Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Så flott! Gratulerer!21 dpo og fortsatt graviddet er så sykt skummelt, så teller fortsatt dpo, og ikke uker.
Vis vedlegget 421443
Hcg var 298 14 dpo og 1100 17 dpo. Når skal man klare å senke skuldrene og ikke være konstant livredd?
Ingen tvil om fin stigning av hcg i kroppen din nei21 dpo og fortsatt graviddet er så sykt skummelt, så teller fortsatt dpo, og ikke uker.
Vis vedlegget 421443
Hcg var 298 14 dpo og 1100 17 dpo. Når skal man klare å senke skuldrene og ikke være konstant livredd?

Her spør mannen hver gang jeg kommer fra toalettet; "ingen spotting?" Han er minst like stressa som meg. Det er grusomt. Har heldigvis ikke spottetIngen tvil om fin stigning av hcg i kroppen din nei
Og godt spørsmål! Selv er jeg egentlig forberedt på (forhåpentligvis!) 8 mnd til med høye skuldre og nøye analyse av hvert tørk jeg gjør med toalettpapiret![]()
Tror ikke jeg kommer til å klare å puste noe særlig før ultralyd i uke 12Så flott! Gratulerer!
Men nei, sannelig om jeg vet. Gjetter at jeg selv bare konstant kommer til å flytte angsten over på neste milepæl.

Hvis det er noen trøst så roet ikke jeg meg før uke 18.. men har hatt tett og god oppfølging hele veien. Men synes faktisk det var værst frem til UL i uke 12..Tror ikke jeg kommer til å klare å puste noe særlig før ultralyd i uke 12![]()
Uff. Skjønner det ikke blir noe fredelig jul i år. Jeg får bare ta en dag av gangen og glede meg over at jeg endelig er gravidHvis det er noen trøst så roet ikke jeg meg før uke 18.. men har hatt tett og god oppfølging hele veien. Men synes faktisk det var værst frem til UL i uke 12..
Be om ekstra oppfølging.. det er beste rådet jeg harUff. Skjønner det ikke blir noe fredelig jul i år. Jeg får bare ta en dag av gangen og glede meg over at jeg endelig er gravid
Tror ikke jeg kommer til å klare å puste noe særlig før ultralyd i uke 12![]()
Sniker littHvis det er noen trøst så roet ikke jeg meg før uke 18.. men har hatt tett og god oppfølging hele veien. Men synes faktisk det var værst frem til UL i uke 12..
Fint å høre at du slappet mer av etter uke 12 @DinaD Har tenkt det samme. I 2011 oppdaget jeg ma i uke 12. Jeg har ultralyd 7+3, og kommer til å ta en til etter nyttårSniker littJeg lurer på det samme @ventepus når vil jeg klare å slappe av! Første milepæl var å komme forbi uke 10, for da er jeg offisielt lenger enn noen gang før. Nå er jeg 12+1 i dag og venter på fosterdiagnostikk senere i uken. Håper inderlig jeg kan slappe av hvis jeg får en god beskjed der
Fint å høre at du slappet mer av etter uke 12 @DinaD
Og fra uke 18, da kan du kanskje kjenne litt action gjennom dagene også
![]()
Har dere forsøkt styrt/ naturlilg syklus? Her funket det plutselig på styrt syklus, tror stimmuleringa fucket litt til. Ellers så skulle vi kjøre antibiotika/biopsi på livmora om det tredjeforsøket ikke funket, så om du ikke går privat så kan du gå til ALeris og ta testen uansettDet er så stress å hele tida måtte vente på neste sjanse og være avhengig av at det ikke faller på en helligdag og at sykehuset har plass:/ krysser virkelig fingrene for oss! Hvor mange forsøk har du hatt nå? Du har sikkert nevnt det tidligere i tråden, men jeg husker ikke detVi har hatt 3 innsett nå. Forstår ikke hvorfor de ikke vil feste seg.. håper at st olavs vil forsøke noe nytt denne runden. Endometrietest er kanskje ikke så dumt heller nei!
Ingen tvil om fin stigning av hcg i kroppen din nei
Og godt spørsmål! Selv er jeg egentlig forberedt på (forhåpentligvis!) 8 mnd til med høye skuldre og nøye analyse av hvert tørk jeg gjør med toalettpapiret![]()
Så enig!21 dpo og fortsatt graviddet er så sykt skummelt, så teller fortsatt dpo, og ikke uker.
Vis vedlegget 421443
Så fin test20 dpo Tidlig UL I uke 7!
Har også hatt vanvittige murringer. Ikke opplevd det før, så håper det er godt tegn!
Gratulerer21 dpo og fortsatt graviddet er så sykt skummelt, så teller fortsatt dpo, og ikke uker.
Vis vedlegget 421443
19. Des! Iik, livredd selv! Tror jeg skal klare å slappe av etter uke 12 altsåSå fin testHar også hatt vanvittige murringer. Ikke opplevd det før, så håper det er godt tegn!
Når har dere TUL? Vi har 20.12. Føles såååå lenge til![]()
Man senker aldri skuldrene. Og når de er født, så er det enda verre, for da har man absolutt ingen kontroll og 1000 bekymringer. Eller kanskje det bare er meg...21 dpo og fortsatt graviddet er så sykt skummelt, så teller fortsatt dpo, og ikke uker.
Vis vedlegget 421443
Det er forskjell på fersk og fryseforsøk. Ved fersk så stopper man ofte ved positiv test ( med mindre man har kort lutealfase eller påvist lav progesteron), mens ved fryseforsøk må man gå lenger. Ved fryseforsøk kommer det også an på om det er i styrt eller naturlig syklus (om man har eggløsning eller ikke). Når man har hatt egguttak eller fryseforsøk i naturlig syklus, og dermed eggløsning, (evt har satt Ovitrelle i styrt syklus) så produserer de gule legemene progesteron. Derfor varierer det mye hvor lenge man må gå på progesteron.Har noen av dere fått beskjed om å gå på cyclogest frem til uke 12?
Har en venninne som har gått på Riksen og er gravid, i brevet hun stod det at hun skulle slutte nå og at kroppen produserte nok selv.
Hvorfor er praksis forskjellig….?