Noen med kronisk hodepine? (Ikke migrene)

Stakkars deg! Jeg har lest om clusterhodepine og det er vel den værste i intensitet som finnes når den slår ut. Stemmer ikke det? Også har du konstant i tillegg også?

Hva slags hjelp får du på Ullevål? Ahus suger ihvertfall....
Det er på høyde med fødselssmerter når det står på, klarer ikke snakke eller tenke. Smerten sitter konsentrert bak øyet. Men med imigran penn som settes i låret kombinert med rent oksygen går anfallene over i løpet av en halvtime. Fått medisinene fra Ullevål, dr. Vilming. Han er sær, men man får hjelp ;)
 
Har også hodepine omtrent hver dag og har hatt det nå i over 4 år så veldig slitsomt. Sliter veldig med nakke(der jeg har slitasje og ting i klemm )+ musklene på hele den v siden som det sitter er helt forferdelige til tider. sliter veldig med smerter i fjeset og har og til tider hele kjevepartiet. Går ned i v arm og hele den siden av ryggen,har vært til forskjellige utredning men ingenting de kan gjøre sier de så nå prøver jeg meg i 100% jobb igjen etter og ha gått omtrent helt og 60% sykemeldt over lang tid. sosialt så orker jeg veldig lite til tider for bruker jo opp energi på jobb,barn og hus eller det går over det som er lurt for skulle nok aldri ha gjort alt jeg gjør for ligger jo strøken. Jeg har blitt veldig deprimert av dette og ikke orket noenting så det tar på og gjør det ikke bedre. Har gått til kiropraktor,naprapat,fysiot,akupunktur osv osv men står nå på vent til og prøve psykomotorisk fysiot som jeg har stor tror på. Det pga at min mann er biopolar og i perioder syk så dette har nok i mange år tæret på meg som må være den sterke da og ikke får hjelp selv om man er pårørende. Har blitt utslitt av dette og det har satt seg i hele kroppen og musklene som ikke er med på og gjøre dette bedre. JEG VIL BARE BLI FRISK OG BLI GAMLE MEG IGJEN. Alt jeg ber om og håper det vil skje snart for er tungt og gå slik. Føler virkelig med dere andre som og sliter med dette for det ødelegger jo et menneske

Stakkars deg... Ikke nok med at du har daglig hodepine, men alt dette andre også med din mann osv. Orker du virkelig da å gå i 100%jobb?

Jeg forstod ikke helt om du hadde en diagnose eller ikke? Det høres jo ut som at det er i nakken det sitter, det være seg skjellett, nerver i klem og eller muskel tensjon. De to første tror jeg man kan se på mr eller CT? Har du vært til mye undersøkelser?

Jeg vil ikke at du skal være deprimert, men jeg forstår jo at du er det. Prøv å være sterk og kjemp videre for å finne en behandling som hjelper for deg. Det er en hard kamp, det vet jeg for jeg kjemper den også, men du må bare fortsette.

Vi er her sammen med deg :)
 
Det er på høyde med fødselssmerter når det står på, klarer ikke snakke eller tenke. Smerten sitter konsentrert bak øyet. Men med imigran penn som settes i låret kombinert med rent oksygen går anfallene over i løpet av en halvtime. Fått medisinene fra Ullevål, dr. Vilming. Han er sær, men man får hjelp ;)

Jeg tror du har fått utdelt den værste hodepinen ja... Jeg er glad jeg "bare" har ndph...

Jeg har faktisk prøvd den imigran pennen i låret. Jeg ble skikkelig dårlig så den fungerte ikke for meg. Veldig bra at den funker for deg! :D

Det er vel de særeste legene som er smartest ;)

Jeg var innom en grusom dansk en på ahus. Jeg svarte på to spørsmål og var inne hos han 3 minutter på den tiden hadde han bestemt at jeg hadde migrene, og avsluttet den beslutningen med å skryte over at han hadde vært hodepine professor i 20 år så dette visste han! ....
Han dro jeg aldri tilbake til.
Har forøvrig en kjempefin Nevrolog, Dr. Dueland på Sandvika nå :) Hun tar meg på alvor.
 
Sliter også med det samme, har riktignok ikke hatt det så lenge som deg sammenhengende, men har det ofte.. Jeg har gått til aromaterapi og fått kraniemassasje, absolutt å anbefale! Det skal hjelpe mot veldig mye annet også, som bihuleplager o.l. Jeg har prøvd fysio også, men det syns jeg ikke funka, følte bare at jeg ble snytt for en skikkelig massasje:p kan også legge til at du kanskje burde ta MR av både nakke og skuldrer og ikke bare hodet, siden det er der det høres ut som problemet ligger? Lykke til!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Det er nok en forholdsvis sjelden type hodepine, så jeg tipper legene rundt om rett og slett vet for lite om den..?

Greit å vite at den muliheten finnes i alle fall, så får vi se om vi vinner i lotto i nærmeste fremtid :p

Ja det gjør jeg! Klarer derfor ingenting som får pulsen opp :(

Ja det er synd, men det måtte bare bli sånn :( Jeg takler heller ikke lesing over tid, så kontorjobber er heller ikke noe for meg. Og ingenting med fysisk aktivitet. Har også prøvd med flexitid, men det blir for mye stress hele greiene. Stå opp hver morgen å finne ut hvor mye hodepine man har idag.. Baff.. :(

Ja, tror veldig få leger vet om denne hodepinen. Så jeg er ikke sur på dem ;) Vi får håpe på en lottogevinst begge to :D summen var forøvrig på 70'000kr + reise og opphold.

Jeg leser vanligvis ikke så mye bøker uanset men jeg får vondere av å sitte for lenge på pcen. Dritt puls altså! Jeg har prøvd å trene men det er vanskelig. Det eneste som fungerer for meg (ikke alltid da) er slalom. Der blir ikke pulsen for høy, men jeg er alikevel i aktivitet. I tillegg har jeg lyst å prøve å trene klatring. Der får man trent muskler, men fortsatt lav puls (tror jeg). Den planen har jeg hatt noen år, men vi får se om jeg klarer å prøve snart :)

Jeg tvinger meg selv på jobb nesten uansett form. Av og til pusher jeg meg selv litt for langt og angrer bittert etterpå. Men jeg klarer ikke se for meg å gå hjemme. For meg så blir ikke hodepinen bedre av å være hjemme. Men selvfølgelig hadde den jo heller ikke blitt værre av stress og sånt om jeg holdt meg i ro da ;)
 
Ja, tror veldig få leger vet om denne hodepinen. Så jeg er ikke sur på dem ;) Vi får håpe på en lottogevinst begge to :D summen var forøvrig på 70'000kr + reise og opphold.

Jeg leser vanligvis ikke så mye bøker uanset men jeg får vondere av å sitte for lenge på pcen. Dritt puls altså! Jeg har prøvd å trene men det er vanskelig. Det eneste som fungerer for meg (ikke alltid da) er slalom. Der blir ikke pulsen for høy, men jeg er alikevel i aktivitet. I tillegg har jeg lyst å prøve å trene klatring. Der får man trent muskler, men fortsatt lav puls (tror jeg). Den planen har jeg hatt noen år, men vi får se om jeg klarer å prøve snart :)

Jeg tvinger meg selv på jobb nesten uansett form. Av og til pusher jeg meg selv litt for langt og angrer bittert etterpå. Men jeg klarer ikke se for meg å gå hjemme. For meg så blir ikke hodepinen bedre av å være hjemme. Men selvfølgelig hadde den jo heller ikke blitt værre av stress og sånt om jeg holdt meg i ro da ;)
Det var litt av en sum ja.. Får satse på lottogevinst ;)

Jeg går turer, det blir egentlig med det :confused: Skal teste ut andre ting når min veldig aktive gutt begynner i bhg. Har ikke noe overskudd nå :oops:

Hodepinen min heller blir ikke bedre av å gå hjemme, men den blir ikke verre. Jeg får gjøre ting i mitt eget tempo, når det passer meg. Har lillegutt hjemme nå, så da gjelder ikke nødvendigvis det så blir en del mer smertestillende nå da..
 
Jg har migrene, men den er grei. En runde med imigran - så er den borte. Men da mini var ca ett år, fikk jeg en skikkelig forverring av hodesmerter. Det var ikke migrene. Jg ble nesten lamma i venstre side av ansiktet etterhvert, og mistet nesten hørselen på det ene øret, fikk smerter ned mot brystet og skuldra.

Jeg fikk hjelp hos en posturolog. Leste det den sør-afrikanske legen skrev (over her), og det minnet litt om filosofien. Hodepinen kom ikke fra hjernen. Og for å få bukt m symptomene, behandlet han årsaken - som var skjevhet og låsninger i kjeve og skjelett. Musklene mine stod i spenn pga av det.. Etter en stund i behandling ble jg bra, og sitter bare igjen med migrenen. Takk og pris!

Google posturologi eller sjekk
http://www.klinikkaskim.no/posturologi-postur-positur-posisjon-stilling-p-14.html
 
Det var litt av en sum ja.. Får satse på lottogevinst ;)

Jeg går turer, det blir egentlig med det :confused: Skal teste ut andre ting når min veldig aktive gutt begynner i bhg. Har ikke noe overskudd nå :oops:

Hodepinen min heller blir ikke bedre av å gå hjemme, men den blir ikke verre. Jeg får gjøre ting i mitt eget tempo, når det passer meg. Har lillegutt hjemme nå, så da gjelder ikke nødvendigvis det så blir en del mer smertestillende nå da..

Jeg og trenger å gjøre ting i mitt tempo. Og jeg har lært meg å si "nei" når jeg ikke orker ting folk vil ha meg med på.

Jeg tror det er viktig at vi beveger oss selv om vi ikke kan ha så høy puls, så det er bra du går turer :) Du får bedre muligheter når gutten begynner i bhg :) Har du tenkt å få flere barn?
 
Jeg og trenger å gjøre ting i mitt tempo. Og jeg har lært meg å si "nei" når jeg ikke orker ting folk vil ha meg med på.

Jeg tror det er viktig at vi beveger oss selv om vi ikke kan ha så høy puls, så det er bra du går turer :) Du får bedre muligheter når gutten begynner i bhg :) Har du tenkt å få flere barn?
Ja det er bedre enn ingenting i alle fall :)

Ja det har jeg. Vil ikke at han skal være enebarn. Men det blir nok bare 2 ;)
 
Jg har migrene, men den er grei. En runde med imigran - så er den borte. Men da mini var ca ett år, fikk jeg en skikkelig forverring av hodesmerter. Det var ikke migrene. Jg ble nesten lamma i venstre side av ansiktet etterhvert, og mistet nesten hørselen på det ene øret, fikk smerter ned mot brystet og skuldra.

Jeg fikk hjelp hos en posturolog. Leste det den sør-afrikanske legen skrev (over her), og det minnet litt om filosofien. Hodepinen kom ikke fra hjernen. Og for å få bukt m symptomene, behandlet han årsaken - som var skjevhet og låsninger i kjeve og skjelett. Musklene mine stod i spenn pga av det.. Etter en stund i behandling ble jg bra, og sitter bare igjen med migrenen. Takk og pris!

Google posturologi eller sjekk
http://www.klinikkaskim.no/posturologi-postur-positur-posisjon-stilling-p-14.html

Så fantastisk at du fikk behandling ut ifra årsaken til smertene dine :D

Jeg har aldri sjekket posturolog. Jeg har derimot vært hos Kiropraktor, fysioterapeut, Mensendieck og osteopat for å nevne noe. Fått masse medisiner, botox, bindevevsmassasje, bitt-skinne hos tannlegen, akupunktur osv osv... De har ikke funnet noen spesielle låsninger men jeg skal sjekke linken :) tusen takk! Alle tips til å finne årsak og løsning på smertene vi har blitt tatt imot med glede :)
 
Jeg hadde det slik i 7 år 24/7. Ble sendt fra lege, til lege, sykehus til sykehus uten å få å mange svar kun resepter på sterk medisin. Plutselig en dag mistet jeg en fylling på ei tann. Da jeg kom til tannlegen og nevnte i ei bisetning at jeg slet voldsomt med hodepine, og han tok en grundig sjekk viste det seg at jeg hadde mange luftlommer i tennene etter dårlig arbeid av skoletannlegen. Når jeg fikk åpnet det tennene det gjaldt og ordnet det ble jeg som et nytt menneske. Kostet 50.000, men så verdt det. Fikk dekt 15.000 av nav.
 
Jeg hadde det slik i 7 år 24/7. Ble sendt fra lege, til lege, sykehus til sykehus uten å få å mange svar kun resepter på sterk medisin. Plutselig en dag mistet jeg en fylling på ei tann. Da jeg kom til tannlegen og nevnte i ei bisetning at jeg slet voldsomt med hodepine, og han tok en grundig sjekk viste det seg at jeg hadde mange luftlommer i tennene etter dårlig arbeid av skoletannlegen. Når jeg fikk åpnet det tennene det gjaldt og ordnet det ble jeg som et nytt menneske. Kostet 50.000, men så verdt det. Fikk dekt 15.000 av nav.

Så fantastisk at du fikk en løsning på hodepinen din! Da er 35'000kr verdt det tenker jeg :)
Jeg har bare hatt 2 hull og jeg var hos tannlegen senest forrige uke og han vet om hodepine smertene mine.

Rart hvordan en smerte i hodet skal ha så mange forskjellige årsaker.
 
Stakkars deg... Ikke nok med at du har daglig hodepine, men alt dette andre også med din mann osv. Orker du virkelig da å gå i 100%jobb?

Jeg forstod ikke helt om du hadde en diagnose eller ikke? Det høres jo ut som at det er i nakken det sitter, det være seg skjellett, nerver i klem og eller muskel tensjon. De to første tror jeg man kan se på mr eller CT? Har du vært til mye undersøkelser?

Jeg vil ikke at du skal være deprimert, men jeg forstår jo at du er det. Prøv å være sterk og kjemp videre for å finne en behandling som hjelper for deg. Det er en hard kamp, det vet jeg for jeg kjemper den også, men du må bare fortsette.

Vi er her sammen med deg :)



Har vært på ct,mr og nevro osv og de finner slitajse i nakken og innsnervinger men har og skade i i korsryggen.
De mener de ikke kan gjøre noe at jeg bare må leve med dette og at det blir ikke bedre av stress men som jeg sier det er ikke lett og ikke stresse og ta ting på kroppen når man lever i en til tider ganske vanskelig livssituasjon.
Var i full jobb igjen fra sept til des 2012 men med smerter men ikke fullt så ille men visste at det ville komme en smell så i januar 2013 så ble jeg sykemeldt igjen. Jeg vet jo at stress og andre ting gjør smertene verre og da særlig hodepinen og trykke bak øyet osv men det er det jeg og trenger hjelp til. Må lære og slappe av og ikke ta alle ting innover meg så mye som jeg gjør men det er ikke lett,der tror jeg pyskomotrisk fysiot kan hjelpe meg.
Har gitt opp til tider jeg for føler ingen forstår smertene for de kan jo ikke se de på en måte men den merkes jo for blir jo helt usosial og veldig lei meg,tåler ingenting og klarer ikke å være alene så mye med barna.
Ofte så hjelper det og bare kjøre på og heller ta smertene etterpå men vet jo at det ikke går i det lange løp men vil bare så gjerne klare og jobbe fullt,være meg selv og den dama jeg var med full energi og som klarte alt.
Savner meg selv og tror folk rundt og gjør det,er veldig trist og føler seg sånt.
Hodepine og muskelsmerter er undervudert og veldig vanskelig og finne ut av og jeg er en av de som er et vanskelig tilfelle sier de men skal ikke gi meg for jeg skal vinne kampen.
100 % jobb er tøfft ja men nå prøver jeg og så får vi se hvordan det blir etter hvert men det er jo det jeg vil uansett.
 
Har vært på ct,mr og nevro osv og de finner slitajse i nakken og innsnervinger men har og skade i i korsryggen.
De mener de ikke kan gjøre noe at jeg bare må leve med dette og at det blir ikke bedre av stress men som jeg sier det er ikke lett og ikke stresse og ta ting på kroppen når man lever i en til tider ganske vanskelig livssituasjon.
Var i full jobb igjen fra sept til des 2012 men med smerter men ikke fullt så ille men visste at det ville komme en smell så i januar 2013 så ble jeg sykemeldt igjen. Jeg vet jo at stress og andre ting gjør smertene verre og da særlig hodepinen og trykke bak øyet osv men det er det jeg og trenger hjelp til. Må lære og slappe av og ikke ta alle ting innover meg så mye som jeg gjør men det er ikke lett,der tror jeg pyskomotrisk fysiot kan hjelpe meg.
Har gitt opp til tider jeg for føler ingen forstår smertene for de kan jo ikke se de på en måte men den merkes jo for blir jo helt usosial og veldig lei meg,tåler ingenting og klarer ikke å være alene så mye med barna.
Ofte så hjelper det og bare kjøre på og heller ta smertene etterpå men vet jo at det ikke går i det lange løp men vil bare så gjerne klare og jobbe fullt,være meg selv og den dama jeg var med full energi og som klarte alt.
Savner meg selv og tror folk rundt og gjør det,er veldig trist og føler seg sånt.
Hodepine og muskelsmerter er undervudert og veldig vanskelig og finne ut av og jeg er en av de som er et vanskelig tilfelle sier de men skal ikke gi meg for jeg skal vinne kampen.
100 % jobb er tøfft ja men nå prøver jeg og så får vi se hvordan det blir etter hvert men det er jo det jeg vil uansett.

Du kan trøste deg med at jeg og de fleste andre her inne på denne siden forstår smertene. Kanskje ikke akkurat de samme, men vi lever med usynlig smerte i hodet alle sammen. Det er vansklig for de rundt meg å forstå meg også. Men heldigvis har jeg en forståelsesfull mann og fortsatt 3-4 venner som forstår. Jeg er kanskje med venner 1-2 ganger i mnd, så jeg er heller ikke sosial lenger.

Hvis legene du går til sier at du må leve med dette resten av ditt liv, så syns jeg du skal gå til en annen lege. Få en second opinion, til du føler de tar deg på alvor. Bare prøvd alt! Det har jeg gjort, uten hell, men det er flere muligheter. Det er aldri slutt pp mulighetene :) Kanskje du tilogmed skal vurdere utlandet? Søk litt på nettet.

Jeg vet så lite om akkurat din hodepine og jeg er alt annet enn lege, så jeg kan desverre ikke hjelpe deg å finne en løsning.

Jeg kan jo si at jeg tar D- vitaminer og magnesium, det hjelper for noen. Ikke akkurat meg, men jeg tar det fordet ;)

Bare spør hvis det er noe du lurer på :)
 
huff... jeg også sliter veeldig med hodepine! har hatt det slik i 4-5 år. det siste året har jeg hatt vondt i hode nesten annehver dag! livskvaliteten har sunket drastisk. klarer ikke være sosial lenge, eller trene, så har lagt på meg mye... jeg orker så lite..
er elektrikerlærling og har noen år igjen som det da jeg er voksenlærling.
legene prøver å finne utav dette, tatt MR, alt så bra ut. føler ikke ellers at vi kommer noen vei. alle egenmeldinger blir brukt opp i en fei..

håper på at det går over... kan ikke leve slik :/
føler med deg!!
 
Kan høres litt ut som migrene i noe av det du skriver. Noen leger mener man kan få migrene av nakkestivhet. En x-kollega av meg er utredet av nevrolog og har migrene, hun får botox i nakken for å lamme stiv musklatur.
 
Kronisk migrene.
Diagnose på migreneklinikken. Men det er absolutt ikke lik migrenen til se med anfallsmigrene
 
Hei! Det der høres veldig kjent ut, og jeg kjenner godt til den situasjonen. Har hatt mye av de problemene du beskriver. Jeg gikk også mye til kiropraktor, slik som beskrevet i post nummer to. Jeg var så stiv i nakken at jeg ikke klarte å snu på hodet ordentlig, og jeg opplevde prikking i armer og bein. Daglig hodepine var en av de minste problemene


Problemet med kiropraktikk er at man retter opp skjevhet i skjelettet, men ofte er det spenninger i musklene som gjør at skjelettet siger ut over tid. Dersom man kun retter opp skjelettet vil det gå relativt kort tid før en ny korreksjon må gjøres. Dersom man gjør mange korreksjoner vil de strukturene i kroppen som knekkes opp etter hvert bli slappe.


Derfor er det viktig å gå til roten av problemet, og oftest er dette muskelen. Det kan gjøres med massasje og strekkøvelser. (ja, det er faktisk så enkelt). Jeg har selv faktisk hatt akkurat de samme problemene, og ved hjelp av en måneds tid med riktig bruk av slik behandling kan du bli helt frisk.


Jeg ser at det skrives om dyrbar behandling her i tråden, også. Man trenger ikke dyr behandling for å bli kvitt problemene. Dersom man vet nok om de naturlige måtene å behandle på, så er det alt som skal til. For å bli kvitt problemene kan det være nødvendig med massasje, men det er som oftest snakk om ett par måneder. Etter det kan man selv holde ting ved like ved hjelp av lett trening og strekking.


Jeg ser at noen skriver om operasjoner her, og det anbefaler jeg i alle fall at man IKKE tar. Dette er noe som kan leges helt naturlig, og de har gjort det på andre siden av jorda i tusenvis av år. Les mer her: www.bli-kvitt-migrenen/metode
 
Last edited:
Jeg har hatt akkurat slik du har beskrevet det siden tidlig barneskole. Da jeg var lita fikk jeg mye smertestillende for å døyve, men toleransen øke og jeg måtte da også øke dosen smertestillende. Sluttet helt med tabletter på VG, men det gikk ikke over før jeg ble gravid ved alder av 20 faktisk :p
Nu så kommer det og går litt sporadisk, men har aldri funnet noe som hjelper nevneverdig og ingen leger har funnet årsaken til hvorfor jeg har hatt denne hodepinen i så mange år..
 
Kronisk hodepine her og, som kommer av nakkestivhet og mulig overkompensering i muskler pga hypermobile ledd. Jeg har testet ut de fleste typer terapeuter, og har nå endt opp hos en knallgod manuellterapeut. Har enda hodepine men langt fra den graden jeg vanligvis har. Har mye mer bøyelighet i nakke, skuldre og rygg. Får jevnlig nålbehandling, oppknekk og knøing på vonde muskler. Det er veldig vondt, men vondt skal vel vondt fordrive så :p
 
Back
Topp