Noen som er med? Vi tar oss sammen. Husarbeid. Flylady inspirert (lang tråd, hopp gjerne til slutten

Dag 3, og jeg er ikke den mest pliktoppfyllende, så her er det fritt frem å kjefte på meg og på peke at i dag må jeg være flinkere!

Det spisebordet er nemlig fortsatt stort og med voksduk. Rett duk til mindre bord ligger fremme, men i går syntes jeg vaksine-synd på meg selv med vond arm og gadd ikke begynne med det, jeg spiste sims i stedet.....

Vel dag 3 sier: Keep up, reaf website og mail. Vel, mailene stopper jeg trolig snart, jeg meldte meg på igjen med en mailadresse jeg trodde jeg ikke hadde hatt ør for å få de 31 babystem-mailene, men de ligger på nettsiden, og jeg får bare de vanlige mailene og det orker jeg trolig ikke (men det er ikke min vanlige post, så de kan ligge der så lenge)

Men, det er notert at jeg også kan tenke det som å følge opp her i forumtråden, men det er mer kjekt når vi er litt flere da...
 
Her hersker kaoset med hjemmekontor, utsklidde rutiner og rot. Jeg slenger meg med igjen.

I dag ville jeg egentlig ta storopprydding i alle rom. Resultatet ble, badet og kjøkkenet er rene og to vaskemaskiner er unnagjort. Resten blir tatt steg for steg i løpet av uka.
 
Hvordan går det med dere? Jeg falt av, men prøver igjen i dag.
 
Hei hei!

Det passer ikke for meg å bli med nå, men er absolutt i målgruppen, siden jeg er av typen "har ikke pakket ut av kofferten etter ferien" og har for mange ting. Kan heller si i fra når det passer å bli med (igjen).

Har noen kommentarer, da.

Klær: det flommer over av for små/store klær her som må sorteres. Har blitt kvitt 6 poser den siste uken, men er fortsatt en god del igjen.

Kjøkkenet: Har funnet ut at det er bedre å sette på oppvaskmaskinen selv om den ikke er stappfull, og ikke altfor sent på dagen, for da er det lettere å få lagt på plass og frigi maskinen til ny oppvask hvis jeg vet vi får gjester/skal lage mye mat.

Akiviserer ungene til å delta i oppgaver, det hjelper litt også. Og musikk pleier å funke, men finner ikke laderen til radioen. Igjen; rett målgruppe
 
Har faktisk ikke pakket helt ut jeg heller.... Og en av tre unger liker ikke å høre på musikk. Han er straks tenåring og litt hissig, men jeg kan "kjøpe" ungene med litt belønninger, være seg kos, god kveldmat, lommepenger, en sjokoladebit etc, i tillegg til at de forventes en viss grunn - innsats. Vi kunne nok krevd mer av dem. Men da bør vi nok gå forran som gode eksempler....
 
I går hadde vi bursdagsselskap. Basert på hva som ble plassert på senga vår jo konkluderer jeg med at det første vi må ta tak i er klesvask.

Rene klær og skittentøy. Vi har store mengder av begge deler som flyter.

Reglene er at maskinen skal gå minst en gang hver dag.
Det som kommer ut av vaskerommet skal brettes samme dag. Det kan ovenatte i tørketrommel eller tørkeskap, men det går jo ikke i lengden når jeg stadig vasker mer (det meste tørkes i skapet, somregel uten at vi starter det bare bruker det som tørkestativ. Men haster det kan vi lukke døren og sette på varmluft)

Sakte men sikkert litt av de mengdene som ligger på vent. Og sakte men sikkert brukes av de mengdene også så det inngår i ny vask og må brettes på det viset også.

Flere rutiner på sikt. Men begynner med denne.
 
Back
Topp