Jeg synes å huske at både Meriofert og Menopur har LH stimuleringen slik som Pergoveris. Menopur er nok ikke mulig å få tak på i Norge, men Meriofert har jeg brukt ved to stimuleringer. De er like, men forskjellig fremstilt. Pergoveris er kun kjemisk fremstilt, mens de andre kommer fra urin. Altså, det er ikke urin og det har jo gått gjennom haugevis av kjemiske prosesser. Men i motsetning til Pergoveris så startet Meriofert som noe naturlig. Det er ingen statistikk på at det ene er bedre enn det andre, men som legen min også sa; det er absolutte individer som har opplevd stor forskjell fra den ene medisinen til den andre.Takk for tips og støttegodt å høre at flere har kanskje hatt dårligere respons på pergoveris. Er Meriofert og Menopur det samme bare ulikt merke eller noe?
Man trenger jo bare det ene gullegget… Ble bare skuffet når jeg håpte på bedre respons enn sist men så ble det dårligere, og siden befruktningsraten sist var 2 av 9 egg, så føltes det ikke at det var så stor sjanse med bare 4. Og er ganske kvalm idag så følte meg ikke helt klar for å fortsette til fredag. Men men, finnes verre ting i verden, det blir en bedre dag imorgenMå jo tåle å være kvalm i 5 dager, hvis jeg har planer om p bli gravid og potensielt kvalm i to-tre måneder
![]()
Jeg går i utlandet nå, og klinikken min har satt meg på en kombo av Meriofert og Rekovelle som de har god erfaring med. Jeg fikk ikke ut fryktelig mange flere egg enn når jeg kun gikk på Meriofert, men vet ikke endelig resultat enda siden embryoene er i full gang med å utvikle seg «as we speak». De er på dag 4 imorgen
Ellers må jeg si at Meriofert er en sprøyte du må blande selv før du setter den. Det høres skummelt ut, men det er ikke det altså. Det har gått veldig fint (og jeg er ikke god på sprøyter!).

godt å høre at flere har kanskje hatt dårligere respons på pergoveris. Er Meriofert og Menopur det samme bare ulikt merke eller noe?

Veldig lite symptomer må jeg si.. Jeg setter sprøytene i 16-17 tiden og jeg har vært litt øm og oppblåst utover kveldene, men det er liksom det eneste og det er stort sett borte om morningen igjen. Hva med deg?
Får du svar på dag 5 eller må du vente til dag 6? Potensieøt kan det jo være bedre kvalitet slik at flere overlever til blastocyst, vi håper på det 
Føles litt som kjemilab på skolen 
Legen skal ringe meg imorgen, og de tror at det kanskje- kanskje- kan bli 3 embryoer som skal testes på onsdag. Men det er jo over 1 døgn til så mye kan jo ha skjedd innen da. Jeg har aldri hatt 3 blastocyster til dag 5, så jeg tviler på at det kommer til å skje. Men det er jo lov å håpe!
Tror jeg husker du ble gravid fra de første IKM gruppene jeg var med i?