Jeg er 17+5 på fredagSå spennende!
Hvor langt er du på vei på fredag?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg er 17+5 på fredagSå spennende!
Hvor langt er du på vei på fredag?
Her er det ikke veldig mye antydning til mage. 18+1 i dag. På ene sida greit, fordi jeg gjerne vil holde det skjult en stund til. På den annen side kjenner jeg at jeg blir veldig bekymra. Ser jo ikke det spor gravid ut og har ingen gravid-tegn (utenom litt ømme bryster om natta). Er førstegangs. OUL i morgen. Nå er jeg så stressa og nervøs for dårlige nyheter. Hvordan kan det være plass til en på 18-20 cm inni der?? Men prøver å overbevise meg om at alt er bra.
Vis vedlegget 267881
Håper du har rett [emoji173] Jeg kjenner ingen spark, "fiskehaler" eller "sommerfuglvinger", og kan fortsatt trekke inn magen.. Magen er riktig nok litt hardere når jeg står, men når jeg ligger er den blaut som bare det. Får vel bare smøre meg med enda litt mer tålmodighet og argumentere med at alle graviditeter er forskjellige. Krysser fingrene!Hvis det er noen trøst så er vi like langt på vei, og jeg (selv med mine 10-15 kg for mye har ikke mage annet enn fettet som var der). Jeg er også førstegangsgravid. Eneste jeg merker det på er at magen ikke lar seg trekke inn som før og at babyen sparker (veldig tidlig). Ikke bekymre deg for størrelsen på magen, synes i snitt at magene dukker opp rundt uke 25
For alt du vet, så ligger morkaka foran og tar i mot sparkene! Det gjør den åpenbart ikke på meg, men jeg var forberedt på å ikke kjenne liv før i uke 21-24 en gang. Før magen ble litt hard så var niplene mitt "hovedsymptom", så jeg sjekket flere ganger daglig om ømheten var borte. Ultralyden går garantert kjempebra (og du må oppdatere etterpå) Heldig er du, jeg er 18+2 og har ultralyd om 8 dager!Håper du har rett [emoji173] Jeg kjenner ingen spark, "fiskehaler" eller "sommerfuglvinger", og kan fortsatt trekke inn magen.. Magen er riktig nok litt hardere når jeg står, men når jeg ligger er den blaut som bare det. Får vel bare smøre meg med enda litt mer tålmodighet og argumentere med at alle graviditeter er forskjellige. Krysser fingrene!
Ja, aner jo ikke hvor morkaka ligger. Så kan godt være det er årsaken til at jeg ikke kjenner noe. Takk for beroligende ord! Det hjelper faktisk [emoji4] jeg skal oppdatere i morgen etter OUL [emoji16]For alt du vet, så ligger morkaka foran og tar i mot sparkene! Det gjør den åpenbart ikke på meg, men jeg var forberedt på å ikke kjenne liv før i uke 21-24 en gang. Før magen ble litt hard så var niplene mitt "hovedsymptom", så jeg sjekket flere ganger daglig om ømheten var borte. Ultralyden går garantert kjempebra (og du må oppdatere etterpå) Heldig er du, jeg er 18+2 og har ultralyd om 8 dager!
Kom nettopp på at vi bærer babyen ulikt, bare se på magen til fotballfrue. Babyen vokser kanskje innover/oppover!
Ja, forhåpentligvis er det bare kroppen min som er sånn [emoji14] Ja, har vært på TUL I uke 7 og 12, og det så fint ut begge gangene Så veit jo at sannsynligheten for at det har gått galt i mellomtida er liten, men bekymringene slipper liksom ikke helt taket etter 3 MA-er tidligere.Tror ikke du trenger bekymre deg. Alle mager er forskjellige og man får mage til forskjellig tempo. Jeg har en venninne som ikke fikk mage før hun var over 7 mnd på vei. Baby lå inn mot ryggen eller noe sånt.
Jeg er 20+4 og er litt oppblåst etter kaffe og rundstykker nå
Vis vedlegget 267940
Det blir spennende med OUL da! Har du vært på ultralyder tidligere?
Her er det ikke veldig mye antydning til mage. 18+1 i dag. På ene sida greit, fordi jeg gjerne vil holde det skjult en stund til. På den annen side kjenner jeg at jeg blir veldig bekymra. Ser jo ikke det spor gravid ut og har ingen gravid-tegn (utenom litt ømme bryster om natta). Er førstegangs. OUL i morgen. Nå er jeg så stressa og nervøs for dårlige nyheter. Hvordan kan det være plass til en på 18-20 cm inni der?? Men prøver å overbevise meg om at alt er bra.
Vis vedlegget 267881
Ja, forhåpentligvis er det bare kroppen min som er sånn [emoji14] Ja, har vært på TUL I uke 7 og 12, og det så fint ut begge gangene Så veit jo at sannsynligheten for at det har gått galt i mellomtida er liten, men bekymringene slipper liksom ikke helt taket etter 3 MA-er tidligere.
For alt du vet, så ligger morkaka foran og tar i mot sparkene! Det gjør den åpenbart ikke på meg, men jeg var forberedt på å ikke kjenne liv før i uke 21-24 en gang. Før magen ble litt hard så var niplene mitt "hovedsymptom", så jeg sjekket flere ganger daglig om ømheten var borte. Ultralyden går garantert kjempebra (og du må oppdatere etterpå) Heldig er du, jeg er 18+2 og har ultralyd om 8 dager!
Kom nettopp på at vi bærer babyen ulikt, bare se på magen til fotballfrue. Babyen vokser kanskje innover/oppover!
Da er OUL overstått, og alt så bra ut! Den lille vokser som den skal, og ser ut til å kose seg der inne [emoji173] Frøkna (Ja, vi venter ei lita jente!!! [emoji178]) ligger langt ned og litt bak, så derfor magen ikke er kommi. Og morkaka ligger foran, så det demper for sparkinga. Og så har jeg visst litt bakovervendt livmor, hva nå enn det betyr. Ååå! Jeg er så glad og spent og alt mulig på én gang nå! [emoji173][emoji173][emoji173]Åh, men det skjønner jeg når du har mistet så mange ganger [emoji20] Jeg var bekymret hele tiden frem til OUL, men etter det kjente jeg så mye bevegelser at jeg ikke har vært nervøs i det hele tatt. Lykke til på OUL i dag!
Da er OUL overstått, og alt så bra ut! Den lille vokser som den skal, og ser ut til å kose seg der inne [emoji173] Frøkna (Ja, vi venter ei lita jente!!! [emoji178]) ligger langt ned og litt bak, så derfor magen ikke er kommi. Og morkaka ligger foran, så det demper for sparkinga. Og så har jeg visst litt bakovervendt livmor, hva nå enn det betyr. Ååå! Jeg er så glad og spent og alt mulig på én gang nå! [emoji173][emoji173][emoji173]