Noen som skal ha tidlig ultralyd?

Cosacita

Forumet er livet
Augustbarna 2021
Jeg vurderer det sterkt da jeg er fryktelig nervøs for at forrige scenario skal gjenta seg. (Gikk i seks uker uten å vite at fosteret var dødt)

Nå som det kommer ut brun utflod har jeg lyst til å skaffe legetime slik at jeg kan bli henvist.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg kommer nok til å bestille det til rundt uke 12 (privat altså). Er veldig nervøs av meg og vil gjerne se at alt ser normalt ut før vi forteller det til verden :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg var på tidlig utralyd med minstemann, i uke 7. Gikk å hadde en dårlig følelse, så da ville jeg se at hjerte slo i det minste. :)

Denne gangen ser jeg også for meg at jeg bestiller en tidlig ultralyd time, men litt etter uke 7 :)

Jeg kommer til å få jevnlig med ultralyd gjennom hele svangerskapet da jeg er i kategorien risiko svangerskap. Kommer også til å få oppfølging på rikshospitalet. Første ul blir i uke 6 ca om jeg kommer meg så langt vel å merke! :)

♡ ønsker en liten ♡

Ja, skal legge frem krav om det hos legen.
Gikk lykkelig og uvitende om at det ikke var noe der i 9 uker sist. Begynte å blø og ble sendt på ul. Der fant de bare plommesekken. Sjokk! Så vi skal ha tidlig ul!!

Skal ha i rundt uke 7 og uke 12

Jeg kommer nok til å bestille det til rundt uke 12 (privat altså). Er veldig nervøs av meg og vil gjerne se at alt ser normalt ut før vi forteller det til verden :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Å ha det rundt uke tolv var ikke dumt! Jeg mistet en uke før mannen kom hjem fra Nordsjøen, da hadde vi også tenke å fortelle. Flaks at jeg ikke mistet to uker senere...

Sent from my iPhone using BV Forum

Kan man kreve tidlig ul, sånn uten grunn...? Eller må d være spesifike grunner? Ordner man til privat ul selv, eller kan legen henvise?

Aprilbaby❤️

Man kan bestille privat ul selv, men da må du betale det selv. Om du har noen bekymringer for graviditeten så kan lege henvise deg. Man får det ikke sånn helt uten grunn nei :)

♡ ønsker en liten ♡

Jeg kommer til å spørre etter det allerede nå, klarer ikke gå å vente til uke 18. Blir for usikkert for meg...

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Jeg skal nok ha en tidlig ul, sånn for å se at det faktisk er noe der og at det står bra til :)

Ja, pleier å ha rundt uke 12. Så offentliggjør vi det da

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg henger mest på mars, men har en fot her inne også... Skal ha tidlig ul i uke 7/8... Bestilt privat.. HAdde en ufulstendig SA i feb. var da på ul i uke 6 og såg ingenting, og var på ul 3 uker etter for å se om forsinket vekst, noe d ikke var... Så nå BØR d være hjerteslag! Skal om 13 dager... :)

Jeg skal også ha tidlig ul. Synes det blir altfor lenge å vente til uke 18, så her er planen å ta det rundt uke 12, slik at vi kan fortelle det til resten av verden, vel å vitende om at spiren har det bra :)

Jeg hadde tidlig ul i dag, Var hos lege på tirsdag og terminen ble satt på 5 mars ut ifra siste mens. Men jeg har veldig ustabil syklus og stolte ikke på det + at jeg har veldig lite med symptomer. (hadde masse med første mann). Jeg stolte dermed ikke på den terminen og det viste seg at magefølelsen hadde rett. Jeg ble satt ned fra 9+4 til 5-6 uker. Og et lite bankende hjerte var å se der også =) Veldig godt å vite hvor langt jeg faktisk er på vei =) Dermed ble ny termin 1 april isteden..

Jeg henger mest på mars, men har en fot her inne også... Skal ha tidlig ul i uke 7/8... Bestilt privat.. HAdde en ufulstendig SA i feb. var da på ul i uke 6 og såg ingenting, og var på ul 3 uker etter for å se om forsinket vekst, noe d ikke var... Så nå BØR d være hjerteslag! Skal om 13 dager... :)

Kan jeg spørre om hva det vil si å ha en ufullstendig sa?

Kan jeg spørre om hva det vil si å ha en ufullstendig sa?
Litt usikker selv, men jeg hadde ingen blødninger, ingen smerter, men likevel har kroppen hatt en sa mente de. Måtte ta 3 ultralyder på 2 uker for å være sikre på hva som skjedde... Så måtte inn til utskrapning. Egentlig litt forvirret av hele greiene, men satser sterkt på at alt er som det skal denne gangen!

Litt usikker selv, men jeg hadde ingen blødninger, ingen smerter, men likevel har kroppen hatt en sa mente de. Måtte ta 3 ultralyder på 2 uker for å være sikre på hva som skjedde... Så måtte inn til utskrapning. Egentlig litt forvirret av hele greiene, men satser sterkt på at alt er som det skal denne gangen!

Huff. Hvordan føler du deg/kroppen nå da i forhold til sist? Vi håper og trur at alt er som det skal være denne gangen:)
-hos meg ble det oppdaget i uke 8/9. Etter en blødning. Hadde veldig lite symptomer og en følelse på at noe ikke stemte. Hadde rett der. Men denne gangen kjennes det ut som ting er bra. Og jeg har en god følelse:)

Huff. Hvordan føler du deg/kroppen nå da i forhold til sist? Vi håper og trur at alt er som det skal være denne gangen:)
-hos meg ble det oppdaget i uke 8/9. Etter en blødning. Hadde veldig lite symptomer og en følelse på at noe ikke stemte. Hadde rett der. Men denne gangen kjennes det ut som ting er bra. Og jeg har en god følelse:)
hadde j alle de vanlige symptomene sist også, men føler d er litt sterkere denne gangen.. Fikk mye sterkere positiv test denne gang, så tenker d også må være positivt.. :P så håper på d beste :)

Back
Topp