Noen som er med? Vi tar oss sammen. Husarbeid. Flylady inspirert (lang tråd, hopp gjerne til slutten

Burde jeg også gjort.. kanskje i morgen [emoji28]
Må nok fortsette i morgen. Bare andre maskina for dagen som er igang. Og den første er i tørkeskapet. Mer å brette. Mer å vaske.
 
Men. Room rescue på soverommet, rommet som ser helt grusomt ut og burde være vårt sted for hvile, men er laget for alt mulig rot, det har jeg tatt nå. Det gjenstår svært mange dager med små skritt for å komme i mål men det hjelper. Litt etter litt.

Det gir meg troen på at dette skal jeg klare. Så jeg skal finne frem igjen bj som ble ryddet bort når eldste hadde bursdag sist helg og prøve meg igjen.
 
  • Liker
Reactions: BMC
Må nok fortsette i morgen. Bare andre maskina for dagen som er igang. Og den første er i tørkeskapet. Mer å brette. Mer å vaske.

Klesvask er virkelig en neverending story! Har hopet seg opp litt denne uken, men fikk vaska en maskin i dag. Får prøve å være litt effektiv i morgen..
 
Klesvask er virkelig en neverending story! Har hopet seg opp litt denne uken, men fikk vaska en maskin i dag. Får prøve å være litt effektiv i morgen..
Virkelig never ending ja. Egentlig bør vi vaske hver eneste dag. Og brette etterhvert. Og legge på plass.
 
Heia, kommer inn som lørdagsgjest;)

Har lest litt i denne tråden av og til og er interessert i temaet, men vil ikke forplikte meg til noe, bare søke inspirasjon:p

Liker godt konseptet til Flylady, men ble en smule satt ut av nettsiden da jeg sjekket den ut for noen år siden. Men det med vasken og hotspots husker jeg:D

KonMaris metode er forsåvidt grei, og jeg ser poenget med mindre ting. Men kjedelig å brette håndklær likt til og med, så den brettingen er uaktuell for meg;) Men KonMari er også en smule lettere å gjennomføre i en leilighet vs et hus..!

Har ellers blitt veldig inspirert av "Slank ditt hjem." Jeg har aldri tenkt på det å ha mange ting på den måten. Fin tenkemåte.:)
 
Nettsiden er litt heftig ja. Derfor har vi valgt å ha denne tråden. Jeg har lest den siden så mange ganger at jeg kan min vei rundt der og lar meg ikke overvelde så jeg klipper og limer her og henviser til videre lesing for dem som vil.

Konmari er ikke noe for meg. Men slank ditt hjem kjenner jeg ikke til.
 
Nettsiden er litt heftig ja. Derfor har vi valgt å ha denne tråden. Jeg har lest den siden så mange ganger at jeg kan min vei rundt der og lar meg ikke overvelde så jeg klipper og limer her og henviser til videre lesing for dem som vil.

Konmari er ikke noe for meg. Men slank ditt hjem kjenner jeg ikke til.

Skjønner, det er fint med en egen Flylady-los:)

Slank ditt hjem baserer seg en del på feng shui. Ikke at jeg er så opptatt av det, men poenget er at rot skaper dårlig energi mens ryddige rom gir ro. En del lesestoff på nettsiden deres, anbefales:)
 
Skjønner, det er fint med en egen Flylady-los:)

Slank ditt hjem baserer seg en del på feng shui. Ikke at jeg er så opptatt av det, men poenget er at rot skaper dårlig energi mens ryddige rom gir ro. En del lesestoff på nettsiden deres, anbefales:)
Google. Og fant en ekstremt lite oppdatert nettside. Men sikkert mye bra å lese om jeg finner veien. Rot tapper energi ja. Derfor har jeg soverommet vårt som mitt room rescue, rommet vi sover på bør ikke være roterom. Det er et langtidsprosjekt, særlig siden det meste av mitt husarbeid skjer når ungene er i seng og yngste sover der inne.

Men litt de dagene jeg husker det. Det hjelper faktisk.
 
Google. Og fant en ekstremt lite oppdatert nettside. Men sikkert mye bra å lese om jeg finner veien. Rot tapper energi ja. Derfor har jeg soverommet vårt som mitt room rescue, rommet vi sover på bør ikke være roterom. Det er et langtidsprosjekt, særlig siden det meste av mitt husarbeid skjer når ungene er i seng og yngste sover der inne.

Men litt de dagene jeg husker det. Det hjelper faktisk.


De har nedlastbar ryddemanual:) Jeg gikk inn på nettsiden nå, kun ett innlegg i år. Men det av eldre dato er bra saker, og relevant syns jeg. Vet de tar oppdrag, kanskje de er altfor opptatt med det:hilarious:

Jeg sitter og ser på rotet på soverommet mens jeg ammer og da klør det i fingrene etter å fikse det. Men når hun sovner, passer det jo ikke. Og jeg kommer ikke på det når hun er våken o_O
 
De har nedlastbar ryddemanual:) Jeg gikk inn på nettsiden nå, kun ett innlegg i år. Men det av eldre dato er bra saker, og relevant syns jeg. Vet de tar oppdrag, kanskje de er altfor opptatt med det:hilarious:

Jeg sitter og ser på rotet på soverommet mens jeg ammer og da klør det i fingrene etter å fikse det. Men når hun sovner, passer det jo ikke. Og jeg kommer ikke på det når hun er våken o_O
Oppdrag.

Ja. Du kan sette deg på liste for deuxe og bli kontaktet i februar 2018 eller standard og bli kontaktet i mai eller juni 2017...


Men ryddemanualen. Er det den som spretter opp popup når jeg åpner siden?
 
Oppdrag.

Ja. Du kan sette deg på liste for deuxe og bli kontaktet i februar 2018 eller standard og bli kontaktet i mai eller juni 2017...


Men ryddemanualen. Er det den som spretter opp popup når jeg åpner siden?

Sjekket opp i dette, og ser at jeg har fått mailer fra dem siden 2015 men siste mail var i 2017. Så det er jo ikke noe særlig aktivitet der nå. Vet ikke om ryddemanualen er den samme som den jeg fikk på mail, men vil tro det er noe tilsvarende:) Har uansett inspirert meg og mange bekker små danner stor å. Og nå tok jeg med meg en kvittering og kastet i søppelet og la to bildealbum på et bedre egnet sted da jeg gikk ut av rommet:p
 
Savner deg her!
<3
Flyttingen har tatt mye mer tid og energi enn forutsatt, og alt står i bokser og poser i hele huset. Men nå er vi på plass, og jeg har et stort behov for noe positivt i rundt meg nå så nå må jeg komme igang!
 
<3
Flyttingen har tatt mye mer tid og energi enn forutsatt, og alt står i bokser og poser i hele huset. Men nå er vi på plass, og jeg har et stort behov for noe positivt i rundt meg nå så nå må jeg komme igang!
Flytting er krevende.

Men nå trenger du rutiner og å komme i orden. Litt etter litt. Ikke prøv å pakke ut alt på em gang. Litt etter litt.

Men gratulerer med å være i hus i nytt hus!
 
Flytting er krevende.

Men nå trenger du rutiner og å komme i orden. Litt etter litt. Ikke prøv å pakke ut alt på em gang. Litt etter litt.

Men gratulerer med å være i hus i nytt hus!

Så absolutt. Lillejenta krever mye og, er fullstendig avhengig av meg. Hun sultestreiker litt ellers.

Skal prøve å være tålmodig, men det er ikke lett! :p
 
Så absolutt. Lillejenta krever mye og, er fullstendig avhengig av meg. Hun sultestreiker litt ellers.

Skal prøve å være tålmodig, men det er ikke lett! :p
Å ta vare på seg selv og barna sine er førsteprioritet

Men det å ta vare på seg selv og barna sine er lettere når rutinene sitter og ting er orden.

Unektelig enklere å lage frokost når en ikke først må tømme oppvaskmaskinen for å kunne ta av brodet fra i går. Been there, done that.
 
Back
Topp