Noen med dialekt her?

Er Nord-Trøndelag, men 2 timer nord for Verdal :) Rettere sakt Namsos ;)

Næi, ikkje vest. Mi liå åss ikkje når det blir fårr kaldt. Mi må ha sol å sjø å rægå, mens mi siddå me tea i tanga.
Trokke æ æ fra så langt unna dæ for æ au ligår å maule rægår mens æ siddår me tean i tanga!
Men er du kanskje litt lengre øst enn meg - ca Grimstad??

o_O
Åffer trur folk at det bare er sandefjordinger som prater med -ær endinger :p
Jeg gjør æv det, og jeg kommer fra nabofylket - selv om jeg er bosatt i byen her :p

Forøvrig er ord som snål, de-esj, vårsh, mævvlær, koe, kosær, shessær helt normale for meg :p Og i veldig mange ord er det tjukk L som regjerer :P Og det er mange ord med Æ i seg gitt.

De fleste fra området veit hva å jeine med pælane ner til butta/shosken for å shøpe koe betyr for noe :p

Når det er sagt, har jeg en dialekt som er litt godt og blanda :p
Er en god blanding av telemarking, romsdaling og trønder - og alle tre har en tendens til å glimte til når jeg er stresset eller irritert :p

Hehe, detti var arti!

Hær je kjæm fra, står vi opp om mårran og smør ei kakuskive tel frokost. (Håpe'n itte dætt i gølvet!)
Vi kvile duggurs og vi kjæm innat tel mæddas. Vi besøke'n Anne og a Martin (den eldre garde gjør vaffal dæ)

Je er itte fra non storby førr å si de slik.. Je er fra lændet je ama! Jintom og guttom sie je å..:P

Hehe, detti var arti!

Hær je kjæm fra, står vi opp om mårran og smør ei kakuskive tel frokost. (Håpe'n itte dætt i gølvet!)
Vi kvile duggurs og vi kjæm innat tel mæddas. Vi besøke'n Anne og a Martin (den eldre garde gjør vaffal dæ)

Je er itte fra non storby førr å si de slik.. Je er fra lændet je ama! Jintom og guttom sie je å..:p
Møre og Romsdal?

Detta va i grunn ganske jilt. D ekje titt at en lesær på dialekt. Men dykkon e goe te å skrive vi e sæi. ;)

Hehe, nei, det er nok et godt stykkje unna gitt. Vi tala litt breiere vi.. å dræææg liksom litt på vokala..

Ell no sånn.. je er itte akkurat flinkest tel å skrive korrekt, sjøl om jeg nok er en av få "ungdom" som har høllt på dialekta. :p

Er du ifra Toten? :P

kakuskiv er jo Hamar :D.. Kan jo være flere steder i Hedmark som spiser kaku til frokost ;)

Dær æ kommer fra e alle ganske bitter ætter ka som skjedde i går. Men æ e utfløtta, å nu sist æ va i hjæmbyen min blei æ overraska over kor mærkeli dein dialækta hørtes ut. Næssn som på tv! Æ har bodd en ainna plass i næssn 3 år nu, å æ mærke at mye har førandra sæ på dialækta mi, men bare sånn småpirk.

Dær æ kommer fra e alle ganske bitter ætter ka som skjedde i går. Men æ e utfløtta, å nu sist æ va i hjæmbyen min blei æ overraska over kor mærkeli dein dialækta hørtes ut. Næssn som på tv! Æ har bodd en ainna plass i næssn 3 år nu, å æ mærke at mye har førandra sæ på dialækta mi, men bare sånn småpirk.

Tromsø? Gikk visst litt dårlig med fotballen ;)

Tru itte du kjæm mye nærmere enn det, nei!

Hehe. Jeg er nabo med Sigbjørn Johnsen :)

Aner ikke hvor han bor gitt ;). Men har famiilie på hamar, fytti, skjønner ikke dere orker bade i Mjøsa sommerstid :p. Og mer mygg enn her er det vel det jeg husker. Og mitt første møte med Maxibamsen:p

HeR e det ofte reggen å det blåse masse, men me har någen av di finaste sandstRendene :)
Nå har eg akkorat spist ei sjeva me sjokoladepålegg å drokke ei sjokomelk- MmmmmmMM :D
Ongen e levert i barnehagen å eg ska nå rydda i huse :p
Ha ein supår dag alle samen :)

Ja, eg har dialekt. Nå er eg sjukemeldt tjuge prosent, så eg skal ha fri på onsdager framover. Nå fyrær eg i ømmen og ventær på at maten som stend i ømmen skal bli ferdig. Klarer du å gjette henn eg kjem i frå ? Me sier au " hått e klokka? " "håkken kjem i kveld?" .

Back
Topp