Noen som har begynt å tenke på navn?

Flere som har funnet navn? Det er SÅ vanskelig! Blir en jente her, har gått meg helt vill i jungelen....
 
Her har vi ett par navn, men tenker å finne 1-2 til som vi kan tygge litt på. Så får vi se om vi bestemmer oss før, eller om vi vil se henne først for å se hvilket navn som vi føler passer best:happy:
 
Vi har bestemt oss for et navn allerede og et par stk i familien vår vet allerede navnet, så det er basically skrevet i stein nå. Vi er så sikre på det navnet at det gjør ingenting though. Han vil være oppkalt etter oldefaren sin på farsiden :happy: Veldig godt å slippe å tenke mer på navn og ikke minst at vi har vært enige hele tiden. Neste gang tror jeg nok blir verre :hilarious: Og da blir vi sikkert å vente med å bestemme oss til etter fødsel for å se hva som passer til ungen. Men det navnet vi går for nå er uaktuelt å bytte, så den ungen må passe å hete det uansett hva :hilarious::Heartblue
 
Det skal liksom passe med resten av flokken her også. Og jeg vil ha ett «vanlig, norsk» navn som også kan uttales på engelsk. Så foreløpig kan det se ut som Emma. Storesøster heter Hanna. har vært innom Josefine, olivia og Victoria også. Men synes det er for mange stavelser i navnet. Alle de fire andre har også forskjellige bokstaver de begynner på, så skal ikke ha en av bokstavene som er brukt. :hilarious: Bokstavene som er brukt er T, A, M og H.

Skal vist ikke være så enkelt dette. :cool::p
 
Føler alle spør og graver om navn, men vi har ikke bestemt oss enda selv om vi begge er fornøyd med ett. Vil liksom ikke si noe i tilfelle vi ombestemmer oss. Og så er det litt lettere å presentere navnet når mini er ute, sjangsen for at noen kommer med negative kommentarer da er minimal.
 
Det skal liksom passe med resten av flokken her også. Og jeg vil ha ett «vanlig, norsk» navn som også kan uttales på engelsk. Så foreløpig kan det se ut som Emma. Storesøster heter Hanna. har vært innom Josefine, olivia og Victoria også. Men synes det er for mange stavelser i navnet. Alle de fire andre har også forskjellige bokstaver de begynner på, så skal ikke ha en av bokstavene som er brukt. :hilarious: Bokstavene som er brukt er T, A, M og H.

Skal vist ikke være så enkelt dette. :cool::p

Jeg syns Emma er kjempefint :) liker navn med få stavelser
 
Jeg liker navnet George, uttalt: djårdj, men mannen sier at det blir uttalt georg på norsk uansett om det skrives George eller Georg, så er veldig usikker :bored:
 
Jeg liker navnet George, uttalt: djårdj, men mannen sier at det blir uttalt georg på norsk uansett om det skrives George eller Georg, så er veldig usikker :bored:

Tror nok en kan risikere at mini må "forklare" navnet sitt en del for nye mennesker, for de fleste vil nok automatisk lese "Georg". Hadde en slik i klassen på videregående, morsomt for alle andre enn han som måtte forklare navnet sitt til alle lærerne ørten ganger uten hell.
 
Her blir det Frida. Kan ikke huske at det var så mange som het det når jeg gikk på barnehage/skole, men vet ikke helt hvor det er på statistikken nå.
 
Jeg liker navnet George, uttalt: djårdj, men mannen sier at det blir uttalt georg på norsk uansett om det skrives George eller Georg, så er veldig usikker :bored:

Sniker. Enig med mannen din. Det blir fort norsk uttale ja, navnet har allerede en etablert norsk uttale og lyden "dj" heller ikke er naturlig på norsk.

Kjenner en med tilsvarende navn og han må alltid rette på folk. Det er også mange som uansett bruker den norske uttalen siden det for mange fremdeles føles unaturlig med engelske lyder inni det norske språket og navnet allerede har en etablert norsk uttale. :)
 
Tror nok en kan risikere at mini må "forklare" navnet sitt en del for nye mennesker, for de fleste vil nok automatisk lese "Georg". Hadde en slik i klassen på videregående, morsomt for alle andre enn han som måtte forklare navnet sitt til alle lærerne ørten ganger uten hell.

Å forklare navnet vil jeg at han skal unngå, det må bli veldig irriterende. Også det å forklare hvordan man skriver navnet sitt, det har jeg måttet gjort hele livet, da navnet mitt skrives på mange forskjellige måter. Spørst om det blir Georg uten den ekstra e-en eller om vi går for noe helt annet.
 
Her blir det Frida. Kan ikke huske at det var så mange som het det når jeg gikk på barnehage/skole, men vet ikke helt hvor det er på statistikken nå.

Det har vi også på lista vår :happy: Trur det er litt mer vanlig nå enn for noen år siden. Nesten ingen som het det når jeg vokste opp, men nå hører jeg det litt mer. Men trur ikke det er så vanlig at man risikerer at alle heter det ;)
 
Vi har vel egentlig bestemt oss, men vi sier det ikke til andre. Ikke enda i alle fall!
 
Back
Topp