November 2025

Wææ jeg har alltid spotting 2-3 dager før mens og fikk en mini mini pastellrosa flekk på papiret når jeg skulle tørke vekk cyclogest. Jeg vet at cyclogest kan irritere slimhinnen og at spotting er normalt meeeen nå har min hjerne direkte gått til « nope, det var det… ikke gravid» :blackeye:
Off skjønner at hjernen låser inn på en ting, men det trenger ikke å være sant i det hele tatt! Vi håper og venter i spenning til test :smiley-angelic001 :Heartbigred Det var torsdag du skulle teste hvis jeg husker riktig?

Ja jeg vet vel egentlig det.. gikk bare så på trynet ned kjellertrappa denne gangen. Var ikke forberedt på det i det hele tatt. Ble litt skremt. Prøver å fokusere på at uansett hvordan dette vil gå så er sånn jeg har følt det den siste uka, over på torsdag. Enten kan vi begynne å bearbeide, ellers kan vi være et skritt nærmere vår største drøm. Begge deler er skummelt, men bedre enn sånn det er nå. Takk for at du alltid er så klok og god ♡
Den er helt grusom akkurat den tidsperioden du er inne i nå, det er lov å være lei seg og fortvila og gå på tryne i kjellertrappen ( hilsen hu som stod og grein på apoteket igår :angelic: og som egentlig ikke har grunn til å grine på høylys dag i offentligheten, 38 år gammel liksom :bag: er jo ikke noe å grine av 4 eggpåsar, men var nok bare skuffelsen og tung prosess som tok over)

Sender deg skikkelig stor styrkeklem og håper likevel masse for deg :Heartbigred

Ja jeg vet vel egentlig det.. gikk bare så på trynet ned kjellertrappa denne gangen. Var ikke forberedt på det i det hele tatt. Ble litt skremt. Prøver å fokusere på at uansett hvordan dette vil gå så er sånn jeg har følt det den siste uka, over på torsdag. Enten kan vi begynne å bearbeide, ellers kan vi være et skritt nærmere vår største drøm. Begge deler er skummelt, men bedre enn sånn det er nå. Takk for at du alltid er så klok og god ♡
Det forstår jeg så godt :Heartred Disse forsøkene kan noen ganger trigge noen følelser i oss som drar oss langt ned kjellertrappa. Jeg har opplevd det samme, det vet du jo. Trodde alt var tapt og over og følte meg helt frakoblet alt og alle. Så mye vonde følelser. Helt uten at jeg var forberedt. Men det gikk over. Og det vil det gjøre for deg også:Heartred Men disse dagene her er helt grusomme. Jeg heier på deg! Uansett hva som skjer:Heartred

Da ligger vi helt likt! Jeg skal også til UL neste mandag :dance011 Veldig lite symptomer må jeg si.. Jeg setter sprøytene i 16-17 tiden og jeg har vært litt øm og oppblåst utover kveldene, men det er liksom det eneste og det er stort sett borte om morningen igjen. Hva med deg?
Så gøy!! Deilig med lite symptomer, det er jo ikke alle som får det. Stikker du selv?

Jeg tar på morgenen. Er øm og oppblåst, litt hodepine og ganske sliten.De to første dagene merket jeg lite, men kjenner det greit nå. Leste at det kan være fordi jeg har pcos og allerede er i hormonubalanse.

Ja, jeg stikker selv. Hadde egentlig tenkt at mannen skulle gjøre det første gang, men vi har en treåring fra før og hun og pappaen var dypt i lek da første skulle settes så da bare kastet jeg meg i det :joyful: Stikker du selv?

Får håpe det ikke blir ille for deg! Jeg har også hørt at pcos kan gjøre det ekstra slitsomt. Jeg har ekstremt lav AMH så jeg er veldig spent på om jeg i det hele tatt får noen modne follikler.

Ja, jeg stikker selv. Hadde egentlig tenkt at mannen skulle gjøre det første gang, men vi har en treåring fra før og hun og pappaen var dypt i lek da første skulle settes så da bare kastet jeg meg i det :joyful: Stikker du selv?

Får håpe det ikke blir ille for deg! Jeg har også hørt at pcos kan gjøre det ekstra slitsomt. Jeg har ekstremt lav AMH så jeg er veldig spent på om jeg i det hele tatt får noen modne follikler.
Det er tøft å stikke selv! Jeg tenker ofte på hvor mye mer dere med barn fra før av må "ta dere sammen" i denne prosessen :gen014 :notworthy Var første barn også ivf? Mannen stikker her. Jeg ser helst bort :joyful:

Krysser fingrene for deg! Jeg hadde amh på 60, så tror det er stor sjans for overstimulering. Jeg ser at vi ikke går på samme medisin så det er vel tilpasset amh blant annet :)

Det er tøft å stikke selv! Jeg tenker ofte på hvor mye mer dere med barn fra før av må "ta dere sammen" i denne prosessen :gen014 :notworthy Var første barn også ivf? Mannen stikker her. Jeg ser helst bort :joyful:

Krysser fingrene for deg! Jeg hadde amh på 60, så tror det er stor sjans for overstimulering. Jeg ser at vi ikke går på samme medisin så det er vel tilpasset amh blant annet :)
Det hender at det byr på litt ekstra utfordringer med en liten energiball å ta seg av, men hun hjelper meg også veldig med å beholde bakkekontakten :Heartred Vi er ekstra takknemlig for henne nå! Hun kom til på naturlig vis og satt allerede i pp3, så vi hadde jo aldri drømt om at det skulle bli problematisk å få en til.

Krysser fingrene for at du slipper overstimulering da! Har hørt at det er skikkelig fæle greier :wtf::Heartred

Ingen symptomer her heller og her er det ganske så bra økning.. Har 42 timers doblingstid ca.. Men merker bare cyclogest.. Så siste dose ble tatt i til morran :)

Den er helt grusom akkurat den tidsperioden du er inne i nå, det er lov å være lei seg og fortvila og gå på tryne i kjellertrappen ( hilsen hu som stod og grein på apoteket igår :angelic: og som egentlig ikke har grunn til å grine på høylys dag i offentligheten, 38 år gammel liksom :bag: er jo ikke noe å grine av 4 eggpåsar, men var nok bare skuffelsen og tung prosess som tok over)

Sender deg skikkelig stor styrkeklem og håper likevel masse for deg :Heartbigred

Det forstår jeg så godt :Heartred Disse forsøkene kan noen ganger trigge noen følelser i oss som drar oss langt ned kjellertrappa. Jeg har opplevd det samme, det vet du jo. Trodde alt var tapt og over og følte meg helt frakoblet alt og alle. Så mye vonde følelser. Helt uten at jeg var forberedt. Men det gikk over. Og det vil det gjøre for deg også:Heartred Men disse dagene her er helt grusomme. Jeg heier på deg! Uansett hva som skjer:Heartred

:crybaby2 :love017

Dere er så gode, og dere aner ikke hvor mye det betyr for psyken min at noen forstår meg så godt som jeg opplever at dere og gjengen her inne gjør.

Vondt å høre at du har det vanskelig nå du òg @En_gang_kanskje :sorry: :Heartpink
men jeg håper det blir litt lettere snart og at du får bedre nyheter neste ul. Selvom du ikke skal kimse av 4 eggposer heller! :Heartpink Men jeg forstår at du ble skuffet :sorry:

Og ja, jeg husker det @Daisybloom .. :Heartpink Trodde jeg var ganske langt ned kjellertrappa selv den gangen, men det viste seg at det fortsatt var mange trinn ned til bunnen. Jeg har sagt det før, men din viljestyrke motiverer meg òg.. :Heartpink

Har første (og kanskje eneste?) ultralydkontroll på torsdag for innsett av frys, gruer meg altså så mye. Vet ikke helt hva jeg gruer meg til, bare hele prosessen kanskje. Veksler konstant mellom å grue og glede meg, ha håp eller ikke håp. Er redd de skal si det ikke blir noe innsett i ene øyeblikket og så blir jeg redd for at det skal gå, men at det skjer noe langt ut i svangerskapet igjen.. Vet ikke helt hva jeg vil med dette heller, men lufte litt kanskje. Alle rundt oss sier mest at dette blir spennende, men spennende er det siste ordet jeg ville brukt..

Har første (og kanskje eneste?) ultralydkontroll på torsdag for innsett av frys, gruer meg altså så mye. Vet ikke helt hva jeg gruer meg til, bare hele prosessen kanskje. Veksler konstant mellom å grue og glede meg, ha håp eller ikke håp. Er redd de skal si det ikke blir noe innsett i ene øyeblikket og så blir jeg redd for at det skal gå, men at det skjer noe langt ut i svangerskapet igjen.. Vet ikke helt hva jeg vil med dette heller, men lufte litt kanskje. Alle rundt oss sier mest at dette blir spennende, men spennende er det siste ordet jeg ville brukt..

Skjønner deg så godt ♡♡♡ følelsene er i to ender av skalaen hele tiden, på en måte. Ytterpunkter. Ihvertfall for meg. Balansen mellom "himmel eller helvette" er liksom så hårfin.. hele tiden... ♡

Ikke en gang en mysbar skygge på testen i dag. 12dpo og 9dp4dt. Så da forstår vi hvor det bærer, men må uansett ta blodprøven på torsdag.. har bare lyst til å rømme på hytta og sette meg nede ved vannet ved bålpanna og drikke et stort glass whisky og cola. Og bli sittende hele natta.

Back
Topp