Noen her osm jobber i mat butikk(eks rema1000)

tipp

Forumet er livet
Bare lurte på hva dere har i timen,hvis dere vil si det[:)]

Lurer litt på å søke på jobb i butikk.Og jobbe om kvelden

Var det noen form for tillegg.Kvelds tillegg

Jobber på Kiwi og har grunnlønn på 130 kr. Får UB tillegg dersom jeg jobber over 12 timer i uka/48 timer i mnd. Jeg gjør stort sett aldri det så UB satsene er jeg ikke helt sikre på.

ORIGINAL: Ihne

På rema er det UB tillegg om du jobber mer enn 15t i uka (tror det var noe sånt).
Og tro meg.. de er sleipe og passer på at du ikke overstiger det timeantallet i uka[;)]

Jepp.. Franchisetakeren får bonus for å holde tillegg og lønnskostnader nede..

Jobber på Rimi og har 128, ettellerannet som lås. I tillegg kommer jo UB-greiene jeg aldri husker og 3 kr (tror det er pr time) i tillegg de dagene jeg åpner/stenger. På kontrakten har jeg 5,5 timer pr uke, men har ALDRI jobbet så lite. På det meste jobbet jeg over 50 timer på en uke.

På rema er det UB tillegg om du jobber mer enn 15t i uka (tror det var noe sånt).
Og tro meg.. de er sleipe og passer på at du ikke overstiger det timeantallet i uka[;)]

he he..jaha...[&:]Vi får se hva de sier, om jeg søker[:)]tror jeg kommer til å søke da

ORIGINAL: Sicily

Jepp.. Franchisetakeren får bonus for å holde tillegg og lønnskostnader nede..

Veldig vanlig i franchisekjeder. De er også veldig organisasjonsfiendtlige (og der trengs det organisering. Kjede er INGEN garanti for seriøsitet!) Rema er verstinger. Så organiser deg, det trenger du, men hold det hemmelig til du vet hvordan sjefen stiller seg til det. Sjekk også kontrakten opp mot arbeidtilsynets standard.Fins på nett.

ORIGINAL: Rævvabakfram

ORIGINAL: tipp

Var det noen form for tillegg.Kvelds tillegg

Ja, men det er bare for de med fast! Fikk ikke tillegg siden jeg bare var ekstra...[&:]
Ble fast etterhvert og da fikk jeg tillegg etter kl 16 i helgene og kl 19 på hverdagene.. TROR jeg. Hvor mye husker jeg ikke, men ble ikke rik av det [8D]

Ok[:)]Takk[:)]

UB tilleggene er på 21, 42 og 84.... jobber på kiwi og har 131 kr timen..

ORIGINAL: Azoria

Jobber på Rimi og har 128, ettellerannet som lås. I tillegg kommer jo UB-greiene jeg aldri husker og 3 kr (tror det er pr time) i tillegg de dagene jeg åpner/stenger. På kontrakten har jeg 5,5 timer pr uke, men har ALDRI jobbet så lite. På det meste jobbet jeg over 50 timer på en uke.

Da bør du få justert kontrakten. Organiser deg! Da får du gratis hjelp og rådgivning. [:)]

www.handelogkontor.no eller www.hkungdom.no [;)]

ORIGINAL: Grimera

Jobber på Kiwi og har grunnlønn på 130 kr. Får UB tillegg dersom jeg jobber over 12 timer i uka/48 timer i mnd. Jeg gjør stort sett aldri det så UB satsene er jeg ikke helt sikre på.

men jobber du ikke mer enn 12 timer i uken. Holder det da? Er ikke det veldig få timer

ORIGINAL: Azoria

Hmmm...ikke så mye i timen da...trodde faktisk timesbetalingen lå på rundt 140kr/prt

ORIGINAL: leahsmam

Og det er 21 kr Pr time..?? men hva er 42 og 84.Når kommer de tallene inn i bildet

Og det er 21 kr Pr time..?? men hva er 42 og 84.Når kommer de tallene inn i bildet

UB-tillegg er noe man har rett på kun hvis bedriften har tariffavtale. Hvis man får det uten tariffavtale, er det kun velvilje fra bedriftens sde. En måte å sire det på, er å få ca halvparten eller alle ansatte organisert, og kreve tariffavtale. Bedrften kan ikke nekte. Dere fyller ut et skjema, sender til forbundet og de tar seg av alt derfra. [:)] Tarif dekker mye mer enn lønnsbestemmelser, da.

Mandag-Fredag etter 18: 21,- pr time
Mandag-Fredag etter 21: 42,- pr tme

Lørdag etter 13: 42,- pr time
Lørdag etter 16: 84,- pr time

Ordningen gjelder også deltidsansatte med mer enn 12 timer per uke gjennomsnittsberegnet over en fireuersperiode. Ekstrahjelp med mer enn 12 timer per uke omfattes også. Ferevikarer omfattes ikke av ordningen. Det skal ikke betales UB for timer det utbetales overtidstillegg for.

mener å huske at det er 21 kr etter klokka 18 på kvardager, 42 kr etter klokka 13på lørdager og klokka 21 på kvardager og 84kr etter 16 på lørdager... og ja pr time... så lønner seg jobbe kveld
om en har mulighet... jobber nesten bare dag sjølv, så er litt usikker på klokkeslettene på UB tillegget....

UB-tillegg er noe man har rett på kun hvis bedriften har tariffavtale. Hvis man får det uten tariffavtale, er det kun velvilje fra bedriftens sde. En måte å sire det på, er å få ca halvparten eller alle ansatte organisert, og kreve tariffavtale. Bedrften kan ikke nekte. Dere fyller ut et skjema, sender til forbundet og de tar seg av alt derfra. [:)] Tarif dekker mye mer enn lønnsbestemmelser, da.

Ok[:)] Ble litt klokere[:)] takk[:)]

Mandag-Fredag etter 18: 21,- pr time
Mandag-Fredag etter 21: 42,- pr tme

Lørdag etter 13: 42,- pr time
Lørdag etter 16: 84,- pr time

Ordningen gjelder også deltidsansatte med mer enn 12 timer per uke gjennomsnittsberegnet over en fireuersperiode. Ekstrahjelp med mer enn 12 timer per uke omfattes også. Ferevikarer omfattes ikke av ordningen. Det skal ikke betales UB for timer det utbetales overtidstillegg for.

Bare quoter meg selv så TS ser.. Sitter med hele butikkoverensomsten ved siden av meg. [8D]

mener å huske at det er 21 kr etter klokka 18 kvardager, 42 kr etter klokka 13 lørdager og klokka 21 kvardager og 84 etter 16 lørdager... og ja pr time... så lønner seg jobbe kveld
om en har mulighet... jobbernesen bare dag sjølv, så er litt usikker på klokkeslettene på UB tillegget....

Ok, den e go[:)][:)] Blir nok bare kved her evt. Er hjemme med 2 barn.hun ene går 50% i bhg da.men har ikke mulighet til å jobbe på dagen før etter nyttår...kanskje

Ok[:)] Ble litt klokere[:)] takk[:)]

La til litt mer.. [;)] Se innlegg 22.. 

Back
Topp