November 2023

Hei. Jeg har en liten pause fra forumet, men har kommet i et lite dilemma og trenger flere hoder. Jeg hadde uttak, to var modne, og de utvikler seg perfekt. De sa i dag( dag 2) at de skulle dyrke videre til dag 5, siden de ser så bra ut. Jeg har aldri hatt to gode embryo, og kun satt inn dag 2 og 3 tidligere. Aldri frys.
Nå ringte de og sa at teamet hadde diskutert og ønsket å sette inn 2 stk på dag 3 hvis jeg ville det. Jeg kunne også vente til dag 5, men de anbefalte 2 i morgen for å øke sjansen for graviditet.
Hva hadde dere gjort i min situasjon? Jeg valgte innsett i morgen, men er usikker på om jeg har gjort riktig valg.
Jeg tenker også at du har valgt riktig :Heartred Men det er en skummel avgjørelse og ta, for det er umulig å vite uansett. Men jeg ville hørt på legens råd hvis jeg var usikker:happy:

Hei. Jeg har en liten pause fra forumet, men har kommet i et lite dilemma og trenger flere hoder. Jeg hadde uttak, to var modne, og de utvikler seg perfekt. De sa i dag( dag 2) at de skulle dyrke videre til dag 5, siden de ser så bra ut. Jeg har aldri hatt to gode embryo, og kun satt inn dag 2 og 3 tidligere. Aldri frys.
Nå ringte de og sa at teamet hadde diskutert og ønsket å sette inn 2 stk på dag 3 hvis jeg ville det. Jeg kunne også vente til dag 5, men de anbefalte 2 i morgen for å øke sjansen for graviditet.
Hva hadde dere gjort i min situasjon? Jeg valgte innsett i morgen, men er usikker på om jeg har gjort riktig valg.
Jeg ville hørt på rådet til legen og satt inn to stykk på dag tre. Høres fornuftig ut og de vet nok bedre enn vi «vanlige dødelige» :p masse lykke til!

Jeg er i gang med forsøk nummer 2 etter to avbrutte forsøk og et fersk forsøk med kjemisk graviditet og et fryseforsøk med også en kjemisk graviditet. Første uttaket fikk de ut kun 3 egg men i dag ble det hele 10! :) Håper de er av god kvalitet og at St Olavs ikke kommer til å ringe i løpet av de neste 5 dagene. Så jeg kan skrives på lista :

Månen - 34 - B1 - St Olavs - forsøk nr2 - menopur, ganirelix, Ovitrelle, gonapeptyl, cyclogest - innsett planlagt 20/11

Jeg er i gang med forsøk nummer 2 etter to avbrutte forsøk og et fersk forsøk med kjemisk graviditet og et fryseforsøk med også en kjemisk graviditet. Første uttaket fikk de ut kun 3 egg men i dag ble det hele 10! :) Håper de er av god kvalitet og at St Olavs ikke kommer til å ringe i løpet av de neste 5 dagene. Så jeg kan skrives på lista :

Månen - 34 - B1 - St Olavs - forsøk nr2 - menopur, ganirelix, Ovitrelle, gonapeptyl, cyclogest - innsett planlagt 20/11
Wow hvilket flott resultat! Håper du får flere gode embryo :)

Det er tøft å ska ta slike valg! Jeg tenker at en viktig ting å ta stilling til er om du er ok med en økt risiko/sjanse for tvillinger. Samtidig er det jo en medisinsk vurdering som ligger bak anbefalingen fra klinikken din, og det er vel sånn at man idag er veldig tilbakeholden med å sette inn flere embryo hvis det ikke er gode grunner for det. Så jeg hadde nok også følgt rådet fra klinikken. Men magefølelsen er også viktig ❤️

Weeeeee så gøy!! Spent på neste test imorgen!
Det gikk bra! Sterkere enn i går, for i går måtte jeg vente til den var helt tørr før det gikk an å få bilde av den. Denne gikk det å ta bilde av med en gang!
12 dpo.

Vedlegg

• IMG_20231116_082458_edit_64327238546954.jpg
    IMG_20231116_082458_edit_64327238546954.jpg
    1,4 MB · Visninger: 89
Etter en veldig stressende dag igår har jeg nå fått beskjed fra legen at det skal gå fint å ta forsøket med stoffskiftenivået som er nå. Skulle bare øke medisindosen litt. Så nå skal jeg prøve å slappe av i forhold til det. Ny kontroll imorgen og hvis alt ser fint ut da blir det vel innsett frem mot slutten av neste uke :)

Jeg kan fjernes fra lista. De vil vente en syklus så jeg får ikke innsett i november. Håper vi rekker innsett før julestenging i desember. Lykke til alle sammen! :Heartred
Så kjedelig å måtte vente! All ventingen altså, det er jo noe av det mest utmattende med hele denne prosessen. Krysser fingrene for plass før jul!

Etter en veldig stressende dag igår har jeg nå fått beskjed fra legen at det skal gå fint å ta forsøket med stoffskiftenivået som er nå. Skulle bare øke medisindosen litt. Så nå skal jeg prøve å slappe av i forhold til det. Ny kontroll imorgen og hvis alt ser fint ut da blir det vel innsett frem mot slutten av neste uke :)
Puh, så bra!

Så kjedelig å måtte vente! All ventingen altså, det er jo noe av det mest utmattende med hele denne prosessen. Krysser fingrene for plass før jul!
Veldig kjedelig, håper håper at dere rekker innsett i desember! Lykke til videre ❤️
Tusen takk, dere! :Heartred Ja, veldig kjedelig. Er veldig skuffet og lei meg, men sånn er det bare. Satser på innsett rett før jul :)
Heier på dere fra sidelinjen i mellomtiden :Heartred

Har også innsett på mandag :smiley-bounce012
Slimhinnen var 8 i går, og naturlig syklus her, men med litt hjelp av Femar. Og så blir det eggløsningssprøyte i dag, da eggposen var sprekkferdig i går men fremdeles ingen positiv eggløsningstest :wacky:
Cyclogest fra torsdag av.
Spennende uker foran oss!
Så spennende, da kan vi følge hverandre litt fremover! Du var jo også i oktobergruppa? Når tenker du å teste da? Det virker som @Månen og så skal sette inn 20/11? Håper vi alle får en jul uten alkohol!<3

Så flott at det blir innsett på mandag! Uff ja, jeg ble også depressiv på laveste dose progynova, fikk bytte til estradot plaster som var mye bedre (også østrogen). Er noe med at det går direkte i blodet og ikke via leveren. Men ja, verdenssituasjonen hjelper jo ikke akkurat... Håper formen blir bedre når du starter med progesteron! ❤️
ÅÅ, ba du bare om å få noe annet? Det hadde vært veldig deilig å ikke så så nedi gjørma som jeg er nå psykisk:P

Så spennende, da kan vi følge hverandre litt fremover! Du var jo også i oktobergruppa? Når tenker du å teste da? Det virker som @Månen og så skal sette inn 20/11? Håper vi alle får en jul uten alkohol!<3
Oi, 3 damer med innsett samme dato? Så gøy :hello2
Og stemmer at jeg var i oktobergruppen også. Hadde egguttak 18.10 men ble totalfrys. 9 stk på frys, så håper jo virkelig at en (eller helst flere) av dem kan bli baby :happy:
Krysser alt jeg har for at vi alle kan feire jul med terminspire i magen :Heartred

Jaa!! Det stemmer. Hvis alt går bra med eggene så blir det innsett på mandag. Vi tok en sjans og bestilte hotell i Trondheim på søndag siden vi orker å kjøre opp og ned 12 timer på samme dag:p så håper vi får brukt overnattingen. Krysser fingrene for deg også hvis du skal sette inn på mandag :shy: er det fryst eller fersk?

Back
Topp