~November~

10 Dpo og en test like hvit som snøen som kom i helga :meh: Tenker jeg venter til tirsdag før neste test.

Er i nøyaktig samme situasjon. 10 dpo i dag og testet blendahvitt. Jeg har egentlig blitt så vant til å teste tidlig og hvitt. Har funnet ut at jeg foretrekker å teste tidlig og få en negativ, for deretter å kunne håpe på at den blir positiv etterhvert. Heller det enn å vente til da den BURDE vært positiv, og få en blendahvit test rett i trynet. Vil ha noen dager å evt forberede meg på...

Men kjenner jeg ble litt lettere demotivert med negativ test i morges :(

Jeg har jo hele tiden tenkt at jeg skal prøve å holde ut lengst mulig før jeg tester men.... Hvor tidlig går det egentlig an å teste? :smiley-ashamed008

Er i nøyaktig samme situasjon. 10 dpo i dag og testet blendahvitt. Jeg har egentlig blitt så vant til å teste tidlig og hvitt. Har funnet ut at jeg foretrekker å teste tidlig og få en negativ, for deretter å kunne håpe på at den blir positiv etterhvert. Heller det enn å vente til da den BURDE vært positiv, og få en blendahvit test rett i trynet. Vil ha noen dager å evt forberede meg på...

Men kjenner jeg ble litt lettere demotivert med negativ test i morges :(
Hadde egentlig ikke så store forhåpninger. Første gangen jeg har testet før ikm (selv med 3 svangerskap bak meg), ville bare sjekke hvordan alle testeglade personer har det egentlig :rolleyes: Ble egentlig bare irritert over å ha kastet bort en test på ingenting :wtf:

Og du.... ikke mist motet før tanta kommer på besøk. Da er det lov å være motløs frem til neste eggløsning, så må vi skru på motet igjen :Heartred

Last edited:
Jeg har jo hele tiden tenkt at jeg skal prøve å holde ut lengst mulig før jeg tester men.... Hvor tidlig går det egentlig an å teste? :smiley-ashamed008
Vel....egget fester seg jo tidligst på dag 5, og det tar ca 48 timer før hcg nivået kommer frem i blodet (har jeg lest en eller annen plass) Så egentlig 7 dpo da. Men så finnes det jo tilfeller (veldig få) der kvinner har testet svakt positiv tidligere, men da vil jeg tro at eggløsningen har funnet sted tidligere enn de trodde og har gått etter første dag i mens for å kalkulere dpo

Haha bra jeg ikke er alene :hilarious:

Hvis jeg er gravid så mener jeg å huske at det står i papirene at de skal brukes til i uke 9-10?! Er noe sånt :p Har ikke helt troa på at det er en graviditet på gang her hos meg da... Er det lov å spørre hvordan symptomer du hadde på graviditeten nå? Gratulerer forresten, vetikke om jeg har sagt det :D

Jeg har fått beskjed om å gå på lutinus til jeg er 7+6. Selv om det er et sabla søl og gir meg hodepine denne gangen er det egentlig litt godt å ikke måtte kutte brått. Føles som en ekstra sikkerhet :shy:

Jeg har fått beskjed om å gå på lutinus til jeg er 7+6. Selv om det er et sabla søl og gir meg hodepine denne gangen er det egentlig litt godt å ikke måtte kutte brått. Føles som en ekstra sikkerhet :shy:

Ja ser den, det er jo som du sier en trygghetsfølese i det! Kan jeg spørre hvilke symptomer du opplevde nå, før du testet positiv? :D

Vel....egget fester seg jo tidligst på dag 5, og det tar ca 48 timer før hcg nivået kommer frem i blodet (har jeg lest en eller annen plass) Så egentlig 7 dpo da. Men så finnes det jo tilfeller (veldig få) der kvinner har testet svakt positiv tidligere, men da vil jeg tro at eggløsningen har funnet sted tidligere enn de trodde og har gått etter første dag i mens for å kalkulere dpo

Hmm, da er det jo ingen vits i å kaste bort tester på å teste FOR tidlig... Får bare prøve å holde ut til lørdag! :nailbiting:

Er enig med deg, så skjønner ikke hvorfor det er så forskjell. Da jeg var gravid til uke 20 ( Porsgrunn), sluttet jeg også på test dato.

Kanskje jeg bare fortsetter, har jo bare hatt to dager av....det har kanskje ikke noe å si?
Skader jo ikke å ha ekstra progrestronstøtte. Jeg skal gå på det tom uke 9 å trappe ned i uke 10 ifølge skrivet, men blir å gå på det til uke 11 å trappe ned i uke 12 sånn at morkaka har fått tatt over den jobben.

Hadde egentlig ikke så store forhåpninger. Første gangen jeg har testet før ikm (selv med 3 svangerskap bak meg), ville bare sjekke hvordan alle testeglade personer har det egentlig :rolleyes: Ble egentlig bare irritert over å ha kastet bort en test på ingenting :wtf:

Og du.... ikke mist motet før tanta kommer på besøk. Da er det lov å være motløs frem til neste eggløsning, så må vi skru på motet igjen :Heartred
Testglade personer er egentlig dumme som utsetter seg for sånne ting - snakker definitivt om meg selv hvertfall :hilarious:

Takk - sender gode tanker din vei :Heartred

11 dpo o_O

Vedlegg

• 20201123_075522.jpg
    20201123_075522.jpg
    15 KB · Visninger: 86
Nå er det ikke lenge til ikm :wtf: Er så nervøs for at den skal komme. Hver eneste lille stikk eller murring tar jeg som at mensen er rett rundt hjørnet, og papiret blir nøye studert for hvert do besøk i tilfelle det er noe rosa eller rødt der :confused:
Håper den ikke kommer og at murringen er et godt tegn :smiley-angelic001

Synes du? Føler liksom at den er litt rar. Hehe. Blir jo litt skrullete av det her:oops:Tror jeg venter litt til, vil gjerne ha litt sterkere strek før jeg klarer helt å tro på det:rolleyes::joyful:
Ja synes den var tydelig. Ikke sterk strek, men tydelig. Å positiv er positiv. Men skjønner at du vil vente altså. Hadde sikkert jeg gjort også ;)

Negative Image_2020112383949362.jpg Negative Image_2020112383745747.jpg
Synes du? Føler liksom at den er litt rar. Hehe. Blir jo litt skrullete av det her:oops:Tror jeg venter litt til, vil gjerne ha litt sterkere strek før jeg klarer helt å tro på det:rolleyes::joyful:
Lånte bildet ditt litt å leka med fargene. Kanskje litt enklere å se streken nå?

Ja synes den var tydelig. Ikke sterk strek, men tydelig. Å positiv er positiv. Men skjønner at du vil vente altså. Hadde sikkert jeg gjort også ;)
Ja, det er jo sant som du sier:joyful: og ja, så streken godt på det redigerte bilde du ordnet:eek::D Får se i morgen om det har blitt noe økning:woot: Hvordan går det med deg da? Har du testet noe mer?:smiley-angelic001

Ja, det er jo sant som du sier:joyful: og ja, så streken godt på det redigerte bilde du ordnet:eek::D Får se i morgen om det har blitt noe økning:woot: Hvordan går det med deg da? Har du testet noe mer?:smiley-angelic001
Krysser fingrene for deg :Heartred
Jeg har ikke testa i dag og jeg klarer jo ikke å holde meg leng nok til å få nok konsentrert urin, så da blir det ikke test før i morgen. Angrer litt kjenner jeg da jeg har en sånn rar følelse i underlivet. Litt sånn press eller hva jeg skal kalle det. Aldri kjent det før (tror jeg ikke da, rart hvor fort man glemmer) og har liksom ikke de berømte mensmurringene å sammenligne med, siden jeg går fra å kjenne ingenting til enorm smerte når mensen kommer :confused013 Blir en spennede dag i morgen i alle fall.
Kjenner du noe forskjell/symptomer?

Back
Topp