November 2023

21 dpo og fortsatt gravid :nailbiting: det er så sykt skummelt, så teller fortsatt dpo, og ikke uker.
20231204_191935.jpg

Hcg var 298 14 dpo og 1100 17 dpo. Når skal man klare å senke skuldrene og ikke være konstant livredd?

21 dpo og fortsatt gravid :nailbiting: det er så sykt skummelt, så teller fortsatt dpo, og ikke uker.
Vis vedlegget 421443

Hcg var 298 14 dpo og 1100 17 dpo. Når skal man klare å senke skuldrene og ikke være konstant livredd?
Så flott! Gratulerer!

Men nei, sannelig om jeg vet. Gjetter at jeg selv bare konstant kommer til å flytte angsten over på neste milepæl.

Vis vedlegget 421443

Ingen tvil om fin stigning av hcg i kroppen din nei :Heartred
Og godt spørsmål! Selv er jeg egentlig forberedt på (forhåpentligvis!) 8 mnd til med høye skuldre og nøye analyse av hvert tørk jeg gjør med toalettpapiret :wacky:

Uff. Skjønner det ikke blir noe fredelig jul i år. Jeg får bare ta en dag av gangen og glede meg over at jeg endelig er gravid
Be om ekstra oppfølging.. det er beste rådet jeg har :) jeg betalte også for 2 ekstra UL bare for å være sikker.. :) men må også huske at jeg er ei stor frøken så det syntes ikke engang på meg før i uke 24. Jeg fikk høre hjerteslag med hjemmedopler fra uke 13.. så derfor var nok også første trimester vanskelig..

Tror ikke jeg kommer til å klare å puste noe særlig før ultralyd i uke 12 :hungover:
Hvis det er noen trøst så roet ikke jeg meg før uke 18.. men har hatt tett og god oppfølging hele veien. Men synes faktisk det var værst frem til UL i uke 12..
Sniker litt☺️ Jeg lurer på det samme @ventepus når vil jeg klare å slappe av! Første milepæl var å komme forbi uke 10, for da er jeg offisielt lenger enn noen gang før. Nå er jeg 12+1 i dag og venter på fosterdiagnostikk senere i uken. Håper inderlig jeg kan slappe av hvis jeg får en god beskjed der :smiley-angelic001 Fint å høre at du slappet mer av etter uke 12 @DinaD ☺️ Og fra uke 18, da kan du kanskje kjenne litt action gjennom dagene også❤️

Sniker litt☺️ Jeg lurer på det samme @ventepus når vil jeg klare å slappe av! Første milepæl var å komme forbi uke 10, for da er jeg offisielt lenger enn noen gang før. Nå er jeg 12+1 i dag og venter på fosterdiagnostikk senere i uken. Håper inderlig jeg kan slappe av hvis jeg får en god beskjed der :smiley-angelic001 Fint å høre at du slappet mer av etter uke 12 @DinaD ☺️ Og fra uke 18, da kan du kanskje kjenne litt action gjennom dagene også❤️
Har tenkt det samme. I 2011 oppdaget jeg ma i uke 12. Jeg har ultralyd 7+3, og kommer til å ta en til etter nyttår

Det er så stress å hele tida måtte vente på neste sjanse og være avhengig av at det ikke faller på en helligdag og at sykehuset har plass:/ krysser virkelig fingrene for oss! Hvor mange forsøk har du hatt nå? Du har sikkert nevnt det tidligere i tråden, men jeg husker ikke det:) Vi har hatt 3 innsett nå. Forstår ikke hvorfor de ikke vil feste seg.. håper at st olavs vil forsøke noe nytt denne runden. Endometrietest er kanskje ikke så dumt heller nei!
Har dere forsøkt styrt/ naturlilg syklus? Her funket det plutselig på styrt syklus, tror stimmuleringa fucket litt til. Ellers så skulle vi kjøre antibiotika/biopsi på livmora om det tredjeforsøket ikke funket, så om du ikke går privat så kan du gå til ALeris og ta testen uansett:)

Ingen tvil om fin stigning av hcg i kroppen din nei :Heartred
Og godt spørsmål! Selv er jeg egentlig forberedt på (forhåpentligvis!) 8 mnd til med høye skuldre og nøye analyse av hvert tørk jeg gjør med toalettpapiret :wacky:
Vis vedlegget 421443

Så enig!
Fikk for emg at jeg hadde en abort pga. sterke murringer, så fikk helt panikk og synes testen iikke var så mye sterkere. (testen ble tatt på andre dobesøk)
Dagen etterpå tok jeg test på morgenen og den var kjempefin<3 Så jeg kommer aldri til å være så naiv som ved første barn igjen...

Så fin test :Heartred Har også hatt vanvittige murringer. Ikke opplevd det før, så håper det er godt tegn!
Når har dere TUL? Vi har 20.12. Føles såååå lenge til :laughing002
19. Des! Iik, livredd selv! Tror jeg skal klare å slappe av etter uke 12 altså:) men foreløpig så er jeg ganske rolig innvendig, og det tar jeg som et godt tegn♡

Vis vedlegget 421443

Man senker aldri skuldrene. Og når de er født, så er det enda verre, for da har man absolutt ingen kontroll og 1000 bekymringer. Eller kanskje det bare er meg... :oops:

Har noen av dere fått beskjed om å gå på cyclogest frem til uke 12?
Har en venninne som har gått på Riksen og er gravid, i brevet hun stod det at hun skulle slutte nå og at kroppen produserte nok selv.

Hvorfor er praksis forskjellig….?

Har noen av dere fått beskjed om å gå på cyclogest frem til uke 12?
Har en venninne som har gått på Riksen og er gravid, i brevet hun stod det at hun skulle slutte nå og at kroppen produserte nok selv.

Hvorfor er praksis forskjellig….?
Det er forskjell på fersk og fryseforsøk. Ved fersk så stopper man ofte ved positiv test ( med mindre man har kort lutealfase eller påvist lav progesteron), mens ved fryseforsøk må man gå lenger. Ved fryseforsøk kommer det også an på om det er i styrt eller naturlig syklus (om man har eggløsning eller ikke). Når man har hatt egguttak eller fryseforsøk i naturlig syklus, og dermed eggløsning, (evt har satt Ovitrelle i styrt syklus) så produserer de gule legemene progesteron. Derfor varierer det mye hvor lenge man må gå på progesteron.

Back
Topp