November 2023

Jeg får hcg støtte av hausken etter insett en halv ovitrelle 2 ganger så må vente til 6-7 dager etter siste halve dose vertfal..sist forsøk hang ovitrellen lenge igjen , men over helgen eller søndag/mandag ..når tester du?

Usikker når startskuddet går her :angelic:

Jeg testet idag, tre dager etter :hilarious: Med det var ikke offisiell start, bare sånn "jeg sitter alene på hjemmekontor og ingen kan stoppe meg" -testing. Desperat altså. Skulle egentlig vente til onsdag, 10 dpo. Men nå blir det nok en ny test imorgen siden toget allerede har gått på en måte.. Excuses excuses :smiley-angelic002 Når skal du teste?
Skjønner det så godt, hahha.
Usikker, men sist med 2åringen, var testen ganske klar på kvelden 5 dager etter innsett :happy:

30 nov, ja! Haha! Halv otrivelle etter innsett? Det har jeg ikke hørt om før, hva hjelper det for?:)
Tar en halv ovitrelle to ganger (12klikk) , det skal hjelpe kroppen å tro den er gravid og gjøre at egget fester seg lettere..ovitrelle inneholder hcg så den kan slå falsk ut positiv på graviditets test.. sist tok jeg tre halve doser ovitrelle men da hadde jeg insett dag 3 så da tok jeg mellom insett og utakk , pluss to ganger etter insett. Denne gangen var insett dag 2 så tok insett dagen og i dag, kunne i grunn tatt i morgen men paste best i dag. hausken sitt forslag. Den gangen jeg fikk jenten min gjor jeg det også. Men den gang var det dag 2 etter insett og dag 6 etter insett..

Et spørsmål her. Jeg havner på dag 9 på en onsdag. Skal da ha innvendig ultralyd for å se om jeg kan sette eggløsningssprøyte. Er det sannsynlig at jeg må gå på menopur resten av den uken? For de tar jo ikke uttak i helg .. så sprøyta må jo bli satt senest onsdag evt ..

Et spørsmål her. Jeg havner på dag 9 på en onsdag. Skal da ha innvendig ultralyd for å se om jeg kan sette eggløsningssprøyte. Er det sannsynlig at jeg må gå på menopur resten av den uken? For de tar jo ikke uttak i helg .. så sprøyta må jo bli satt senest onsdag evt ..
Jeg har måttet gå til mandag da jah. Men kommer jo helt ann på hvor store folikler du har.. beste er å vente til onsdag og høre va de sier.. alle reagerer vi forskjellig på stimulering ..

Tar en halv ovitrelle to ganger (12klikk) , det skal hjelpe kroppen å tro den er gravid og gjøre at egget fester seg lettere..ovitrelle inneholder hcg så den kan slå falsk ut positiv på graviditets test.. sist tok jeg tre halve doser ovitrelle men da hadde jeg insett dag 3 så da tok jeg mellom insett og utakk , pluss to ganger etter insett. Denne gangen var insett dag 2 så tok insett dagen og i dag, kunne i grunn tatt i morgen men paste best i dag. hausken sitt forslag. Den gangen jeg fikk jenten min gjor jeg det også. Men den gang var det dag 2 etter insett og dag 6 etter insett..
Oj, så spennende! Det høres jo lurt ut, kanskje jeg også skal høre med klinikken om jeg kan gjøre det? Sliter litt med festningen her også!

Litt vondt i korsryggen i dag og var støl i livmor imorges, men ikke lett å si om det er korona som tuller med kroppen, eller noe mer spennende... Håper ikke det ødelegger noe. Test idag 9dpo var blenda. Gir ikke opp ennå, men hadde håpet på en mysestrek! Nå skal jeg installere meg i sofaen og prøve å hvile vekk viruset kjappest mulig.

Litt vondt i korsryggen i dag og var støl i livmor imorges, men ikke lett å si om det er korona som tuller med kroppen, eller noe mer spennende... Håper ikke det ødelegger noe. Test idag 9dpo var blenda. Gir ikke opp ennå, men hadde håpet på en mysestrek! Nå skal jeg installere meg i sofaen og prøve å hvile vekk viruset kjappest muligens

Kan være egget festa seg sent , så enda håp.. krysser fingrene for deg… klør etter å teste men tok jo halv ovitrellen går så den kan slå ut i 8 dager vertfal.. men enten blir streken sterker og eller svaker så kan nok begynne smått i helgen gjor det sist og da ble den bare svakere.. hadde vært den julegaven om vi fikk positivt test begge to..

Kan være egget festa seg sent , så enda håp.. krysser fingrene for deg… klør etter å teste men tok jo halv ovitrellen går så den kan slå ut i 8 dager vertfal.. men enten blir streken sterker og eller svaker så kan nok begynne smått i helgen gjor det sist og da ble den bare svakere.. hadde vært den julegaven om vi fikk positivt test begge to..
Ja sant, ovitrelle skal jo ikke bli sterkere så du burde få en indikasjon etter hvert.
Det sirkulerer jo mye informasjon om at 9 dpo er den vanligste dagen for implantasjon, men vet ikke hvor vitenskapelig det er. Uansett, krysser fingrene for positive tester for oss begge ❤️

Ja sant, ovitrelle skal jo ikke bli sterkere så du burde få en indikasjon etter hvert.
Det sirkulerer jo mye informasjon om at 9 dpo er den vanligste dagen for implantasjon, men vet ikke hvor vitenskapelig det er. Uansett, krysser fingrene for positive tester for oss begge

Ja ❤️ selv om 9dpo er vanlig så trenger ikke det gjelde for alle . håper virkelig spiren bare satt seg fast litt sent hos deg

Hvis den har fest seg 9 dpo så kan man nok ikke vente positiv test samme dag uansett. Vi får se, tiden vil vise!
Nei, dpo 9 er tidlig:) i mitt forrige svangerskap, som endte i en gutt, så fikk jeg positiv test dpo 11, og den var uhyre svak! Og EL var helt sikker pga. UL:) Så mange som skriver dpo 9, så er det en mulighet for at de ikke vet helt når EL er heller:) Bortsett fra oss i IVF gjengen da, haha!

Back
Topp