Noen med kronisk hodepine? (Ikke migrene)

ThereseAndrea

Flørter med forumet
Har hatt hodepine i ett strekk nå i tre måneder, og vil gjerne finne ut hva som kan hjelpe. Likner ikke på migrene, er mer som en spenningshodepine, har ganske stramme muskler i nakke og skuldre. Ingen nakkesmerter egentlig, bare stram. Hodepinen flytter litt rundt, gir ofte prikking og nummenhetsfølelse i ansiktet og smerter bak det ene øyet. I tillegg har jeg prikking i fingrene. Har prøvd masse strekning og tøying, masse, varme bad, fysioterapi, men den slipper ikke taket. Tror ganske sikkert det stammer fra nakken, men av og til blir jeg likevel redd for at det kan være noe farlig. Skal ta MR av hodet denne uken, blir litt nervøs av tanken.

Er det noen andre som har liknende type hodepine som kan berolige meg litt? Har dere funnet noe som hjelper? Det er ikke veldig sterke smerter, men likevel hemmende nok siden det er så konstant. Veldig stiv i nakken om morgenen,så har prøvd med forskjellige madrasser og puter men ikke funnet noen løsning foreløbig. Takknemlig for tips!
 
jeg har det akkurat som deg, bare det at jeg har vondt i nakken i tilleg. knekker den litt opp selv hver dag ;)

kiropraktor gjør det verre hos meg, så det styrer jeg unna nå.

jeg har hodepine når jeg vokner, og hele dagen. nen dager er verre enn andre, så jeg har bedre dager.

er spenningshodepine hos meg også. jeg er fryktelig stiv.

det som lindrer er strekke-øvelder og styrke. bevege seg MYE.
 
Ja og her er det stiv nakke pga stress. Det hjelper å ikke ha ting jeg skulle og burde gjort hengende over meg. Og dyp massasje når jeg er som stivest for å få blod og oksygen til musklene.
 
Jeg har hatt vondt i hodet hver eneste dag i 6 år nå så jeg vet hvordan du har det. Det er konstant men varierer i styrke. Ofte stiv i nakken, men ikke alltid. Det varierer mellom å være vondt bak øynene, bihulene, tinningene og bakhodet. Ofte er det alt på en gang. Av og til får jeg migreneliknende anfall i tillegg. Medisiner har ikke fungert på den daglige hodepinen og jeg har prøvd "alt". Sjeldent men av og til fungerer migrenemedisin på migreneanfallene.

Jeg anbefaller deg å skrive en hodepinedagbok slik at du får oversikt over hodepinen, når den er værst osv. Jeg noterer smerte fra 1-3 hvor 3 er værst og jeg ikke klarer noen ting. 1 er minst vondt hvor jeg fungerer, men hodepinen skurer og går i bakgrunnen.

Jeg har vært hos 4 nevrologer, den siste tar meg på alvor. Så ikke gi opp selv om du kommer til en Nevrolog som gir deg ett dårlig svar du ikke syns virker riktig.

Det er alltid håp :) Jeg har ikke funnet svaret på min hodepine enda, men jeg fortsetter å lete. Om du/dere lurer på noe er det bare å spørre. Jeg vet hvordan dere har det.
 
Ja har det slik i perioder selv og er inne i den nå,har holdt på sånn siden onsdag og er kjempe stiv i nakke og skuldre,har vondt i bakhodet og merker det rundt øya og..Jeg har slitt med låsninger i nakke og skuldre før og har nok det nå og men å gå til kiropraktor er dyrt så er det jeg prioriterer minst nå..

Jeg fungerer greit men blir så sliten for har 2 barn og ta vare på og. Tror det blir en tlf til legen i morra ja og snakke med han om dette igjen,vært der før men da ble det bare tatt blodprøver for å se om det var noe jeg manglet.Jeg spiser jevnt ut over dagen og er en del i bevegelse.Jeg er mere var pga tidligere sykdomshistorie i familien,der min lillebror og hadde mye vondt i hodet da han var 8 år (er 15 nå snart) og det viste seg og være ondartet svulst på lillehjernen. Håper jeg og kan bli sendt på mr av hodet og at jeg blir tatt seriøst.

Masse god bedring til alle dere andre og :)
 
Jeg har hatt kronisk hodepine i 6 år nå. Før jeg fikk lillegutt i mai i fjor, hadde jeg vel hatt 3 dager uten hodepine siden februar 2007. Har heldigvis blitt litt bedre etter å ha fått lillegutt, så det er det eneste som har hjulpet meg. Ellers går det i Tramadol de dagene det er som verst.

Jeg har blitt utredet på Migreneklinikken på Medi3 i Ålesund, der sjefslegen er ekspert på hodepine. Hodepinen min har ingen forklaring, og ingenting som hjelper. Vi har prøvd alt. Diagnosen min er NDPH (New Daily Persistent Headache). Den dukker plutselig opp, og kan en dag plutselig forsvinne også. Jeg lever i håpet :)
 
Jeg har hatt kronisk hodepine i 6 år nå. Før jeg fikk lillegutt i mai i fjor, hadde jeg vel hatt 3 dager uten hodepine siden februar 2007. Har heldigvis blitt litt bedre etter å ha fått lillegutt, så det er det eneste som har hjulpet meg. Ellers går det i Tramadol de dagene det er som verst.

Jeg har blitt utredet på Migreneklinikken på Medi3 i Ålesund, der sjefslegen er ekspert på hodepine. Hodepinen min har ingen forklaring, og ingenting som hjelper. Vi har prøvd alt. Diagnosen min er NDPH (New Daily Persistent Headache). Den dukker plutselig opp, og kan en dag plutselig forsvinne også. Jeg lever i håpet :)

Det er akkurat som meg! Jeg fikk Hodepinen en dag i april 2007, ett par uker etter en blodpropp i magen. Jeg fikk diagnosen min NDPH hos en spesialist på Sandvika Nevroklinikk.
Jeg skal nå prøve å få barn for jeg har hørt det kan hjelpe. Og det høres jo sånn ut på deg!

Forøvrig har jeg kommet i kontakt med en Dr. Shevel i Sør Afrika som har operert og hjulpet mange med migrene/hodepine. Også NDPH. Desverre er han veldig dyr, og jeg har ikke bestemt meg for å dra dit enda. Men det er hvertfall en mulighet om man har prøvd alt annet. Han virker veldig seriøs. Man kan Google ham ;)

Jeg for min del skal gå for barn i første omgang siden jeg har satt det til side de siste 5 årene pga hodepinen (og tarmproblemer).
 
Det er akkurat som meg! Jeg fikk Hodepinen en dag i april 2007, ett par uker etter en blodpropp i magen. Jeg fikk diagnosen min NDPH hos en spesialist på Sandvika Nevroklinikk.
Jeg skal nå prøve å få barn for jeg har hørt det kan hjelpe. Og det høres jo sånn ut på deg!

Forøvrig har jeg kommet i kontakt med en Dr. Shevel i Sør Afrika som har operert og hjulpet mange med migrene/hodepine. Også NDPH. Desverre er han veldig dyr, og jeg har ikke bestemt meg for å dra dit enda. Men det er hvertfall en mulighet om man har prøvd alt annet. Han virker veldig seriøs. Man kan Google ham ;)

Jeg for min del skal gå for barn i første omgang siden jeg har satt det til side de siste 5 årene pga hodepinen (og tarmproblemer).
Oj så spesielt at vi er to som fikk det samtidig! Har ikke "møtt" noen andre med den diagnosen faktisk.

Legen min fortalte at mange med den diagnosen fikk mange barn fordi de ofte var bedre under graviditeten :p Heldigvis er jeg fortsatt litt bedre, 10 mnd etterpå :) Satser på det vedvarer!

Hva gjør han Dr. Shevel?
 
Oj så spesielt at vi er to som fikk det samtidig! Har ikke "møtt" noen andre med den diagnosen faktisk.

Legen min fortalte at mange med den diagnosen fikk mange barn fordi de ofte var bedre under graviditeten :p Heldigvis er jeg fortsatt litt bedre, 10 mnd etterpå :) Satser på det vedvarer!

Hva gjør han Dr. Shevel?

Jeg har heller aldri truffet noen andre i Norge som har det samme! Jeg trodde jeg nesten leste feil da jeg så når du fikk det. Har forsåvidt funnet litt om det på engelske sider og forum. Var du syk eller noe før hodepinen kom?

Nå gleder jeg meg til å klare å bli gravid for kanskje å slippe denne hodepinen. Dr. Shevel sier at det ofte blir værre de 3 første mnd av graviditeten og så bedre på slutten og amme-tida. Kanskje jeg skal ploppe ut masse barn også ;)

Jeg er litt usikker på akkurat hva Shevel gjør. Men han sier at det enten er blodårene eller muskulært eller begge deler. Når det er blodårene blokkerer han noen av dem med operasjon. Muskulært vet jeg ikke helt. Skal se om jeg finner noen av emailene fra ham :)
 
Jeg har heller aldri truffet noen andre i Norge som har det samme! Jeg trodde jeg nesten leste feil da jeg så når du fikk det. Har forsåvidt funnet litt om det på engelske sider og forum. Var du syk eller noe før hodepinen kom?

Nå gleder jeg meg til å klare å bli gravid for kanskje å slippe denne hodepinen. Dr. Shevel sier at det ofte blir værre de 3 første mnd av graviditeten og så bedre på slutten og amme-tida. Kanskje jeg skal ploppe ut masse barn også ;)

Jeg er litt usikker på akkurat hva Shevel gjør. Men han sier at det enten er blodårene eller muskulært eller begge deler. Når det er blodårene blokkerer han noen av dem med operasjon. Muskulært vet jeg ikke helt. Skal se om jeg finner noen av emailene fra ham :)
Nei jeg var frisk som en fisk. 19 år og i full jobb som lærling.

Jeg husker det var litt opp og ned med hodepinen i graviditeten, men generelt sett bedre. Måtte ta noen paralgin forte når jeg ikke overlevde uten, men det var heldigvis ikke mange gangene :) Jeg ammet aldri, så det er ikke grunnen til at jeg fortsatt er bedre i alle fall.

Send meg gjerne en pm, høres spennende ut :)
 
Oj så spesielt at vi er to som fikk det samtidig! Har ikke "møtt" noen andre med den diagnosen faktisk.

Legen min fortalte at mange med den diagnosen fikk mange barn fordi de ofte var bedre under graviditeten :p Heldigvis er jeg fortsatt litt bedre, 10 mnd etterpå :) Satser på det vedvarer!

Hva gjør han Dr. Shevel?

Okay, den er litt lang, men dette er første svaret jeg fikk fra ham, og den svarer jo litt på hva han mener om hodepine/migrene. Han ønsker at man er der i 10-14 dager slik at han kan bruke alle legene sine med hver sin spesialkompetanse for å avgjøre hvor smertene stammer fra før han evt opererer eller gjør noe annet.

"You did the right thing to stop taking the drugs if they were not helping you.

Let me explain what NDPH really means. The patient goes to the neurologist and says Ï have a new headache that is there all the time every day or almost every day”. The doctor then diagnoses New Daily Persistent Headache. What the doctor has done is simply to repeat what you have told him, but in a fancy sounding way.

The only way to treat NDPH is, as with migraine and other headaches, to diagnose where the pain is coming from. The reason for this pain from different structures can lead to exactly the same symptoms.

There are two possibilities – the pain can come either from the muscles ov the jaws, head, and neck, or from the arteries in the scalp. IT IS NOT FROM THE BRAIN – that is why the neurologists found nothing. In your case the pain is certainly partly arterial, because the only way that Zomig or Relpax work is by constricting painfully dilated arteries. It is most likely that the rest of your pain is muscular, but I could only be certain if I had the chance to examine you.

We can successfully treat both the arterial pain and the muscular pain in most patients.

Dr. Shevel. "
 
Jeg har kronisk hodepine. Jeg har noe som heter clusterhodepine som kommer i svært sterke anfall. Men mellom anfallene har jeg "vanlig" hodepine konstant. Syns det hjelper litt å trene, men den er jo der uansett. Håper du får hjelp. Jeg har fått fantastisk hjelp på Ullevål.
 
Nei jeg var frisk som en fisk. 19 år og i full jobb som lærling.

Jeg husker det var litt opp og ned med hodepinen i graviditeten, men generelt sett bedre. Måtte ta noen paralgin forte når jeg ikke overlevde uten, men det var heldigvis ikke mange gangene :) Jeg ammet aldri, så det er ikke grunnen til at jeg fortsatt er bedre i alle fall.

Send meg gjerne en pm, høres spennende ut :)

Jeg var også frisk som en fisk! 22 år og trente flere dager i uka og var også lærling. Heldigvis har jeg klart å holde meg i jobb, men trening, venner og hobbyer blir det lite av... Derfor jeg har lagt på meg 15 kg også :(

Jeg skal forsøke å sende deg en pm. Er litt fersk på forumet her :)
 
Interessant..

Ja jeg har jo forstått at diagnosen NDPH gies til pasienter hvor man ikke finner ut grunnen, og ingenting hjelper.

Skal google litt å se hva jeg finner ut om han. Jeg har nok ikke råd til å dra dit da, men greit å vite at man har muligheten :)
 
Jeg var også frisk som en fisk! 22 år og trente flere dager i uka og var også lærling. Heldigvis har jeg klart å holde meg i jobb, men trening, venner og hobbyer blir det lite av... Derfor jeg har lagt på meg 15 kg også :(

Jeg skal forsøke å sende deg en pm. Er litt fersk på forumet her :)
Jeg har blitt ufør jeg :( Og lagt på meg myyyye :(:(
 
Jeg har kronisk hodepine. Jeg har noe som heter clusterhodepine som kommer i svært sterke anfall. Men mellom anfallene har jeg "vanlig" hodepine konstant. Syns det hjelper litt å trene, men den er jo der uansett. Håper du får hjelp. Jeg har fått fantastisk hjelp på Ullevål.

Stakkars deg! Jeg har lest om clusterhodepine og det er vel den værste i intensitet som finnes når den slår ut. Stemmer ikke det? Også har du konstant i tillegg også?

Hva slags hjelp får du på Ullevål? Ahus suger ihvertfall....
 
Interessant..

Ja jeg har jo forstått at diagnosen NDPH gies til pasienter hvor man ikke finner ut grunnen, og ingenting hjelper.

Skal google litt å se hva jeg finner ut om han. Jeg har nok ikke råd til å dra dit da, men greit å vite at man har muligheten :)

Hehe, ja, og ofte prøver legene å behandle symptomene og ikke årsaken, siden de ikke vet hvor de finner den.
På hjemmesida hans tok jeg en "Quality of life test". Det var sånn jeg kom i kontakt med han. Før det fant jeg noen på ett forum som hadde blitt helt friske etter behandling hos ham. Han er veldig dyr, men en siste utvei om det skulle bli for ille ;)
 
Jeg har blitt ufør jeg :( Og lagt på meg myyyye :(:(


Får du og vondere i hodet av økt puls? Trening, stress osv? Det gjør jeg...

Synd du er helt ufør :( Jeg er heldig som jobber ett sted det er lett å gjemme seg bort når det blir for ille.
Også har jeg en ringe-avtale med legen min om jeg må være hjemme fra jobb. Heldigvis har jeg bare den værste pinen noen dager i mnd. Ofte med migrene liknende anfall. Ellers ligger den bak og murrer i variende grad.
 
Har også hodepine omtrent hver dag og har hatt det nå i over 4 år så veldig slitsomt. Sliter veldig med nakke(der jeg har slitasje og ting i klemm )+ musklene på hele den v siden som det sitter er helt forferdelige til tider. sliter veldig med smerter i fjeset og har og til tider hele kjevepartiet. Går ned i v arm og hele den siden av ryggen,har vært til forskjellige utredning men ingenting de kan gjøre sier de så nå prøver jeg meg i 100% jobb igjen etter og ha gått omtrent helt og 60% sykemeldt over lang tid. sosialt så orker jeg veldig lite til tider for bruker jo opp energi på jobb,barn og hus eller det går over det som er lurt for skulle nok aldri ha gjort alt jeg gjør for ligger jo strøken. Jeg har blitt veldig deprimert av dette og ikke orket noenting så det tar på og gjør det ikke bedre. Har gått til kiropraktor,naprapat,fysiot,akupunktur osv osv men står nå på vent til og prøve psykomotorisk fysiot som jeg har stor tror på. Det pga at min mann er biopolar og i perioder syk så dette har nok i mange år tæret på meg som må være den sterke da og ikke får hjelp selv om man er pårørende. Har blitt utslitt av dette og det har satt seg i hele kroppen og musklene som ikke er med på og gjøre dette bedre. JEG VIL BARE BLI FRISK OG BLI GAMLE MEG IGJEN. Alt jeg ber om og håper det vil skje snart for er tungt og gå slik. Føler virkelig med dere andre som og sliter med dette for det ødelegger jo et menneske
 
Hehe, ja, og ofte prøver legene å behandle symptomene og ikke årsaken, siden de ikke vet hvor de finner den.
På hjemmesida hans tok jeg en "Quality of life test". Det var sånn jeg kom i kontakt med han. Før det fant jeg noen på ett forum som hadde blitt helt friske etter behandling hos ham. Han er veldig dyr, men en siste utvei om det skulle bli for ille ;)
Det er nok en forholdsvis sjelden type hodepine, så jeg tipper legene rundt om rett og slett vet for lite om den..?

Greit å vite at den muliheten finnes i alle fall, så får vi se om vi vinner i lotto i nærmeste fremtid :p
Får du og vondere i hodet av økt puls? Trening, stress osv? Det gjør jeg...

Synd du er helt ufør :( Jeg er heldig som jobber ett sted det er lett å gjemme seg bort når det blir for ille.
Også har jeg en ringe-avtale med legen min om jeg må være hjemme fra jobb. Heldigvis har jeg bare den værste pinen noen dager i mnd. Ofte med migrene liknende anfall. Ellers ligger den bak og murrer i variende grad.
Ja det gjør jeg! Klarer derfor ingenting som får pulsen opp :(

Ja det er synd, men det måtte bare bli sånn :( Jeg takler heller ikke lesing over tid, så kontorjobber er heller ikke noe for meg. Og ingenting med fysisk aktivitet. Har også prøvd med flexitid, men det blir for mye stress hele greiene. Stå opp hver morgen å finne ut hvor mye hodepine man har idag.. Baff.. :(
 
Back
Topp