November 09 Mammaene :) (m/bilde)

Ninen D

Elsker forumet
Nå som vi er blitt mammaer, og ting er forandret i hjemmet, og det rett og slett er veldig lenge siden vi hadde denne bli kjent-tråden.

Også har jeg sett SÅ mange "hva heter vi, hvor bor vi, hva jobber vi med, osv" tråder, så da er det like greit å samle "heile driden" :D

Så jeg syns vi skal ha en til jeg, en hvor vi forteller litt om oss selv... Så da syns jeg vi alle skal kopiere listen under her, og fylle den ut :) Det dere ønsker å fylle ut da selvfølgelig...
Så det ble litt vel informativt dette, så regner med det kan være litt "mye" for noen, men ble bare sånn...

og føler du jeg har glemt noe du vil legge til om deg selv, så legg gjerne til litt mer :) evt send meg en pm med noen "ekstra" spm, og jeg legger det til i malen :D


EDIT: har fått et bra tips om å legge inn et bilde av oss selv eller familien også i tråden, for de som vil det! Det var et godt tips!

Kanskje jeg kan få det som topptråd også..
______________________________

Dette er meg nå :)

Navn:
Alder/bursdag:
Antall Barn:
barnas navn/alder:
tidligere/nåværende kjæledyr:
sivilstatus:
her bor jeg:
sånn jobber jeg:
hobbyer/interesser:

var novembergullet planlagt:

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?:

gikk graviditeten bra:

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull:

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er:

5 dårlige sider ved deg:

5 gode sider ved deg:

fortell litt om deg selv:

Bilde av deg / hele familien:
 
Dette er meg nå :)

Navn: Nina
Alder/bursdag: 23 - 28.08. 86
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: Emilie, 3 mnd (f. 23 nov 09)
tidligere/ nåværende kjæledyr: Har en kampfisk nå, har hatt 2 chinchillaer, 4 rotter, 1 fugl, 6 katter :)
sivilstatus: forlovet <3, gifter oss 31 juli 2010
her bor jeg: Snarøya, bærum :) (Akershus)
sånn jobber jeg: datanerd, jobber på applikasjonsavdelingen på TC
hobbyer/interesser:
rir 1 dag i uken
går minst 30min-1 times tur ute/på tredemølle hver dag.
Prøver å trene 3 ganger til utenom dette. (skal jo inn i en brudekjole).
elsker båtliv, naturen, dyr, hjelpearbeid (spesielt med dyr), filmer, lese, photoshop! feste i ny og ne... Og selvfølgelig familie og venner :)
Elsker gatgets, elektro, og mekke på elektriske ting. Og å klare å bygge sammen ting på egenhånd..
Har nok endel kofferthumor og guttehumor

var novembergullet planlagt:
nei...Men vi var fullstendig klar over at det var stor sannsynlighet for at hun kom, og var forberedt på det... Emilie skulle vel egentlig begynnes på når jeg rundet 24, men så plutselig kom ble hun påbegynt når jeg var 22 :P Vi sluttet på prevansjon pga at jeg reagerte på hormonene, og valgte å begynne på tellemetoden, Og det holdt i en 2 mnd tid så var spiren på plass.. selvom vi fulgte alle regler..

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?:
jeg ble sjokkert, og litt paff, men aldri lei meg... Gleden bare vokste og vokste med magen, og det tok meg ikke en 2-3 dager engang før jeg hadde kommet over sjokket og var overlykkelig!
Barnefar ble sjokket, og litt sånn "oj, faen skjedde det, dette vet jeg ikke om jeg er klar for gitt"... Men etter et par dager var gleden på plass der og :)

gikk graviditeten bra:
Med unntak av bekkenløsning og mye tretthet, helt utmerket :) Hadde jo litt førstegangshysteri, men det gikk seg til :D (også er det blitt påvist i ettertid at jeg startet med litt fødsels.dep. under svangerskapet, og det kan være grunnen til trettheten)

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull:
Det er helt herlig, ville aldri vært henne foruten, og jeg digger å være mamma... Selvfølgelig har det sine tunge stunder, og tider jeg lurer på om jeg klarer dette på egenhånd.. Men det er og gode stunder som veier opp til tusen!

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er:
- Ja, jeg har fått fødsels.dep. Det trodde jeg aldri jeg ville få, for jeg var jo så glad får å skulle bli, og bli mamma. Så jeg skjønte ikke helt at jeg kunne få det, jeg som så gjerne ville ha dette barnet. Men det har jo selvfølgelig ingenting med saken å gjøre, alle kan jo få det.

-Jeg visste det ville være tunge dager, men ikke hvor mye søvnfrarøvelse faktisk går utover kropp og sjel..

-Det er også mye sterkere gleder og lykke, enn jeg på forhånd trodde var mulig å føle, og trangen til å beskytte og passe på henne, og den sterke kjærligheten jeg føler i hele meg, trodde jeg ikke var mulig før hun kom.

5 dårlige sider ved deg:
- har et unormalt kontrollbehov, dette går bl.a. ut over at andre skal passe Emilie, for jeg føler at jeg alltid må passe på at alt går som det skal.. (og jeg må ha kontroll på alt annet i livet mitt og, jeg HATER overraskelser)
- tror alltid at jeg vet best, til irritasjon for meg selv og andre (det henger nok litt sammen med ovennevnte pkt)
- veldig dårlig på å overholde treningen og spise sunt dealen jeg har med meg selv... :S
- redd for tannlegen
- kommer ikke på noe mer jeg :P Men det er sikkert mer... hehe, jo, snakker ALT for mye!!! ;)

5 gode sider ved deg:
- flink til å lytte, og lett å åpne seg for
- tålmodig
- snill og omtenksom
- gavmild, og deler lett med andre
- ærlig og holder det jeg lover (forteller ikke hemmeligheter og ting folk betror til meg)

fortell litt om deg selv:
Syns jeg har sagt alt for mye over her allerede jeg, klarer jo somsagt ikke holde kjeft, og har en lei tendens til å fortelle alt for mye om meg selv... Man er veldig åpen på både godt og vondt... Det har jeg merket mange ganger, men jeg endrer meg visst ikke :P

 
Navn: Helga
Alder/bursdag: 32
Antall Barn: 2
barnas navn/alder: Christoffer 6 år, Leon 3 mnd 2 uker
sivilstatus: Samboer (forlovet)
her bor jeg: 30 min utenfor Bergen
hobbyer/interesser: Fotball, sport, venner

var novembergullet planlagt: Nei

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: Ble veldig overasket, gikk på pillen, så jeg er nok blant de få% som klarte det[:-] men vi ble veldig glade når vi fant det ut.

gikk graviditeten bra: Slet en god del med bekkenløsning, men hadde heldigvis ingen kvalme. Så alt i alt gikk den bra

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: Fantastisk, koser oss gløgg ihjel.

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: Jeg synnes livet er topp, har fått gode rutiner og føler vi har det veldig bra.



 
 
Dette er meg nå :)

Navn: Rebekka
Alder/bursdag: 19 år, 15.11.90
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: Michelle Elvira 4 mnd
tidligere/nåværende kjæledyr:
sivilstatus: Samboer/forlovet
her bor jeg: Oslo
sånn jobber jeg: Barnehageasistent
hobbyer/interesser:

var novembergullet planlagt: Nei og ja :) gikk ikke på p piller, men hadde liksom ikke planlagt å bli gravid. Sambo ønnsket seg barn, men jeg ville vente til jeg ble 25.

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: Jeg ble veldig overaska, barnefaren trodde ikke på det før vi var på ultralyd :P Han ble kjempe glad, og jeg ble også veldig glad.

gikk graviditeten bra: Ja den gikk bra i begynnelsen, var ikke no kvalm eller hadde ikke no plager fram til 6 mnd, bekkenløsning, ryggsmerter og hadde urinveisinfeksjon helt til jeg fødte. Sykemeldte meg da jeg var 7 mnd på vei.

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: Er helt fantastisk, den beste gaen i verden er å få et barn.

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: Ja, trodde det skulle være mye lettere. Jeg trudde ikke at jeg kom til å bli så mye bekymra for alt :P

5 dårlige sider ved deg:
Tempramanget
sjenert
klønete
treig
ikke den smarteste

5 gode sider ved deg:
Snill
Omtenksom
Forsvarer altid det svakeste ledd uansett om jeg er eing med de eller ikke.
kommer ikke på fler :P

fortell litt om deg selv:
 
Dette er meg nå :)

Navn: Siv Marita
Alder/bursdag: 23 år, 14/2-87
Antall Barn: 2
barnas navn/alder: Celina snart 21 mnd 12/04-08, Malin snart 3 mnd (30/11-09)
tidligere/nåværende kjæledyr: katt
sivilstatus: forlovet
her bor jeg: Suldal, rogaland
sånn jobber jeg: hjelpepleier, jobber med funksjonshemmede
hobbyer/interesser: gå turer, venner, fotball...

var novembergullet planlagt: nja, hadde snakket litt om det.. plutselig så bare skjedde det;)

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: ble glade begge to:D

gikk graviditeten bra: ja:) aktiv liten jente ja:)

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: heeerligt<3

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: nei:)  
 
Navn: Anne lise
Alder/bursdag: 20- 23.04.89
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: Dennis (4 mnd i dag) 24.10.09
nåværende kjæledyr: Hermelin fox (kanin) Junior 4 år
sivilstatus: Forlovet! Gifter oss 28.02.10
her bor jeg: Kløfta
sånn jobber jeg: Bohus (utdannet interiør konsulent)
hobbyer/interesser:

var novembergullet planlagt: Ja! [:)]

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: Kjempe glade. Jeg gråt[:)]

gikk graviditeten bra: Ja, var tungt og laaaangt til mål..

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: Oktober[8D] Jeg elsker det! Å være mamma er det beste som finnes i heeele verden..

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: Det er myye bedre! [:D][:D][:D]

5 dårlige sider ved deg:
*Sta
*Blir fort sur (på sambo's ord)
*Avhengig av sambo! [&:]
*Bruker mye penger [:'(]
*Tåler ikke å bli kjeftet på
5 gode sider ved deg:
*Alltid glad
*Hjelpsom
*Snill
*Hyggelig
*God mor og samboer (snart kone)

fortell litt om deg selv:
Jeg lever, puster og ånder for samboeren og sønnen min!
Det er jo en grunn for at vår lille gutt Dennis er i denne verden, det er jo fordi vi elsker hverandre så høyt.
Jeg er utdannet interiør konsulent ,men jobber på bohus (noe jeg ikke er fornøyd eller trives med)
Vi vil ha hvertfall 2 barn men ikke mere enn 3[8D]
Prøver å flytte til rekkehus eller hus nå[:)]
Har tre super duper bestevenner som jeg har hatt siden barnehagen, begge disse er selvfølgelig mine forlovere når vi gifter oss om 4 dager!

 
Navn: Ida Marlene :D
Alder/bursdag: Blir 22 år 28 april [:D]
Antall Barn: 1 [;)]
barnas navn/alder: Nadine, snart 4 mnd [:D]
tidligere/nåværende kjæledyr: Hadde en katt som het adolf før vi fikk lille, men han var så sjalu stakkars, så pappaen min tok han til seg..
sivilstatus: Forlovet
her bor jeg: I Halden
sånn jobber jeg: Jeg jobber meget effektivt! Haha, neida, jobber som butikkmedarbeider på gina tricot [:D]
hobbyer/interesser: For øyeblikket er det ikke stort.. Trening, reiser.. [:D]

var novembergullet planlagt:

Kan vel ikke akkurat kalle det planlagt... Hihi

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?:
Jeg reagerte med et sjokk.. Hadde hatt så vondt i ryggen en stund så plutselig blei jeg kvalm og, så da fikk jeg jo bare tatt en test.. Aleksander reagerte vel likt som meg.. Var rimelig hvit i ansiktet..
Men på første UL hos legen fikk vi høre at legen ikke så noe foster, og vi var helt knust begge to, og det var etter det vi virkelig forstod hvor mye vi ønsket dette begge to [:D]

gikk graviditeten bra:
Graviditeten gikk vel så og si bra! Jenta satt jo i seteleie fra uke 23 ca.. Men gikk jo og håpet at hun skulle snu seg, men den gang ei [;)]
Jeg var litt kvalm og besvimte 3 ganger pga blodtrykksfall, ellers var det en fin tid

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull:
Det er helt fantastisk.. Litt kjedelig med all påkledningen bare..

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er:
Nei, det syns jeg absolutt ikke, jeg gikk nesten litt inn i morsrollen før hun kom [:D]

5 dårlige sider ved deg:
Jeg er meget meget rastløs.
Jeg har en kort lunte [:'(]
Jeg er meget nærtagen.
Jeg prater hull i hodet på folk... Hihi [:D]
Litt redd for neste fødsel desverre..

5 gode sider ved deg:
Jeg er somregel alltid blid, hvis ingen har lekt med min korte lunte [:D]
Jeg er også kjempe glad i å overraske mine nærmeste med gaver og slikt!
Jeg er en kjempe god lytter.. Trur jeg da [:D]
Jeg er ekstremt effektiv når jeg først holder på med noe..
Og jeg har en fantastisk fantasi.. Haha [:D]

fortell litt om deg selv:
Jeg er ei jente som man nesten alltid ser med et smil om munnen. Lett å prate med, elsker derfor jobben min [:D]
Jeg elsker å trille turer, og spesielt med kjæresten <3
Jeg har liiiitt angst for neste fødsel pga det ble katastrofesnitt, men får ta det når det kommer..
 
Navn: Marthe
Alder/bursdag:
blir 24 8 juli
Antall Barn:
1
barnas navn/alder:
Benjamin 3 mnd
tidligere/nåværende kjæledyr:
2 katter og 1 hund
sivilstatus:
forlovet/samboer
her bor jeg:
Dal i Eidsvoll
sånn jobber jeg:
Er vernepleier, jobber på en avlastning
hobbyer/interesser:
babyverden [8D], scrapbooking

var novembergullet planlagt:
VELDIG, prøvde i nesten 2 år, gikk på hormoner i 9 mnd før jeg ble gravid

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?:
Jeg trodde ikke at det var sant, da testen var positiv klarte jeg bare å si "å herregud, å herregud, å herregud". Så gråt vi en skvett begge to [:)]

gikk graviditeten bra:
Det gikk jo bra, men jeg hadde masse plager, først kvalm til uke 15, da tok migrenen over til uke 20 så begynte bekkenløsningen som bare ble værre, etter uke 20 begynte jeg med kynnere. Bekkenløsningen og kynnerne var så ille at jeg klarte veldig lite, spesielt de siste 5 ukene. Sov nesten ikke fra uke 35-41+4.

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull:
Helt fantastisk, jeg elsker lillegutten min så masse [:)]

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er:

5 dårlige sider ved deg:

5 gode sider ved deg:

fortell litt om deg selv:
 
 
Dette er meg nå :)

Navn: Lisbeth
Alder/bursdag:27
Antall Barn:1
barnas navn/alder:Mia Andrea, 061109 
tidligere/nåværende kjæledyr:har hatt plæmti katter oppgjennom når jeg bodde hjemme. 
sivilstatus:forlovet
her bor jeg:drammen
sånn jobber jeg:kokk
hobbyer/interesser:tidligere har jeg levd og åndet for jobben min, det har jo seff endret seg LITT nå..veldig glad i å se tv/film, har mine stunder hvor jeg er skikkelig lese hest.trener. 

var novembergullet planlagt: var vel ikke akkurat det..

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?:jeg skjønte det egentlig på meg, så kjøpte en test å der sto det sannelig meg positivt... men fikk litt sjokk likevel[:)]den første tlf samtalen med barnefaren ble det ikke sakt mye annet enn: ja... mhm... ja... hehe...(jeg jobba i en annen by og pendlet, så måtte si det over tlf) 

gikk graviditeten bra:det begynte m at jeg ble lakt inn på sykehuset m blodpropp, å derfor sykemeldt resten av svangerskapet. fikk en heftig oppkast periode v ca 3-4 mnd... så hadde jeg noen kjempe mnd men så gikk det bare nedover, sliten å tung å alt var et slit. men det gikk da bra[:)] 

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull:skulle jo egentlig vært et oktobergull, men kom nesten to uker over termin. da var mamma rimelig lei[;)]men det er helt fantastisk å være mamma, å det å få jenta mi oppå brystet var ubeskrivelig! 

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er:hadde ikke tenkt så veldig på hvordan livet kom til å bli på en måte, måtte bare ta det som det kom. har gått overaskende bra. trives utrolig bra i min nye tilværelse! 

5 dårlige sider ved deg:sta, egen, sjokoman, blir fort sur/sint for tiden, holder ting litt for lenge inni meg istedet for å bare si det m en gang. 

5 gode sider ved deg:flink til å organisere og planlegge, snill, tja hva mer..... 

fortell litt om deg selv
 
Dette er meg nå :)

Navn: Nina-Silje
Alder/bursdag: 19- 18.12.90
Antall Barn: 1 (å en spire i magen)
barnas navn/alder: Silje-Andrea 3 mnd å 2 uker
tidligere/nåværende kjæledyr: Har fire katter å en hamster nå :) har hatt fuler å 10 mus (på en gang, mang mus ja), degus å hund
sivilstatus: samboer (skal gifte oss i 10 juli)
her bor jeg: Arendal
sånn jobber jeg: Er lærling som helsefagarbeider.
hobbyer/interesser: Korps (spiller enda), gå turer, familie, venner, fest av å til, filmer, bøker, tv, naturern, dyr, liker å bygge ting, dårli humor, koffert humor.

var novembergullet planlagt: Ho var planlagt (skjedde på første forsøk)

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: E blei veldi overraska, men gla å barnefaren blei kjempe gla me en gang..

gikk graviditeten bra: Kan ikkje klagge, var kvalm de 4 første mnd, å bekkenløsning, å veldi problemmer på slutten... Måtte holde meg helt i ro pågrunn av ett slag i magen (broren min slo)

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: Syns det er kjempe koseli, kunne aldri tenkt meg å være uten ho... Syns det er kjempe gøy å være mamma...

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: E fikk fødseldepresjon, å har det litt enda... Er livredd for å være aleine me ho, dette hadde e aldri sett for meg komme.. Men mye veier opp for dette vær dag :) Koser meg bare mer å mer... Merker at e er mer hønemor en e trodde e skulle bli.

5 dårlige sider ved deg: tåler ikke stress, kort lunte, tar meg veldi lett nær av ting, dårli tolmodighet, sier kjelden nei
5 gode sider ved deg: Familiekjær, omtenksom, omsorgsfull, snill, hjelpsom

fortell litt om deg selv: Har sakt mye over... Men kan å si at e har hatt en tøff barndom, som e tror kan gjøre meg sterkere med  tiden. Kan snakke litt for mye. Å er ganske åpen..





 
*
 
Dette er meg nå :)

Navn: Anita
Alder/bursdag: 25 år (26 i mai)
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: 3 mnd
tidligere/nåværende Kjæledyr: Katt
sivilstatus: Samboer
her bor jeg: 30 min utenfor Bergen
hobbyer/interesser:Angelica selvsakt! =) Min samboer,familie og venner!Og så er jeg veldig glad i å reise[:D]
var novembergullet planlagt: ja [:D]


gikk graviditeten bra: Sleit med kvalme de første mnd,så bekkenet resten av svangerskapet[:'(]

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: Helt fantastisk!!Beste som har hendt oss[:D]
 
Dette er meg nå :

Navn: Aina
Alder/bursdag: 32, bursdag 22/2
Antall barn: 1
Barnas navn/alder: Emil Andrè, 3 mnd (født 15.11.09)
Tidligere/nåværende kjæledyr: Har hunden Ibe, 1 år. Er av rasen rottweiler.
Sivilstatus: Har samboer
Her bor jeg: Oppdal, Sør-Trøndelag
Sånn jobber jeg: Sykepleier
Hobbyer/interesser: Data, venner, BV, glad i naturen, reiser, datascrapping...

Var novembergullet planlagt: Planlagt og planlagt...hadde sluttet med p-pilla 6 mnd tidligere, så vi ventet vel bare på at det skulle skje

Hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: Vi ble veldig, veldig glade begge to [:D]

Gikk graviditeten bra: Ja, ingen plager i det heletatt! Var en fryd å gå gravid. Savner magen, faktisk. Syns det var litt ubehagelig da vi fikk vite at EA lå i seteleie, men klarte å motivere meg for vaginalfødsel. Gikk så fort,atte, han var ute på 2 timer og 54 minutter.

Hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: Rett og slett FANTASTISK!

Er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: Ikke egentlig, men trodde kanskje jeg skulle ha litt mer tid...hehe.

5 dårlige sider ved deg:
- sta og egen
- litt vel systematisk og perfeksjonistisk til tider
- har litt for kort lunte
- litt for vant til å få det som jeg vil

5 gode sider ved deg:
- hjelpsom
- stort sett glad
- effektiv
- snill, tror jeg...
- er til å stole på

Fortell litt om deg selv:

Bilde av deg / hele familien:

 
Navn: Marlene
Alder/bursdag: 21- 27.04.88
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: Malin Sofie, 3 mnd (f. 19 nov 09)
tidligere/ nåværende kjæledyr: Har en hund ved navn Pluto som er 4 år 
sivilstatus: forlovet <3
her bor jeg: Hokksund
sånn jobber jeg: barnehage
hobbyer/interesser: trening(begynt nå), venner, shopping<3
var novembergullet planlagt: jupp, satt på første forsøk<3

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: blei litt satt ut da det stod "gravid", gikk liksom ikke helt opp for meg. Så gikk jeg inn på soverommet til sambo(han lå å sov), å sa ehh vi skal visst ha baby vi. Så satte han seg opp å ga meg det største å mest ekte smilet jeg har sett<3<3<3

gikk graviditeten bra: jeg var i kjempeform! La på meg nesten 20kg, dette var vel det eneste negative. Hadde også en periode ved 3 mnd med depresjon.

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: det er helt fantastisk! Elsker hvert sekund med jenta vår! Hun er det beste som noensinne har hendt meg[:)]

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: ja jeg synes faktisk det er "enklere" enn hva jeg forestilte meg, men merker nå når hun våkner gjentatte ganger om natten at jeg ikke er i like toppform men.
 
Ellers så er hun blid og fornøyd dagen lang[:D]

5 dårlige sider ved deg:
- liker ikke at andre passer gullet! Vil ha henne hos meg hele tiden
- dårlig selvtillit
- sliter med motivasjon mht trening[:'(]
- redd for tannlegen!!!!!!!!!!!!
- pysete

5 gode sider ved deg:
- en god samtalepartner 
- imøtekommende
- omsorgsfull
- pliktoppfyllende
- kommer ikke på stort mer igrunn, eller tror jeg er en god mor da

fortell litt om deg selv:
Er blid å fornøyd, livnyter med et STORT problem, kommer alltid for sent[:'(] jaja.. Det var det jeg kom på i farta[:D]
 
Dette er meg nå :)

Navn: Linda
Alder/bursdag: 27 / 23 august
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: Alexander - snart 3 måneder
tidligere/nåværende kjæledyr: Har totalt hatt 30 katter i løpet av livet mitt og 1 fugl
sivilstatus: Gift (07.08.09)
her bor jeg: Ganddal, Sandnes
sånn jobber jeg: Oppgjørsmedarbeider (finans/økonomi)
hobbyer/interesser: Håndarbeid, gå tur, trene, være med venner, lese bøker, data

var novembergullet planlagt: Ja

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: Jeg gråt av glede, han var for trøtt til å reagere [8D]

gikk graviditeten bra: Ja! Litt bekkenløsning, vondt i ryggen og halsbrann.. men det gjør ingenting når man ser sluttresultatet

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: Fantastisk!

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: Hadde ikke så mange tanker om hvordan det kom til å være, for jeg kan ikke forestille meg noe jeg ikke vet noe om.. men jeg hadde aldri forventet å måtte overtale mini til å sove... trodde babyer sov når de var trøtte jeg!

5 dårlige sider ved deg:

5 gode sider ved deg:

fortell litt om deg selv:
 
hoho jeg elsker fylle ut lister :D:P

Navn: Janne
Alder/bursdag: 19år (06.04.90)
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: Ravn Kenneth, 3 mnd og 1,5 uke ca
tidligere/nåværende kjæledyr: Har ingen kjæledyr nå men har hatt 3 kaniner; Teddy, Molly og Bulle Hashniff, 3 dansemus, 1 katt med navn Kjartan, og 2 fisker; Dum og dummere
sivilstatus: Singel:) Men har gooood kontakt med BF da :)
her bor jeg: På Åkrehamn i Karmøy Kommune. I en kjellerleilighet hos et genialt par i slutten av 20årene:D
sånn jobber jeg: Går siste året på vgs (medier og kommunikasjon, og jobber ca 30% på Meny
hobbyer/interesser: Det meste av tiden min går til knotten, data, scrapping og turgåing :P

var novembergullet planlagt: Ikke i det hele tatt! Men veldig velkommen når det hadde sunket inn for oss:)

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: Først ble jeg glad, så fikk jeg totalt panikk for jeg var totalt psykisk vrak, så fant jeg ut at jeg måtte sjerpe meg, også ble jeg glad igjen:P Pappaen fikk totalt panikk, meen etterhvert som terminen nermet seg så begynnte han og å glede seg litt, så når han kom fikk han en liten knekk igjen, men 2 uker etter knotten var kommet kom han på besøk og etter det er han totalt forelska i sønnen sin :P hehe

gikk graviditeten bra: Graviditeten og fødselen gikk over alle forventinger! Eneste "plagen" jeg hadde under svangerskapet var litt bekkenproblemer, og fødselen gikk kjempefort med kun akupunktur og varme risposer som smertelindring

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: Jeg ELSKER mammarollen!

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: Livet er helt annerledes enn hva jeg trodde! Jeg var forberedt på våkennetter, grining osv. Men så kom en strålende sol gutt, som smiler og er glad ca hele tiden, han sover hele nettene, spiser bra og er rett og slett kjempe snill!

5 dårlige sider ved deg:
Jeg er et rote hue uten like, jeg har sosial angst, jeg er verdens største vims og klumsete, jeg utsetter ting altfor mye, jeg er lat lat lat

Bilde av deg / hele familien:

Mamma, pappa og knotten :P
 
Navn: Camilla
Alder/bursdag: 18 år, født 19. okt 1991
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: Celina - 3 mnd (snart 4)
tidligere/nåværende kjæledyr: Hatt mange, men siste vi hadde var katten min Jonny[8D] Måtte desverre gi han vekk siden vi ikke får ha dyr i leiligheten[:(]
sivilstatus: Samboer
her bor jeg: Bergen - Minde/Storetveit
sånn jobber jeg: Er arb. løs[8D]
hobbyer/interesser: Dyr, familie, venner..

var novembergullet planlagt: Nei, skulle egentlig vente til utdannelsen var ferdig[8D]

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: Begge ble igrunn veldig glade[:D]

gikk graviditeten bra: Sånn passe.. Litt problemer på slutten med hjertebank og litt lite liv av og til fra småen, men ellers greit utenom bekkenløsning[:)]

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: HELT HERLIG[:D]

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: Ja egentlig. Litt mer slitsomt enn hva jeg trodde, men og mye mer gøy og flott enn hva jeg trodde[:D]

5 dårlige sider ved deg:
Lat
Blir lett hissig
Sta
Kverrulerende
nyskjerrig

5 gode sider ved deg:
Veldig opptatt over at alle rundt meg skal ha det bra
Omsorgsfull
God mor
Kommer ikke på mer..

fortell litt om deg selv:

Bilde av deg / hele familien:
 
Dette er meg nå :)

Navn: Linn
Alder/bursdag: 24 år har bursdag 4 mai
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: Nikolai 3mnd , født 15 November 2009
tidligere/nåværende kjæledyr: Katter , Hund , Fisker
sivilstatus: Samboer
her bor jeg: Sandnes
sånn jobber jeg: Uføretrygdet
hobbyer/interesser: Dyr , Barn , musikk , Bowling , Uteliv , Shopping

var novembergullet planlagt: Jepp[:D]

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: Ble veldig overasket og ekstremt glad[:D][:D][:D]

gikk graviditeten bra: Hadde mye bekkenløsning og litt kvalme og halsbrann.. men ellers gikk det kjempe fint[:)]

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: Det er herlig , er bare lei av all kulden [8D]

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: Nei , ganske som forventa , har en snill gutt[;)]

5 dårlige sider ved deg: * Sjalu
                                        * Altfor glad i å bruke penger
                                        * Har for mye dyr[8D]
                                        * Elendig å bake / lage mat
                                        * Lat

5 gode sider ved deg: * Prøver å være snill og grei med alle
                                     * Glad i dyr
                                     * Trofast
                                     * Er til å stole på
                                     * Omsorgsfull

fortell litt om deg selv: Tror vel jeg har delt det meste her nå[8D]
Men har lyst på 2 tette barn.. så gjenstår å se når neste kommer[8D]

Bilde av deg / hele familien:

 
Navn: Annemarthe
Alder/bursdag: 26, 17 Januar
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: Martine Lineah
tidligere/nåværende kjæledyr: vi har høns i hagen, haha, er egentlig bestemoren til Martine sine, men føler de er litt våres også
sivilstatus: samboer
her bor jeg: Nesttun i Bergen
sånn jobber jeg: Jobber i hjemmesykepleien og er student siste året på sykepleien
hobbyer/interesser: har startet med scrapping, eller liker jeg turer, reiser, ski (helst i slalombakken) og så kan man jo ikke glemme venner sev om man får barn, så ut med venner å kose seg er alltid gøy [:D]

var novembergullet planlagt: Hun var planlagt til en viss grad, hehe, ja vi ville ha barn, og gledet oss til det men vi tenkte å prøve når jeg var helt ferdig på skolen. Sånn ble det ikke, men hun var veldig velkommen[:)]

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?:

Vi var litt rådvill begge 2.
Jeg begynte å gråte, jeg ble livredd rett og slett, Kristoffer sa han måtte ned i kjelleren, og jeg synes det var upassende tidspunkt til å hente hva det nå var han skulle hente....så kom han opp med en gave til meg, et nydelig armbånd i hvitt gull som han hadde kjøpt på reise i Australia, og han hadde spart til en passende situasjon han kunne gi meg det. lenken var nydelig, og det så ut som små sædceller som var hektet sammen, da måtte vi le begge 2. Et godt tegn tenkte vi [:D]
ringte til legen og sa jeg måtte ha hastetime, legen lurte på hva det gjalt og jeg fortalte at jeg hadde fått positiv på graviditetstest. legen bare lo og sa at det var ingen hastesak og satte meg opp på en time litt lengre frem i tid. Ellers gikk tankene mye på at vi måtte flytte og hvor vii skulle flytte osv.

gikk graviditeten bra: Jeg var kjempe heldig, hadde det supert helt frem mot slutten, foruten bekkenløsning da, men den gjorde meg ikke syk hvertfall og det gikk bra så lenge jeg ikke gikk så mye

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: FANTASTISK UBESKRIVELIG DEILIG , og når sommeren kommer kan jo hun faktisk nyte den også [:D]

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: JAAAAA, fikk nesten sjokk, når jeg så hvor mye tid og energi som krevdes, og så mange spørsmål som dukker opp daglig, men de 2 første mnd var værst, nå føler jeg at brikkene begynner å falle på plass. Og nå skjønner jeg også hva alle sa til meg når jeg var gravid, at vi måtte sørge for å gjøre mest mulig sammen , for når barnet kom ville vi ikke ha tid til det. vi bare JAJA, vi skal få tid til alt vi vil vi[8|] Ææææhhh....nei....ser den nå![:)]


Aner ikke hvordan jeg får inn bilde i normal størrelse her[8|]
 
Dette er meg nå :)

Navn:
Alder/bursdag: Blir 25 i juni
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: Mathea snart 5 mnd
tidligere/nåværende kjæledyr: I oppveksten har jeg hatt hest,sauer, geiter, en gris, kaniner, hunder og katter. Etter at jeg flyttet hit har jeg bare hatt en katt, men ho ble påkjørt [:(]
sivilstatus: Samboer
her bor jeg: østfold
sånn jobber jeg: Kontormedarbeider i et import/eksport selskap
hobbyer/interesser: Liker friluftsliv og dyr, elgjakt,liker også biler, filmer, brettspill faktisk hehe kommer ikke på alt jeg [8|]

var novembergullet planlagt: Njaa..jeg hadde sagt hva jeg ville og sambo slutta å hoppe av i svingen sånn plutselig..da var visst han klar også [8D]

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: først begynte jeg å gråte og gikk å la meg igjen, var redd for å miste igjen. Sambo sa bare at vi får se hvordan dette går. Jeg ble veldig glad etterhvert..gikk jo rundt med testen hele dagen å så på den [8D]

gikk graviditeten bra: Vil jo si det gikk bra tross i vond bekkenløsning og mye vann. Hadde jo en del plager, men endte i hvertfall ikke opp med krykker eller rullestol så gikk jo bra da [:)]

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: Helt TOPP! [:D]

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: Ja kanskje litt, er faktisk mer pes å dra med seg alt pikkpakk til ungen når vi skal bort enn jeg hadde trodd, men gjør det med gleeede [:D]

5 dårlige sider ved deg: For nysgjerrig, sier for sjeldnt nei, har ikke nok mot til å alltid stå for det jeg mener, er i grunn litt feig hehe, kan til tider ha for mye støv på hjernen (blir faktisk ganske frustrert når det blir sølt på duken og sånn), liker at ting blir gjort på min måte (det er kanskje egoistisk av meg)

5 gode sider ved deg: Blid, snill, samvittighetsfull, omtenksom og hjelpsom

fortell litt om deg selv:

Bilde av deg / hele familien:
 
Back
Topp