November 2023

På vei til Oslo nå for kontroll. Hvis alt ser fint ut tror jeg det blir innsett i neste uke hvis stoffskifteprøven imorgen også er ok. Har veldig blandete følelser denne gangen, usikker på om jeg orker flere innsett hvis dette ikke går. Første gang jeg er så nære å gi opp, er jo litt den følelsen av hvorfor skal det gå på 9. innsett liksom :sorry: Men men, vi får bare se.

Da var fasit på blodprøve kommet, ikke gravid. @Statistikern -flytter du meg i oversikten?

Vi venter med ny runde til i januar.

Edit: når jeg ser på bildene av test var det spor av strek 11.11. Antar det var noe som touchet innom, men ikke utviklet seg rett. Jeg velger iallefall å tro det, for da lå forholdene til rette, men blastoen hadde ikke livets rett. Da er det håp for nr.3. Og det føles mye bedre å gi dem en sjangse istedet for å la dem gå til grunne.

Last edited:
Ny kontroll på fredag. Må gå privat da fordi det ikke passer å reise til Oslo igjen. Skjønner ikke helt hvorfor kontrollen var så tidlig som dag 9, men men. Legen snakket også om å sette ovitrelle men var usikker på hvordan de gjør det i naturlig syklus. Hadde noen spørsmål men var ikke så nyttige svar å hente fra den legen :meh: Jaja, alt så fint ut så langt i hvert fall.

Da var fasit på blodprøve kommet, ikke gravid. @Statistikern -flytter du meg i oversikten?

Vi venter med ny runde til i januar.

Edit: når jeg ser på bildene av test var det spor av strek 11.11. Antar det var noe som touchet innom, men ikke utviklet seg rett. Jeg velger iallefall å tro det, for da lå forholdene til rette, men blastoen hadde ikke livets rett. Da er det håp for nr.3. Og det føles mye bedre å gi dem en sjangse istedet for å la dem gå til grunne.
Skal flytte deg over. Kan virke som at den prøvde seg, ja. Godt at du ser positivt på veien videre ❤️

Bestemte meg for å sjekke om Ovitrelle er ute av kroppen, så tok en test nå, som var klokkeklar uten strek, så da kan jeg i alle fall stole på at eventuelle senere positive tester faktisk er noe!

Er på seks dager etter uttak, tre dager siden innsett, så tenker jeg drøyer et par dager med ny test? Ikke noe vits før om to-tre dager vel? Har aldri pleid å teste før typ 12 dpo før.

Bestemte meg for å sjekke om Ovitrelle er ute av kroppen, så tok en test nå, som var klokkeklar uten strek, så da kan jeg i alle fall stole på at eventuelle senere positive tester faktisk er noe!

Er på seks dager etter uttak, tre dager siden innsett, så tenker jeg drøyer et par dager med ny test? Ikke noe vits før om to-tre dager vel? Har aldri pleid å teste før typ 12 dpo før.
Jeg har fått svak strek tidligst 9 dpo, men det er fortsatt tidlig. Noen ser noe allerede 8dpo, andre senere. Så 2-3 dager høres fornuftig ut. Godt å vite at ovitrelle er ute!

Håper økt dose gjør susen! Har du noen bivirkninger?
Det gjorde det! Slimhinne på 8,5 og follikelen er fortsatt på 10 mm på cd 15, så da blir det cyclogest fra i morgen og innsett neste mandag :Heartbigred
Endel bivirkninger av progynova(østrogen), ja! Mye mindre enn letrozol, hvor jeg fikk fæle betennelser I kropp og øyne av, men er veldig hormonell:smiley-angry017 Gråter mye og litt depressiv, men det kan også være fordi det skjer så mye grusomt i verden akkurat nå.

Det gjorde det! Slimhinne på 8,5 og follikelen er fortsatt på 10 mm på cd 15, så da blir det cyclogest fra i morgen og innsett neste mandag :Heartbigred
Endel bivirkninger av progynova(østrogen), ja! Mye mindre enn letrozol, hvor jeg fikk fæle betennelser I kropp og øyne av, men er veldig hormonell:smiley-angry017 Gråter mye og litt depressiv, men det kan også være fordi det skjer så mye grusomt i verden akkurat nå.
Har også innsett på mandag :smiley-bounce012
Slimhinnen var 8 i går, og naturlig syklus her, men med litt hjelp av Femar. Og så blir det eggløsningssprøyte i dag, da eggposen var sprekkferdig i går men fremdeles ingen positiv eggløsningstest :wacky:
Cyclogest fra torsdag av.
Spennende uker foran oss!

Så flott at det blir innsett på mandag! Uff ja, jeg ble også depressiv på laveste dose progynova, fikk bytte til estradot plaster som var mye bedre (også østrogen). Er noe med at det går direkte i blodet og ikke via leveren. Men ja, verdenssituasjonen hjelper jo ikke akkurat... Håper formen blir bedre når du starter med progesteron! ❤️

Jeg kan settes på ikke gravid, jeg også! Det gikk i kjemisk, og mensen er i gang. Men jeg ser positivt på at det festet seg og jeg fikk økning i hcg. Så det var nesten, men ikke helt :Heartred
Så leit ❤️ Håper virkelig det går veien neste gang! Og du er flink som greier å se det positive også!

Så leit ❤️ Håper virkelig det går veien neste gang! Og du er flink som greier å se det positive også!
Takk :Heartred Kan nok være det er litt vanskeligere å finne det positive hvis det nå går mange runder uten at det blir termin-spire, men foreløpig er det positivitet og håp først og fremst inn til neste forsøk:flower

ønsker alle dere andre lykke til, og håper termin-spirer kommer på rad og rekke for dere alle:happy:

Håper du får en positiv overraskelse ❤️ Når tenker du begynne å teste?
Prøver å vente så lenge som mulig, vet at det stresser meg :p. I følge app er IKM om seks dager, så det er vel tidlig å sette i gang nå - blir vel hvitt uansett. Ikke at jeg stoler helt på syklus enda altså, har bare hatt en mens etter forrige abort og den var kortere enn vanlig.

Uuuuugh stoffskiftet er fortsatt ikke optimalt. Det er ikke voldsomt høy tsh, innenfor normalområdet, men skal helst ligge lavere. Blir vel økt dose levaxin og håpe at det ordner seg til neste uke... Finner varierende resultater fra forskning ift om nåværende nivå er dårlig, får se hva legen sier senere idag. Så gøy med ekstra stress oppå stresset - jada! :banghead:

Hei. Jeg har en liten pause fra forumet, men har kommet i et lite dilemma og trenger flere hoder. Jeg hadde uttak, to var modne, og de utvikler seg perfekt. De sa i dag( dag 2) at de skulle dyrke videre til dag 5, siden de ser så bra ut. Jeg har aldri hatt to gode embryo, og kun satt inn dag 2 og 3 tidligere. Aldri frys.
Nå ringte de og sa at teamet hadde diskutert og ønsket å sette inn 2 stk på dag 3 hvis jeg ville det. Jeg kunne også vente til dag 5, men de anbefalte 2 i morgen for å øke sjansen for graviditet.
Hva hadde dere gjort i min situasjon? Jeg valgte innsett i morgen, men er usikker på om jeg har gjort riktig valg.

Hei. Jeg har en liten pause fra forumet, men har kommet i et lite dilemma og trenger flere hoder. Jeg hadde uttak, to var modne, og de utvikler seg perfekt. De sa i dag( dag 2) at de skulle dyrke videre til dag 5, siden de ser så bra ut. Jeg har aldri hatt to gode embryo, og kun satt inn dag 2 og 3 tidligere. Aldri frys.
Nå ringte de og sa at teamet hadde diskutert og ønsket å sette inn 2 stk på dag 3 hvis jeg ville det. Jeg kunne også vente til dag 5, men de anbefalte 2 i morgen for å øke sjansen for graviditet.
Hva hadde dere gjort i min situasjon? Jeg valgte innsett i morgen, men er usikker på om jeg har gjort riktig valg.
Jeg syns alle valgene man må ta stilling til er så vanskelig, det er ingen garanti uansett… Jeg ville fulgt legenes råd <3

Jeg syns alle valgene man må ta stilling til er så vanskelig, det er ingen garanti uansett… Jeg ville fulgt legenes råd <3
Enig i dette! Hvis det er den beste sjanse for at det går bra, er det kanskje bedre enn å gi ett egg en dårligere sjanse. Heftig avgjørelse!

Med fare for å gire opp alle og meg selv, så har jeg svaaaaaaak skyggestrek på test (11 dpo). Umulig å ta bilde av. Spent på om samboer ser den eller om jeg har for mye godvilje :hilarious:. Enda mer spennende om det faktisk er noe der i morgen tidlig.

Enig med resten! Jeg hadde også hørt på anbefalinga og gått for innsett av to, selv om det jo er litt skummelt.

Back
Topp