Noen som testet positivt før 4 uker?

ORIGINAL: kosejenta

I boka "barn i magen fra a til å" skrevet at jordmor Siri står det at man faktisk kan ha "ekstra" eggløsning fordi modne egg kan løsne ved orgasme.

Velge å tro på fagfolk framfor enkelte bedre-vitere her inne.


Ja, men da må eggene være modne først.. [;)] Da har man en ekstra eggløsning, ikke spontan eggløsning, og det er fortsatt en lengre prosess å få modent egg. [;)] Derfor regnes det ikke som spontan eggløsning. Har vært en kjent sak lenge at man kan ha flere eggløsninger i samme syklus. Men spontan eggløsning? Fortsatt nei, nei og atter nei. [;)] Og det er ikke, bedrevitende, det er et kjent medisinsk faktum. Og at "fagfolk" tror på myten om spontan eggløsning er ikke noe nytt, er jo en grunn til at myten har oppsått i utgangspunktet. Hvis du går det litt nærmere etter i sømmene vil du også oppdage at spontan eggløsning ikke er mulig.
 
Ved første svangerskap testa jeg positivt 12 dager etter samleie, denne gang 17 dager etter (27 dager etter første mensdag).
Årsaken til at jeg har testet så tidlig er rett og slett fordi jeg begynner å kaste opp så tidlig i svangerskapene mine... [:'(]


Og bare for å ha nevnt det så sier også min fastlege (som er spesialist innen allmenmedisin, samt innehar jordfar-utdannelse) at "en ordentlig god orgasme kan også føre til eggløsning, jenta mi!"
Hva han legger i "eggløsningsbegrepet" bryr jeg meg egentlig ikke så hardt om, men det var uansett veldig positivt for meg å høre, ettersom syklusen min veksler mellom 20 og 30 dager og jeg i tillegg har en samboer som er tilsjøs 4 uker i gangen.. rimelig vanskelig å time EL da gitt.. [:-]

Uansett: gratulerer til alle som har en eller flere spirer i magen! [:)]
 
Hei, jeg vet ikke om dette egentlig har noe med tråden å gjøre, men jeg prøver meg :)

Det har seg nemlig sånn at jeg lurer på om jeg kanskje kan være gravid. Dette er ikke noe samboeren min og jeg har planlagt, men snakket om hundre ganger :) Men det var et svakt øyeblikk. Det som er, er at jeg har aldri følt meg så rar! Kjennes som jeg er løs i magen, men det er LANGT ifra tilfellet! Har ikke spydd ennå, men har de siste dagene ikke funnet noe mat som tar det rolig i magen. Men det største problemet er at jeg har aldri krangla så mye med kjæresten som nå! Jeg føler utrolig sterkt for alt jeg reagerer på og sier, men forstår at jeg egentlig er ganske langt ut på jordet. Hva betyr dette? Hvis jeg skulle være gravid, er dette noe som går over? Hvis ikke tror jeg at jeg blir alenemamma tilslutt. Jeg er vanligvis en veldig snill jente.

Forresten, dersom det skulle vært tilfellet så er jeg bare 3+3/4 dager.

Håper på litt gode råd... :)
 
Jeg testet positivt 3 + 2....veldig svakt...og tok en ny test i dag 3 + 4 som var positiv!! :)) Hurra! Ser også streken der ja...gratulerer!! :))
 
3+3 begge gangene! [:)]
 
Gratulerer så mye!
 
Jeg testet svakt positivt med teststrimmel fra billigtester 3+4, tok en cb digital samme dag og der stod det gravid[:D] 
Testet for sikkerhetsskydl når jeg var 4 uker, da viste det en sterk strek!
 
 
 
Jepp. Testet positivt 3+5 i følge tidlig ultralyd og 2+5 i følge ordinær ultralyd.
Så derfor følger jeg også de tre tidlige ultralydene som alle sa samme dato [:D]
 
Hei:) Jeg testet positivt med cb digital 3 dager før ikm, det tok ikke lang tid før ordet gravid lyste mot meg:)
 
ORIGINAL: Julie*Lucas

Jeg har nemlig en suuuupersvak test i dag, er kun 3+3. Lurte bare på om dette faktisk var mulig? Eller om det bare er øynene mine som tuller med meg?


Det samme skjedde med meg, og jeg var gravid![:D] Den ble sterkere dag for dag.[;)] (tok nye tester i dagene som fulgte)
 
hvis ultralyd terminen stemmer testet jeg positivt i uke 2-3..
 
Jeg testet positivt 10dpo, 5 dager før IKM [:)]
 
jeg testa positivt 11 dager etter EL, årsaken til at jeg har testet så tidlig er rett og slett fordi jeg begynner å blid kvalm så tidlig...

men jeg har 3 jenter fra før av 13....11....5 år så jeg har jo vært igjenom noen svangerskap, kjenner igjen symtomene
 
Back
Topp