Noen som begynner å bli leie?

Jeg fødte 34+1 sist, og har følt meg på overtid siden da, 36+5 i dag:p
Ble sendt rett fra 36-ukers kontrollen til sykehuset sist uke pga takykard fosterlyd, og der ble det tatt en avvikende CTG-registrering. Hu ligger høyt, men ikke fullt så høyt at det er patologisk. UL var fin. Skal tilbake på torsdag «om du ikke har født», som dem sa... det hjalp jo masse på tålmodigheten.
Så sitter jeg her da, ei uke senere med nedpress, maserier, flodhestform og beina så fulle av vann at det nærmest surkler når jeg går:sorry: er så klar som jeg får blitt nå i grunn:oops:


Huff! Jeg ler og griner av/med deg:bag::hilarious::Heartred
Jeg føler meg helt lik deg! Skal liksom ha energi til å trykke ut disse ungene også:(
 
Sånn er det her også. Legen vil egentlig ha meg på total bedrest, men det kan vi ikke pga jobben til mannen. Jeg må hente eller levere. Men det er jo litt godt å komme seg ut også, selv om det er vondt og ubehagelig. Men hvordan jeg skal holde ut til termin / vekstkontroll som er 3 og 6 juli er et veldig godt spørsmål! Har allerede vært sykemeldt fra januar av og egentlig bare ligget på sofaen siden, nå som jeg endelig har litt energi så får jeg ikke gjort noen ting :arghh:

jeg har så og si liggesår... jeg kommer meg ikke på do uten å måtte ta pause pga nedpress... jeg har vært en del på typ rema og posten, men nå tørr jeg ikke mere... det gjør så vondt å gå! I tillegg gikk vannet med nr 2, så jeg har litt panikk for vannavgang på rema:bag:
 
Første fødsel var så fin, lett og kjapp. Jeg har hatt så hard modning at jeg blir redd, jeg vet jo at det blir vondere.

eller så blir det bedre! Jeg hadde kjempevonde kynnere med nr 2, og jeg fødte uten noen form for smertelindring, stod oppreist under hele fødselen, og alt var over på 5 timer!:Heartred Kanskje vi tåler mer når vi har gått lenge med vondter?:Heartred
 
Jeg er veldig lei, men jeg gruer meg litt til både fødsel og tiden etterpå, så jeg klarer å vente litt til:p Er så sliten, tung og har mye vondter, så jeg gleder meg til å bli ferdig med det. Men etter fødsel har jeg en 1,5-åring å ta vare på (regner med å få god hjelp til det, men..) og jeg bekymrer meg litt for søvnen til hele familien etter fødselen:hilarious:

Jeg har 12 dager igjen til termin, men regner med å gå langt over tiden. Blir nok litt stresset hvis fødselen starter av seg selv denne gangen:p Er ikke ferdig å pakke fødebagen engang!:p


Hvis det er en trøst, så har ikke jeg pakket min heller:arghh::hilarious: ungene mine kom i uke 39+3 og 39+6:( de sier at den 3 er en luring... så må vel gå 147 uker med denne:banghead::hilarious:
 
Jeg er så møkk drittlei at jeg har ikke ord!
Svetter som en gris, MASSE vann i kroppen, bekkensmerter herfra til helvete og kort lunte. 28 dager til termin (27 når jeg våkner i morgen!!❤️) og håper inderlig jeg hvertfall ikke går over tia! Men har en dårlig følelse :hilarious:

svettinga er ikke til å holde ut!! Skikkelig drit å ha så fint vær, og ikke få gå ut å nyte det! Under-boob-sweat har virkelig tatt over her... må skifte hele tiden...
 
svettinga er ikke til å holde ut!! Skikkelig drit å ha så fint vær, og ikke få gå ut å nyte det! Under-boob-sweat har virkelig tatt over her... må skifte hele tiden...

Oh yes! Jeg kan kun gå i klær som ikke synes så godt når jeg er svett. Truse skiftes typ 3-4 ganger daglig selvom jeg kun er hjemme. Helt grusomt :hungover:
 
Yup! Denne varmen, og en treåring - jeg vil også kunne være med familien min på stranda :(
 
Rett og slett skikkelig lei.. det er alt for varmt, det er vondt i bekkenet hele natta.. Jeg er lei av å løpe på do hele døgnet, jeg vagger som en pingvin og gleder meg til å få kroppen tilbake så jeg muligens kan bli med samboer og hund ut for å trille, sove litt bedre og bli kvitt vannet i føtter og fingre :hilarious: jeg gleder meg nesten (enda) til barnegråt om natten som overdøver snorkinga til samboer.. for da våkner jeg da for en grunn og ikke bare fordi det er snorkefest på siden her.. :shifty: Så krysser jeg fingrene for en alright renselse og ikke fossblødning over lang tid.. verste jeg vet er svett sommer vær og bind :hilarious: tåler ikke tampong uansett så får ikke gått over til det når der blir mindre heller :rolleyes: selv om jeg har spøkt om at bleie ville vært gull om dagen så jeg slapp gå på do- mener nok egentlig ikke det :p
 
Både lei og ikke lei...he he vil få gjerne bli ferdig siden ting er tungt... Og varm her og... Men så grue jeg meg litt og..
Er inne i uke 38...kjenner ikke noe tegn at noe skal skje snart... Så regne med jeg går to uker til
 
Er SÅ leeeei.. Gleder meg så sykt til å få tilbake kroppen for meg selv! Føler meg «fanget» i en 90 år gammel kropp, så gleder meg til å kunne gå turer igjen, og vere aktiv sammen med jenta mi på snart 3.

Gleder meg selvsagt også til å møte lillebror:Heartred
 
Er egentlig ikke så lei, men gleder meg til å møte ham. Lengter :) Har mye plager og skal bli godt å være ferdig, men samtidig har jeg innstilt meg på å gå lenger (som sist). Skulle jeg tatt utgangspunkt i det svangerskapet ville det gått nesten 4 uker til (er nå 37+5).

Jeg merker jeg gruer meg mer og mer til forløsningen da. Har fått litt noia for det som kan gå galt og tenker mye på at jeg snart reiser fra storesøster her hjemme. Veldig ambivalente følelser.
 
Jaaa, er drittlei.. sliter med murringer, kynnere og nå i denne varmen kombinert med pollen allergi så er det bare tortur. Må lillegutt komme uuut ❤ 38+0 idag, 17 dager igjen ..
 
Jaaa, er drittlei.. sliter med murringer, kynnere og nå i denne varmen kombinert med pollen allergi så er det bare tortur. Må lillegutt komme uuut ❤ 38+0 idag, 17 dager igjen ..

jeg blir kronisk forkjøla når jeg går gravid. Så det er det første symptomet jeg får når jeg blir gravid:hilarious: nå er jeg skikkelig tett, og i disse corona-tider så syns jeg det er dritskummelt å skulle møte opp på fødeavdelingen "syk"... jordmor har sagt at de kan ringe henne hvis de ikke tror meg, så kan hun bekrefte at jeg har vært forkjøla siden første kontroll:facepalm: men å takle denne varmen, vann i bein og fingre, ingen matlyst, halsbrann from heeeell, null søvn pga varme og tissing, og kynnere og nedpress...
nå tenker jeg ofte: de som sier at svangerskap ikke er en "sykdom", har faen aldri gått gravid:hilarious::hilarious:
 
I dag er jeg så sliten og trøtt og tung og humøret er ikke på topp!:shifty: Har mest lyst til å legge meg ned og sove til fødselen er i gang:meh:
 
Jeg er dritlei varmen. Sitter å ser på yr mange ganger for dag og ser det er meldt så varmt i lang tid framover. Hadde det bare blitt normal trøndersommer med 10 grader og regn skulle jeg vært happy. Men trøster meg med at det er bedre å ha det nå enn med en liten nyfødt. Det kan jo umulig var evig:laughing021
 
Jeg er dritlei varmen. Sitter å ser på yr mange ganger for dag og ser det er meldt så varmt i lang tid framover. Hadde det bare blitt normal trøndersommer med 10 grader og regn skulle jeg vært happy. Men trøster meg med at det er bedre å ha det nå enn med en liten nyfødt. Det kan jo umulig var evig:laughing021


jeg har kun født sommerbarn, og det er ikke optimalt å sitte og amme i 35 grader heller:bag: også skal ikke disse små sitte i noe trekk, så gulvvifta må vike:sorry:
 
jeg har kun født sommerbarn, og det er ikke optimalt å sitte og amme i 35 grader heller:bag: også skal ikke disse små sitte i noe trekk, så gulvvifta må vike:sorry:
Nei. Det er det jeg trøster meg med. Bedre at det er varmt nå. Så blir det forhåpentligvis bedre til vi skal føde. Sjelden vi har det varmt hele sommern Her!
Nei, de små skal jo ikke ha trekk. ;)
 
jeg blir kronisk forkjøla når jeg går gravid. Så det er det første symptomet jeg får når jeg blir gravid:hilarious: nå er jeg skikkelig tett, og i disse corona-tider så syns jeg det er dritskummelt å skulle møte opp på fødeavdelingen "syk"... jordmor har sagt at de kan ringe henne hvis de ikke tror meg, så kan hun bekrefte at jeg har vært forkjøla siden første kontroll:facepalm: men å takle denne varmen, vann i bein og fingre, ingen matlyst, halsbrann from heeeell, null søvn pga varme og tissing, og kynnere og nedpress...
nå tenker jeg ofte: de som sier at svangerskap ikke er en "sykdom", har faen aldri gått gravid:hilarious::hilarious:
Mannen min var med på kontroll når jeg var gravid med nr1 i 2006 og der sier jordmor akkurat at jeg er gravid og ikke syk...jeg er ikke typen som lar ting stoppe meg og å være syk hjemme har altid vært veldig fjernt! jobbet 100% på småbarnsavdeling i bhg samtidig som jeg holdt på med utdanning (75% barnehagelærer) mannen kan fortsatt finne på å tulle med at jeg er gravid og ikke syk :rolleyes:
 
Back
Topp