får du gi beskjed om at med alt du går gjennom med IVF så er det minste han kan gjøre å stå opp og bidra der han kan :wideyed: Nå er ikke jeg veldig god på IVF , men gjør ikke medisinene slik at kroppen forbereder seg på en «megaeggløsning»? Kanskje derfor du får mer symptomer ?
Mannfolk! :facepalm:
Og jo det gir jo mening. Ble bare veldig satt ut når det skjedde. Så alt er nok som det skal. Uansett ikke lenge til UL :happy:

CD 10 - 1.runde IVF

Da var UL gjennomført og gyno var veldig fornøyd med folliklene mine. De var mange og store. I hvert fall noen av de. Størrelsen på de han fant var fra 6mm til 22mm så ganske stort spenn. Det var 17 på høyre side og 14 på venstre. Slimhinnen var tydeligvis litt vanskelig å bedømme, men det er notert en tykkelse på 10mm.

I går stresset jeg litt over at jeg ikke har kjent noe særlig. Og tenkte kanskje det ikke var så mange egg, og håpte litt på kvalitet over kvantitet. Nå derimot er jeg stresset for overstimulering. Supert med mange egg, men jeg er så lei av å vente! Selv om det ikke er gitt at egget fester seg ved innsett så er det hvert fall et forsøk. Og da kan jeg leve med det. Men om vi må vente til august vet jeg ikke om jeg klarer å nyte sommeren som jeg ønsker. Alt jeg kommer til å tenke på er at jeg kunne vært gravid. Merker hodet surrer i tusen retninger, håpe vi får raskt svar fra St.Olav så jeg kan fokusere på noe nytt!

Ventetiden er forferdelig :sorry: Håper det går veien nå for deg :smiley-angelic001:Heartpink

Jeg måtte vente til august med oppstart pga feriestengt i juli, men jeg prøver å snu hodet mitt til at da kan jeg nyte sommeren og trene masse og være i god form både gjennom sommeren og enda bedre form til oppstart i august. Jeg klarer ikke helt å lure meg selv fordi jeg skulle mye heller ønsket å vært gravid :hilarious:

Ventetiden er forferdelig :sorry: Håper det går veien nå for deg :smiley-angelic001:Heartpink

Jeg måtte vente til august med oppstart pga feriestengt i juli, men jeg prøver å snu hodet mitt til at da kan jeg nyte sommeren og trene masse og være i god form både gjennom sommeren og enda bedre form til oppstart i august. Jeg klarer ikke helt å lure meg selv fordi jeg skulle mye heller ønsket å vært gravid :hilarious:
Ja burde jo snudd det helt om. Må heller tenke at da har jeg en sommer hvor jeg kan spise det jeg vil drikke det jeg vil og ikke måtte tenke på et eventuelt liv i magen. Heller prøve å nyte det på den måten :Heartred

Så godt at det var bra med egg! Når blir det evt uttak da? Og skal du på flere ultralyder før det ?

CD 11 - 1.runde IVF

 Uttak

Da har vi satt snuten mot Trondheim, uttak og totalfrys. Satt gonapeptyl i går kveld og i dag kjører vi til Trondheim. Har veldig blandede følelser, men jobber hardt med meg selv for å snu tankegangen. Får prøve å nyte en siste sommer som tre og håpe at neste sommer har vi et nytt medlem i vår lille familie:Heartred

Nå er alt ute av mine hender. Hadde egentlig gledet meg til det og i starten var det ganske deilig, men nå liker jeg det ikke lenger. Ubehagelig å ikke ha kontroll og ganske kjipt å vite at vi ikke kan prøve selv heller. Nå skal jeg gjøre alt jeg kan for å legge denne søskendrømmen på hylla for sommeren. Tror egentlig jeg har godt av en pause. Og kanskje litt mindre hormoner i kroppen vil gjøre godt for hodet :bag:

Back
Topp