Noen andre som planlegger å prøve til høsten?

Emfi

Glad i forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Vi skal begynne å prøve på nr to til høsten, og jeg gleder meg! Noen andre som planlegger å begynne prøvingen snart? Gjør dere noe spesielt før den tid? Hvorfor venter dere med å prøve?
 
Tjah, skal prøve etter sommeren antar jeg. På nr5. Nr4 blir ett år i juli, har ikke fått syklus tilbake, og vi må ha ivf, så haster liksom ikke å begynne heller, for blir uansett ikke aktuelt før august ish.
Eneste som er, er at jeg må trappe ned ammingen snart, for når vi skal ha innsett kan jeg ikke amme mer enn 2x per dag. Må vel også snart sette i gang tiltak for å få syklus tilbake om det ikke skjer noe selv..
 
Vi skal begynne å prøve på nr to til høsten, og jeg gleder meg! Noen andre som planlegger å begynne prøvingen snart? Gjør dere noe spesielt før den tid? Hvorfor venter dere med å prøve?
Ja vi skal begynne å prøve på nr to i juli/august, da vi gifter oss i august. Jeg ønsker ikke være høygravid eller veldig dårlig i bryllupet mitt så da blir det slikt :)
 
Tjah, skal prøve etter sommeren antar jeg. På nr5. Nr4 blir ett år i juli, har ikke fått syklus tilbake, og vi må ha ivf, så haster liksom ikke å begynne heller, for blir uansett ikke aktuelt før august ish.
Eneste som er, er at jeg må trappe ned ammingen snart, for når vi skal ha innsett kan jeg ikke amme mer enn 2x per dag. Må vel også snart sette i gang tiltak for å få syklus tilbake om det ikke skjer noe selv..
Oi, heldig dere er som har så mange:Heartred har dere hatt ivf med alle?
 
Oi, heldig dere er som har så mange:Heartred har dere hatt ivf med alle?

Nr1 og nr2 har andre fedre, og kom naturlig (nr2 etter 1,5 år med prøving dog), men nr3 og nr4 er IVF. Fra samme batch og :p har fremdeles to egg på lager, så satser på det holder til et barn til!
 
Vi skal begynne til vinteren, vil gjerne ha en født rundt sept 25. Da blir første litt over 2 år, så tenker det er grei aldersforskjell. Er såpass «gammel» at vi ikke vil vente særlig lenger, er 31 nå, i tilfelle vi vil ha nr 3. Ønsker ikke barn etter 35.
 
Nr1 og nr2 har andre fedre, og kom naturlig (nr2 etter 1,5 år med prøving dog), men nr3 og nr4 er IVF. Fra samme batch og :p har fremdeles to egg på lager, så satser på det holder til et barn til!
Krysser fingrene! Lykke til:love7 Gikk nr 3 og 4 på første forsøk?
 
Vi skal begynne til vinteren, vil gjerne ha en født rundt sept 25. Da blir første litt over 2 år, så tenker det er grei aldersforskjell. Er såpass «gammel» at vi ikke vil vente særlig lenger, er 31 nå, i tilfelle vi vil ha nr 3. Ønsker ikke barn etter 35.
Spennende! Gikk det raskt når dere prøvde på førstemann?:dummy:
 
Spennende! Gikk det raskt når dere prøvde på førstemann?:dummy:

Ja, hehe. Var første «forsøk». Vi hadde fått beskjed om at det ville ta lang tid, mest fordi jeg har slitt med sykdom og var blant annet to år uten mensturasjon, og dette var bare et år etter at jeg fikk den tilbake. Så vi tenkte å være litt «uforsiktige» fordi det tar så lang tid, men den satt første mnd. Fikk veldig dårlig samvittighet fordi to bestevenninner sliter med å bli gravide, hun ene ble endelig gravid etter nesten tre år, mens hun andre har ikke fått barn ennå, og de har prøvd i seks år. Men, sånn er nå livet dessverre, urettferdig..

Selvsagt er det ikke noen garanti for at det går like kjapt neste gang, men «kan» få barn mellom sept-mars. Unngår sommer fordi vi har gård og lamming begynner i april, og så HATET jeg å føde på sommeren, mest fordi han var litt kravstor og da «gikk jeg glipp av» hele sommeren på en måte. Kunne jo heller ikke bade på 6 uker - noe jeg IKKE visste på forhånd. Jeg tilbringer mer tid i vannet enn på land på sommeren liksom..
 
Ja, hehe. Var første «forsøk». Vi hadde fått beskjed om at det ville ta lang tid, mest fordi jeg har slitt med sykdom og var blant annet to år uten mensturasjon, og dette var bare et år etter at jeg fikk den tilbake. Så vi tenkte å være litt «uforsiktige» fordi det tar så lang tid, men den satt første mnd. Fikk veldig dårlig samvittighet fordi to bestevenninner sliter med å bli gravide, hun ene ble endelig gravid etter nesten tre år, mens hun andre har ikke fått barn ennå, og de har prøvd i seks år. Men, sånn er nå livet dessverre, urettferdig..

Selvsagt er det ikke noen garanti for at det går like kjapt neste gang, men «kan» få barn mellom sept-mars. Unngår sommer fordi vi har gård og lamming begynner i april, og så HATET jeg å føde på sommeren, mest fordi han var litt kravstor og da «gikk jeg glipp av» hele sommeren på en måte. Kunne jo heller ikke bade på 6 uker - noe jeg IKKE visste på forhånd. Jeg tilbringer mer tid i vannet enn på land på sommeren liksom..
Åh, så bra! Håper det går like kjapt for dere denne gang:love7 Ønsker også å helst ikke føde på sommeren, men mest pga bemanning osv på sykehus.. Fødte i April sist, og lille var heldigvis veldig rolig så vi fikk med oss hele sommeren. Spent på om nestemann blir like rolig:nailbiting:
 
Krysser fingrene! Lykke til:love7 Gikk nr 3 og 4 på første forsøk?

Ja, første innsett på disse! Så er spent på om neste og går på første, eller om vi må bruke begge eggene f.eks. :)
 
VI starter prøvingen i august. Dette er nr 3, men vårt første barn sammen <3
Det blir en liten attpåklatt da de to andre er 8 og 11. Var veldig aktiv her inne med første barnet, men har mått lage meg ny profil.
Er veldig pent på hvordan kroppen er og reagerer denne gang, da jeg tross alt har blitt en del år eldre nå(blir 36 i år).
 
Vi slenger oss på denne, tenker vi begynner å starte i august :) blir spennende å være her igjen og heie med dere!
Så koselig! Så koselig å prøve sammen:love7


Jeg håper at vi begynner å prøve på nummer tre i sommer eller høst, men mannen føler seg foreløpig ikke helt klar enda!
Ser den.. hvor gamle er barna?:dummy:

VI starter prøvingen i august. Dette er nr 3, men vårt første barn sammen <3
Det blir en liten attpåklatt da de to andre er 8 og 11. Var veldig aktiv her inne med første barnet, men har mått lage meg ny profil.
Er veldig pent på hvordan kroppen er og reagerer denne gang, da jeg tross alt har blitt en del år eldre nå(blir 36 i år).
Spennende! Noe grunn til at dere venter til august? Det går nok helt fint!:love7



Kanskje vi alle sees i samme ikm gruppe:talk017
 
Så koselig! Så koselig å prøve sammen:love7



Ser den.. hvor gamle er barna?:dummy:


Spennende! Noe grunn til at dere venter til august? Det går nok helt fint!:love7



Kanskje vi alle sees i samme ikm gruppe:talk017
De er 3,5 og 1,5 (født i august og september), så blir vel rundt 4,5 og 2,5 hvis vi begynner til sommeren og det klaffer med en gang. Men brukt et halvt år på begge to, så tipper vi fort bruker det samme eller mer nå ☺️
 
Så koselig! Så koselig å prøve sammen:love7



Ser den.. hvor gamle er barna?:dummy:


Spennende! Noe grunn til at dere venter til august? Det går nok helt fint!:love7



Kanskje vi alle sees i samme ikm gruppe:talk017
Det er litt blandet. Men hovedsakelig er det pga mye som skjer nå denne sommeren med jobb, de to andre barna og slikt. Og jeg vet etter de to andre at jeg må være forberedt på å bli skikkelig dårlig, med morgenkvalme og null energi osv. Høsten er litt roligere for oss, så da er det best å vente.
 
Vi dropper prevensjon fra og med i dag, men jeg fullammer så er nok mer realistisk å si at vi er prøvere mot høsten/vinteren. Det som skjer det skjer. Å være prøver har vært en fin opplevelse så langt så håper det vedvarer :)
 
Her venter jeg bare på at kjæresten skal bli klar, jeg har ei på 8 1/2 år fra tidligere og jeg fylte akkurat 37 så har ikke akkurat god tid. Forhåpentligvis begynner vi til sommeren ❤️
 
Back
Topp