November 2018

Jeg hadde ul idag, etter å ha startet med menopur 300ie 30.10. Fikk beskjed om at jeg bare hadde 2 eggposer på 14mm, resten hørtes ut til å ligge på 6-7mm.

Vet ikke helt hva jeg skal tenke om det, med høy amh og høy dose menopur så var jeg ikke helt forberedt på dette. Skal begynne med 75 ie Bemfola i tillegg nå, og se om dette får fart på ting til fredag.

Om noen har erfaringer der foliklene plutselig bestemte seg for å begynne å vokse litt sent i løpet, så setter jeg stor pris på det;) så kan jeg leve i troen på at det ikke blir avbrutt forsøk ihvertfall.

Håper det gjør underverker med litt ekstra medisiner:) tror nok du slipper unna avbrutt, forsatt noen dager igjen de skal vokse på:) og husk du trenger bare ett gullegg:D selv om jeg skjønner godt at du vil ha flere! :)

Hvilket tidspunkt på dagen setter dere sprøyten? Er det fast tid hver dag? Husker ikke fra sist:/
På Riksen sier de at man skal ta mellom 15-21. Jeg tar20.45 hver dag, da det passer best med legging av kid, aktiviteter osv.

Hvilket tidspunkt på dagen setter dere sprøyten? Er det fast tid hver dag? Husker ikke fra sist:/

På St.Olav har de ikke vært sagt noe spesielt om tid annet enn samme hver dag, så jeg har brukt å sette rundt klokken 09 eller 10 om morgenen. Litt fordi jeg har brukt cetrotide også som skal settes før 12 så jeg kan ta de samtidig og det passer inn i arbeidsdagen. Tror andre steder anbefaler stimuleringssprøytene sent på dagen fordi man skal vente med å sette de dagene man er på kontroll, men jeg har stort sett hatt tidlige kontroller uansett og klinikken har ikke vært stressa om det har drøyd en liten time de dagene heller :)

På St.Olav har de ikke vært sagt noe spesielt om tid annet enn samme hver dag, så jeg har brukt å sette rundt klokken 09 eller 10 om morgenen. Litt fordi jeg har brukt cetrotide også som skal settes før 12 så jeg kan ta de samtidig og det passer inn i arbeidsdagen. Tror andre steder anbefaler stimuleringssprøytene sent på dagen fordi man skal vente med å sette de dagene man er på kontroll, men jeg har stort sett hatt tidlige kontroller uansett og klinikken har ikke vært stressa om det har drøyd en liten time de dagene heller :)

Så bra! Da skal jeg nok klare meg:) skal tidlig på ul jeg også, så da tar jeg ikke sprøyte før kontroll den dagen:)

Ja. Jeg måtte dobble sprayen igjen og kontroll på mandag før sprøytestart. Blødningen har stoppet nå, så håper jeg er nedregulert nok til å starte på sprøyter på onsdag.
Akkuratt. Krysser fingrene for det:happy:

Endelig fikk jeg mensen, 5 dager forsinket! Så nå har jeg ringt st.olavs og venter på at de skal ringe tilbake, så jeg får høre når jeg skal komme på ul. Håper denne syklusen blir normal så man får litt kontroll igjen. Så da blir det kanskje fryseforsøk snart om alt klaffer! :)

Da er jeg blitt ruger. Testdato 26 november!
Satte inn et 14delt i går 7 november.

Last edited:
Endelig fikk jeg mensen, 5 dager forsinket! Så nå har jeg ringt st.olavs og venter på at de skal ringe tilbake, så jeg får høre når jeg skal komme på ul. Håper denne syklusen blir normal så man får litt kontroll igjen. Så da blir det kanskje fryseforsøk snart om alt klaffer! :)
Spennende!

Noen rugere som har begynt å lete etter symptomer? Holder på å Google meg ihjel og er livredd for at mensen skal komme. Har masse murringer og strekk i lyskene, men vet jo at dette kan skyldes lutinus... er bare 8 dpo, så denne ventetiden er laaaaaang:sorry:

Noen rugere som har begynt å lete etter symptomer? Holder på å Google meg ihjel og er livredd for at mensen skal komme. Har masse murringer og strekk i lyskene, men vet jo at dette kan skyldes lutinus... er bare 8 dpo, så denne ventetiden er laaaaaang:sorry:

Å ja da. Men jeg har det litt motsatt, kjenner ingen murringer og lignende symptomer, og har en sterk følelse av at dette ikke har gått. Det er som om kroppen er på vei tilbake til det normale, bare litt ømme bryst fortsatt. Vet at det er umulig å vite og at det er tidlig, men har en dårlig følelse.

Å ja da. Men jeg har det litt motsatt, kjenner ingen murringer og lignende symptomer, og har en sterk følelse av at dette ikke har gått. Det er som om kroppen er på vei tilbake til det normale, bare litt ømme bryst fortsatt. Vet at det er umulig å vite og at det er tidlig, men har en dårlig følelse.
Bruker du lutinus?
Jeg svinger fryktelig fra å tro at det har gått til at jeg er rett over på nytt forsøk. Ekstremt mye murringer og stikninger denne gangen, men er redd det bare er kroppen som forbereder seg på mensen. Ømme bryst, men det har jeg alltid uansett før mensen. Er sykemeldt denne runden så dagene brukes litt for mye på googling:hungover:

Back
Topp