Noen som har kjent spark?

Ja, eller jeg er jo 18+1 i dag. Gravid uke 19? Jeg er jammen ikke sikker. På fredag får vi vite termindato på den ordinære ultralyden.
Åja da henger jeg med :laughing002 vi bruker bare ulike benevnelser!
Å du skal allerede nå, spennende :love7

Har kjent litt sporadisk de siste to ukene. I dag, 20+1, var første dagen der det definitivt var baby som beveget seg inni der. Har hatt skikkelig vondt i mageregionen siste døgnet så virker som ungen har ligget som en sjøstjerne for vondet slapp så og si umiddelbart etterpå, så gjetter på det var en leieendring

Har vært i tvil en ukes tid, men i går er jeg sikker på at jeg kjente noen små dult :love7 3.gangs med morkaka bak/opp. 16+6 idag.

Eg har kjent daglig liv frå veke 13-14, og no er eg 17+ 4 og har ikkje kjent liv dei siste dagane. Men det er uansett lite å gjere, vurderer dog å ringe jm i morga som har ul apparat og høyre om ho kan ta ein liten sjekk.

Har vært i tvil en ukes tid, men i går er jeg sikker på at jeg kjente noen små dult :love7 3.gangs med morkaka bak/opp. 16+6 idag.
Bak/opp? Litt sånn på begge sider på en måte? Fikk beskjed om at min lå på «begge» sider, om det gir mening. Helt oppe. Litt usikker på hva jordmor mente, men hun sa morkaka var på en måte delt i to eller at jeg nesten hadde to stk :nailbiting: hun sa også at vi måtte passe på å få alt av morkaken ut under fødsel også. Heh, litt rart.

Tror jeg faktisk kjente lillemor i magen bevege seg i dag:Heartred skikkelig hyggelig

Bak/opp? Litt sånn på begge sider på en måte? Fikk beskjed om at min lå på «begge» sider, om det gir mening. Helt oppe. Litt usikker på hva jordmor mente, men hun sa morkaka var på en måte delt i to eller at jeg nesten hadde to stk :nailbiting: hun sa også at vi måtte passe på å få alt av morkaken ut under fødsel også. Heh, litt rart.

Tror jeg faktisk kjente lillemor i magen bevege seg i dag:Heartred skikkelig hyggelig
Fikk ikke inntrykk av at den er delt, men på det tidspunktet (13 uker), så lå den bak, men høyt oppe, fikk jeg inntrykk av. Spurte ikke så mye mer egentlig :laughing002

Det er sikkert ikke noe veldig uvanlig tilfelle du har da, ellers ville de sikkert sjekket det nærmere :Heartred og så stas med bevegelser! Blir bare mer og mer fremover nå:love7

• Omsorg
Reactions: MOK
Fikk ikke inntrykk av at den er delt, men på det tidspunktet (13 uker), så lå den bak, men høyt oppe, fikk jeg inntrykk av. Spurte ikke så mye mer egentlig :laughing002

Det er sikkert ikke noe veldig uvanlig tilfelle du har da, ellers ville de sikkert sjekket det nærmere :Heartred og så stas med bevegelser! Blir bare mer og mer fremover nå:love7
Jaa, er nok det :happy: veldig koselig! Gleder meg til flere bevegelser. Ikke så skummelt å kjenne på likevel, som jeg først tenkte:Heartred

20+2, har kjent små bevegelser i noen uker, men svært sporadisk og ikke egentlig sånn at jeg er helt sikker på at det ikke er noe annet - morkake foran, så at hun lå og koste seg inntil den på OUL. Sprelte ikke så mye akkurat da - men satser på hun får opp farten snart!

Nå har jeg akkurat spist- å ligger på sofan- å kjennes ut som det er full fart i magen! Veldig rart da dette er første gangen jeg virkelig kan si at det er babyen :Heartred 17+3

Last edited:
Her er det masse bevegelse og spark flere ganger om dagen. Kjente det første lille sparket (som når du "tæpper" lett med pekefingeren) i uke 13 og har kjent hver dag siden uke 15 eller deromkring. Nå er det så mye og så jevnt at jeg ville blitt bekymret om det plutselig ble stille selv om jeg bare er 20 uker, siden det har vært såpass regelmessig.

20+4 i dag, baby nummer 5

Ikke jevnt eller sånn at jeg helt tør si det er daglig. Men ganske nærme, burde kanskje begynne notere meg :hilarious: Masse liv i lillemann iallefall. 18+4 i dag.

Har morkaken foran, men har kjent sporadiske små dult i flere uker allerede. Er 3.gangs fødende. Men gleder meg til de blir mer tydelige

Er førstegangs og har morkaken bak. Har kjent med sikkerhet siden 20+1. Blir bare mer og mer. Har kunnet se sparkene på utsiden siden 23+0 :)

Kjente faktisk mye mer liv mellom uke 14 og 16 enn fra 16 til 19. Kjenner større bevegelser, men ikke tydelige spark. Jeg har nerveskader etter ks, så regner med det er derfor jeg ikke kjenner så mye.

Back
Topp