November 2025

Mener det kostet over 10k hos Medicus for begge testene vi vurderte. 5-6k hjelper jo.
Får blodfortynnende og prednisolon hver gang.. Men ja, OM vi klarer et forsøk til (eller til og med finner ut på et eller annet vis at vi skal ta opp lån og kjøpe en 3-pak i utlandet og med full utredning) så blir det til det.

Men takk igjen for at du tenker "for" meg, for jeg klarer ikke helt å sortere tankene mine akkurat nå.

Vi må legge alt dette på is til over nyttår ihvertfall.. Så får vi finne ut hva vi begge føler vi vil og orker da. Jeg ser hvor sliten og nedkjørt samboeren min er, så jeg må trykke på bremsen for hans del også.
Kan være fornuftig med en pause for å se hvor «raskt» man henter seg inn igjen og om man eventuelt klarer nye runder :Heartred Hvis ikke det fungerer for meg nå så vurderer jeg å gjøre den endometrietesten privat.

Satt første sprøyte fyremadel i dag. Føles bra å være i gang med den :gen014Vi endte opp med å sette i magen. Selve stikket gjorde ikke vondt, men jeg ble overrasket over hvor vondt det gjorde i etterkant. Det var helt overkommelig, men fortsatt mye mer merkbart enn rekovelle. Og det svei ei stund etterpå. Har fått blåmerke og er hoven. Det må sies at jeg har veldig lav smerteterskel :joyful: Gubben syns også den var litt ekkel å sette, da man ikke kan trykke spissen helt inn som med rekovelle.

Jeg har forøvrig ikke trodd at jeg har blitt så hormonell av rekovelle. Da jeg gikk på provera var det heeelt krise. Men i går ble det høylytt hulking i armene på mannen fordi kattene våre gjorde meg rørt:p Nå høres det jo helt sprøtt ut, men det var veldig intenst og ekte igår.

Da var mensen meldt til OUS og venter på kontrolltime for fryseforsøk i naturlig syklus. Jeg fikk litt angst i går for å gjøre dette rett før jul. :( Er litt redd for at negativ resultat ødelegger julegleden hos meg.
Det skjønner jeg godt! Det er litt risikosport dette vi holder på med

Da har jeg hatt eggutakk. Ble kun 2 egg… Sliter med å tørre å håpe at de overlever til embryoer av god nok kvalitet til at dem kan fryses ned Med tanke på økonomien vet jeg ikke om jeg har råd til et nytt egguttak eller ikke. Vet jeg kan spørre mine foreldre om forskudd på arv/lån, men det sitter langt inne å gjøre det.

Da har jeg hatt eggutakk. Ble kun 2 egg… Sliter med å tørre å håpe at de overlever til embryoer av god nok kvalitet til at dem kan fryses ned Med tanke på økonomien vet jeg ikke om jeg har råd til et nytt egguttak eller ikke. Vet jeg kan spørre mine foreldre om forskudd på arv/lån, men det sitter langt inne å gjøre det.

Kjenner så igjen alt du skriver du føler på nå.. vi har allerede fått forskudd på arv for å få til de siste forsøkene privat. Vi "krøp til korset" og spurte foreldrene mine om et lån, men endte med å få det som forskudd på arv. Jeg sliter fortsatt med å akseptere det. Og spesielt når det viste seg å bare være penger kastet ut av vinduet. Jeg føler ofte jeg er for heldig mtp hva jeg selv føler jeg fortjener og HATER virkelig å ta imot hjelp (for å ikke snakke om å be om det). Samboeren er lik. Føler bare jeg ikke får til noe lengre og da sliter jeg ekstra med tanken på at vi faktisk har så fantastisk familie som stiller opp med det de kan. Og så får ikke jeg til noe..

Vet ikke helt hva poenget mitt var til å begynne med. Bare at jeg har tenkt mye på det økonomiske i det siste selv. Og at vi heller skal prøve å gå til banken om vi orker en runde til.

Jeg er helt tåkete i hodet i dag så beklager om jeg egentlig vet dette; men hvor mange forsøk har du hatt og har du kun gått privat?
Skal de gjøre icsi på de to nå?♡

Kan være fornuftig med en pause for å se hvor «raskt» man henter seg inn igjen og om man eventuelt klarer nye runder :Heartred Hvis ikke det fungerer for meg nå så vurderer jeg å gjøre den endometrietesten privat.
@En_gang_kanskje Har du hatt mange innsett med negativt resultat siden du vurderer endometrietesten? :Heartpink Jeg lurer fordi jeg har tenkt dette selv som en plan dersom innsett bare skulle feile fremover.

@En_gang_kanskje Har du hatt mange innsett med negativt resultat siden du vurderer endometrietesten? :Heartpink Jeg lurer fordi jeg har tenkt dette selv som en plan dersom innsett bare skulle feile fremover.
Nei har kun hatt to innsett. Bare føler tiden renner ut når jeg er snart 39 år og hvis jeg trenger noe f.eks. immundempende så vil jeg gjerne finne ut av det nå enn senere, så det er mer for å utelukke siden jeg har uforklarlig kvinnelig infertilitet :Heartred Noe er det jo siden jeg bare har blitt gravid 1 gang og har hatt samme mann i 13 år +, sluttet på prevensjon etter 2 år sammen tror jeg det var….

Nei har kun hatt to innsett. Bare føler tiden renner ut når jeg er snart 39 år og hvis jeg trenger noe f.eks. immundempende så vil jeg gjerne finne ut av det nå enn senere, så det er mer for å utelukke siden jeg har uforklarlig kvinnelig infertilitet :Heartred Noe er det jo siden jeg bare har blott gravid 1 gang og samme mann i 13 år +, sluttet på prevensjon etter 2 år sammen tror jeg det var….
Ja skjønner deg veldig godt, det er liksom bedre å utelukke slike ting så man slipper å gå å lure :Heartpink

Kjenner så igjen alt du skriver du føler på nå.. vi har allerede fått forskudd på arv for å få til de siste forsøkene privat. Vi "krøp til korset" og spurte foreldrene mine om et lån, men endte med å få det som forskudd på arv. Jeg sliter fortsatt med å akseptere det. Og spesielt når det viste seg å bare være penger kastet ut av vinduet. Jeg føler ofte jeg er for heldig mtp hva jeg selv føler jeg fortjener og HATER virkelig å ta imot hjelp (for å ikke snakke om å be om det). Samboeren er lik. Føler bare jeg ikke får til noe lengre og da sliter jeg ekstra med tanken på at vi faktisk har så fantastisk familie som stiller opp med det de kan. Og så får ikke jeg til noe..

Vet ikke helt hva poenget mitt var til å begynne med. Bare at jeg har tenkt mye på det økonomiske i det siste selv. Og at vi heller skal prøve å gå til banken om vi orker en runde til.

Jeg er helt tåkete i hodet i dag så beklager om jeg egentlig vet dette; men hvor mange forsøk har du hatt og har du kun gått privat?
Skal de gjøre icsi på de to nå?♡
Godt å høre at det ikke bare er jeg som tenker slik rundt det med økonomi❤️

Dette er mitt første forsøk og går privat siden jeg er singel og har lav amh.
Siden jeg bruker donorsæd så ønsket klinikken å bruke vanlig ivf.

Satt første sprøyte fyremadel i dag. Føles bra å være i gang med den :gen014Vi endte opp med å sette i magen. Selve stikket gjorde ikke vondt, men jeg ble overrasket over hvor vondt det gjorde i etterkant. Det var helt overkommelig, men fortsatt mye mer merkbart enn rekovelle. Og det svei ei stund etterpå. Har fått blåmerke og er hoven. Det må sies at jeg har veldig lav smerteterskel :joyful: Gubben syns også den var litt ekkel å sette, da man ikke kan trykke spissen helt inn som med rekovelle.
Ja jeg og fikk litt sjokk første gangen med Fyremadel, men nå går det unna som rakkern, setter de uten å blunke engang! :joyful: Håper det blir sånn for deg også etterhvert, men aller helst håper jeg du ikke trenger å gjøre det flere ganger med det første! :happy: Jeg setter Fyremadel helt inn på skrått, har ikke sett at den ikke skal settes helt inn?

Ja skjønner deg veldig godt, det er liksom bedre å utelukke slike ting så man slipper å gå å lure :Heartpink
Ja, men mtp din alder så tror jeg at jeg ville ha hatt noen forsøk til før jeg vurderte den testen, men vanskelig å si.. håper spiren sitter for deg snart. Utålmodig og vondt er det jo selvfølgelig uansett alder :Heartred

Back
Topp