November 2018

Da blir vakkert på ul <3 å høyra dei hjerteslagene for første gang e nydelig:Heartpink går fort til 12 des no i denne adventstida :) du får poppa innom her igjen etter ul så me får høyra :)

Ja, er heldigvis mye som skjer i disse dagene, så det er ikke så mye tid til å gruble. Og så hvis alt går bra på TUL, skal jeg virkelig nyte det fremover. Skal titte innom med en oppdatering :) Og må jo uansett innom for å se hvordan det går med dere, ønsker så veldig at det skal gå for dere alle :Heartred

Jeg kan flyttes til ruger! :D testdato 14 dager fra i dag, 14.desember.. blir nok å teste en stund før, siden det var innsett av blasto :) hvis ikke så rekker jeg jo å få mensen før jeg får testet om det blir negativt :p

Hurra, gratulerer som ruger! "Dobbel advent" for deg fremover :happy: Hvordan synes du innsettet var?

Vis vedlegget 281928
Jeg føler meg litt unormal, alle blir så lei seg av kjemisk. Men jeg synes dette er veldig kjekt. Jeg var så innstilt på at jeg ikke var gravid at å høre jeg har vært litt gravid er jo bare kjekt. Det nærmeste jeg har vært gravid på 3 år. Så nå føler jeg at kroppen min er mottakelig og at det faktisk er en sjans å få det til. Så akkurat nå er den kjemiske her motiverende.

Men funnet ut teorien min angående min kropp stemmer da. Når jeg var gravid sist var jeg ikke hormonell i starten, ingen symptomer og la ikke merke til jeg var gravid. Pms får jeg masse av blir sensitiv og hormonell. På fersk forsøket var jeg skikkelig hormonell fra 8dpo av fram til tr. Denne gangen har jeg vært helt fin, godt humør og ikke merket en ting. Så jo mindre symptomer jeg har jo større sjangs er det for jeg er gravid tydeligvis.

Dagens høydepunkt, fikk en veldig svak strek på clear blue early. Første gang jeg har sett en strek på 16 år. Så akkurat nå nyter jeg min kjemiske og gleden av å få sett en liten strek. Gjett om jeg er klar for neste forsøk nå :)

Jeg forstår deg faktisk veldig godt! Jeg hadde aldri sett en positiv graviditetstest noen gang før jeg nå ble gravid, så før dette forsøket var innstillingen min at jeg ville bli glad for den minste lille strek, det ville tross alt bety at kroppen var kommet et skritt nærmere enn før. Skjønner at det er annerledes om man blir lett gravid og mister, det må være helt forferdelig.

Kan også skrive under på dette med symptomer, jeg som i årevis har lurt på hvilke symptomer jeg ville få ved en graviditet, må nå konkludere med at så langt (6+4 i dag) ville jeg ikke gjettet at jeg er gravid av noe dersom det ikke var for at mensen ikke kom. De symptomene jeg har kunne hatt så mange andre forklaringer (hvem er ikke trøtt i november?), og jeg kjenner like mye i en vanlig syklus. Så dette er tydeligvis fryktelig individuelt.

Uansett, jeg tar dette som et godt tegn for deg og på at du nærmer deg drømmen :)

Æsj den gjekk i dass! Fekk «ikke gravid» rett i fleiseno_O hadde liksom forberedt med på da siå eg fekk negativ på onsdag... men hadde jo Seff eit lite håp. No er eg 14 daga dpo, så løpet er kjørt:eek: får kosa oss i juletida og vente på svar frå det offentlige no... i kveld skal me på show og middag med vennepar så greit å gjera noko hyggelig! Men hadde Seff vore kjekt å fått positiv test i dag på dattera vår sin 2 års dag ;)

Uff, så leit!! :Heartred Bra det er jul og skjer mye hyggelig fremover. Blir det Riksen dere søker til nå? Håper det går fort.

Hurra, gratulerer som ruger! "Dobbel advent" for deg fremover :happy: Hvordan synes du innsettet var?
Tusen takk! :D det var veldig fort gjort ja, og så å si smertefritt! Så det var en veldig morsom opplevelse, og veldig stas å få se det de gjør på skjermen. Fikk også med meg bilde, gjett om jeg har sett mye på det da :Heartred Så nå blir det spennende å se hvordan det går etter hvert, planlegger å teste fra tirsdagen neste uke :) klarer ikke vente lenger enn det :hilarious:

Tusen takk! :D det var veldig fort gjort ja, og så å si smertefritt! Så det var en veldig morsom opplevelse, og veldig stas å få se det de gjør på skjermen. Fikk også med meg bilde, gjett om jeg har sett mye på det da :Heartred Så nå blir det spennende å se hvordan det går etter hvert, planlegger å teste fra tirsdagen neste uke :) klarer ikke vente lenger enn det :hilarious:

Så bra! Så artig å kunne se det på skjerm og ikke minst å få med bilde! Skjønner godt at du har sett mye på det, er jo så uvirkelig det de gjør. Ønsker deg gode rugedager, så blir det en spennende uke! :Heartred

Uff, så leit!! :Heartred Bra det er jul og skjer mye hyggelig fremover. Blir det Riksen dere søker til nå? Håper det går fort.
Ja kjeme til å søka riksen og Porsgrunn. Så får me heilgradert oss. Vanskelig å veta med riksen når dei ikkje oppgir ventetid... ;)

Last edited:
Hehe, ikke lett med så mye hormoner heller da, du har jo hatt en grei coctail! Håper dette betyr at du er gravid! Kos dere
Takk :) er nok ikke det men akkurat nå er det ok. Og jeg gleder meg til neste forsøk.
Fikk en mini strek idag og, men nå hat murringer startet og det føles ut som tr kan komme når som helst.
Eneste kjipe er at jeg tror jeg får problemer med å få innsett i desember. For ut fra beregningene mine havner innsett rundt julaften.

Takk :) er nok ikke det men akkurat nå er det ok. Og jeg gleder meg til neste forsøk.
Fikk en mini strek idag og, men nå hat murringer startet og det føles ut som tr kan komme når som helst.
Eneste kjipe er at jeg tror jeg får problemer med å få innsett i desember. For ut fra beregningene mine havner innsett rundt julaften.
Så bra du fekk strek i dag óg:) reiser du å tar blodprøve imorgen tidlig el? Eg tenkte å reisa itte frukost i morgen så får eg svar rundt lunsj tider. Tenkte å få time til fastlege i morgen for å bli hensvist til Porsgrunn og riksen. Kjennes på ein rar måte litt godt at me tar det offentlig at me ikkje rekker å gjera d i år. Kroppen trenger å få slappa av no, henta meg litt inn... kjenne eg e sliten i håve etter å konstant tenke, være spent og lei/glad, samt at eg føler få av vennane bryr seg. Dei spørr kanskje ein gong og så høyrer ein ikkje meir frå dei ang d. Berre nyta jula med familie og venna. Ta eit glas vin. Og ikkje minst (litt dårlig timing midt i julekosen) men eg må vera flinkare med kosthold og trening. Eg er ikkje langt unna bmi grensa no, så d hjelper vel ikkje på heller...
Tenker du at det går greit å få venta til januar? Ein skulle jo helst vore gravid i fjor, men av og til er d godt med ein liten pause. Kanskje kroppen er lettare mottakelig til neste år? Men uanz du må jo venta til i morgen! Er jo masse som kan ha skjedd i helga med stigning :)

Vis vedlegget 282023 Trooooo om det er en bitteliten strek? Skulle ikke teste før tidligst mandag tenkte jeg, men ble svak alene hjemme en lørdags kveld med mange billigtester i skuffen. :p
5 dager etter innsett av blasto.
Gratulerer så masse!! :D:D:Heartred :HeartredDet var tidlig positiv test! Jeg tørr ikke teste selv, nesten så jeg vil leve i håpet og «være gravid» til mensen Evt motbeviser det. Men på samme tid har jeg lyst å teste :hilarious: Huff, skrulleuker!

Gratulerer så masse!! :D:D:Heartred :HeartredDet var tidlig positiv test! Jeg tørr ikke teste selv, nesten så jeg vil leve i håpet og «være gravid» til mensen Evt motbeviser det. Men på samme tid har jeg lyst å teste :hilarious: Huff, skrulleuker!
Ja, hadde faktisk ikke forventet å se noe i det hele tatt. Men tok en med morgenurin i dag, og den var faktisk litt sterkere. Blir selvfølgelig glad for positiv test, men har hatt altfor mange SA til at jeg slipper jubelen løs. Fikk positiv test forrige forsøk i august også, men det varte kun i 10 dager. Så prøver å begrense forventningene. Men det er klart at en positiv test er et skritt i riktig retning :) Når hadde du innsett?

Ja, hadde faktisk ikke forventet å se noe i det hele tatt. Men tok en med morgenurin i dag, og den var faktisk litt sterkere. Blir selvfølgelig glad for positiv test, men har hatt altfor mange SA til at jeg slipper jubelen løs. Fikk positiv test forrige forsøk i august også, men det varte kun i 10 dager. Så prøver å begrense forventningene. Men det er klart at en positiv test er et skritt i riktig retning :) Når hadde du innsett?
Skjønner at du venter litt med jubelen da, men som du sier - et skritt i riktig retning :love017 Tar du tester hver dag nå da for å se stigning? :)
Jeg hadde innsett samme dag som deg med blastocyst. Magefølelsen er god, men det kan jo snu fort! Har du kjent noen symptomer?

Skal prøve å begrense testingen, men nå som jeg er «på kjøret» er det jo vanskelig å holde seg unna :p Symptomer som småmurringer, ømme hovne pupper og litt kvalme er tilstede, men vanskelig å vite om det er graviditet eller medisinene som gjør det. Hva med deg da? Venter du til testdato, eller blir der tjuvstart på deg også? ;)
Når har du testdato, forresten? St. Olav setter alltid 14 dager etter innsett, selv med blasto

Skal prøve å begrense testingen, men nå som jeg er «på kjøret» er det jo vanskelig å holde seg unna :p Symptomer som småmurringer, ømme hovne pupper og litt kvalme er tilstede, men vanskelig å vite om det er graviditet eller medisinene som gjør det. Hva med deg da? Venter du til testdato, eller blir der tjuvstart på deg også? ;)
Når har du testdato, forresten? St. Olav setter alltid 14 dager etter innsett, selv med blasto
Mye symptomer du da! Jeg har bare murringer til og fra, heldigvis lite plaget med lutinusen. Så det er ikke akkurat kroppen som gjør meg positiv, men naiviteten sikkert på 1 forsøk :p Jeg har fått testdag 13 desember, men vil jo tro mensen kommer lenge før det hvis testen er negativ? Tenkte å ta en test onsdag, ikke helt bestemt meg:nailbiting: Pleier mensen bli forsinket, eller kan jeg forvente den torsdag mon tro?

Mye symptomer du da! Jeg har bare murringer til og fra, heldigvis lite plaget med lutinusen. Så det er ikke akkurat kroppen som gjør meg positiv, men naiviteten sikkert på 1 forsøk :p Jeg har fått testdag 13 desember, men vil jo tro mensen kommer lenge før det hvis testen er negativ? Tenkte å ta en test onsdag, ikke helt bestemt meg:nailbiting: Pleier mensen bli forsinket, eller kan jeg forvente den torsdag mon tro?
Ikke testdag før 13?! Det var jo veldig lenge å vante da! :wideyed: Så rart at de setter testdato 17 dager etter innsett av blasto. Vet du grunnen til det? Jeg hadde egentlig tenkt å vente til onsdag jeg også. Da er vi jo 14 dpo, så da tenkte jeg ar det burde slå ut uansett. Mensen kan bli utsatt av progesteron, men man kan også begynne å blø selv om man går på det. På ferskforsøk begynte jeg å blø før testdato, og forrige fryseforsøk noen dager etter positiv test. Begge deler mens jeg tok progesteron. Men som alt annet i denne forvirrende prosessen er det jo individuelt. Ikke mye å bli klok på.

Ikke testdag før 13?! Det var jo veldig lenge å vante da! :wideyed: Så rart at de setter testdato 17 dager etter innsett av blasto. Vet du grunnen til det? Jeg hadde egentlig tenkt å vente til onsdag jeg også. Da er vi jo 14 dpo, så da tenkte jeg ar det burde slå ut uansett. Mensen kan bli utsatt av progesteron, men man kan også begynne å blø selv om man går på det. På ferskforsøk begynte jeg å blø før testdato, og forrige fryseforsøk noen dager etter positiv test. Begge deler mens jeg tok progesteron. Men som alt annet i denne forvirrende prosessen er det jo individuelt. Ikke mye å bli klok på.
Jeg løp spontant opp på badet for å ta test på utvannet urin, og den ble positiv :love017:love017:love017 Min første positive test på over 3 år ❤️❤️ Wææ!

Jeg tror de vil ha blodprøve for å ute Evt kjemisk, eller få mistanke om graviditet utenfor livmor? Bare mine egne tanker rundt det..

Jeg løp spontant opp på badet for å ta test på utvannet urin, og den ble positiv :love017:love017:love017 Min første positive test på over 3 år ❤️❤️ Wææ!

Jeg tror de vil ha blodprøve for å ute Evt kjemisk, eller få mistanke om graviditet utenfor livmor? Bare mine egne tanker rundt det..
Hurra!!! Saå fantastisk! Gratulerer med det! Forrige runde var min første positive på 4,5 år, så bare det å se en positiv test for første gang på veldig lenge føles jo magisk! :)
Krysser virkelig fingrene for at det holder seg!

Så bra du fekk strek i dag óg:) reiser du å tar blodprøve imorgen tidlig el? Eg tenkte å reisa itte frukost i morgen så får eg svar rundt lunsj tider. Tenkte å få time til fastlege i morgen for å bli hensvist til Porsgrunn og riksen. Kjennes på ein rar måte litt godt at me tar det offentlig at me ikkje rekker å gjera d i år. Kroppen trenger å få slappa av no, henta meg litt inn... kjenne eg e sliten i håve etter å konstant tenke, være spent og lei/glad, samt at eg føler få av vennane bryr seg. Dei spørr kanskje ein gong og så høyrer ein ikkje meir frå dei ang d. Berre nyta jula med familie og venna. Ta eit glas vin. Og ikkje minst (litt dårlig timing midt i julekosen) men eg må vera flinkare med kosthold og trening. Eg er ikkje langt unna bmi grensa no, så d hjelper vel ikkje på heller...
Tenker du at det går greit å få venta til januar? Ein skulle jo helst vore gravid i fjor, men av og til er d godt med ein liten pause. Kanskje kroppen er lettare mottakelig til neste år? Men uanz du må jo venta til i morgen! Er jo masse som kan ha skjedd i helga med stigning :)

Jeg drar imorgen og tar test kl 08.30, pleier å få svar rundt kl 15. De tar ikke å utfører målingen på klinikken. De sender den til sykehuset. Så tar litt tid da. Er ganske med blandede følelser. Veldig lyst å rekke nytt forsøk nå i desember men samtidig høres det litt digg ut med litt fri og. Har gått på hormoner i 8uker i strekk nå med kun 1 dags pause. Så er mildt sagt ganske møkk lei. Blir trøtt av dem så hadde vært digg med litt energi igjen. og ikke minst ha sex, vært nesten så og si ikke eksisterende pga medisinene.
Pluss ikke klart å trent og rørt på meg så mye så begynner å føle meg små feit og usexy. Puppene er så store de hopper bare ut av bhene...hehe Skikkelig pamela på gang..hehe
Kommer til å fortsette privat, far min har gitt oss en del penger så nå har vi råd til å drive på en stund.
Du må holde meg oppdatert om hvordan det går imorgen :)

Sier du det.. får håpe du får feil, men som du sier greit å forberede seg på nytt forsøk. Tenkte likt selv. Ja, klinikken har vel stengt da, kanskje. Men rekker du i Januar?

Back
Topp