Nr 2 som ikke kom

CD 4

Jeg er i gang med ny runde med letrozol, tester en runde med dobbel dose. Har ikke fått noe beskjed om det, men håper det kan hjelpe litt?

Forsikringsselskapet er i gang med kjelleren og alt føles plutselig bittelitt lyser ut. Det er nok mye på grunn av syklus da jeg starter på min prime time nå.

Symptomoppdatering

Må få registrert dette før jeg glemmer det.
i går, cd 4, hadde jeg noen voldsomme, stikkende smerter på venstre side i underlivet. De var av og på gjennom hele dagen, og kom og gikk i bølger. Det var faktisk så vondt noen ganger at jeg måtte stoppe opp å vente til det gikk over. Jeg ble helt utslitt av smerten og sovnet faktisk med datteren vår kl 19.

Jeg har aldri opplevd noe sånt før, og det kan ikke sammenlignes med mensensmerter. Og i dag har jeg ikkje kjent noe. De tidligere syklusene med letrozol har jeg ikkje kjent på noe annet en vanlig menssmerter frem til jeg er ferdig med pillene. Og etter det har det hovedsakelig vært kramper og murringer. De to foregående syklusene har også smerten vært hovedsakelig på høyre side.

Jeg prøvde faktisk det trikset med å drikke grapefrukt-juice i 5 dager før eggløsning for å øke mengden el slim, og det økte absolutt :wideyed: ble faktisk gravid også andre syklus jeg prøvde det. Vet jo ikke om det var derfor jeg ble gravid, men det tydeliggjorde ihvertfall at eggløsning kom rundt den tiden jeg trodde :hilarious:

Jeg prøvde faktisk det trikset med å drikke grapefrukt-juice i 5 dager før eggløsning for å øke mengden el slim, og det økte absolutt :wideyed: ble faktisk gravid også andre syklus jeg prøvde det. Vet jo ikke om det var derfor jeg ble gravid, men det tydeliggjorde ihvertfall at eggløsning kom rundt den tiden jeg trodde :hilarious:
Prøvde faktisk det denne syklusen, men følte ikke jeg så noe forskjell. Får prøve igjen neste runde, kanskje det hjelper :shy:

CD 17, 4 DPO

Følger tiden snegler seg fremover. Vil bare komme igang med ivf, men håper jo alltid at vi skal klare det på egenhånd først.

Føler denne syklusen har vært litt annerledes i forhold til de to andre syklusene på letrozol. Det startet vel på slutten av forrige syklus, men føler jeg har hatt så lite symptomer. Første syklus hadde jeg murringer omtrent hver dag etter CD 3 og har hadde veldig sterke el-smerter. Andre syklus roet murringen litt ned etter el, men var fremdeles til stede. Den runden her hadde jeg noen intense smerter på cd 4 som jeg skrev om tidligere. Hadde noen lignende smerter ved el, bare mye mildere. Har også vært ganske oppblåst dagene rundt el, men det er det eneste jeg har kjent på den runden her.

Jeg tenker jo at lite aktivitet ikke er noe bra tegn, men igjen så har jeg hatt sykluser med mye aktivitet og det har ikke vært noe positivt resultat av det heller. Så får bare holde ut, "bare" en og en halv uke til tr skal komme. Og da vil vi og få mer info om ivf, så håper tiden går fort!

CD 1

Tanta kommer og går måned etter måned. Barn nr 2 var visst ikke noe som skulle komme lett. Men livet er ikke på bånn som det bruker å være. Og det er nok mange grunner til det, som lysere dager og påskeferie. Men den aller største grunn er nok at ivf endelig er innefor rekkevidde. Om alt går som det skal blir det uttak i juni. Så da krysser vi alt vi har for at det skal gå bra og at vi får et innsett før sommerferien!

CD 6

Vi kjører en helt naturlig syklus denne runden. Ingen letrozol, og heller ingen testing etter el. Babyplan ville ikke spille på lag så fikk ikke bestilt flere tester før påsken, og el er forventet rett etter påske. Kunne sikkert kjøpt på apoteket, men er så mye billigere å kjøpe mange på nett. Har også tatt en pause fra tempingen under tr, men det starter jeg opp med igjen nå så jeg hvert fall får med meg når el har vært :happy8

Er helt tappa etter fullt påskekaos på jobb, men har heldigvis tatt meg en uke ferie etter påske for å lade opp og nullstille både kropp og sinn. Før det blir fullt kaos igjen i mai.

CD 16

Skjønner meg ikke helt på denne syklusen, ingen tydelig tegn til el enda. Hadde litt typiske mensmurringer i går så tenkte det kunne være noe, men har ikke fått noe tydelig tempøkning enda. Får vel bare vente og følge med. Har ikke kjent på noen symptomer siden tr.

Føler alle jeg har lest om som har tatt letrozol har som regel fått kortere syklus/like lang som når de går på letrozol. Både med og uten letrozol har jeg hatt el mellom cd 12 og 14. Nå er jeg på cd 16 og skjønner ingenting.

Denne syklusen har jeg tatt tempen litt senere enn tidligere, men det skal vel ikke ha noe å si så lenge det er ca samme tidspunkt hver dag. Mandag begynner jeg på jobb igjen og må da tempe tidligere. Hadde jo egentlig trodd at jeg at jeg skulle fått en tydelig økning innen den tid.

Vi har vært ivrig med aksjelegging, men el må gjerne komme nå så vi kan få en liten pause :blackeye: håper for all del at dette egget er laget av gull, når det har brukt så lang tid på å slippe!
1000003625.jpg

CD 16

Skjønner meg ikke helt på denne syklusen, ingen tydelig tegn til el enda. Hadde litt typiske mensmurringer i går så tenkte det kunne være noe, men har ikke fått noe tydelig tempøkning enda. Får vel bare vente og følge med. Har ikke kjent på noen symptomer siden tr.

Føler alle jeg har lest om som har tatt letrozol har som regel fått kortere syklus/like lang som når de går på letrozol. Både med og uten letrozol har jeg hatt el mellom cd 12 og 14. Nå er jeg på cd 16 og skjønner ingenting.

Denne syklusen har jeg tatt tempen litt senere enn tidligere, men det skal vel ikke ha noe å si så lenge det er ca samme tidspunkt hver dag. Mandag begynner jeg på jobb igjen og må da tempe tidligere. Hadde jo egentlig trodd at jeg at jeg skulle fått en tydelig økning innen den tid.

Vi har vært ivrig med aksjelegging, men el må gjerne komme nå så vi kan få en liten pause :blackeye: håper for all del at dette egget er laget av gull, når det har brukt så lang tid på å slippe!Vis vedlegget 459283
Spennende at det bruker lenger tid på å slippe denne gangen , håper det er fordi det tar seg god tid til å kvalitetssikre! :excited001 Det skal ikke ha noe å si når du tar tempen så lenge det er til samme tid hele syklusen og du har sovet 3(eller er det 4) timer sammenhengende . Som er en prøvelse med småbarn i huset :smiley-ashamed004 det verste med at el lar vente på seg er det å skulle opprettholde aksjelegging , det tar og hele moroa ut av alt , man er jo drittlei når egget slipper :laughing002

Spennende at det bruker lenger tid på å slippe denne gangen , håper det er fordi det tar seg god tid til å kvalitetssikre! :excited001 Det skal ikke ha noe å si når du tar tempen så lenge det er til samme tid hele syklusen og du har sovet 3(eller er det 4) timer sammenhengende . Som er en prøvelse med småbarn i huset :smiley-ashamed004 det verste med at el lar vente på seg er det å skulle opprettholde aksjelegging , det tar og hele moroa ut av alt , man er jo drittlei når egget slipper :laughing002
Ja vi får se om det er gullegget :love7 om ikke så er det bare veldig frustrerende siden det blir lenger å vente før vi kan starte opp med ivf (selv om det bare er noen dager ekstra :angelic:)

CD 1

Og siste syklus før ivf :excited001føler meg litt teit, men gleder meg skikkelig til å sette i gang. Neste uke skal jeg innom apoteket for å forsikre meg om at de har alle medisinene inne.

Denne runden så fikk jeg aldri den knekken som kommer rett før tr, føler humøret har vært ganske stabilt. Vet ikke om det har noe og si, men dropper letrozol denne syklusen og. Men i motsetning til forrige syklus har jeg nå bestilt meg el-tester, og skal gjøre en skikkelig innsats for å finne el før det faktisk skjer :happy8
Har også tenkte å bruke prefert så kan være greit å vite når el faktisk er. Fortsetter også med temping siden rutinen allerede ligger inne, også er det jo litt gøy å sammenligne med testene :happy:

Mai er en hektisk måned både på jobb og sosialt så håper tiden flyr. Denne syklusen skal jeg bare kose meg. Vet at hjelpen er rett rundt hjørnet og er veldig innstilt på at det er det vi trenger. Men skal så klart prøve alt vi kan for å klare det på egenhånd først:cool14

CD 10

Og testingen etter el har startet. Testene er jo nesten helt hvite. Prøvd å legge de inn i premom, og der får jeg bare 0. Trodde alle hadde litt LH-hormon i kroppen hele tiden, og det derfor ikke er en positiv test før strekene er minst like sterke. Kan være at mine nivåer bare er veldig lave, og at el har blitt litt forskjøvet etter tre sykluser med letrozol (har brukt å kommer rundt CD 12). Tenker jeg skal prøve og ikke drikke så mye på jobb og ta en ny test når jeg kommer hjem. Kanskje nivåene mine er høyere på ettermiddagen/kveld? Har for det meste testet på morgenen tidligere. Uansett så fortsetter jeg å teste så lenge tempen holder seg lav. Og fra i dag tester jeg både morgen og kveld

CD 10

Og testingen etter el har startet. Testene er jo nesten helt hvite. Prøvd å legge de inn i premom, og der får jeg bare 0. Trodde alle hadde litt LH-hormon i kroppen hele tiden, og det derfor ikke er en positiv test før strekene er minst like sterke. Kan være at mine nivåer bare er veldig lave, og at el har blitt litt forskjøvet etter tre sykluser med letrozol (har brukt å kommer rundt CD 12). Tenker jeg skal prøve og ikke drikke så mye på jobb og ta en ny test når jeg kommer hjem. Kanskje nivåene mine er høyere på ettermiddagen/kveld? Har for det meste testet på morgenen tidligere. Uansett så fortsetter jeg å teste så lenge tempen holder seg lav. Og fra i dag tester jeg både morgen og kveld
Lh produseres vel fra morgenen av , så det bør tas senere på dagen ja, mine har vært sterkere rundt kl 15. men jeg har hørt at mengden lh kan variere , noen har kort topp mens andre har lang. Håper sånn for dere at noe skjer nå! Ellers blir det spennende med hjelp neste runde i juni :Heartpink

Lh produseres vel fra morgenen av , så det bør tas senere på dagen ja, mine har vært sterkere rundt kl 15. men jeg har hørt at mengden lh kan variere , noen har kort topp mens andre har lang. Håper sånn for dere at noe skjer nå! Ellers blir det spennende med hjelp neste runde i juni :Heartpink
Blir aldri helt klok på de eggløsningstestene :think005 Men fortsetter å teste til tempen stiger og ser om testene blir noe sterkere.

Tror jeg må snakke med noen angående LH nivået mitt. Utifra testene på bilde under mener jeg at jeg ikke har hatt el enda. Men sånn jeg kjenner det på kroppen min hadde jeg trolig el på ca 13 eller 14. Legger også ved tempen min, fortsetter den å stige de neste dagene er det jo klart, visst ikke må jeg bare fortsette å teste.

Vedlegg

• Screenshot_20250525_144608_Premom.jpg
    Screenshot_20250525_144608_Premom.jpg
    111,4 KB · Visninger: 46
  • Screenshot_20250525_144048_FF App.jpg
    Screenshot_20250525_144048_FF App.jpg
    179,2 KB · Visninger: 45
Blir det ivf-runde nå i juni? ❤️ Med sprøytestart snart og sånt? :)
Er jo alltids spennende :) havner du evt på marstermin om det klaffer?

Er så kjedelig når det drøyer! Har vært der jeg og, og full spenning med ivf osv også. For vår del ble det dog totalfrys med IVF, så måtte vente to måneder ekstra der :bag: Håper alt går som smurt for dere! :)

:HeartredBlir det ivf-runde nå i juni? ❤️ Med sprøytestart snart og sånt? :)
Er jo alltids spennende :) havner du evt på marstermin om det klaffer?

Er så kjedelig når det drøyer! Har vært der jeg og, og full spenning med ivf osv også. For vår del ble det dog totalfrys med IVF, så måtte vente to måneder ekstra der :bag: Håper alt går som smurt for dere! :)
Ja, begynte å blø i dag så i morgen blir første sprøyte satt. Har vært kjempespent siden vi fikk klarsignal, men nå er jeg ganske nervøs :sorry:

Termin blir i mars ja, om vi får innsett i samme syklus. Om det blir totalfrys blir det ikke noe før tidligst august.

Kan tenke meg det var tungt å måtte vente når du endelig var i gang. Etter å ha prøvd så lenge etter noe som er så ønsket hadde jeg blitt helt knust om vi fikk beskjed om at vi måtte vente noen måneder til før vi fikk innsett. :Heartred

Ja, begynte å blø i dag så i morgen blir første sprøyte satt. Har vært kjempespent siden vi fikk klarsignal, men nå er jeg ganske nervøs :sorry:

Termin blir i mars ja, om vi får innsett i samme syklus. Om det blir totalfrys blir det ikke noe før tidligst august.

Kan tenke meg det var tungt å måtte vente når du endelig var i gang. Etter å ha prøvd så lenge etter noe som er så ønsket hadde jeg blitt helt knust om vi fikk beskjed om at vi måtte vente noen måneder til før vi fikk innsett. :Heartred

Spennende, blir det! Av egen erfaring, så synes jeg ikke sprøytene var veldig stress, men etterhvert som eggene begynte bli størrelse på, så kjente man det altså :hilarious: Det går jo helst bra, spesielt hvis de ikke har funnet noe spesielt galt med deg i utgangspunktet; da er jo sannsynligheten ganske stor for at du får fine og brukbare egg ut.
Hvor er det "katastrofetankene" fører deg?
Vi satser nå uansett på at det blir minst én god blasto ut av det hele, som får bli med til mars :)

Og ja, litt pyton å være så innstilt på innsett og så få totalfrys :p Også trodde vi ikke at vi kom til å rekke starte opp to sykluser etter (fikk frys nov-20) pga jul/nyttår, men så kom TR akkurat sent nok til å få det inn der. :p

Back
Topp