Noen som har begynt å tenke på navn?

Noen som har tips til guttenavn som passer til Magnus? Vi har noen alternativer, men klarer ikke helt bestemme oss… Er lei av å kalle han i magen for «minstemann» :dummy:

Gaah, kommer aldri i mål med jentenavn :(

Vi har vært ferdig flere ganger, men så har navnet smaket dårligere og dårligere over tid og blitt uaktuelt.

Det er jo helt umulig med jentenavn! :bored: Alle som kunne vært aktuelle er alt tatt av familie og bestevenner.

Nå flirter vi litt med Sofie eller Sofia. Noen tanker rundt hvordan Sofia funker i norske ører? Sofie uttales «Sofii» i Sverige og Sofia med trykk på I’en.

Sofie ville selvsagt blitt uttalt med e her, men blir Sofia pent på norsk uten den svenske nasale i’en?
Noen uheldige uttaler på Sofia i Norge jeg burde være klar over? :shy:

Vi fikk en liten Sofia i nær familie nå i mai og jeg liker navnet godt! Var litt uvant med a-endingen i begynnelsen, men nå tenker jeg ikke over det :)

Noen som har tips til guttenavn som passer til Magnus? Vi har noen alternativer, men klarer ikke helt bestemme oss… Er lei av å kalle han i magen for «minstemann» :dummy:

Vi har en Sondre fra før, og hvis denne babyen blir gutt blir det nok Magnus :) Ellers synes jeg disse navnene passer bra sammen med Magnus:

Henrik
Håkon
Sverre
Oskar
Kristian
Vemund
Even
Olav
Håvard

Vi har en Magnus, Anders og Tomas. Føler det er navn som er i «samme sjanger».

Gaah, kommer aldri i mål med jentenavn :(

Vi har vært ferdig flere ganger, men så har navnet smaket dårligere og dårligere over tid og blitt uaktuelt.

Det er jo helt umulig med jentenavn! :bored: Alle som kunne vært aktuelle er alt tatt av familie og bestevenner.

Nå flirter vi litt med Sofie eller Sofia. Noen tanker rundt hvordan Sofia funker i norske ører? Sofie uttales «Sofii» i Sverige og Sofia med trykk på I’en.

Sofie ville selvsagt blitt uttalt med e her, men blir Sofia pent på norsk uten den svenske nasale i’en?
Noen uheldige uttaler på Sofia i Norge jeg burde være klar over? :shy:

Syns ikke Sofia høres rart ut på norsk :) Syns begge endinger er fine.

Vi har en Sondre fra før, og hvis denne babyen blir gutt blir det nok Magnus :) Ellers synes jeg disse navnene passer bra sammen med Magnus:

Henrik
Håkon
Sverre
Oskar
Kristian
Vemund
Even
Olav
Håvard
Oi, vi har lik smak i navn :hilarious: De fem første på lista har jeg på min liste også, og den første på din liste er per nå mitt førstevalg. Og mannen er mest for nr 2 på lista di.

Må innrømme at hadde det ikke vært for kongefamilien hadde jeg kanskje vært mest ivrig på Sverre, men lurer på om det blir litt rart å rope inn «Sverre! Magnus!» til middag :hilarious: Samme med Håkon. Selv om det egentlig er de navnene jeg kanskje føler mest for? Og Sondre har vi også vært innom - syns Magnus og Sondre passer veldig bra sammen! - men der har broren til samboer allerede tatt det til sin sønn :rolleyes:

Tror kanskje det går mot en Henrik her jeg… Mannen er av typen «jeg har BARE ett forslag, men jeg kan sikkert bli med på det du forslår hvis det er viktig for deg»:hilarious: Takk for innspill - nå fikk jeg liksom en bekreftelse på at jeg skal følge magefølelsen :happy:

Her heter sønnen min Håkon, og samboeren min sitt navn begynner også på H, så da bestemte vi oss for at lillesøster i magen også skal få et navn på H. Navnet blir mest sannsynlig Hedvig. :)

Jeg har lenge hatt en annen favoritt til jentenavn, men det har falt mer og mer bort fra tankene.. Synes Evelyn er et veldig fint navn, men så ble det liksom glemt litt. Og nå vet jeg ikke helt hva jeg føler om det. Plutselig ble jentenavn så vanskelig :/

Her heter sønnen min Håkon, og samboeren min sitt navn begynner også på H, så da bestemte vi oss for at lillesøster i magen også skal få et navn på H. Navnet blir mest sannsynlig Hedvig. :)

Jeg har lenge hatt en annen favoritt til jentenavn, men det har falt mer og mer bort fra tankene.. Synes Evelyn er et veldig fint navn, men så ble det liksom glemt litt. Og nå vet jeg ikke helt hva jeg føler om det. Plutselig ble jentenavn så vanskelig :/
Hun kan jo evt få samme forbokstav som deg da, så har guttene sin forbokstav, og jentene sin?

Her er vi like blanke som med storesøster. Hvis noen har noen forslag på navn til Henriette sin lillesøster, som ikke begynner med H, så tar jeg i mot alle forslag :hilarious:

Vi har vært innom alt fra Fredrikke og Benedicte til Sunniva og Leonora. Jeg ønsker meg et navn som er minst 7, helst 8 bokstaver langt, bare for å gjøre det vanskelig for oss :hilarious:

Her er vi like blanke som med storesøster. Hvis noen har noen forslag på navn til Henriette sin lillesøster, som ikke begynner med H, så tar jeg i mot alle forslag :hilarious:

Vi har vært innom alt fra Fredrikke og Benedicte til Sunniva og Leonora. Jeg ønsker meg et navn som er minst 7, helst 8 bokstaver langt, bare for å gjøre det vanskelig for oss :hilarious:

Katharina, Karoline, Kornelia, Aurora, Merethe, arianah, Angelica, Anniken, Birgitte, Madeleine :)

Josefine, Caroline, Susanne, Elisabeth, Jessica, Victoria.

Navn er vanskelig :hilarious: har selv ikke funnet navn til lillebror :wacky: Blir vell sånn at vi bestemmer oss før vi reiser fra sykehuset sånn som sist :hilarious:
Men forslag til dere Emmeline, Josefine, Kristiane, Alissa :)

Back
Topp