Noen som har begynt å tenke på navn?

Deler dere navn med de som spør? Jeg og samboer diskuterer 3 navn, men jeg føler ikke for å fortelle disse til alle som spør. Ikke er jeg sikker på at det blir en av de tre heller. Føler meg nesten litt «slem» når jeg ikke vil si det til folk. Men det er vel ikke noe som må deles med hele verden.
 
Deler dere navn med de som spør? Jeg og samboer diskuterer 3 navn, men jeg føler ikke for å fortelle disse til alle som spør. Ikke er jeg sikker på at det blir en av de tre heller. Føler meg nesten litt «slem» når jeg ikke vil si det til folk. Men det er vel ikke noe som må deles med hele verden.

jeg har kun delt det med bestekompisen min, litt for å lufte tanker rundt navnet. Ellers holder vi det hemmelig til etter fødsel. Det er også det navnet som det mest sannsynlig blir, men ikke helt spikret.
 
Deler dere navn med de som spør? Jeg og samboer diskuterer 3 navn, men jeg føler ikke for å fortelle disse til alle som spør. Ikke er jeg sikker på at det blir en av de tre heller. Føler meg nesten litt «slem» når jeg ikke vil si det til folk. Men det er vel ikke noe som må deles med hele verden.

Nei, holder det helst for oss selv så vi slipper tusen andre meninger
 
Deler dere navn med de som spør? Jeg og samboer diskuterer 3 navn, men jeg føler ikke for å fortelle disse til alle som spør. Ikke er jeg sikker på at det blir en av de tre heller. Føler meg nesten litt «slem» når jeg ikke vil si det til folk. Men det er vel ikke noe som må deles med hele verden.

Vi deler med de som spør. De som spør er som regel bare nysgjerrige, og kommer som regel ikke med sine meninger rundt navnevalg. Nå bryr vi oss ikke så mye om hva andre skulle mene heller da :rolleyes:
Men hvis du ikke føler deg komfortabel med å fortelle det når andre spør, så er det bare å ikke si det. De får vite det når ungen er her uansett :happy:
 
Vi deler med de som spør. De som spør er som regel bare nysgjerrige, og kommer som regel ikke med sine meninger rundt navnevalg. Nå bryr vi oss ikke så mye om hva andre skulle mene heller da :rolleyes:
Men hvis du ikke føler deg komfortabel med å fortelle det når andre spør, så er det bare å ikke si det. De får vite det når ungen er her uansett :happy:

Ja, vet jo det. Men synes det skal være nok å ikke si det, og ikke få masse spørsmål på hvorfor jeg ikke vil si det osv.
De får bare vente til han er født, vi har jo ikke bestemt oss heller, og tror ikke vi har bestemt oss før ungen har kommet ut :happy:
 
Ja, vet jo det. Men synes det skal være nok å ikke si det, og ikke få masse spørsmål på hvorfor jeg ikke vil si det osv.
De får bare vente til han er født, vi har jo ikke bestemt oss heller, og tror ikke vi har bestemt oss før ungen har kommet ut :happy:

DET er jeg helt enig i!! Om du sier at du ikke vil si det og folk fortsetter å mase, så skjønner jeg frustrasjonen. Kan ikke folk bare ta et nei for et nei, og vente som alle andre? Må jo klare å respektere valget dere tar liksom
 
Norske, tradisjonelle navn, 1-2- stavelser. Vi har tenkt litt på Eva, Lilly, Ada, Liv, Ellinor.. blir ikke enige med oss selv. Hehe
Jeg tenker kanskje enda litt eldre navn når du sier tradisjonelle, men forslag fra listen jeg satte opp før jeg visste det ble gutt her: Eir, Eira, Idun, Inga, Liv (som du nevnte også) eller Live/Liva, Tiril og Sigrid (favoritten, sukk :Heartred :shy:)
 
Jeg har i mange år sett for meg at jeg skal bruke Ivan om jeg får en gutt. Men samboeren min hater det virkelig, så jeg får ikke brukt det.
Det samme gjelder Esra om det blir jente. De to fineste navnene jeg vet - får jeg ikke bruke selv. Så håper det kan inspirere andre ?:D:D
 
Jeg har i mange år sett for meg at jeg skal bruke Ivan om jeg får en gutt. Men samboeren min hater det virkelig, så jeg får ikke brukt det.
Det samme gjelder Esra om det blir jente. De to fineste navnene jeg vet - får jeg ikke bruke selv. Så håper det kan inspirere andre ?:D:D


Har han navn på sin liste som du liker? Må være litt surt å falle for navn og så innse at man ikke får brukt de like vel, men så klart lettere om man har andre alternativer på tapeten :)



Her kom sambo i går og spurte om vi hadde bestemt oss. Vi har kalt lille for Mikkel nå så lenge at i mitt hode er han blitt Mikkel og sambo liker navnet godt (han som begynte å bruke det om mini, jeg var redd for å bli knyttet til ett navn som vi potensielt kan ende opp med å ikke like når vi ser han). Men samtidig er så klart usikkerheten der for hva om han ikke er en Mikkel like vel!? Andre navn jeg liker vil ikke sambo ha siden han har ørten unger i barnehagen som heter det samme (Ulrik, Magnus, Ulfrik, Håkon) og han har ikke kommet med noen forslag selv. Med andre ord, tror vi er i boks, men vet ikke 100% enda.

MEN, vi holder det hemmelig til han er ute, da kan vi ombestemme oss og ingen kan komme med "mikkel rev" spøker.
 
Har han navn på sin liste som du liker? Må være litt surt å falle for navn og så innse at man ikke får brukt de like vel, men så klart lettere om man har andre alternativer på tapeten :)

Her kom sambo i går og spurte om vi hadde bestemt oss. Vi har kalt lille for Mikkel nå så lenge at i mitt hode er han blitt Mikkel og sambo liker navnet godt (han som begynte å bruke det om mini, jeg var redd for å bli knyttet til ett navn som vi potensielt kan ende opp med å ikke like når vi ser han). Men samtidig er så klart usikkerheten der for hva om han ikke er en Mikkel like vel!? Andre navn jeg liker vil ikke sambo ha siden han har ørten unger i barnehagen som heter det samme (Ulrik, Magnus, Ulfrik, Håkon) og han har ikke kommet med noen forslag selv. Med andre ord, tror vi er i boks, men vet ikke 100% enda.

MEN, vi holder det hemmelig til han er ute, da kan vi ombestemme oss og ingen kan komme med "mikkel rev" spøker.

Ble mye rot med svara mine nå, men håper du skjønner :hilarious: var kanskje ikke lurt å holde på med dette nyvåken;)
 
Last edited:


Vi har vært ganske langt fra hverandre med navn. Så til slutt så slang han bare ut navn vi ikke har prata om før :p Han har ingen navn som betyr noe spesielt, skal bare være fint. Men han har familie navn på både gutt og jente. Så uansett hva vi velger så skal Johnny med om det blir gutt og Astrid med om det blir jente :arghh: Men disse skal ikke brukes i det daglige, så blir ikke dobbeltnavn. Bare formelt på papiret;)
Så han har også sagt at jeg har siste ordet med fornavn siden han mååå ha med de. Men jeg føler likevel ikke jeg bare kan bruke de navna når han hater de sånn skikkelig:(
Jentenavn kom vi frem til ganske fort, ikke sånn " Woow, det må vi bruke." Men begge synes det kan funke. Og for et par uker siden fant vi et sånt navn til gutt :D Men ingenting er bestemt, vi må nesten møte bebisen først her og :happy:
Mest sannsynlig så blir det da Vilja eller Theodor hos oss :joyful:
Det skjønner jeg godt, om man ikke er helt sikker selv også begynner å bruke det. Men samtidig så tror jeg at uansett hva man velger, så blir jo barnet det navnet allikevel.
Man vender seg jo :D
Det med at han har så mange barn i barnehagen kan jeg kjenne meg litt igjen i. Vi hang oss veldig opp i bekjente som het ditt og datt. Blir veldig få navn igjen etterhvert:hilarious:
Sikkert lurt at dere holder det hemmelig da, tilfelle dere ombestemmer dere!:happy:
Jeg har sagt det til folk når de har spurt, og at det ikke er 100%. Føltes mest naturlig, og vi hadde ikke snakka om det før noen spurte, om vi skulle holde det hemmelig eller ikke. Så da ble det bare sånn egentlig. Kan hende vi brenner oss litt på det da. Men folk har egentlig ikke sagt noe på det. Bare at det er fine navn :)
Og jeg tenkte ikke på Mikkel rev før du sa det altså !:):)
Synes det er et fint navn jeg !
 
Njaa vanskelig med navn og jeg og mannen er litt ulike på hva vi vil ha. Låser oss uansett ikke på noe spesifikt navn før babyen er ute, men mange som spørr og er nysgjerrige på alternativene. Er også mange i omgangskretsen og familien med sterke meninger som alltid skal ha noe å si om navn så vi holder alternativene vi vurderer for oss selv, orker rett og slett ikke 100 ulike meninger og diskusjoner fra de som skal si hvorfor vi må eller ikke må velge navn.
 
Gaah, kommer aldri i mål med jentenavn :(

Vi har vært ferdig flere ganger, men så har navnet smaket dårligere og dårligere over tid og blitt uaktuelt.

Det er jo helt umulig med jentenavn! :bored: Alle som kunne vært aktuelle er alt tatt av familie og bestevenner.

Nå flirter vi litt med Sofie eller Sofia. Noen tanker rundt hvordan Sofia funker i norske ører? Sofie uttales «Sofii» i Sverige og Sofia med trykk på I’en.

Sofie ville selvsagt blitt uttalt med e her, men blir Sofia pent på norsk uten den svenske nasale i’en?
Noen uheldige uttaler på Sofia i Norge jeg burde være klar over? :shy:
 
Gaah, kommer aldri i mål med jentenavn :(

Vi har vært ferdig flere ganger, men så har navnet smaket dårligere og dårligere over tid og blitt uaktuelt.

Det er jo helt umulig med jentenavn! :bored: Alle som kunne vært aktuelle er alt tatt av familie og bestevenner.

Nå flirter vi litt med Sofie eller Sofia. Noen tanker rundt hvordan Sofia funker i norske ører? Sofie uttales «Sofii» i Sverige og Sofia med trykk på I’en.

Sofie ville selvsagt blitt uttalt med e her, men blir Sofia pent på norsk uten den svenske nasale i’en?
Noen uheldige uttaler på Sofia i Norge jeg burde være klar over? :shy:

Etter min mening er både Sofie og Sofia kjempefine navn :happy:
 
Back
Topp