Nipt

Dette sier Haukeland om NIPT og svar
Tusen, tusen takk for denne! Det er 14 dager siden jeg tok prøven, og jeg har ventet og ventet, og heldigvis fant jeg denne tråden og posten din!
Trodde jeg skulle få varsel og at det skulle ligge under prøvesvar, og hadde ingen aning om det var under journalen den skulle ligge.
Takk!! :Heartred

Nei, følte ikke det lignet på det arket man vanligvis får. Begynte som en spørreundersøkelse, og når jeg går inn på «gravid» på Helsenorge så er det elementer her og der som man også finner igjen på det arket. Altså føles det som informasjonen er litt mer spredt inne på siden. At man må trykke en plass for å komme videre til mye av informasjonen som man har komprimert på det gode gammeldagse arket. Kan legge ved noen bilder :)Vis vedlegget 486547Vis vedlegget 486548Vis vedlegget 486549Vis vedlegget 486546
Litt på siden av tema for denne tråden, men det bildet og den informasjonen du viser her - hvor finner du den?

Jeg roter rundt på helsenorge men finner bare generell informasjon, og ikke noe slikt som det du viser her, og det virker jo så praktisk! :happy119

Litt på siden av tema for denne tråden, men det bildet og den informasjonen du viser her - hvor finner du den?

Jeg roter rundt på helsenorge men finner bare generell informasjon, og ikke noe slikt som det du viser her, og det virker jo så praktisk! :happy119
Hei!
Jeg får se dette fordi jeg fikk teste ut elektronisk svangerskapsskjema, altså et alternativ til det arket man får vanligvis. Så er nok fordi legen er med på en prøveordning at jeg har tilgang til dette. Så da tror jeg dessverre ikke at du får sett det hvis du ikke har fått tilbud om å være med på den prøveordningen. Men det vil nok bli optimalisert og tilgjengelig for alle med tiden.

Men du kan jo sjekke om du har tilgang. Jeg kan beskrive hva jeg gjør her under. :)

Jeg trykker først på vis flere tjenester:

IMG_5374.jpeg

Deretter på Gravid:
IMG_5375.jpeg
Så kommer jeg inn på gravid-journalen:
IMG_5376.jpeg

Hei!
Jeg får se dette fordi jeg fikk teste ut elektronisk svangerskapsskjema, altså et alternativ til det arket man får vanligvis. Så er nok fordi legen er med på en prøveordning at jeg har tilgang til dette. Så da tror jeg dessverre ikke at du får sett det hvis du ikke har fått tilbud om å være med på den prøveordningen. Men det vil nok bli optimalisert og tilgjengelig for alle med tiden.

Men du kan jo sjekke om du har tilgang. Jeg kan beskrive hva jeg gjør her under. :)

Jeg trykker først på vis flere tjenester:

Vis vedlegget 488595

Deretter på Gravid:
Vis vedlegget 488596
Så kommer jeg inn på gravid-journalen:
Vis vedlegget 488597
Åja! Nei, fastlegen min er nok ikke med på det - for jeg har ikke den funksjonen og får både håndskrevne og maskinskrevede lapper av henne Hun burde med fordel vært med! Men takk

Åja! Nei, fastlegen min er nok ikke med på det - for jeg har ikke den funksjonen og får både håndskrevne og maskinskrevede lapper av henne Hun burde med fordel vært med! Men takk
Ahha! Spent på når de innfører elektronisk i stedet for lapp. :) Føler meg heldig som får teste det, men liker også den gode gamle lappen. Hehe :laughing002

Back
Topp