Noen som testet positivt før 4 uker?

Æsj, og. Får ikke opp bildet.

Ja, jeg har testa posititvt tidlig med begge. Med første var det tre dager før ikm, minnes jeg. Krysset var sterkt og klart.

Med andre testa jeg positivt enda tidligere. Krysset var ikke like sterkt, men dog. Kan det ha vært rundt 2+4 tro. Ultralyden flytta meg to dager, så jeg var egentli 2+2 den dagen..Ikke får jeg det til å stemme.

Men uansett. Gratulerer med graviditeten og spira [:)]
 
Jeg fikk positiv cb digital 3+2. [:D]
 
ORIGINAL: Fridasinmamma

Jeg testet positiv da jeg kun var 1 uke på vei[;)]

Hehehe det er teoretiskt umuligt! Man har ikke hatt eggløsning når man er 1 uke på vei.. man er 2 uker "på vei" når man har eggløsning, i 3 uken så begynner egget å feste seg men sender ikke ud hcg hormon ennda pga den driver å rigger seg til og deler ut oppg på hva hver celle i kroppen har annsvar får og fra uke 3 +++ og videre er det mest vanlige å teste positivt på, noen faktiskt mye senere enn 4 uker også...
 
Det kommer n på hvor mye HCG som må til før utslag, jeg tok først en litt dyr test, som viste positiv i uke 3, hadde lege time et par dager etter og tok med urinprøve. Den viste negativ, men var gravid[:)]
 
3+4 [:)]
 
ORIGINAL: Fridasinmamma

Jeg testet positiv da jeg kun var 1 uke på vei[;)]


Hehehe.. Jah, for det er jo mulig.. Mer sannsynlig at UL-terminen var feil.. [;)]
 
jeg fikk så svak strek om kvelden, så tok jeg ny test morgenen etter, og da var den sterk ;)
gratulerer!
 
ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: Fridasinmamma

Jeg testet positiv da jeg kun var 1 uke på vei[;)]


Hehehe.. Jah, for det er jo mulig.. Mer sannsynlig at UL-terminen var feil.. [;)]

 
Eller at hun mener 1 uke gravid - dvs 3 uker, 2 uker siden EL og så 1 uke gravid, altså 3 uker.... [;)]
 
Hehehe det er teoretiskt umuligt! Man har ikke hatt eggløsning når man er 1 uke på vei.. man er 2 uker "på vei" når man har eggløsning, i 3 uken så begynner egget å feste seg men sender ikke ud hcg hormon ennda pga den driver å rigger seg til og deler ut oppg på hva hver celle i kroppen har annsvar får og fra uke 3 +++ og videre er det mest vanlige å teste positivt på, noen faktiskt mye senere enn 4 uker også...



Det er faktisk teoretisk mulig. Under en orgasme så kan et egg slippes selv om det er lenge til eggløsning.. Det opplevde jeg. Jeg merka på kroppen at jeg var gravid allerede 1 uke etter befruktning, og da var det enda 1 uke til jeg skulle hatt egløsning. Testa positivt 3+4 sia jeg ville vente lengst mulig før test. Nå er jeg 15+2.

Gratulerer så masse til alle som venter et lite nurk :-)
 
Jeg testet godt synlig positivt(lit svak strek) 3+3 på ettermiddagen, og fikk en positiv digital dagen etterpå [;)]
Tok en test en liten uke etterpå, 4+1 eller noe, og den var STERK positiv [:D]
 
ORIGINAL: sjk

Hehehe det er teoretiskt umuligt! Man har ikke hatt eggløsning når man er 1 uke på vei.. man er 2 uker "på vei" når man har eggløsning, i 3 uken så begynner egget å feste seg men sender ikke ud hcg hormon ennda pga den driver å rigger seg til og deler ut oppg på hva hver celle i kroppen har annsvar får og fra uke 3 +++ og videre er det mest vanlige å teste positivt på, noen faktiskt mye senere enn 4 uker også...



Det er faktisk teoretisk mulig. Under en orgasme så kan et egg slippes selv om det er lenge til eggløsning.. Det opplevde jeg. Jeg merka på kroppen at jeg var gravid allerede 1 uke etter befruktning, og da var det enda 1 uke til jeg skulle hatt egløsning. Testa positivt 3+4 sia jeg ville vente lengst mulig før test. Nå er jeg 15+2.

Gratulerer så masse til alle som venter et lite nurk :-)


Spontan eggløsning er IKKE mulig. Det som derimot er mulig og rimelig vanlig, er at eggløsninstidspunktet varierer. [;)]
 
Det er mange myter om at en kan få ekstra eggløsninger ved orgasme, men det stemmer jo ikke. For at et egg kan løsne, så må det modnes først. Jeg har sett mine eggstokker før eggløsning flere ganger på ul da jeg prøvde og hadde problemer med å bli gravid, og såg egg som gjorde seg klar for eggløsning.
 
Med en gang et egg er befruktet, begynner det å sende ut hormoner for å fortelle kroppen at det ikke må støtes ut. Det er jo grunnen til at mens ikke kommer. Likevel er det så lite i begynnelsen, og derfor at mange tester negativt om de tester alt for tidlig selv om en kanskje har et befruktet egg som holder på og skal feste seg. Jeg kan ikke utelukke at noen tidlige skyggestreker som senere blir negative kan være et befruktet egg som ikke fikk festet seg, og som da blir skyllet ut i det en tror er en vanlig mens.
 
Det er slettes ikke uvanlig at en kan ha flere befruktede egg enn en har graviditeter. Det sa gynekologen min til meg da jeg lurte på om spermen i det hele tatt kom frem, eller var bra nok da det tok så lang tid for oss å bli gravid. Heldigvis klarte vi det til slutt, og nå er det ikke lenge igjen til vi får se lillegutten vår <3
 
ORIGINAL: Sicily

ORIGINAL: sjk

Hehehe det er teoretiskt umuligt! Man har ikke hatt eggløsning når man er 1 uke på vei.. man er 2 uker "på vei" når man har eggløsning, i 3 uken så begynner egget å feste seg men sender ikke ud hcg hormon ennda pga den driver å rigger seg til og deler ut oppg på hva hver celle i kroppen har annsvar får og fra uke 3 +++ og videre er det mest vanlige å teste positivt på, noen faktiskt mye senere enn 4 uker også...



Det er faktisk teoretisk mulig. Under en orgasme så kan et egg slippes selv om det er lenge til eggløsning.. Det opplevde jeg. Jeg merka på kroppen at jeg var gravid allerede 1 uke etter befruktning, og da var det enda 1 uke til jeg skulle hatt egløsning. Testa positivt 3+4 sia jeg ville vente lengst mulig før test. Nå er jeg 15+2.

Gratulerer så masse til alle som venter et lite nurk :-)


Spontan eggløsning er IKKE mulig. Det som derimot er mulig og rimelig vanlig, er at eggløsninstidspunktet varierer. [;)]


Jepp! [:D] Det er nok bare katter det skjer med...
 
ORIGINAL: Kriswizz

Jepp! [:D] Det er nok bare katter det skjer med...
 
Hehe. Skulle kanskje tro det. Jeg har i allefall ikke hørt om infertile katter [:D]
Likevel tror jeg at det heller er omvendt. De parrer seg når de har løpetid, altså eggløsning [;)]
 
D e faktisk sant at en "spontan eggløsning" kan skje.. Om et egg e modent nokk, så e d mulig at d slippes før EL, altså under sex mest sannsyli (fordi det blir "dulta" løst)..

Grunnen t at æ kan si herre, å d me 100% sikkerhet e :
Den 22 august i fjor hadd æ å typen sex for første gang(an).. Vi hadd sex x-antall gang den helga, å mandagen fikk æ mensen. Dagen etterpå reist han på jobb, da va han bort 1 uke, kom hjem med prolaps i ryggen, å da vart d ikke nå sex på ei stund.. Altså 1,5 uka etter der va æ gravid, hadd alle symptoman å d va ikke nå æ innbilt mæ, for va ikke prøver da.. å tenkt ikke på graviditet overhode.. Så kom den positive testen..
Altså æ vart gravid den helga vi møttes, for æ hadd ikke hatt sex på 2-3 måneda før den tid, så gravid før d kunna æ heller ikke blitt. Å som alle sjer, så hadd vi ikke mer sex før testen va positiv..
Kunna heller ikke hatt eggløsning seint, fordi æ kjenne eggløsninga mi godt, å veit æ hadd den før i måneden.. Pluss at det aldri e bare 3 daga mellom EL å TR.. Å d e allfall ikke muli å bli gravid med så kort lutefase..

Har oxo ei vennine som vart gravid like før mens med første ungen sin, så selv om ting e uvanlig, så e d ikke umuli..


D e ikke for å krangel eller nåkka, men syns det e unødvendig å påstå at ting som folk faktisk har opplevd, ikke går ann..[8|]
 
Pos test 3+5
[:)]
 
ORIGINAL: *MillaVilHaBejbis*

D e faktisk sant at en "spontan eggløsning" kan skje.. Om et egg e modent nokk, så e d mulig at d slippes før EL, altså under sex mest sannsyli (fordi det blir "dulta" løst)..

Grunnen t at æ kan si herre, å d me 100% sikkerhet e :
Den 22 august i fjor hadd æ å typen sex for første gang(an).. Vi hadd sex x-antall gang den helga, å mandagen fikk æ mensen. Dagen etterpå reist han på jobb, da va han bort 1 uke, kom hjem med prolaps i ryggen, å da vart d ikke nå sex på ei stund.. Altså 1,5 uka etter der va æ gravid, hadd alle symptoman å d va ikke nå æ innbilt mæ, for va ikke prøver da.. å tenkt ikke på graviditet overhode.. Så kom den positive testen..
Altså æ vart gravid den helga vi møttes, for æ hadd ikke hatt sex på 2-3 måneda før den tid, så gravid før d kunna æ heller ikke blitt. Å som alle sjer, så hadd vi ikke mer sex før testen va positiv..
Kunna heller ikke hatt eggløsning seint, fordi æ kjenne eggløsninga mi godt, å veit æ hadd den før i måneden.. Pluss at det aldri e bare 3 daga mellom EL å TR.. Å d e allfall ikke muli å bli gravid med så kort lutefase..

Har oxo ei vennine som vart gravid like før mens med første ungen sin, så selv om ting e uvanlig, så e d ikke umuli..


D e ikke for å krangel eller nåkka, men syns det e unødvendig å påstå at ting som folk faktisk har opplevd, ikke går ann..[8|]


Jamen, da har eggløsningstidspunktet forskjøvet seg. Spontan eggløsning er IKKE fysisk mulig. Det er en lang prosess å få modent egg, og det "dultes" ikke ut. [8D] Du kan også hatt egg befruktet på et tidligere tidspunkt som har vært i dvale. Da kan det også skje som du beskriver. Men spontan eggløsning? Nope.
 
Dere må også huske på at sædcellene kan leve i skjeden så lenge som opptil 6 dager.... [;)]
 
Hvis et egg av en eller annen grunn slippes før det skal (eggLØSNING heter det av en grunn), så kan jeg aldri tenke meg at egget er klart til å befruktes/modent nok.
 
Dette må sjekkes...
 
You must log in or register to reply here.
Back
Topp