November 09 Mammaene :) (m/bilde)

Dette er meg nå [:)]

Navn: Marita
Alder/bursdag: 22
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: Tiril 4mnd
tidligere/nåværende kjæledyr: Har ingen, er veldig allergisk [:'(]
sivilstatus: Samboer og forlovet [;)]
her bor jeg: Egersund (Rogaland)
sånn jobber jeg: Som barne- og ungdomsarbeider
hobbyer/interesser: Scrapping, turgåing, gode venner og familie [:)]

var novembergullet planlagt: Ja veldig [:D] Hadde en sa, og det tok 1år før vi ble gravide igjen [:'(] Men den som venter på noe godt....... [;)]
hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: Jeg ble suuuuper glad, og måtte selvsagt gråte en skvett [;)] Sambo ble også veldig rørt [:D]
gikk graviditeten bra: Ja, hadde et risikosvangerskap, så ble sykemeldt fra jeg var 3,5mnd. Men etter forholdene gikk alt veldig bra [:)]
hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: Det kan nesten ikke beskrives med ord..... Helt fantastisk... Ingenting kan måles med dette [:D]
er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: Jeg har blitt mye mer "husmor/hønemor", og merker jeg prioriterer veldig annerledes enn jeg gjorde før.... Men ville ikke byttet det ut mot alt i hele verde [;)]

5 dårlige sider ved deg: Utolmodig, sta, klønete, for emosjonell og veldig nærtagen.... [:-]

5 gode sider ved deg: Positiv, snill, omtenksom, hjelpsom og "veldig glad i alle" [;)]

Bilde av deg / hele familien:
 
Navn: Nirvanah
Alder/bursdag: 20 (10.01.)
Antall Barn: 1
Barnas navn/alder: Maya Isabella (3 måneder)
Tidligere/nåværende kjæledyr: 0
Sivilstatus: Forlovet
Her bor jeg: Leilighet i Bergen
Sånn jobber jeg: Deltidsjobb på en kafé/bakeri i tillegg til studiene
Hobbyer/interesser: Scrapbooking, hagestell, matlaging, venner, shopping og turgåing[:)]

Var novembergullet planlagt:

NEI! Ble gravid på pillen og jeg hadde ikke glemt en eneste pille eller vært uvell i magen[:o]

Hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?:

Vi var i sjokk, men det gikk veldig raskt opp for oss og vi ble kjempeglade begge to[:)] selv om vi er unge så har vi et fantastisk og stabilt forhold, og det har vi hatt i snart 6 år nå[:)]

Gikk graviditeten bra:
Ja, utrolig bra faktisk. Den eneste plagen jeg hadde var halsbrann og litt bekkenløsning mot slutten. Kan ikke klage[:)]

Hvordan syns du det nå er å ha et novembergull:
Utrolig fantastisk! At det går an å bli så glad i et så lite menneske. Jeg er i lykkerus!

Er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er:
Det er mye enklere enn jeg hadde forventet. Jeg er positivt overrasket over alt egentlig.

5 dårlige sider ved deg:
- Lat
- Sjenert
- Klagete
- VELDIG avhengig av sjokolade
- Sjalu

5 gode sider ved deg:
- Trofast
- Omsorgsfull
- Elsker å glede andre
- Hjelpsom
- Takknemlig

Bilde kommer snart[:)]
 
Dette er meg nå :)

Navn: Tonje
Alder/bursdag: 29, feirer rundt tall 28.juli
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: Tiril Isabell, 3mnd (født 10.11.2009)
tidligere/nåværende kjæledyr:
Nåværende: 2 hunder og 2 katter. To stk Chinese Crested, en med pels og en uten, mor og sønn. 5 1/2år og 3 år, Arielle og Ruff. 2 katter, en huskatt langhår som heter Nikotina og er snart 4 år og en Maine Coon jente på snart ett år som heter Irmelin. Har også et par hunder ute på fôravtaler.


Tidligere: Før jeg ble gravid hadde jeg 5 hunder hjemme. Har mistet to katter siste halvåret også. En norsk skogkatt og en maine coon. Har nok nevnt det her tror jeg... Irmelin kom hit til oss for bare en mnd siden for å prøve å fylle en tom plass i flokken. Og jeg solgte nordlandshesten min når jeg ble gravid sist gang.



sivilstatus: Vært samboer med Ken i snart 6år. Forlovet siden juli 2009 og gifter oss 25.juni 2011.

her bor jeg: Fredrikstad

sånn jobber jeg: Jobber som lagermedarbeider på et stort lagerhotell hvor ting kommer direkte i containere fra utlandet.

hobbyer/interesser: Bebbis, dyr generellt, håndarbeid, god mat, lese bøker, gode filmer, data, fotografering, shopping..m.m.

var novembergullet planlagt: Mer planlagt går det faktisk ikke ann å bli.

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: Stormende jubel for meg og litt usikker på om det var sant.

gikk graviditeten bra: 100% bra. Kvalme første halvdel og ingen plager siste tiden. Sov hele natten og magen var aldri i veien.

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: Fantastisk. Er stormende forelsket i den lille babyen min.

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: Egentlig ikke. Rimelig som forventet.. unntatt.. at jeg faktisk trodde jeg skulle være mye mer trett og få sove mye mindre. Men der har jeg vært superheldig og fått en baby som liker å sove om nattan og heller hatt kolikkproblene på kveldstid.

5 dårlige sider ved deg:
- Tenker ikke alltid før jeg snakker.
- Kan være litt brå/krass uten å mene det... henger litt sammen med punktet over.
- Ting tar tid, alltid lenger tid enn hva jeg klarer å forutse, og derfor kommer jeg ikke alltid til tida. Men jeg kommer alltid om jeg har sagt det da :P


5 gode sider ved deg: Omsorgsfull, hjelpsom, barnslig,

fortell litt om deg selv:

Bilde av deg / hele familien:


 
Dette er meg nå :)

Navn:
Marlene
Alder/bursdag: 20 år, 4.Juli 1989
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: Mina, snart 4 mnd, født 03.11.09
tidligere/nåværende kjæledyr: Har en Jack Russel Terrier som heter Buddy på 1 og et halv år.
sivilstatus: Samboer
her bor jeg: Hønefoss (Buskerud)
sånn jobber jeg: Hjelpepleier (mulig jeg bytter yrke etter permisjonen.)
hobbyer/interesser: Har drevet med hest i 14 år, nå for tiden blir det lite. Hadde hest på Fòr før.
Ellers om dagen liker jeg å gå på cafe, kose med med gullet mitt, gå turer med buddy og møte andre venninner med bebiser.
Også er jeg jo hekta på BV [:)]

var novembergullet planlagt:
Nei, jeg sluttet på pillen pga bivirkninger, og vi tenkte at blir jeg gravid så blir jeg det. Stresset ikke noe med det, etter 3 mnd lyste den positive testen mot meg.

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?:
Vi ble veldig oversasket, selvom vi viste at det kom til å skje. Men vi var selvførgelig verdens lykkeligste:)

gikk graviditeten bra:
Ja! Hadde et perfekt svangerskap uten kvalme og store plager. Var selvførgelig litt hysterisk for små ting, men det er vel alle førstegangsfødene!

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull:
Helt perfekt<3 Jeg elsker jenta mi høyere enn alt annet og jeg nyter virkelig å være mamma :)

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er:
Nei, jeg syntes det er helt perfekt! Vi har en kjempe snill jente som sover hele natta og er blid og førnøyd på dagen. Vi kunne ikke vært mer heldig :)

5 dårlige sider ved deg:
Fort Sint
Utholdmodig
Rastløs
Bruker mye penger
Veldig nærtagen

5 gode sider ved deg:
Avhengig av lillegull
Blid
Hjelpsom
Omsorgsfull
God samboer og mor

fortell litt om deg selv:
Mina og samboern min er grunnen til at jeg puster og lever, jeg elsker dem høyere enn alt!<3 De gjør livet mitt meningsfullt og verdt å leve.

Jeg er stortsett en blid og fornøyd jente som liker å hjelpe andre. Jeg er veldig rastløs av meg og flink til å snakke før jeg tenker ;P
Jeg er utdannet hjelpepleier, men trives ikke i yrke så jeg får se hva jeg gjør etter permisjonen.. Kunne tenke meg å jobbe i barnehage =)

Bilde av deg / hele familien:
 
*
 
Last edited:
Dette er meg nå :)

Navn: Lene
Alder/bursdag: 21 (1988)
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: Joachim, født 08 November.
tidligere/nåværende kjæledyr: En liten chihuahua på 2 år.
sivilstatus: Samboer, vært sammen i 5 år.
her bor jeg: Kristiansand
sånn jobber jeg: Utdannet Omsorgsarbeider.
hobbyer/interesser: Mye av min tid går nå til lille Joachim selvfølgelig[;)] Ellers prøver jeg å være flink til å trene litt inni mellom, liker å treffe nye mennesker og har mange gode venner jeg tilbringer tiden med[:)]

var novembergullet planlagt: nei...

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: vi ble begge veldig sjokkerte, værst for samboeren. Vendepunktet hans var vel når vi fortalte det til venner og familie, og ved ultralyden.. Da begynte han å glede seg veldig:)

gikk graviditeten bra: Kunne vel ikke godt bedre tror jeg:) ikke kvalm en eneste gang gjennom hele graviditeten, noe plager med ryggen pga en tung jobb.

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: Helt fantastisk!

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: ja, vi trodde nok ikke det var fult så krevende, men der tok vi feil[;)]hehe... bebiser er fulltidsjobb.. [;)]

5 dårlige sider ved deg: Ting skal helst skje med en gang om det er noe jeg har bestemt meg for;)(kan nok bli en dårlig side til tider:P), nyskjerrig, nærtagen.

5 gode sider ved deg: Omsorgsfull, ryddig, er til å stole på, pliktoppfyllende og snill(tror jeg)[:)]

Bildet kommer...
 
Navn: Linn Malen
Alder/bursdag: 30.11.89  20 år
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: Leo Andre` 07.11.09
tidligere/nåværende kjæledyr:
sivilstatus: Samboer /forlovet
her bor jeg: Ålesund
sånn jobber jeg: Kokk
hobbyer/interesser: lille gullet mitt , trenning venner og familie :D

var novembergullet planlagt: både ja og nei . Gikk ikkje på noe prevansjon , og sa at skjedde d så skjedde d :DSamboeren hadde veldi lyst på babis :)

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: "oj shit ka e ska gjør no ?? "Samboeren sa at dette va noe av d beste som hadde skjedd an :D og vi begynnte og glede oss me d samme:)

gikk graviditeten bra: spydde til e va 6 mnd på vei . siste tiden ej spydd spydde ej blod . Når ej va ferdi Va plaga ganske tidlig me bekkenløsning også . Va nesten sykmeldt under hele svangerskapet .

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: e d beste som nokken gang har skjedd . Den beste lykken e nokken gang har følt :)

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: Ja trodde d skulle være mere slittsomt me ungen , men an har vært så snill heile tiden . Sover stortsett heile natta , gjort siden an va 2 mnd . skriker nesten aldri bare når an e sulten . Så ej har vært veldi heldi.

5 dårlige sider ved deg:
*sta
*langsint..
*Små Sjalu
*distre.
*Frekk
5 gode sider ved deg:
*Tålmodig
*Stort sett smildende
*Prøver og gjøre alti d beste for andre
*Snill
*overaskende :)

fortell litt om deg selv:Ej e ei blid jente fra Ålesund , jobba som kokkelærling på restaurant.Hete Linn Malen.
Har en samboer vært i lag snart 2 år , og vi har en kjempe søt sønn som hete Leo Andre`.
 
 
Dette er meg nå :)

Navn: Randi
Alder/bursdag: 26  18.01
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: Andreas 3 mnd
tidligere/nåværende kjæledyr: Dansk varmblods hoppe
sivilstatus: samboer
her bor jeg: Åkrehamn på Karmøy
sånn jobber jeg: Sykepleier på dement avdeling
hobbyer/interesser: ridning

var novembergullet planlagt: ja

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: ble veldig glade begge to

gikk graviditeten bra: var kvalm til uke 16, og periodevis litt vond rygg, men ellers gikk alt fint

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: kunne ikke hatt det bedre [:)]

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: nei, har fått oppfylt flere av drømmene og målene så føler jeg er i "rute"..

5 dårlige sider ved deg: takler dårlig mas, perfeksjonist, sta, må ha noe å gjøre nesten hele tiden, blir lett skuffet og lei meg

5 gode sider ved deg: snill, hjelpsom, godt humør, perfeksjonist, omsorgsfull

fortell litt om deg selv: Har bodd på Åkra hele livet, og begynte med hest for 18 år siden. Har alltid hatt huset fullt av dyr, men fikk først oppfylt den store drømmen om egen hest for 3 år siden. Da kjøpte jeg min første hest og har siden det drevet aktivt med dressur. Samboeren min er fra nabobygda, og vi har vert sammen i 3 år. For ett år siden kjøpte vi drømmehuset, og ble gravide samme mnd etter nesten ett år med prøving. 

Bilde av deg / hele familien:
 
Navn: Monica
Alder/bursdag: 24, blir 25, den 1 august
Antall Barn: 2,
barnas navn/alder: Ronja 5 år, Sebastian snart 20 mnd[:D]
tidligere/nåværende kjæledyr: ingen dyr nå, untatt fisker, har hatt katter, hunder og hamster
sivilstatus: samboer / forlovet - snart gift
her bor jeg: på disenå (sør odal) / hedmark
hobbyer/interesser: scrapping, bilder, broderer, leke med barna, bake og trene.

var novembergullet planlagt: jepp![:D]

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: GLEDE!!!!!! pappa'n ble såå stolt [:D]

gikk graviditeten bra: gikk bra, men div plager var det jo.. [:)]

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: Elsker det![:D]

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: er ikke så anderledes enn før, trengs bare litt mer planlegging og sånn da vi skal bort, ting tar litt lenger tid med baby[:)]

5 dårlige sider ved deg: utålmodig. stresser fort, litt gretten om mårra'n, glemsk, pirkete[:-][8|]

5 gode sider ved deg: blid, liker ikke krangle, hjelpsom, ærlig, omtenksom[:)]

fortell litt om deg selv: er nå 2 barns mamma og elsker det.. bor med barna og min elskede i vårt eget hus på Disenå, der trives vi som plommen i egget, [:)] er ei veldig blid jente som unner alle godt..

Bilde av deg / hele familien:
 
Navn: Anne Kristine Lussand
Alder/bursdag: 12.12.1990
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: Alexsander Ådland 27.10.2009
tidligere/nåværende kjæledyr: Chellse don (kjell) en hest, Kira schæferhund og tidligere schæferhund Rambo =)
sivilstatus: Samboer =)
her bor jeg: Kopervik /karmøy
sånn jobber jeg: Lærling som prosess opperatør
hobbyer/interesser: Ridning, gå tur =)

var novembergullet planlagt: på en måte =)

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: jeg ble litt sjokert (trodde en av oss var sterile, prøvde i 2,5 år)
pappan så på testen og ristet på hode og sa at det helt sikker ikke var sant, vi får kjøpe en ny i morgen ;)

gikk graviditeten bra: storsett =) hadde en periode med kvalme og så hadde jeg bekkenløsning fra uke 17

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: Fantastisk :D

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: ikke så mye forsjell =)

5 dårlige sider ved deg:
- vis jeg blir sint (noe som sjer veldig veldig sjeldent) blir jeg grusomt sint leeeenge[:'(]
- kan være litt lat
- glemmer lett
- blir fort lei meg
- er ikke flink og si at jeg er lei meg til noen

5 gode sider ved deg:
- Tålmodig
- Setter de jeg er glad i forran meg selv
- Er glad i og ha det ryddig
- til og stole på
- storsett gla =)

fortell litt om deg selv:
Flyttet hjemmefra når jeg var 16 med min samboer til kopervik på Karmøy=) har bod her i over 2 år. Vi fikk vår stolthet den 27 oktober [:D] han er det beste som har hent oss <3

Bilde av deg / hele familien:
 
Navn: Annette
Alder/bursdag: 20 03.10.1989
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: Sander Pareli 09.11.09
tidligere/nåværende kjæledyr: har 1 marsvin Mulle
sivilstatus: Samboer
her bor jeg: Bodø
sånn jobber jeg: arbeidsledi men skal begyne å søke så jeg har jobb når jeg er ferdig med permisjon.
hobbyer/interesser:  Familien, strikking, BV, Facebook.

var novembergullet planlagt: Nei han var ikke planlagt men var veldig velkommen da han kom<3

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: Jeg fikk sjokk å tårene kom. Han ble vel ganske sjokka han også.

gikk graviditeten bra: Gikk veldig greit slet litt med kvalme de 4 første mnd så fikk jeg en mild bekken løsning, å en del kynnere. ellers så koste jeg meg veldig<3

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull:  Det er helt hærlig elsker Den lille gutten min

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er:
trodde det skulle mer slitsomt. men jeg stor kose meg i mammarollen.

5 dårlige sider ved deg:
- Kan snakke alt for mye til tider.
- litt for utolmodig
- er veldig sta
- For nysgjerrig
- for emosjonell og veldig nærtagen
5 gode sider ved deg:
- flink til å lytte, og lett å åpne seg for.
- snill og omtenksom
- gavmild, og deler lett med andre
- samvittighetsfull

fortell litt om deg selv: er en blid å livlig jente, vet ikke hva mer som er å skrive om meg.

Bilde av deg / hele familien:

 
Dette er meg nå :)

Navn:Anette Skage
Alder/bursdag: 05.02.86
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: William ,4 mnd
tidligere/nåværende kjæledyr: 0
sivilstatus: samboer
her bor jeg: bergen
sånn jobber jeg: solbrød butikk
hobbyer/interesser:

var novembergullet planlagt:ja litt

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?
Faren var sjokket og jeg bare smilte.var skummelt å fortelle mine foreldre..

gikk graviditeten bra: sånn passe.mye med blodsukkeret og mye inn og ut fra sykehuset.

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: elsker det.elsker han lille gutten min

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: ja blir lite fritid,men det går bra.

5 dårlige sider ved deg: dårlig til å holde meg sunn nå,utålmodig,ellers vet eg ikke

5 gode sider ved deg: elsker unger,snill,omtenksom,liker utfordringer og er en god person.

fortell litt om deg selv: Jeg er 24 år og har vært praktikan som dagmamma i 1 og halvt år før.Jeg er forlovet med min samboer og elsker digg som snop og chips.

Bilde av deg / hele familien:


 
Dette er meg nå :)

Navn: Ann Kristin
Alder/bursdag: 87- modell
Antall Barn: 2
barnas navn/alder: Emilie Marie 3 år og Leon 4 mnd
tidligere/nåværende kjæledyr: Har nå to katter, Missy og Pusi
sivilstatus: Forlovet, gifter oss neste sommer [:)]
her bor jeg: Egersund
sånn jobber jeg: Er snart ferdig utdannet helsefagarbeider
hobbyer/interesser: Være ute i naturen, familien

var novembergullet planlagt: Ja

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: Ble kjempeglade og overrasket begge to.

gikk graviditeten bra: ja, noe bekkenproblemer, men ellers ikke noe å klage på.

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: Fantastisk!!!!

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: Egentlig ikke.. Men trodde, siden søstera sov rundt ganske tidlig, at han her også ville det, men det gjør han ikke enda.. men det kommer nok etterhvert.

5 dårlige sider ved deg: sta og bestemt, til tider kan jeg være ganske hissig, av og til litt lat, glad i snop, har litt vansker med å komme tidsnok, i allefall nå med 2 unger!

5 gode sider ved deg: Står på mine egne meninger, omsorgsfull, kan være ganske oppfinnnsom om det trengs

fortell litt om deg selv: Samboer og forlovet med verdens beste mann! Har sammen Emilie og Leon som jeg elsker over alt på jord.. Bor i tomannsbolig, men den skal selges nå og er på let etter enebolig. Er heldig og har et fantastisk nettverk med familie og venner rundt meg.

Bilde av deg / hele familien
 
Dette er meg nå :)

Navn:
Alder/bursdag: 22 år. Blir 23 i oktober
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: Født 11.11.09
tidligere/nåværende kjæledyr: Oppvokst på gård. Men har bare en katt nå.
sivilstatus: Samboer
her bor jeg: Hordaland
sånn jobber jeg: Hjelpepleier
hobbyer/interesser:

var novembergullet planlagt: Ja!!

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: Vi ble veldig glade! Jeg hadde ikke helt troen på graviditeten pga lite symptomer og klarte ikke helt å glede meg før etter ul. Da såg jeg at jeg hadde baby i magen og gledet meg kjempemasse :)

gikk graviditeten bra: ja. Ingen plager før en grusom halsbrann kom rundt uke 20 og vondt i ryggen den siste tiden.

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: Fantastisk. Hun er bare helt nydelig og snill.

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: Trodde vell egentlig at amming og nattevake skulle være lettere. Var veldig sliten de først ukene. Men etter jeg fikk energien tilbake er det like fint som jeg hadde forestilt meg!
 
Dette er meg nå :)

Navn: Camilla
Alder/bursdag: 22 år  
Antall Barn: Jonathan
Barnas navn/alder: 4 mnd
Nåværende kjæledyr: Truls
Sivilstatus: Samboer
Her bor jeg: Egersund
Sånn jobber jeg: Studerer master i sosialped. Utdanna barnevernspedagog
Hobbyer/interesser: Scrapping, Familien, Venner, Tur og Trim, Skole, Sying
Lesing, spesielt krimbøker (og pensumbøker da), Filmer, Tv-serier, Musikk..

Var novembergullet planlagt:
Nøye planlagt, prøvde i 10 måneder før spiren satt. Men når den satt så kunne
det ikke passe bedre på alle måter. Og jeg kom jo her med dere jenter <3

Hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?
Jeg trodde ikke det jeg så, tok bilde av testen og sendte til ei venninne. Tok
2 tester til og trodde det enda ikke. Så måtte jeg finne en digital. Gråt og jubla
av glede! Sambo trodde ikke på meg, så måtte tisse på en test for han også så
han fikk se at det var sant! LYKKE <3

Gikk graviditeten bra:
Tja.. Hadde svangerskapsdiabetes, svangerskapsforgiftning, konstant høyt bt,
HELLP versjonen av sf, bekkenløsning fra uke 12. Slet også mye med trøtthet,
og var sykemeldt nesten hele svangerskapet.. MEN jeg koste meg som gravid,
elsket magen, spark og den kontakten og følelsen jeg hadde med bebis i magen!
Gleder meg til å bli gravid igjen, selv om jeg hadde ett megatøft svangerskap og
en kjempe tøff start på morsrollen [:)][:)]

Hvordan syns du det nå er å ha et novembergull:
Jeg elsker gullet mitt over alt i verden! Kunne ikke fått en mer perfekt sønn og
jeg storkoser meg som mamma med elsklingen min <3

Er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er:
Både og, starten ble veldig anderledes enn vi hadde forestilt oss, prematur sønn
som ble forløst med akutt ks 5 uker før tiden. Sto om livet til meg og lillegutt pga
alvorlig svangerskapsforgiftning og HELLP. Ble sengeliggende, og mini ble liggende
på nyfødtintensiven med sonde. Ble 2 lange uker på sykehus før vi reiste hjem med
sonde og hjelp i hjemmet fra sykehuset. 3 uker gammel spiste han all mat fra meg!
Og vi har også vært innom kolikk, låsninger i rygg, nakke og hofter på han og masse
mageproblemer. Hatt litt trøbbel med lav vekt. Men nå er alt supert! Det har vært
veldig tøft, men vi har taklet alt veldig bra. Har kjempe god familie og nettverk som
har vært støttende og hjelpsomt. Nå bare koser vi oss med familien vår, og jeg har
morsfølelse og en vanlig, stor, fin og sprek gutt [:D][:D]

5 dårlige sider ved deg:
-
Litt for mye kontrollfrik
- Blir fort sur/lei, veldig følelsesmenneske
- Utrolig pingle, for ALT, spesielt etter vi fikk mini
- Ekstrem rastløs, måå gjøre alt før jeg slapper av
- Er ikke flink til å trene, spise sunt å passe vekta mi [:(]

5 gode sider ved deg:
- Omtenksom og hjelpsom
- Åpen og ærlig, lett å snakke med
- Ryddig og ordens menneske
- Omsorgsfull, vil hjelpe alle alltid
- Er til å stole på, og trofast

Fortell litt om deg selv:
Blid og opplagt jente på 22 år, samboer med verdens beste gutt, og har den
fineste, søteste, snilleste gutten i hele verden sammen!! Elsker gutta mine,
kan ikke forestille meg livet uten dem! Har en kjempeflott familie, og vi har
ett kjempefint nettverk av venner rundt oss, føler oss veldig heldige med det!
Elsker å hjelpe mennesker, er utdanna barnevernspedagog, og nå studerer jeg
master i sosialt arbeid. Vet ikke helt hva jeg vil gjøre når jeg er ferdig med
utdannelsen, men kunne jo tenkt meg å jobba såå mange plasser! Ellers har
dere jo fått en god del info under punktene over [:D][;)]

Bilde av deg / hele familien:

 
 

Dette er meg nå :)

Navn: Renate Grande
Alder/bursdag: 30/02.07.79
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: Viktoria Grande f:11.11.2009
tidligere/nåværende kjæledyr: Rex,en dvergkanin
sivilstatus: Lykkelig gift[:D]
her bor jeg: Bodø
sånn jobber jeg: Vernepleier og jobber på et demenssykehjem
hobbyer/interesser: Friluftsliv,familien,scrapping,musikk mm

var novembergullet planlagt: Ja!!!

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: Jeg ble kjempegla og hoppet å danset rundt i leilgheten,sammen med min kjære.Vi ble like glade begge to å lo å gråt samtidig[:)]

gikk graviditeten bra: Det gikk veldig bra,hadde ingen plager i det hele tatt[:D]

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: Det er stas.Jeg storkoser meg som mamma.Det er det beste som fins!!!!!!

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: Det er hundre ganger bedre enn hva jeg kunne forestille meg. viktoria er så skjønn å utrolig snill[:)]

5 dårlige sider ved deg: Blir fort stresset, er litt lat,dårlig til å si nei,en smule distre og har munndiare[;)]

5 gode sider ved deg: Snill,ærlig,tålmodig,godt humør og pålitelig



 
Dette er meg nå :)

Navn: Rønnaùg Helèn
Alder/bursdag: 23 /16.12
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: Jennifer Naomi/19 nov 09
tidligere/nåværende kjæledyr: 2 katter
sivilstatus: Singel (ca en mnd siden det ble slutt mellom oss)
her bor jeg: i Leirfjord ( men på leting etter et sted og bo for jeg kan da ikke bo med X'n)
sånn jobber jeg: Arbeidsledig, men skal høre med nav ang skoleplass
hobbyer/interesser: pc,sying,musikk og film

var novembergullet planlagt: Vel ja hun var det

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: Jeg trodde ikke mine øyne siden jeg hadde følte meg langt fra gravid men testet kun for en vennine av meg trodde jeg var gravid og X'n trodde vel heller ikke sine øyne når han så testen.

gikk graviditeten bra:
vel slet med spiseforrstyrrelse og bekkenløsning.

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull:
synes det er ikke nøye vilken måned hun kom til i for hun er bare herlig uansett

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er:
vel eneste som ble annerledes var at jeg ble singel etter en stund
5 dårlige sider ved deg:

5 gode sider ved deg:

fortell litt om deg selv:

Bilde av deg / hele familien: se på signaturen
 
Dette er meg nå :)

Navn: Kristin
Alder/bursdag: 27
Antall Barn: 1
barnas navn/alder: Oliver, 3 måneder 2 uker
tidligere/nåværende kjæledyr: en katt
sivilstatus: samboer/ forlovet
her bor jeg: i Oslo
sånn jobber jeg: jobber sammen med barn
hobbyer/interesser: sport, venner

var novembergullet planlagt: sluttet med pillen, men trodde ikke at det kunne gå så fort [:)]

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: vi ble veldig veldig glad

gikk graviditeten bra: hadde litt kvalme i begynnelsen men ellers ingen problemer

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: siden det er eneste novembergullet i familien synes jeg det er supert!

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: trodde det ville bli vanskeligere (vi har heldigvis verdens snilleste gutt)

5 dårlige sider ved deg: utålmodig, sjenert, litt lat av og til, blir fort sur, egen

5 gode sider ved deg: oppmerksom, smiler ofte og gjerne, snill (hvis jeg vil [:)]),...

fortell litt om deg selv: jeg er tysk men trives veldig i Norge, liker meneskene her og levemåten.

Bilde av deg / hele familien: får det dessverre ikke til til nå (bildene er for store)
 
Navn: Elisabeth
Alder/bursdag: 33 (28.12.76)
Antall Barn: 3
barnas navn/alder: Tuva Marie 10 år, Julie Alida og Aksel Herman snart 5 måneder
tidligere/nåværende kjæledyr: Roger og Thormod, kattepusene våre
sivilstatus: Samboer
her bor jeg: Fredrikstad
sånn jobber jeg: Fengselsbetjent, Halden fengsel
hobbyer/interesser: Barna og familien, håndarbeid (strikking/søm/hekling/you name it), bøker, filmer. Har spilt håndball i ørten år, men tror nok min karrière på banen er over nå...

var novembergullet planlagt: Jepp (på første forsøk), men ikke at det skulle komme 2 på èn gang da [;)]

hvordan reagerte du, og hvordan reagerte barnefaren?: Var nok han som skjønte at jeg gravid før jeg tok testen, hadde noe med humøret mitt å gjøre sa han?! Forstår ikke hva han mente med det [:D]

gikk graviditeten bra: Var sykemeldt nesten hele svangerskapet; først pga.at jeg var kvalm, sliten og trøtt, så kom bekkenløsninga. Og når vi fikk vite at det var tvillinger på UL i uke 20 så var det bare å bli sykemeldt igjen. De siste 3 månedene gikk faktisk ganske bra, hvis jeg ser bort fra halsbrann og tyngden på magen...

hvordan syns du det nå er å ha et novembergull: Storkoser meg med de 2 små, selv om jeg merker at jeg gjerne skulle ha hatt litt mer tid til meg selv.

er livet annerledes fra hvordan du trodde det ville være, til hvordan det er: Ting har gått bedre enn forventet; de er jo så snille som bare det. Har hatt gode rutiner fra første stund, de både spiser og sover samtidig. Og ja, det er digg å kunne sove hele natta akkurat som twinsa gjør...

5 dårlige sider ved deg:
- sta
- nysgjerrig
- litt for snakkesalig til tider
- pittelitt glemsk
- skulle vært flinkere til å si nei innimellom

5 gode sider ved deg:
- omsorgsfull
- hjelpsom (til tider litt for mye kanskje)
- snill
- blid og omgjengelig
- kunnskapsrik (elsker quiz og slike ting, derav har jeg myyyye unyttig kunnskap i hodet mitt)

fortell litt om deg selv: Er skikkelig storfamilie vi da, har henda fulle med mitt, hans og våre barn. Men det har gått overraskende bra, selv om jeg skulle ønske døgnet hadde flere timer innimellom. Har en livsfilosofi som bygger på "En hustavle" av Arnulf Øverland, og med den innstilligen kommer man langt her i livet ( har hvertfall funka for meg så langt)...

Bilde av deg / hele familien:
Sliter litt med å få lastet opp, får prøve igjen senere...
 
Back
Topp