November-tråden :)

Mm, første gang siden vi var på bryllupsreise for 12 år siden.

Dette er 40 års gaven til hverandre. Tid sammen.

(mamma syntes det var en så god ide at de stilte som barnevakt med blankfullmakt på når, mer eller mindre)
8,5 år siden vi var sist
 
Kortvarig glede å få godkjent lån fra husbanken gitt.. Når de regner med at månedsbeløp blir 14240 å betale, i tillegg kommer ting som husleie(fellesutgifter), strøm, mobiler osv... :(
Hvor stort lån er det snakk om? :eek:
 
Vi betalte vel 10-11tusen da vi tok lån på 2,1. Nå har vi lån på i underkant av 1,6 og betaler mellom 7000-8000 :)
Den gamle summen merket jeg godt de mnd jeg ikke hadde utbetalt så mye :shy:
 
Vi betalte vel 10-11tusen da vi tok lån på 2,1. Nå har vi lån på i underkant av 1,6 og betaler mellom 7000-8000 :)
Den gamle summen merket jeg godt de mnd jeg ikke hadde utbetalt så mye :shy:
Vel det er ikke noe vi har råd til, så ser nå etter steder som er avsidesliggende. Problemet er at vi kun har 190k i egenandel :(
 
Vel det er ikke noe vi har råd til, så ser nå etter steder som er avsidesliggende. Problemet er at vi kun har 190k i egenandel :(
Håper dere finner noe som lar seg ordne. Og muligens litt lenger nedbetalingstid på lånet?

Jeg er ikke helt sikker på hva vi betaler nå, det går fra mannens konto, men vi fikk 30 års nedbetaling sånn at det ikke skulle være for høye summer. Så kan vi heller betale mer om/når vi har råd. Det gjør jeg i første omgang med billånet som jeg nok har kuttet rundt et halvt år av levetiden på og tar nok et halvt til før vi er ferdige med det. Så får vi se. Vi burde hatt ny bil nr 2 sånn i løpet av ikke så lenge, det er bil nr 1 dette lånet er på.

En evig runddans synes jeg
 
En effektiv dag på klesvask-fronten er igang. Mannen skal ha hjemmekontor og sa jeg kunne gjøre klart så skal han vaske fortløpende. Klesvask-sortering er mitt domene, men ferdige hauger med beskjed om hvilket program og temp går fint. Han kan egentlig greit vaske klær, men han evner ikke å kjenne hva som er ull, så på denne tiden av året sorterer jeg.

Den første er i gang, den neste står i en balje utenfor og flere ligger sortert på badegulvet, hvilket fikk minstemor til å lure på "hvorfor har det rast" for hun trodde åpenbart skittentøyet hadde rast utover gulvet

Jaja, det blir bedre til vi kommer hjem.
 
En effektiv dag på klesvask-fronten er igang. Mannen skal ha hjemmekontor og sa jeg kunne gjøre klart så skal han vaske fortløpende. Klesvask-sortering er mitt domene, men ferdige hauger med beskjed om hvilket program og temp går fint. Han kan egentlig greit vaske klær, men han evner ikke å kjenne hva som er ull, så på denne tiden av året sorterer jeg.

Den første er i gang, den neste står i en balje utenfor og flere ligger sortert på badegulvet, hvilket fikk minstemor til å lure på "hvorfor har det rast" for hun trodde åpenbart skittentøyet hadde rast utover gulvet

Jaja, det blir bedre til vi kommer hjem.
Her er det også meg som står for sortering :)
 
En effektiv dag på klesvask-fronten er igang. Mannen skal ha hjemmekontor og sa jeg kunne gjøre klart så skal han vaske fortløpende. Klesvask-sortering er mitt domene, men ferdige hauger med beskjed om hvilket program og temp går fint. Han kan egentlig greit vaske klær, men han evner ikke å kjenne hva som er ull, så på denne tiden av året sorterer jeg.

Den første er i gang, den neste står i en balje utenfor og flere ligger sortert på badegulvet, hvilket fikk minstemor til å lure på "hvorfor har det rast" for hun trodde åpenbart skittentøyet hadde rast utover gulvet

Jaja, det blir bedre til vi kommer hjem.
Her må vi være effektive i kvelf , mye klær til vask..
 
God morgen
Seinvakt i dag, kemgubarnet har trening tidligere enn vanlig , men vi rekker middag.
 
Woho, tredje natt uten bleie og uten uhell! :D første natt tok jeg henne på do før jeg la meg og da tisset hun. Andre natt prøvde samboer å ta henne på do før han la seg, men hun tisset ikke, gråt bare fordi hun var så trøtt. Så igår tok jeg henne ikke på do før jeg la meg, likevel var hun tørr :D
*veldig stolt mamma*
 
Back
Topp