November 2022

Ser ut som at mensen har kommet igang her også, og jeg skal starte opp med estradot ikveld hvis det ikke stopper opp igjen. Jeg har spottet i nesten hele lutealfasen, noe som aldri har skjedd før, så jeg stoler ikke helt på at det er mensen ennå. Men det føles sånn. Jeg har bestilt en gyntime privat på tirsdag for å sjekke at alt ser ok ut. Er nervøs for at spottingen betyr at noe er galt. Hvis forsøket må avbruttes (#krisemaksimering) så har jeg ikke lyst til å vente på den vanlige kontrollen uken etter for å få vite det. Men vi satser på at alt er i orden!
Så spennende. Jeg vet ikke helt hvordan det er med fryseforsøk men skal du ha mensen da eller helst ikke?

Så spennende. Jeg vet ikke helt hvordan det er med fryseforsøk men skal du ha mensen da eller helst ikke?
Jodå mensen skal komme. Ved fryseforsøk i styrt syklus så starter jeg opp med medisiner første dagen med mens. Var mest nervøs fordi det var så mye spotting før mensen startet, og det pleier jeg ikke å ha. Men forhåpentligvis har det ikke noe å si for forsøket. Jeg er igang med medisinene nå :)

Jodå mensen skal komme. Ved fryseforsøk i styrt syklus så starter jeg opp med medisiner første dagen med mens. Var mest nervøs fordi det var så mye spotting før mensen startet, og det pleier jeg ikke å ha. Men forhåpentligvis har det ikke noe å si for forsøket. Jeg er igang med medisinene nå :)
Åja så bra! :Heartpink Da blir det bra!

I dag er første Fyremadel satt, og det gikk bra! Skjønner hva folk mener med at den svir, men absolutt overkommelig. Har vært en del uggen i magen og hodepine de siste dagene, men det går bra. Åh, jeg er så spent på torsdag og første ultralyd!!
Herlig at det gikk bra!
:) Blir kjempespennende med ultralyden på torsdag ja! Håper det ikke blir værre med bivirkningene. Ved mine forsøk har det også vært overkommelig.

@Sofia87 tester man etter el når man går på Femar?

Tok du en eller to om dagen?
Jeg tar 2 nå og kjenner litt stikkinger i magen så tror det vokser.

Jeg er litt spent på hva Porsgrunn sier i morgen. Det var fullt i oktober, vi måtte derfor vente til november etter avbrutt forsøk i august.
Menstruasjonen min var forventet 24.10. Jeg fikk derfor beskjed om oppstart seint i november på neste mens. Nå har det seg sånn at mens enda ikke er kommet ( har tatt gtest) og i morgen er jo siste dag i mnd. Hvis menstruasjon lar vente på seg til minst 01.11 så bør jeg jo kunne starte stimulering på denne syklusen ? Det var kun det at det var fullt i oktober som gjorde at vi måtte vente til nov syklus.

Jeg er litt spent på hva Porsgrunn sier i morgen. Det var fullt i oktober, vi måtte derfor vente til november etter avbrutt forsøk i august.
Menstruasjonen min var forventet 24.10. Jeg fikk derfor beskjed om oppstart seint i november på neste mens. Nå har det seg sånn at mens enda ikke er kommet ( har tatt gtest) og i morgen er jo siste dag i mnd. Hvis menstruasjon lar vente på seg til minst 01.11 så bør jeg jo kunne starte stimulering på denne syklusen ? Det var kun det at det var fullt i oktober som gjorde at vi måtte vente til nov syklus.
Åh, krysser fingrene for at de gir klarsignal!

@Sofia87 tester man etter el når man går på Femar?

Tok du en eller to om dagen?
Jeg tar 2 nå og kjenner litt stikkinger i magen så tror det vokser.
Jeg har tatt både en og to. På to stk har jeg alltid fått 3 eller flere, så denne runden har vi safet med bare en.

Jeg har pleid å få time til UL rundt syklusdag 12, og etter det har jeg testet etter eggløsning selv ja :happy: Hvilken syklusdag og hvilken dag med Femar er du på?

Jeg har tatt både en og to. På to stk har jeg alltid fått 3 eller flere, så denne runden har vi safet med bare en.

Jeg har pleid å få time til UL rundt syklusdag 12, og etter det har jeg testet etter eggløsning selv ja :happy: Hvilken syklusdag og hvilken dag med Femar er du på?
Ahhh okei. Jeg er på syklus dag 9 nå og skal til ul i morgen.
Jeg har tatt to om dagen men jeg fant ut at jeg har tatt en dag for mye :dead: regna feil så spent på ul i morgen.
Hvis jeg får 2 like så gambler jeg uansett..

Riksen sa at spottingen jeg har hatt ikke kan skylles hormonbehandlingen ved styrt syklus. Jeg er ikke helt overbevist. Blir interessant å høre hva gynekologen på hausken sier idag. Jeg har vært veldig stesset i det siste, så mulig det er koblet til det. jeg er nervøs for at noe skal være galt :sorry:I tillegg så trodde jeg at mensen skulle være nesten over idag, men den kom igang sent så det blir gøy å sitte med den i gynstolen :banghead:

Måtte bare klage litt...

Last edited:
Alt så fint ut :happy: Fikk tatt celleprøve for å være på den sikre siden, men han var ikke bekymret og trodde spottingen skyldes stress og medisinene i fryseforsøk. Så nå håper vi at det fortsatt ser fint ut på kontroll neste mandag, så at det blir innsett.

Dag 7 med sprøytene, og fytti katta så oppblåst jeg er! Bare to dager til første UL. Jeg er så spent… Prøver å ha lave forventninger, men håpet er jo der selvfølgelig. Krysser alt som krysses kan for at folliklene utvikler seg!!!
Ooooh jeg er spent med deg! Første gangen er ekstra nervepirrende. Krysser alt her også!

Var på ul i går og hadde en ledende follikel, så da ble det el sprøyte på meg idag :D
Har blitt skikkelig forkjøla så det er en nedtur..men tenker at det ikke kan hindre meg i å bli gravid uansett.

Var på ul i går og hadde en ledende follikel, så da ble det el sprøyte på meg idag :D
Har blitt skikkelig forkjøla så det er en nedtur..men tenker at det ikke kan hindre meg i å bli gravid uansett.
Åh, så kjekt å høre, Sandy!! Så spennende. Når blir egguttak? Krysser fingre og tær for deg, og håper at forkjølelsen ikke blir verre. ❤️

Iiiik. Jeg er så spent og nervøs. Om noen timer skal jeg på første UL for å sjekke hvordan folliklene vokser!

Back
Topp