Noe på gang? ;)

Jeg hadde EN skikkelig rie i går kveld :rolleyes: og det var det...:confused005 får vaske litt bad og gå i trapper i dag, haha!
Å samme hær.. Skjønner ingenting. Var sikker på at noe var på gang men så bare ble alt borte! Føler kroppen har lurt meg flere ganger den siste uken [emoji20]
 
Last edited:
Har hatt rier siden klokka 5 i morgest, er 7-10 minutter mellom hver nå, og var og ble sjekka for et par timer siden. Hadde da 3 cm åpning, så håper det ikke dabber av igjen nå!
Spennende, nærmer seg da? Viss ikke babyen er kommet allerede :)
 
Har mensensmerter nedentil og i korsryggen. Skikkelig tatt seg opp i hele dag. Noen som har lignende? Har egentlig ikke vært god til å tyde eller skille hva som er hva. Men det er vel kanskje noe modningstegn?
 
Har mensensmerter nedentil og i korsryggen. Skikkelig tatt seg opp i hele dag. Noen som har lignende? Har egentlig ikke vært god til å tyde eller skille hva som er hva. Men det er vel kanskje noe modningstegn?
Da e nok modning på g ja! :D eg hadde maserier og vondt i eit "belte" dagen før sist fødsel.. :) litt uregelmessige tak og mykje murring i både korsrygg og mage.. spennande å sjå ka natto di bringe då ;)
 
Da e nok modning på g ja! :D eg hadde maserier og vondt i eit "belte" dagen før sist fødsel.. :) litt uregelmessige tak og mykje murring i både korsrygg og mage.. spennande å sjå ka natto di bringe då ;)

Hmmm.. noe jeg burde tatt tiden på? Føler det kommer så uregelmessig. Vanskelig å kjenne om magen strammer seg for lillegutt har dårlig med plass og presser over alt[emoji1]løs mage har jeg jo hatt i en del dager som egentlig kommer og går[emoji1]vanskelig å vite hva som er innspurten. Fikk aldri kjenne skikkelig på det under forrige fødsel da jeg ble innlagt når vannet gikk[emoji12]
 
Hmmm.. noe jeg burde tatt tiden på? Føler det kommer så uregelmessig. Vanskelig å kjenne om magen strammer seg for lillegutt har dårlig med plass og presser over alt[emoji1]løs mage har jeg jo hatt i en del dager som egentlig kommer og går[emoji1]vanskelig å vite hva som er innspurten. Fikk aldri kjenne skikkelig på det under forrige fødsel da jeg ble innlagt når vannet gikk[emoji12]
Eg hadde sikkert hatt rietellaren på, e jo greit å ha øvesikten om ting plutselig tok av!.. :) du kan jo prøva deg me ein varm dusj/bad og evt litt paracet for å få slappa litt av no vertfall.. kan jo vera da e på gong, og då e da jo greit å ha slappa litt av i forkant vertfall :)
 
Hatt menssmerter de siste 3 dagene nå, veldig vondt forgje natt så jeg ikke fikk sove.. men tar seg aldri helt opp. 10 dager til termin da, håper det kan starte av seg selv :p
 
Ingenting som skjer enda[emoji1]men var utrolig vanskelig å slappe av i natt. Også fordi den kommende storesøster pleier å komme inn på nattestid for å sove i samme seng. Har vendt meg til å sove på dagtid siden nettene går til å krangle om plassen i sengen[emoji23]

Forrige svangerskap var jeg kjempeaktiv på slutten, gjorde rent huset, lagde mat og frøys ned, gikk i bakker og var mye på farten. Denne gangen er det mer slitsomt og jeg bruker mesteparten av dagene til å slappe av og sove[emoji1][emoji1]
 
Så utrolig mange tanker som kan samle seg når en går å venter[emoji1]
Og nå begynte ny bekymring.. hva om jeg ikke merker tidsnok at fødselen er i gang. Hva om du går glipp av noen viktige tellinger fordi du ikke forstår hva som pågår? Flere flergangsfødende her inne som er bekymret for det samme?[emoji1]
 
Så utrolig mange tanker som kan samle seg når en går å venter[emoji1]
Og nå begynte ny bekymring.. hva om jeg ikke merker tidsnok at fødselen er i gang. Hva om du går glipp av noen viktige tellinger fordi du ikke forstår hva som pågår? Flere flergangsfødende her inne som er bekymret for det samme?[emoji1]
Jeg har fødd jeg nå da, men jeg forsto IKKE hva som foregikk.. alle har sagt til meg heletiden at jeg VET at det er rier når de starter. Men nånei, jeg hadde ingen anelse. Jeg kjente at det var noe, men tenkte det bare var masrier eller sterke kynnere eller noe. Så jeg gikk hjemme i 8 timer før jeg begynte å ane ugler i mosen. Lillemor kom ut 3 timer etter innsjekk på sykehuset. Så var veldig tilfeldig at vi dro nedover til sykehuset da! Hadde det vært opp til meg, så hadde jeg vært hjemme lengre også :hilarious:. Så ring fødeavdelingen med en gang du føler noe uvanlig, så kan de geleide deg/tolke hva som skjer :)
 
Så utrolig mange tanker som kan samle seg når en går å venter[emoji1]
Og nå begynte ny bekymring.. hva om jeg ikke merker tidsnok at fødselen er i gang. Hva om du går glipp av noen viktige tellinger fordi du ikke forstår hva som pågår? Flere flergangsfødende her inne som er bekymret for det samme?[emoji1]
Som flergangsfødende tror jeg nok du skjønner tegninga:) det gjorde i alle fall jeg med nr 2. Skjønte fort at de riene jeg hadde var det futt i, og stresset til sykehuset. Rakk det akkurat:)
 
Som flergangsfødende tror jeg nok du skjønner tegninga:) det gjorde i alle fall jeg med nr 2. Skjønte fort at de riene jeg hadde var det futt i, og stresset til sykehuset. Rakk det akkurat:)

Åh det er så skremmende. Selv om jeg har vært igjennom det før[emoji1]heldigvis kort vei til sykehuset. Klarer bare ikke å huske hvordan det var forrige gang.. riene ved første fødsel startet på sykehuset fordi jeg ble lagt inn når vannet gikk[emoji5]husker veldig godt de sterke riene og pressriene men ikke de innledende. Har ikke gått hjemme å kjent på det før. Sikkert derfor det hele virker litt skremmende og usikkert. Skulle gjerne hatt det slik jeg hadde det første gangen men man får jo aldri velge og det blir jo ikke like fødsler[emoji1]
 
Åh det er så skremmende. Selv om jeg har vært igjennom det før[emoji1]heldigvis kort vei til sykehuset. Klarer bare ikke å huske hvordan det var forrige gang.. riene ved første fødsel startet på sykehuset fordi jeg ble lagt inn når vannet gikk[emoji5]husker veldig godt de sterke riene og pressriene men ikke de innledende. Har ikke gått hjemme å kjent på det før. Sikkert derfor det hele virker litt skremmende og usikkert. Skulle gjerne hatt det slik jeg hadde det første gangen men man får jo aldri velge og det blir jo ikke like fødsler[emoji1]
Dette tror jeg du takler kjempefint!

Kroppen din vet hva som skjer, også ringer du føden om du er usikker❤
 
Så utrolig mange tanker som kan samle seg når en går å venter[emoji1]
Og nå begynte ny bekymring.. hva om jeg ikke merker tidsnok at fødselen er i gang. Hva om du går glipp av noen viktige tellinger fordi du ikke forstår hva som pågår? Flere flergangsfødende her inne som er bekymret for det samme?[emoji1]


Det er min bekymring nå også! Jeg er førstegangsfødende da, og aner ikke hvordan rier kjennes ut. Alle forteller meg at "når du får en rie skjønner du det!" Men jeg er redd jeg ikke kommer til å skjønne det. Har hatt mange regelmessige kynnere i det siste og i dag har de blitt ganske vonde. Kjenner de lenger ned i magen og kjennes som et kraftig knip på en måte. De kommer med 4-5 min mellomrom og varer i rundt 1 min. Men jeg vet ikke om det er kynnere som har endret litt karakter, eller om det er rier :wtf:.
 
Det er min bekymring nå også! Jeg er førstegangsfødende da, og aner ikke hvordan rier kjennes ut. Alle forteller meg at "når du får en rie skjønner du det!" Men jeg er redd jeg ikke kommer til å skjønne det. Har hatt mange regelmessige kynnere i det siste og i dag har de blitt ganske vonde. Kjenner de lenger ned i magen og kjennes som et kraftig knip på en måte. De kommer med 4-5 min mellomrom og varer i rundt 1 min. Men jeg vet ikke om det er kynnere som har endret litt karakter, eller om det er rier :wtf:.

Hehe. Når det har gått langt nok ut i fødsel så er du ikke i tvil! Godt å dele sin bekymring med noen[emoji1]sa til ei venninne at hva om jeg ikke rekker sykehuset hva skal jeg da gjøre med smertestillende?! Så svarer hun så fint at har du styrtfødsel så får du ikke tid til å tenke på det en gang[emoji1]fint sagt sånn sett.

Vi får heller ringe føden en gang for mye hvis vi er usikker[emoji4]
 
Hehe. Når det har gått langt nok ut i fødsel så er du ikke i tvil! Godt å dele sin bekymring med noen[emoji1]sa til ei venninne at hva om jeg ikke rekker sykehuset hva skal jeg da gjøre med smertestillende?! Så svarer hun så fint at har du styrtfødsel så får du ikke tid til å tenke på det en gang[emoji1]fint sagt sånn sett.

Vi får heller ringe føden en gang for mye hvis vi er usikker[emoji4]
Skriver under på den. Går det så fort at du ikke rekker å få smertestillende på sykehuset så klarer man seg uten. For da er man i grunn mest opptatt av å få det overstått og man forstår at smertene er over om ikke lenge.
 
Jeg har hatt rier fra i går ettermiddag og gjennom hele natta. Veldig vondt til tider, men de kommer ikke tett nok til å dra til føden :(. Har også en del ubehag mellom riene synes jeg. Presser og kniper nederst i magen som om blæra er helt full. Håper ikke det tar veldig lang tid før det blir aktuelt å dra til føden. Hadde håpet på en litt rask og effektiv fødsel, men ser ut til at jeg har en lang en :p
 
Så utrolig mange tanker som kan samle seg når en går å venter[emoji1]
Og nå begynte ny bekymring.. hva om jeg ikke merker tidsnok at fødselen er i gang. Hva om du går glipp av noen viktige tellinger fordi du ikke forstår hva som pågår? Flere flergangsfødende her inne som er bekymret for det samme?[emoji1]
Heh ... e da ikkje utrulig kor mykje me klare å bekymra oss øve?!..:p sjøl om eg forstår tanken din! Her har me bare 10-15 min å kjøra te sjukehuset, so eg engste meg egentli lite.. kjem faktisk te å holda meg lengst mulig heima denna gongen!:p
 
Heh ... e da ikkje utrulig kor mykje me klare å bekymra oss øve?!..:p sjøl om eg forstår tanken din! Her har me bare 10-15 min å kjøra te sjukehuset, so eg engste meg egentli lite.. kjem faktisk te å holda meg lengst mulig heima denna gongen!:p

Hehe. Ja ikke sant?! Vi har maks 6-8 min til sykehuset. Tror vi har for mye tid til å tenke om dagene. Den vanlige hverdagslogistikken med jobb og Bhg tok som regel opp all tiden før permisjonen startet[emoji1]

Har 8 dager til termin. Løs mage og springer på do hver dag. Mensensmerter nede og i korsrygg. Prøver liksom å ta tid men føler ikke det er helt der at det er mulig å ta noe fornuftig tid på det..
 
Back
Topp