November 2016

Orgalutran kan settes i låret eller under navlen, mens Puregon skal settes under navlen. Så om du tar de samtidig kan du sette Puregon under navlen, og orgalutran i låret. Jeg setter begge under navlen, men på forskjellig side, hvis du skjønner hva jeg mener :)
Men tar du da alltid puregon på foreksempel på venstre side og orgalutran på høyre hver gang? Eller tar du puregon på venstre siden ene dagen og høyre neste dag? Dumt spørsmål :p men må bare spør :) redd for å gjør feil.

Men tar du da alltid puregon på foreksempel på venstre side og orgalutran på høyre hver gang? Eller tar du puregon på venstre siden ene dagen og høyre neste dag? Dumt spørsmål :p men må bare spør :) redd for å gjør feil.
Nei, aldri stikk på samme plassen. Bør være minst halvannen cm mellom hvert innstikksted, og la det gå noen dager før man setter på samme plass. Man risikerer å få infiltrat, klumper under huden som kan hindre medisinen i å bli tatt opp av kroppen. Det kan være lurt å sette orgalutran i låret innimellom. Da er det snakk om oppå lårets forside. Er som regel tykkere lag med fett der, så kan gjøre mindre vondt også :)

Nei, aldri stikk på samme plassen. Bør være minst halvannen cm mellom hvert innstikksted, og la det gå noen dager før man setter på samme plass. Man risikerer å få infiltrat, klumper under huden som kan hindre medisinen i å bli tatt opp av kroppen. Det kan være lurt å sette orgalutran i låret innimellom. Da er det snakk om oppå lårets forside. Er som regel tykkere lag med fett der, så kan gjøre mindre vondt også :)
Ja vet det:) men om du alltid setter orgalutran på venstr siden og puregon på høyre( ikke akkurat på samme stikke fra dagen før ) visst du skjønner? Kommer nok bare til å stikke orgalutran i magen. Ferdig i morgen med medisiner. Men satt puregon på venstr side i går, og orgalutran på høyre. Skal jeg gjør det samme idag ? Bare ikke på samme stikke såklart .

Ja vet det:) men om du alltid setter orgalutran på venstr siden og puregon på høyre( ikke akkurat på samme stikke fra dagen før ) visst du skjønner? Kommer nok bare til å stikke orgalutran i magen. Ferdig i morgen med medisiner. Men satt puregon på venstr side i går, og orgalutran på høyre. Skal jeg gjør det samme idag ? Bare ikke på samme stikke såklart .
Så lenge du varierer innstikksted så har det ingenting å si :)

Er det vanlig med mye utflod når en bruker orgalutran ?:) håper det går fint å spør her inne?

Jeg fikk en del utflod etterhvert som slimhinnen ble tykkere dagene før uttak :) og ta tok jeg både Bemfola og Orgalutran ;)

Da jeg skulle hente medisiner mente apotek-damen at det var vanskelig å få tak i Ovitrelle... "Problener med leverandøren"

Noen som vet.... :)

Da jeg skulle hente medisiner mente apotek-damen at det var vanskelig å få tak i Ovitrelle... "Problener med leverandøren"

Noen som vet.... :)

Vet ikke helt, men har forstått det er mye medisinmangel om dagen. Ovitrelle står ikke på denne listen her, men kanskje den er rammet av samme problem? http://www.vg.no/forbruker/helse/kreft/rekordmangel-paa-medisiner-i-norge/a/23830481/

De bør ha den på sykehusapotek eller ett av de større apotekene? Skulle hun bestille for deg?

Vet ikke helt, men har forstått det er mye medisinmangel om dagen. Ovitrelle står ikke på denne listen her, men kanskje den er rammet av samme problem? http://www.vg.no/forbruker/helse/kreft/rekordmangel-paa-medisiner-i-norge/a/23830481/

De bør ha den på sykehusapotek eller ett av de større apotekene? Skulle hun bestille for deg?

Var på ett større apotek ja, som skal ha det meste...
Hun skulle bestille for meg ja.. Er heldigvis noen uker til den skal settes :)
Takk for link :)

Var på ett større apotek ja, som skal ha det meste...
Hun skulle bestille for meg ja.. Er heldigvis noen uker til den skal settes :)
Takk for link :)
Bare hyggelig :) Var jo litt annet der som er i manko. Blandt annet fragmin som jeg tar :o

Lurt å være tidlig ute som deg med å bestille, da får du den nok i tide :)

Bare hyggelig :) Var jo litt annet der som er i manko. Blandt annet fragmin som jeg tar :eek:

Lurt å være tidlig ute som deg med å bestille, da får du den nok i tide :)

Shit, dette er ikke bra! :eek:
Så Abyl-E på lista også (også blodfortynnende)...

Shit, dette er ikke bra! :eek:
Så Abyl-E på lista også (også blodfortynnende)...

I know... :(
Også migrenemedisinen jeg tar (Zomig) er mangelvare..

Flere IVF-medisiner i fare:
"Fra 31. desember i år avregistreres legemiddelet Pergotime 50 mg tabletter i Norge etter ønske fra produksjonsfirmaet «Merck», som har hatt tekniske problemer med produksjonen. Legemiddelet brukes ved ufrivillig barnløshet som følge av manglende eggproduksjon, og er det eneste preparatet med virkestoffet klomifen på markedet i Norge".

I know... :(
Også migrenemedisinen jeg tar (Zomig) er mangelvare..

Flere IVF-medisiner i fare:
"Fra 31. desember i år avregistreres legemiddelet Pergotime 50 mg tabletter i Norge etter ønske fra produksjonsfirmaet «Merck», som har hatt tekniske problemer med produksjonen. Legemiddelet brukes ved ufrivillig barnløshet som følge av manglende eggproduksjon, og er det eneste preparatet med virkestoffet klomifen på markedet i Norge".

Huff, kjipt å ikke kunne få migrenemedisin :( Håper det finnes et alternativ til deg!

Så det med Pergo også ja... :bored:
Pergo er eneste jeg har blitt gravid ved som har vart mer enn en uke. Kanskje jeg skulle prøvd å skaffe meg en resept så jeg kan legge i skuffen til prøving i evt. pausemåneder? Ikke lenge igjen i hvert fall... :oops:

Huff, kjipt å ikke kunne få migrenemedisin :( Håper det finnes et alternativ til deg!

Så det med Pergo også ja... :bored:
Pergo er eneste jeg har blitt gravid ved som har vart mer enn en uke. Kanskje jeg skulle prøvd å skaffe meg en resept så jeg kan legge i skuffen til prøving i evt. pausemåneder? Ikke lenge igjen i hvert fall... :oops:
Jeg har vært heldig og ikke vært plaget med migrene nå mens jeg ruger, men sliter ofte så håper jeg får tak i snart (hvis ikke jeg blir gravid da ;) ) .

Kanskje en ide å få tak i pergo hvis det har funket for deg før? Trist at legemiddelet skal fjernes fullstendig når det er eneste alternativet...

Jeg har egguttak på tirsdag:) men hvor mange ul hadde dere før egguttak? Var på ultralyd på torsdag og de målte bare eggposene på ca 15mm. Og noen 7mm Så fikk puregon. Men skal ikke ha noe fler kontroller før egguttak.. uff. Håper bare de er store nok og at jeg får ut mange egg!:)

Uff satt ovitrelle nå, men da jeg stakk så glapp jeg sprøyten så den datt.. måtte sette den på nytt, med samme nålen. Noen som vet om det kan "ødelegge"?

Uff satt ovitrelle nå, men da jeg stakk så glapp jeg sprøyten så den datt.. måtte sette den på nytt, med samme nålen. Noen som vet om det kan "ødelegge"?
Hvis du fikk satt alt, så går det nok bra. Bare følg med innstikksted for rødhet, hevelse eller andre tegn på infeksjon, hvis nåla traff gulvet eller andre ting med baselusker på. Går nok greit med forsøket :)

Back
Topp