Lady91
Flørter med forumet
Vet ikke ang om testene er billige, men går an å ta ultralyd i Norge rett før man tar blodprøver da.Hei damer , jeg kom tilfeldigvis over denne infoen fra en anerkjent og populær privat klinikk i vestfold.
Jeg har alltid hatt ett inntrykk av at den klinikken " snakker ned andre aktører for å fremme seg selv, tjene mer og spiller på at klinikkens ansatte har så voldsom mye bedre kunnskap , maskiner , erfaringer osv osv enn andre .... Noe jeg opplever som humbug ,. Jeg vet om mange som har reist til Sverige for å ta NIPT og kopierer derfor inn klinikkens svar på følgende spørsmål :
***** SPØRSMÅLET TIL KLINIKKEN IG DERES SVAR:
Vi fikk her om dagen spørsmål om hvorfor NIPT i Strømstad er så mye billigere enn i Norge. Jeg måtte selv stille spørsmålet videre til Edda labs i Gøteborg som vi bruker. Pasienter i Strømstad betaler like mye som vi gjør for bare testen, uten frakt.
Svaret var enkelt. Testen i Strømstad er ikke en test av DNA fraksjoner av barnet i mors blod, altså en billigtest som ikke er godkjent i Norge. Den har langt høyere faktor av usikkerhet og feil-analyser.
I tillegg skal det alltid tas ultralyd før en NIPT test. Et tilsendt kit er ikke å anbefale da det 1: kan være kortere på vei enn man tror, 2: det kan være tvillinger og 3: det kan være en missed abortion.
Så NIPT på godkjente klinikker i Norge er på alle måter anbefalt fremfor tilsendte billig tester.
STEMMER DETTE ?? NOEN SOM VET OM.DETTE ER SANT ??USANT ??
Vi kommer til å ta NIPT i Danmark. Vi skal dit uansett og der får man testa mye mer enn mam får testa for i Norge. Får bare testa tre kromosomavvik i Norge…