Noe som irriterer meg når DU handler..

ORIGINAL: Thinkerbell82

En ting, om dere misliker jobben deres så mye, hvorfor jobber dere i butikk da? Syns litt synd på de eldre jeg som sikkert har pynta seg for å gå i butikken.

En pose her og en pose der, er vel ikke det som er avgjørende for års overskuddet.

Jeg er vist en god flink kunde i følge lista. Personalet i butikken har alt og si fof hvordan folk oppører seg. Er du dust så er jeg dust tilbake .

En pose her og en pose der blir MANGE poser til slutt... Tror ikke dere er klar over hvor mange poser som går utav en matbutikk i løpet av en dag[8|]

ORIGINAL: Renate Røverdatter

ORIGINAL: Trude Ellerei

ORIGINAL: lmk88

ORIGINAL: Minnie87

haha genial tråd kjenner meg i gjenn der gitt .[:D]

Vi har sånn pose statestikk sår hvor mange kunder vi har og antall poser vi har solgt.
Og vi får pes visst vi ikke har solgt nok poser.

Jeg har fått kjeft på den en del ganger ja.. Jeg lå på 0,47[&o][8|]

Men når kundene har nett da, da er det jo ikke dere som har gjort feil. Telles det med på samme måten?

De telles ikke med nei.. Den statestikken blir litt dum, nå som verden har blitt miljøvennlig[:D]

ORIGINAL: pandalise

Får sikkert kjeft for denne, men ikke ta alt så seriøst da[8D]

- Ikke hiv søpla di overalt. Det står søppelkasser utenfor butikken. Hiver ikke søppel på gulvet hjemme hos deg heller.
- Sier jeg hei, er det normal høflighet å si HEI tilbake!
- Det heter "Kan jeg få 500 i tillegg?" ikke "å så skal jeg HA" og vi er ikke en bank, du kan IKKE få 5 hundrelapper.
- Det er ingen selvfølge at fordi om jeg jobber i en butikk så vet jeg hvordan ting skal lages, hvordan maten smaker eller hva den inneholder. [8|]
- Pengene vil jeg helst ha oppå disken, i den der mynt-tingen[8D] ikke strødd utover hele rullebåndet som fortsatt GÅR..
- Det er IKKE morsomt med tull som "den er gratis den da, he he" fordi om strekkoden ikke fungerer[8D]
- Det er også frekt å stoppe opp hele køen bare fordi DU skal se gjennom hele kvitteringen før du kan pakke varene dine.
- Posene koster EN KRONE. Ikke prøv å lur den bak ryggen din eller noe sånt, for da slår jeg på 4 poser!![8D]

og EN ting til... Corona-flasker, vinflasker og HERMETIKK skal ikke legges igjen på gulvet ved siden av panteautomaten. Disse skal til et MILJØTORG.
har faktisk hendt at jeg har gått etter kunden med posen han la igjen og sagt at disse tar vi ikke imot. [8D]

Tralalala..

Åååååååå såååå fantastisk!!!!
Dette var AKKURAT som om jeg skulle skrevet det selv!!! Halleluja!!!!!

[:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D][:D]

ORIGINAL: ~prinsesse vilikke~

Enkelte ting forstår jeg at man kan irritere seg over altså, men hvordan man kan irritere seg over kunder som prøver å være hjelpsomme (som å fortelle hva noe koster selv om dere må bruke koden) forstår jeg ikke. Velviljen burde telle mer enn som så. [:)]

Hjelper lite at de sier at varen koster 10.5 pr kg, når man må slå det inn med kode.. Og det finnes MANGE kunder der ute som juger ang prisen på varen...

Men kan ikke påstå at jeg blir irritert...

En ting, om dere misliker jobben deres så mye, hvorfor jobber dere i butikk da? Syns litt synd på de eldre jeg som sikkert har pynta seg for å gå i butikken.

En pose her og en pose der, er vel ikke det som er avgjørende for års overskuddet.

Jeg er vist en god flink kunde i følge lista. Personalet i butikken har alt og si fof hvordan folk oppører seg. Er du dust så er jeg dust tilbake .

En pose her og en pose der blir MANGE poser til slutt... Tror ikke dere er klar over hvor mange poser som går utav en matbutikk i løpet av en dag[8|]

I ei eske hos oss er det 2000 poser. Det er 2000kroner det... Tenkt om det hadde vært svinn på 2000kr HVER dag?
Går vel ca en eske, litt mindre.. Men anyway, koster penger.

I ei eske hos oss er det 2000 poser. Det er 2000kroner det... Tenkt om det hadde vært svinn på 2000kr HVER dag?
Går vel ca en eske, litt mindre.. Men anyway, koster penger.

TAKK[;)]

ORIGINAL: Lissyjane

ORIGINAL: jcecilie

Oi her var det mye klager[8D] Greit å tenke disse, men hvis man begynner å bli uhøfelig mot kundene, da er det kanskje på tide å finne en ny jobb[:)]

Og hvem sier at de ikke er høflig mot kundene da? Man kan ikke alltid være blid når man jobber i en butikk om det er det du tror. Vi blir skjelt ut,spurt om vi er hjerneskadet,kalt inkompetent,spyttet på,kastet mat etter etc. Jeg har holdt meg høflig til en viss grad. Men når jeg stod der gravid i femte måned,med åpent utslett i ansiktet og en narkoman slengte mat han hadde hatt inni munnen etter meg,DA spurte jeg om det feilte han noe! Senere fikk jeg vite at denne mannen nesten hadde smittet en annen mann med en kjøttetende bakterie. Jeg har også hatt kunder som har travet inn bak disken,og da har jeg lov til å heve stemmen og forklare at vi har hygienekrav. Hadde næringsmiddeltilsynet sett dem,så hadde de steilt! Man skal være blid og høflig så mye og lenge man kan,men i de verste tilfellene jeg har opplevd,så må man sette foten ned! Det finnes også en grense for hva man skal finne seg i som butikkansatt og å bli ydmyket,trakket på og spyttet på er IKKE en av de tingene man skal finne seg i. Og spesielt ikke når det går utover hygiene og sikkerhet.

Fyfaen. Da hadde jeg seriøst slått fyren med nå HARDT! [:@] Jeg fikk beskjed av sjefen min at hvis kunder ble nærgåenede (prøvde seg på meg e.l) var det bare å finne fram knyttneven og slå til! Det gjorde ene kollegaen min [:D] dama på 50 år, slo til gubben over tryne! Han hadde klådd på rompa hennes[:-]

ORIGINAL: Tøsa

Kan med hånda på hjertet si at jeg tilfredsstiller dine krav [;)]

Sign.

Sign. Irriterer meg over de samme tingene som deg men jeg jobber ikke i butikk. Noe som også irriterer meg er når man står i kø og det åpnes ny kasse, da stormer de som står BAKERST i køen, altså de som har stått der kortest, bort til den nye kassen. WTF? Jeg lar alltid folk foran meg i køen gå før meg i en evt ny kasse, noe annet er for meg forferdelig egoistisk. Ellers så har du folk som vil forbi deg i butikken og du står i veien for dem, de kjører bare vogna si på deg for det er jo grusomt forferdelig farlig å snakke til folk. "Unnskyld, kan jeg få komme forbi deg?" Er det så jævla vanskelig å si? Du dør ikke av det! Har også de som ikke skal ha noe i butikken allikevel så de skal gå ut gjennom kasseområdet, så bare brøyter de seg fram mellom menneskene som står i kø, ikke noe "unnskyld kan jeg få komme forbi?" der heller. Sist vi var på obs! og handla havna jeg nesten oppå det der rullebåndet da en fyr bare skubbet meg til sides for han skulle forbi. Dust. [>:]

- Ikke hiv søpla di overalt. Det står søppelkasser utenfor butikken. Hiver ikke søppel på gulvet hjemme hos deg heller.
- Det heter "Kan jeg få 500 i tillegg?" ikke "å så skal jeg HA" og vi er ikke en bank, du kan IKKE få 5 hundrelapper.
- Det er ingen selvfølge at fordi om jeg jobber i en butikk så vet jeg hvordan ting skal lages, hvordan maten smaker eller hva den inneholder. [8|]
- Pengene vil jeg helst ha oppå disken, i den der mynt-tingen[8D] ikke strødd utover hele rullebåndet som fortsatt GÅR..
- Det er IKKE morsomt med tull som "den er gratis den da, he he" fordi om strekkoden ikke fungerer[8D]
- Det er også frekt å stoppe opp hele køen bare fordi DU skal se gjennom hele kvitteringen før du kan pakke varene dine.
- Posene koster EN KRONE. Ikke prøv å lur den bak ryggen din eller noe sånt, for da slår jeg på 4 poser!![8D]

og EN ting til... Corona-flasker, vinflasker og HERMETIKK skal ikke legges igjen på gulvet ved siden av panteautomaten. Disse skal til et MILJØTORG.
har faktisk hendt at jeg har gått etter kunden med posen han la igjen og sagt at disse tar vi ikke imot. [8D]

Tralalala..

Den der går begge veier da. [8D] Er ikke sjelden jeg sier hei til den i kassen men ikke får noe respons. Noen ser jo ikke på en engang. Noen ser bare dumt på deg om du sier hei til dem. Jeg pleier også alltid å si "ha det bra!" når jeg går, men er veldig ofte det ikke er noe respons å få da heller.

har faktisk hendt at jeg har gått etter kunden med posen han la igjen og sagt at disse tar vi ikke imot.

Tralalala..

YESSSDA! jeg tilfredstiller deg![:D][:D] Men det som også kan irritere meg med butikkansatte, er at når vi alle sammen er på butikken med mye varer, saboeren legger oppå båndet, jeg når nederst på rullebladet for og ha gang i køen og pakke, men ikke f...n om hu som sitter i kassa gir meg poser!![:'(] Jeg spør gjerne 2-3 ganger(siste gangen litt mer høyrøstet) om hu kan slenge ned noen poser! [8D]

Har faktisk sett noen plasser at det står at "smaksprøver" er tyveri og kan bli anmeldt for det. Såvidt de klarer å si hei for munnen er full av smågodt[>:] Kan vel også si det om de som skal klemme på alt av frukta.. Ikke rart vi kaster så mye dårlig frukt, kundene har jo klemt sunn alt [8D]

Jeg kjenner på frukt før jeg kjøper, vil jo ikke kjøpe sånn som man må kaste når man kommer hjem. [8|] Står jo ikke og klemmer på det da, kjenner stort sett med en gang jeg tar i det om det er for bløtt for min del. Gjelder stort sett kiwi dette da og det er det nå "skrell" på uansett, men vasker alltid frukt og slikt som kjøpes. Tar jo opp epler og slikt og ser på dem for å se om de er fulle av brune merker eller andre skavanker, betaler som sagt ikke for noe jeg må kaste når jeg kommer hjem. [:-] Og det er sinnssykt mye dårlig frukt i diskene rundt om, er nok ikke kundene sin feil alt det der. [8D]

har faktisk hendt at jeg har gått etter kunden med posen han la igjen og sagt at disse tar vi ikke imot.

Tralalala..

sier ALLTID at jeg SKAL ha 500kr ekstra... er da virkelig ikke din konto pengene går ut i fra.. og det er ikke nødvendig for meg å spørre deg om lov til å ta ut 500kr fra mitt kort/min konto[;)]

[:D]

kom på mer som irriterte meg, de som kaster brødposen og legger brødet i den gjennomsiktige posen. Hallo hvor er strekkoden liksom? [&:]

Eller de som krøller brødposen inni den gjennomsiktige, og blir sure når man måtte rive et lite hull for å skanne varen.

Og de som blander samme type frukt/grønsaker i forskjellige farger, og blir sure [:'(]

Hm.... jeg er tydeligvis en rar daglivareansatt for de fleste tingene her er for det første ting som overhodet ikke irriterer meg i det hele tatt og andre ting er for meg en selvfølge at vi gjør for kundene våre. Joda jeg legger merke til de som sier nei takk når jeg spør om de skal ha pose, så betaler de og plutselig skal de ha pose alikevel, men det er da ikke verre enn å smile og si det blir 1 kr for den posen da [;)] Og kommer det en eldre dame som gjerne er litt dårlig til beins og spør om jeg kan finne ting til henne, så gjør jeg det om jeg har mulighet, vist ikke ringer jeg på en av kollegaene mine og ber de gjør det, noe vi alle gjør med et smil. Vi er der nemlig FOR kundene våre!! Kommer kunden med en halv agurk så betaler kunden for den HALVE agurken! å ta betalt for hele selv om det er stk pris er i mine øyne å svindle kunden!! Og den ansatte som hadde gjort det for mot meg hadde fått passet påskrevet!

Og om strekkoden på brødet mangler så er det jo verdens enkleste sak og fikse! Ikke må man rive hull på plastposene for å få det til heller om posen ligger krøllet! Det tar 7 sek å søke opp den varen og slå den inn på den måten[;)] Er ikke nødvendig å gjøre ting vanskligere enn det er[:)]

Syns faktisk det er litt "smålig" å irritere seg over slike bagateller som blir nevnt her. JEG jobber med service og utøver dette for kundene mine. Uten kunder er det ikke noe butikk og drive og derfor strekker jeg meg alltid til det ytterste selv om ikke kunden alltid har rett. I det lange løp er det vi ansatte og butikken som taper på å vere småirriterte/sure/nebbete mot kundene våre!! Er ikke kundens feil om 20 stk slår sammen spøken hver dag[;)]

Såeh.. der ble jeg dagens "sure"[8D]

kjenner meg igjen i mye her, mener da som ansatt i butikken ikke kunde[:D] noen blir møllsure om de får pose for de skal ikke ha og andre blir sure for at de ikke får poser fort nok.

ORIGINAL: Vesle Helmine!

Jeg synes det er irriterende, når de som sitter i kassa, ikke deler ut poser før de er ferdig å scanne varene. Jeg liker å pakke underveis. For da kan jeg kikke på lappen med god samvittighet ;-) Stort sett er den i orden. Men i en butikk spesielt, er det konsekvent masse feil på kassalappen, å jeg snakker ikke om en krone opp eller ned men masse feil! Derfor liker jeg å sjekke.
Jeg er vant til å handle på Meny, å der lå posene alltid bak, derfor glemmer jeg det ofte. Å dette synes jeg er ekkelt, fordi folka i kassen sikkert tror jeg skal snike dem til meg.
Når det er sagt, synes jeg det kan være smålig å henge seg opp i poser til 3-4kr når kunden har lagt igjen 500-1000kr i butikken. De posene ryker faen i meg før du har kommet ut noen ganger, på rimi, ryker den når du putter varen oppi også!
Men å bli sur fordi folk prøver seg på en "dårlig spøk"? Synes vel det så ut som om du tengte en vits da vettu ?

Heelt enig!!

Back
Topp