November 2025

Kjenner at jeg er litt motløs. Dette har vært en kjip syklus, mange kontroller og lite effekt.

Er på syklusdag 15. Største follikel er 15mm og slimhinne er bare maks 6 mm.
Stimulerer med pergoveris og starte fyremandel i morgen. skal fortsette gjennom helga. Og ny kontroll på mandag. Føler det går så tregt og dårligere enn håpet, spes med slimhinnen.
Hva er deres erfaringer? Håpet på å sette inn fet denne syklusen, men mister litt håpet.
Hadde treg syklus etter forrige egguttak også, og da ble det avbrutt.
Noen som har noen gode tips for slimhinnevekst? Eller egne erfaringer med noe lignende?
Er dette en type styrt syklus? Skal du gå på medisiner etter innsett også? Eller stimulerer du fram eggløsning og så tar kroppen over?

Enda et syteinnlegg fra meg... Jeg må på forhånd unnskylde meg med at jeg er veldig hormonell og sliten. Sover nesten ikke noe på medisinen og har konstant tankekjør.

Jeg hadde ul i dag for å sette dato for uttak. Det blir på søndag. Veldig glad for at vi kan fortsette til uttak :happy093

Det triste, og egentlig ganske sjokkerende, er at jeg kun hadde fire modne folikler:smiley-angry017 Jeg har alltid tenkt at det å få ut egg var nuuull stress fordi jeg har amh på over 60 og veldig høy eggreserve. I tillegg har jeg en sensitiv kropp og har kjent hormonene godt fysisk og psykisk. Har aldri ofret tanken på at vi kanskje ikke vil få modnet mange egg. Jeg er derfor i sjokk og ganske trist. Tenker det er så lav sjanse for å lykkes. Jeg ser for meg at vi må i gang med ny runde med stimulering med høyere dose, og at det blir et sabla styr.

I tillegg er det ikke sikkert jeg får innsett i januar :oops::arghh: St. Olavs kan ikke sette av tid til meg allerede nå - det gjør de først når vi vet om det ble noen befruktede egg. Så januar er godt mulig fylt opp.

Og til sist så var legen så forsinket at det var skikkelig stress under timen. Jeg fikk ikke stilt ett eneste spørsmål til henne. Sykepleieren hadde litt tid, men hun opplevde jeg som kald og vanskelig. Det endte opp med at jeg etter timen låste meg inn på et toalett på sykehuset og gråt. Kom ut til skranken igjen og så ut som en panda. Kjempevoksent og ikke flaut.
Off skjønner du er lei deg når det ser ut til å bli dårligere enn forventet, jeg følte jo veldig på det jeg også denne gangen :sorry: Det er lov å gå i kjelleren og synes at det er bånn i bøtta, det er beinhardt dette her. Jeg stod og grein i offentligheten på sykehusapoteket etter min UL :bag: Men jeg må jo bite det i meg nå som jeg har endt opp med 1 innsett og 3 på frys og er kjempetakknemlig. Det jeg prøver å si at det er lov å bli skikkelig lei seg, men det trenger ikke å bety at resultatet ikke blir bra. En jeg kjenner veldig godt hadde prøvd i 6 år før de begynte med IVF og det ble full klaff første forsøk :wideyed: Hun hadde høy amh og pcos men fikk ikke ut masse egg heller, tror hun hadde 3-4 stk på frys som aldri ble brukt siden det klaffet første gangen… Men! Jeg sier ikke dette for at du ikke du skal få lov til å være lei deg, for det er helt forståelig å lov, bare ikke flytt inn og møbler i kjelleren :Heartbigred

Last edited:
Jeg står nå i Limbo frem til Tirsdag.. UL idag viste ikke noe hjerteslag enda. Ble satt 4 dager tilbake noe som kan stemme overens med HCG stigningen var treg. Så får man se da.. På Tirsdag.. <3 Sender masse styrke til dere alle sammen <3
Håper det bare er treg utvikling.. forferdelig å være i limbo :sorry::Heartbigred

Håper det bare er treg utvikling.. forferdelig å være i limbo :sorry::Heartbigred
Ja, det slipper liksom ikke taket. Først engstelig for positiv test eller ikke. Så om de blir sterkere.. At man føler seg gravid.. Osv osv.. Er en slitsom reise det her.. Sist var det testegalskap men alt så bra ut hele veien så var aldri noe sånt.. Nå har det vært litt greier med HCG men nå har den kommet seg.. Allikevel... Bah.. Nei får vente å se på tirsdag <3

Ja, det slipper liksom ikke taket. Først engstelig for positiv test eller ikke. Så om de blir sterkere.. At man føler seg gravid.. Osv osv.. Er en slitsom reise det her.. Sist var det testegalskap men alt så bra ut hele veien så var aldri noe sånt.. Nå har det vært litt greier med HCG men nå har den kommet seg.. Allikevel... Bah.. Nei får vente å se på tirsdag <3
Ja det er beintøft med kontinuerlige bekymringer…., For noe som liksom skal være verdens mest naturlig ting :bored: Styrkeklem til deg :Heartred

Er det ikke bare alt for tidlig å se hjerteslag? Skulle ikke du vært typ 5+3 i dag?

Jeg har fortsatt troa på dine vegne, men limboland høres ut som et jævlig land, klem til deg :Heartred

Kjenner at jeg er litt motløs. Dette har vært en kjip syklus, mange kontroller og lite effekt.

Er på syklusdag 15. Største follikel er 15mm og slimhinne er bare maks 6 mm.
Stimulerer med pergoveris og starte fyremandel i morgen. skal fortsette gjennom helga. Og ny kontroll på mandag. Føler det går så tregt og dårligere enn håpet, spes med slimhinnen.
Hva er deres erfaringer? Håpet på å sette inn fet denne syklusen, men mister litt håpet.
Hadde treg syklus etter forrige egguttak også, og da ble det avbrutt.
Noen som har noen gode tips for slimhinnevekst? Eller egne erfaringer med noe lignende?
Vitamin E kan hjelpe for slimhinnen. Du finner litt om det her på forumet hvis du søker tror jeg?

Håper det tar seg opp :Heartred Det er aldri noe gøy at ting ikke går som planlagt. Har klinikken/sykehuset justert dosen din underveis?

Jeg har vert i kontakt med Haukeland og de var veldig beroligende og greie. De likte ikke at jeg var så tung i pusten, men siden det ikke hadde utviklet seg til det værre fra det startet til jeg var i kontakt med dem ville de se det an før de ev tar meg inn til sjekk :) Pusten er enda dårlig, bedre om morgenen og værre om kvelden, men ellers konstant. Nå tenker (og håper) jeg at det gjerne ikke skal bli noe mer :happy:

Gleder meg til UL på mandag og gleder meg veldig til å bli ferdig med alle sprøytene. Jeg er jo helt ny her og dette er min første gang med dette, men å lese her inne har virkelig imponert meg. Dere er så vanvittig mange, vanvittig råtøffe damer!! :love017:happy:
Sniker litt - husk at det ikke nødvendigvis må være i sammenhengen med medisinen, men kan være noe annet. Tung pusthet er viktig å ta alvorlig. Ønsker deg uansett lykke til! Jeg ble bare veldig sliten og utmattet på gonal-f :)

Er det ikke bare alt for tidlig å se hjerteslag? Skulle ikke du vært typ 5+3 i dag?

Jeg har fortsatt troa på dine vegne, men limboland høres ut som et jævlig land, klem til deg :Heartred
5+6 og ble satt tilbake til 5+2 grunnet størrelsen.. Det er i grenseland men med HCG som bedret seg så tenkte jeg at det kanskje gikk akkurat <3

5+6 og ble satt tilbake til 5+2 grunnet størrelsen.. Det er i grenseland men med HCG som bedret seg så tenkte jeg at det kanskje gikk akkurat <3
Regner du uke ut fra menstermin og ikke ut fra når du satte inn egget? Jeg har alltid tenkt at man er 2+5 på innsettsdag (hvis man setter inn blasto) og at det blir mest korrekt. I så fall var du jo 5+3 på torsdag og da stemmer det bra med str? :angelic:

Regner du uke ut fra menstermin og ikke ut fra når du satte inn egget? Jeg har alltid tenkt at man er 2+5 på innsettsdag (hvis man setter inn blasto) og at det blir mest korrekt. I så fall var du jo 5+3 på torsdag og da stemmer det bra med str? :angelic:
Jeg fikk opp termin 20.07.26, noe spl på Ullevål også sa pr tlf.. . Men viser seg at det er feil å at det er 3 dager senere som også da vil stemme med at embryo er 5-2! Da er det bare en dag tilbake og ikke 3! Det er megaforskjell! :BangHead

Jeg fikk opp termin 20.07.26, noe spl på Ullevål også sa pr tlf.. . Men viser seg at det er feil å at det er 3 dager senere som også da vil stemme med at embryo er 5-2! Da er det bare en dag tilbake og ikke 3! Det er megaforskjell! :BangHead
Jeg og regner 2 + antall dager gammel embryo ved innsett :Heartbigred

Hurra! :gen014 dette skal gå bra!

Kjenner at jeg blir bittelitt tullerusk av denne ventingen! :bag: Det er praksis i Porsgrunn at man ikke hører noe dersom utviklingen går som normalt. Jeg er nå typ 50 timer etter uttak og ingen beskjed. Hadde det bare vært flere egg som kom ut så hadde det nok ikke vært like nervepirrende, men jeg fikk jo ut ett eneste egg :bag: La det være gullegget :smiley-angelic001

Kjenner at jeg blir bittelitt tullerusk av denne ventingen! :bag: Det er praksis i Porsgrunn at man ikke hører noe dersom utviklingen går som normalt. Jeg er nå typ 50 timer etter uttak og ingen beskjed. Hadde det bare vært flere egg som kom ut så hadde det nok ikke vært like nervepirrende, men jeg fikk jo ut ett eneste egg :bag: La det være gullegget :smiley-angelic001
Jeg klarte ikke leve med at jeg var livredd hver gang jeg så på telefonen min, så jeg har på de to siste uttakene fått avtalt at de uansett ringer på dag 6. Så lever jeg lykkelig uvitende den uka. Men du skal vel sette inn ferskt så må uansett vite ståa før det ja.. Håper for deg :Heartred

Off skjønner du er lei deg når det ser ut til å bli dårligere enn forventet, jeg følte jo veldig på det jeg også denne gangen :sorry: Det er lov å gå i kjelleren og synes at det er bånn i bøtta, det er beinhardt dette her. Jeg stod og grein i offentligheten på sykehusapoteket etter min UL :bag: Men jeg må jo bite det i meg nå som jeg har endt opp med 1 innsett og 3 på frys og er kjempetakknemlig. Det jeg prøver å si at det er lov å bli skikkelig lei seg, men det trenger ikke å bety at resultatet ikke blir bra. En jeg kjenner veldig godt hadde prøvd i 6 år før de begynte med IVF og det ble full klaff første forsøk :wideyed: Hun hadde høy amh og pcos men fikk ikke ut masse egg heller, tror hun hadde 3-4 stk på frys som aldri ble brukt siden det klaffet første gangen… Men! Jeg sier ikke dette for at du ikke du skal få lov til å være lei deg, for det er helt forståelig å lov, bare ikke flytt inn og møbler i kjelleren :Heartbigred
Tusen takk for støtte og fint svar ❤️ Jeg vet jo at det viktigste er ett gullegg ❤️ klem til deg!

Back
Topp