November 2025

Takk for tips og støtte :smiley-angelic003:Heartbigred godt å høre at flere har kanskje hatt dårligere respons på pergoveris. Er Meriofert og Menopur det samme bare ulikt merke eller noe?

Man trenger jo bare det ene gullegget… Ble bare skuffet når jeg håpte på bedre respons enn sist men så ble det dårligere, og siden befruktningsraten sist var 2 av 9 egg, så føltes det ikke at det var så stor sjanse med bare 4. Og er ganske kvalm idag så følte meg ikke helt klar for å fortsette til fredag. Men men, finnes verre ting i verden, det blir en bedre dag imorgen :Heartbigred Må jo tåle å være kvalm i 5 dager, hvis jeg har planer om p bli gravid og potensielt kvalm i to-tre måneder :angelic:
Jeg synes å huske at både Meriofert og Menopur har LH stimuleringen slik som Pergoveris. Menopur er nok ikke mulig å få tak på i Norge, men Meriofert har jeg brukt ved to stimuleringer. De er like, men forskjellig fremstilt. Pergoveris er kun kjemisk fremstilt, mens de andre kommer fra urin. Altså, det er ikke urin og det har jo gått gjennom haugevis av kjemiske prosesser. Men i motsetning til Pergoveris så startet Meriofert som noe naturlig. Det er ingen statistikk på at det ene er bedre enn det andre, men som legen min også sa; det er absolutte individer som har opplevd stor forskjell fra den ene medisinen til den andre.

Jeg går i utlandet nå, og klinikken min har satt meg på en kombo av Meriofert og Rekovelle som de har god erfaring med. Jeg fikk ikke ut fryktelig mange flere egg enn når jeg kun gikk på Meriofert, men vet ikke endelig resultat enda siden embryoene er i full gang med å utvikle seg «as we speak». De er på dag 4 imorgen :nailbiting:

Ellers må jeg si at Meriofert er en sprøyte du må blande selv før du setter den. Det høres skummelt ut, men det er ikke det altså. Det har gått veldig fint (og jeg er ikke god på sprøyter!).

Har hatt 3 ultralyder uten de har sett den polyppen, dukket plutselig opp på dagens kontroll. Kjipt, men er glad for at de ikke ønsker å ta sjansen når jeg har så få egg.
Tenker å høre hva Medicus tenker ang å få det gjort privat. Ringte Aleris for å høre hva prisen ville bli, og hun sa at det blir til sammen ca 5000kr siden jeg måtte ha kontroll før prosedyren. Noe som ikke er så ille pris synes jeg. Da slipper jeg også belastningen med uviss ventetid og 2,5 times reisetid hver vei.
For psyken min sin del hadde det vært greit å få det unnagjort iløpet av desember slik at jeg kan slappe av i julen.
Det høres lurt ut å sjekke med Medicus. Og skjønner det godt at du vil bare få det gjort, det er så tungt med usikkerhet. Kjipt med disse polyppene! Masse lykke til!

Så spennende, kjenner du noe symptomer? Jeg skal mandag om en uke! Enn du?
Da ligger vi helt likt! Jeg skal også til UL neste mandag :dance011 Veldig lite symptomer må jeg si.. Jeg setter sprøytene i 16-17 tiden og jeg har vært litt øm og oppblåst utover kveldene, men det er liksom det eneste og det er stort sett borte om morningen igjen. Hva med deg?

Jeg synes å huske at både Meriofert og Menopur har LH stimuleringen slik som Pergoveris. Menopur er nok ikke mulig å få tak på i Norge, men Meriofert har jeg brukt ved to stimuleringer. De er like, men forskjellig fremstilt. Pergoveris er kun kjemisk fremstilt, mens de andre kommer fra urin. Altså, det er ikke urin og det har jo gått gjennom haugevis av kjemiske prosesser. Men i motsetning til Pergoveris så startet Meriofert som noe naturlig. Det er ingen statistikk på at det ene er bedre enn det andre, men som legen min også sa; det er absolutte individer som har opplevd stor forskjell fra den ene medisinen til den andre.

Jeg går i utlandet nå, og klinikken min har satt meg på en kombo av Meriofert og Rekovelle som de har god erfaring med. Jeg fikk ikke ut fryktelig mange flere egg enn når jeg kun gikk på Meriofert, men vet ikke endelig resultat enda siden embryoene er i full gang med å utvikle seg «as we speak». De er på dag 4 imorgen :nailbiting:

Ellers må jeg si at Meriofert er en sprøyte du må blande selv før du setter den. Det høres skummelt ut, men det er ikke det altså. Det har gått veldig fint (og jeg er ikke god på sprøyter!).
Åh det er så sykt spennende og skummelt samtidig med embryoer under utvikling :woot: Får du svar på dag 5 eller må du vente til dag 6? Potensieøt kan det jo være bedre kvalitet slik at flere overlever til blastocyst, vi håper på det :smiley-angelic001

Chatgpt mente at jeg burde fortsette med ren FSH stimulering siden jeg hadde god respons på gonal f og dårligere på pergoveris som inneholder også LH hormonet, så kan jo være at bare gonal F er greit for meg å fortsette med da jeg fikk ut 8 egg med topp kvalitet (visuelt) med det sist. Jeg må uansett stå løpet nå i IVF 2 offentlig, og så må jeg ta en vurdering for IVF3 mtp hvilken medisin de foreslår for siste runde. Hvis ikke vi lykkes på IVF2 eller IVF3, så blir det nok utlandet for pgt-a testing på oss. Blir spennende å følge reisen din i utlandet, mulig jeg følger rett etter deg :Heartbigred

Takk for at du deler og tar deg tid til å forklare, godt å lese om mulighetene fremover også :smiley-angelic003:Heartbigred

Skriver under på den! Jeg er på 1. runde IVF og de har satt meg på 300 IE Meriofert. Jeg kleisa litt første gang, men det gikk helt supert. De kommer med 150 per sett så jeg må blande to ganger i samme sprøyte, men det går virkelig veldig greit :joyful: Føles litt som kjemilab på skolen :laughing002

Åh det er så sykt spennende og skummelt samtidig med embryoer under utvikling :woot: Får du svar på dag 5 eller må du vente til dag 6? Potensieøt kan det jo være bedre kvalitet slik at flere overlever til blastocyst, vi håper på det :smiley-angelic001

Chatgpt mente at jeg burde fortsette med ren FSH stimulering siden jeg hadde god respons på gonal f og dårligere på pergoveris som inneholder også LH hormonet, så kan jo være at bare gonal F er greit for meg å fortsette med da jeg fikk ut 8 egg med topp kvalitet (visuelt) med det sist. Jeg må uansett stå løpet nå i IVF 2 offentlig, og så må jeg ta en vurdering for IVF3 mtp hvilken medisin de foreslår for siste runde. Hvis ikke vi lykkes på IVF2 eller IVF3, så blir det nok utlandet for pgt-a testing på oss. Blir spennende å følge reisen din i utlandet, mulig jeg følger rett etter deg :Heartbigred

Takk for at du deler og tar deg tid til å forklare, godt å lese om mulighetene fremover også :smiley-angelic003:Heartbigred
Jeg vet ikke helt når jeg får svar :bag: Legen skal ringe meg imorgen, og de tror at det kanskje- kanskje- kan bli 3 embryoer som skal testes på onsdag. Men det er jo over 1 døgn til så mye kan jo ha skjedd innen da. Jeg har aldri hatt 3 blastocyster til dag 5, så jeg tviler på at det kommer til å skje. Men det er jo lov å håpe!

Jeg tror ikke jeg får vite noe om endelig resultat før på torsdag. Og etter imorgen gir de nok ingen update før på torsdag heller.

Det satt langt inne for meg å dra til utlandet. Jeg hater å reise, og var utrolig stresset før jeg dro. Men det har gått greit. Narkose under egguttak var en ny opplevelse, og det var hektisk å prøve å time ultralyd og flytider. Hadde jeg gjort det igjen hadde jeg prøvd å ta noen ekstra dager der nede, istedenfor å dra opp og ned. Men hvis det blir en baby av dette så er det jo verdt det:Heartred

Måtte inn i dagboka og sjekke, for hadde helt glemt opplegget. Men jeg fikk 5mg letrozol fra CD2-CD6. Pergoveris 300ie fra CD4. Ganirelix fra CD6. Satt trigger allerede på CD8 og hadde uttak CD10. De bestemte også totalfrys, fordi jeg hadde litt høy progesteron prøve før uttak, og fare for overmoden slimhinne. Så ble gravid på første syklus etterpå, med første fryseforsøk. Ved fryseforsøket fikk jeg også dobbel dobbel trigger, og brukte prednisolon og albyl e fra cd1. Prolutex og Cyclogest innsett (tror jeg). Sluttet med prednisolon i uke 10. Prolutex of Cyclogest i uke 12. Albyl-e skal jeg ha hele svangerskapet for å forebygge preeklampsi.

Hadde samme medisiner på forsøk 2, men da var jeg nok litt ivrig etter å starte. Hadde en kjemisk syklusen før, og hadde fremdeles hcg i blodet så jeg startet stimulering. Da hadde jeg 2 store follikler allerede på CD 4 eller 5. men fikk 1 Ovitrelle og 2 Ganirelix. Fikk ut ett egg. Men det ene egget ble også en høyt gradert blastocyst. Men ble satt inn på tynn slimhinne har jeg sett i etterkant. Selv om det ikke er noen garanti for at den blastocysten kunne blitt en baby, så her jeg likevel hatt god uttelling med Pergoveris og letrozol. Totalt 5 egg ut. 4 befruktet og tre toppgraderte blastocyster. Så kvalitet over kvantitet :Heartpink
Takk for at du gikk tilbake og sjekket og ga meg så detaljert svar, tusen takk :shy: :Heartbigred screenshotta behandlingsplanen din jeg :angelic: Veldig glad for at det fungerte for deg og at du er godt på vei i din graviditet, gir også håp for meg også :love017 Tror jeg husker du ble gravid fra de første IKM gruppene jeg var med i?

Jeg vet ikke helt når jeg får svar :bag: Legen skal ringe meg imorgen, og de tror at det kanskje- kanskje- kan bli 3 embryoer som skal testes på onsdag. Men det er jo over 1 døgn til så mye kan jo ha skjedd innen da. Jeg har aldri hatt 3 blastocyster til dag 5, så jeg tviler på at det kommer til å skje. Men det er jo lov å håpe!

Jeg tror ikke jeg får vite noe om endelig resultat før på torsdag. Og etter imorgen gir de nok ingen update før på torsdag heller.

Det satt langt inne for meg å dra til utlandet. Jeg hater å reise, og var utrolig stresset før jeg dro. Men det har gått greit. Narkose under egguttak var en ny opplevelse, og det var hektisk å prøve å time ultralyd og flytider. Hadde jeg gjort det igjen hadde jeg prøvd å ta noen ekstra dager der nede, istedenfor å dra opp og ned. Men hvis det blir en baby av dette så er det jo verdt det:Heartred
Føles lenge til torsdag når man er så spent på resultatene! Men plutselig så er torsdag her, og vi håper på gode resultater for deg :love017
Godt å høre det har gått greit å reise til utlandet, hva synes du om Estland og klinikken der? Virker det bra og profft? Ja, når det endelig blir baby så er det verd alt :happy::smiley-angelic001

Daisy *hjerteøynefjes*

Dette er SÅ spennende og godt å lese! Jeg håper så innmari at du får gode nyheter nå og at gullegget ditt ligger og utvikler seg for deg i Estland as we speak ♡♡♡

Og jeg er mitt nye, men vante, ustabile jeg, og tok selvfølgelig enda en test... jeg hater disse skyggene, samtidig som jeg aldri har lett og myst mer etter de...

Skrudde ned lysstyrken på det ene bildet, men jeg ser da en skygge ihvertfall her òg? Men kanskje fargeløs.. men den er ikke HELT blank? Ja jeg vet jeg piner meg selv, men jeg føler jeg ikke har noe valg. Det vil være sånn fram til torsdag. (Håper de som blir lei kan scrolle rolig forbi ♡)

20251110_202812.jpg
20251110_203341.jpg

Og jeg er mitt nye, men vante, ustabile jeg, og tok selvfølgelig enda en test... jeg hater disse skyggene, samtidig som jeg aldri har lett og myst mer etter de...

Skrudde ned lysstyrken på det ene bildet, men jeg ser da en skygge ihvertfall her òg? Men kanskje fargeløs.. men den er ikke HELT blank? Ja jeg vet jeg piner meg selv, men jeg føler jeg ikke har noe valg. Det vil være sånn fram til torsdag. (Håper de som blir lei kan scrolle rolig forbi ♡)

Vis vedlegget 474054Vis vedlegget 474055
Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg tror aldri jeg kommer til å bli lei av å se og prøve å tolke graviditetstester :Heartred Jeg vet så altfor godt hvordan det føles der du er nå! Dessuten er jeg enig med deg, den er ikke blank, men det er ikke lett å avgjøre om det er skygge eller ei heller. Plis ta en til i morgen og legg den ut her? :Heartred

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg tror aldri jeg kommer til å bli lei av å se og prøve å tolke graviditetstester :Heartred Jeg vet så altfor godt hvordan det føles der du er nå! Dessuten er jeg enig med deg, den er ikke blank, men det er ikke lett å avgjøre om det er skygge eller ei heller. Plis ta en til i morgen og legg den ut her? :Heartred

Fine deg :') ♡ takk for at du sier det. Ja kommer nok til å gjøre det. Legger ut uansett ♡

Vis vedlegget 474054Vis vedlegget 474055
Å, den tiden du er i nå er så pinefull. Jeg håper sånn for deg. Synes også det ser ut som et eller annet på den nederste, men det kan jo også bare være en skygge. Disse dagene er grusomme, men jeg tenker at det er jo her -på dette forumet- du kan legge ut alt av slike ting :Heartred

Å, den tiden du er i nå er så pinefull. Jeg håper sånn for deg. Synes også det ser ut som et eller annet på den nederste, men det kan jo også bare være en skygge. Disse dagene er grusomme, men jeg tenker at det er jo her -på dette forumet- du kan legge ut alt av slike ting :Heartred

♡♡♡ takk fine deg. Ja jo, det er jo det. Føler meg bare så slitsom om dagen. Er drittlei meg selv.

Føles lenge til torsdag når man er så spent på resultatene! Men plutselig så er torsdag her, og vi håper på gode resultater for deg :love017
Godt å høre det har gått greit å reise til utlandet, hva synes du om Estland og klinikken der? Virker det bra og profft? Ja, når det endelig blir baby så er det verd alt :happy::smiley-angelic001
Ja, de er virker veldige greie. Og flinke. Men det er litt kommunikasjons-rot. Mest fordi jeg har gjort dette flere ganger nå, og føler vel at jeg kan det. Men klinikker er forskjellig og har forskjellige rutiner så plutselig er det noe som er helt annerledes og som jeg ikke har tenkt på å spørre om en gang. Bare fordi jeg trodde det var likt. Og så var det ikke det. Men ellers synes jeg de er veldige hyggelige. Men det er annerledes at klinikken er så langt unna. Jeg er nok mer vant til å være tettere på hos Medicus.

♡♡♡ takk fine deg. Ja jo, det er jo det. Føler meg bare så slitsom om dagen. Er drittlei meg selv.
Huff, det er ikke noe godt:Heartred Du må huske å gi deg selv lov å være litt utafor, og at det ikke er så rart at alt er litt forknytt og vondt akkurat nå. Livet er tøft til tider, og disse prosessene er altfor vonde. Men det vil bli bedre:Heartred Uansett hva:Heartred Jeg kunne ønske jeg bare kunne gi deg en skikkelig god klem:smiley-angelic003

Huff, det er ikke noe godt:Heartred Du må huske å gi deg selv lov å være litt utafor, og at det ikke er så rart at alt er litt forknytt og vondt akkurat nå. Livet er tøft til tider, og disse prosessene er altfor vonde. Men det vil bli bedre:Heartred Uansett hva:Heartred Jeg kunne ønske jeg bare kunne gi deg en skikkelig god klem:smiley-angelic003

Ja jeg vet vel egentlig det.. gikk bare så på trynet ned kjellertrappa denne gangen. Var ikke forberedt på det i det hele tatt. Ble litt skremt. Prøver å fokusere på at uansett hvordan dette vil gå så er sånn jeg har følt det den siste uka, over på torsdag. Enten kan vi begynne å bearbeide, ellers kan vi være et skritt nærmere vår største drøm. Begge deler er skummelt, men bedre enn sånn det er nå. Takk for at du alltid er så klok og god ♡

Så kjipt med avbrutt, vet du hvorfor? Håper du rekker før jul :happy:
Avbrutt fordi vi ikke tar noen sjangser med de siste blastoene på frys. Ultralydkontrollen viste avvikende vekst på folikkler og slimhinne fra forrige kontroll, og da var jeg og lege enig om å avbryte for å ikke risikere at vi gjør et fryseforsøk når forholdene ikke er optimale.

Håper neste syklus blir bra, om det treffer feil og vi ikke rekke det før jul, er planen for forsøk i januar allerede lagt :)

Back
Topp