Noen som har sett slike flekker før?

Knerthen

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Frøkna er syk med feber, vondt i hodet og magen. Hu ble syk om søndagen og ligget på 39-40,2 i feber annet enn når hun har fått paracet. I går fikk hun noen røde flekker på hender, føtter og noen få på armer, rygg og ben. Disse flekkene er nå blitt mer på hender og kraftigere. De klør ikke og er nesten gjevt med huden.

Noen som har sett slike før?
Jeg skal jo selvfølgelig ta kontakt med legen men har ikke kommet gjennom på telefon ennå :)
9f2feda4ab41845f7d7c6f4272733656

Feberutslett kanskje ? Jeg hadde noe lignende overalt på kroppen sist jeg hadde feber over lengre tid, kan ikke huske at det heller klødde, og det var jevnt med huden :)

Da har vi hvert hos legen og han mener det er munn, hånd og fotsyken hu har fått...

Da har vi hvert hos legen og han mener det er munn, hånd og fotsyken hu har fått...
Tenkte på det etterpå.

Men har det blitt blemmer? For det ER blemmer ved den sykdommen.

Kan være utslett på resten av kroppen også, men ikke væskefylte.

Dessuten ligner munn-fot og håndsykdom veldig på vannkopper. Jeg synes ikke dette ligner..

Tenkte på det etterpå.

Men har det blitt blemmer? For det ER blemmer ved den sykdommen.

Kan være utslett på resten av kroppen også, men ikke væskefylte.

Dessuten ligner munn-fot og håndsykdom veldig på vannkopper. Jeg synes ikke dette ligner..

Nei det er ikke blemmer og derfor gikk jeg bort i fra den tanken selv. Men legen mente det var det, men var og veldig på at om hu ble det minste dårligere måtte jeg kontakte lege med engang...

Jeg har selv hatt det i voksen alder og hadde munnen full av blemmer. Hu her har ingenting i munnen. Flekkene fikk hun i går og ikke en eneste en av de er blitt til blemme...

Nei det er ikke blemmer og derfor gikk jeg bort i fra den tanken selv. Men legen mente det var det, men var og veldig på at om hu ble det minste dårligere måtte jeg kontakte lege med engang...

Jeg har selv hatt det i voksen alder og hadde munnen full av blemmer. Hu her har ingenting i munnen. Flekkene fikk hun i går og ikke en eneste en av de er blitt til blemme...
Da tviler jeg også på at det er det... Men jeg er jo ingen lege ;-)

Siden du har hatt det selv så vet du jo litt hvordan det var også, så kunnskap har du jo du og ;-)

Da tviler jeg også på at det er det... Men jeg er jo ingen lege ;-)

Siden du har hatt det selv så vet du jo litt hvordan det var også, så kunnskap har du jo du og ;-)

Ja det gjør jeg og, men jeg er jo heller ingen lege :P

Ja og syntes ikke dette ligner i det hele tatt, og noe mildt sykdomsforløp er det ikke. Men får bare se det ann og blir hu værre så får jeg bare ringe lege igjen... Akkurat nå jobbes det mest med å få i henne væske da hun er så dårlig til å drikke...

Rammlet innom og lurte også fælt på hva dette utslette kan være. Ikke sett noe lignende.

Hvordan går det med henne nå??

Jeg tenkte på elveblest eller Skarlagensfeber da jeg så utslettet...

Rammlet innom og lurte også fælt på hva dette utslette kan være. Ikke sett noe lignende.

Hvordan går det med henne nå??

Vel hva det er vet man faktisk ikke. Hun har fortsatt utslett. Men man vet jo heller ikke hva som feiler henne og nå har vi liggi på sykehuset siden torsdag :P

Fant de egentlig ut hva det var?

Flekkene fant de Aldri ut av... Men hu hadde en infeksjon i kroppen, som de mistenker at kan ha oppstått i magen. Så etter en heftig intravenøs antibiotika kur, intravenøs væske og masse ibux (hun kunne ikke få paracet pga forhøyet leververdier) ble hun heldigvis frisk igjen :)

Flekkene fant de Aldri ut av... Men hu hadde en infeksjon i kroppen, som de mistenker at kan ha oppstått i magen. Så etter en heftig intravenøs antibiotika kur, intravenøs væske og masse ibux (hun kunne ikke få paracet pga forhøyet leververdier) ble hun heldigvis frisk igjen :)
Så rart.

Men godt hun ble frisk igjen :-)

Back
Topp