NIPT

Jeg antar at prisene oppgitt på ultralydklinikken.dk er DKK? Så 5700,- er nærmere 8000,- NOK?
 
Fikk svar på rekordfart, ble oppringt i går - bare en uke etter at jeg sendte prøven!
Hadde selvsagt av telefonen akkurat da de ringte, men snakket med dem i dag og alt var low risk :happy: ❤️ Så lettet og glad! Hadde fetal fraction på 15.1%, 9+4.

Og vi venter en gutt, tror nok storebror blir litt ekstra glad for det når han får vite det :D Gleder meg sånn til å fortelle ham! Tenker vi venter til etter organrettet UL neste fredag, bare så vi har sett der at alt er på plass også. Da er jeg 12 uker,
så det passer jo fint :happy:
 
Last edited:
Fikk svar på rekordfart, ble oppringt i går - bare en uke etter at jeg sendte prøven!
Hadde selvsagt av telefonen akkurat da de ringte, men snakket med dem i dag og alt var low risk :happy: ❤️ Så lettet og glad! Hadde fetal fraction på 15.1%, 9+4

Og vi venter en gutt, tror nok storebror blir litt ekstra glad for det når han får vite det :D Gleder meg sånn til å fortelle ham! Tenker vi venter til etter organrettet UL neste fredag, bare så vi har sett der at alt er på plass også. Da er jeg 12 uker,
så det passer jo fint :happy:


Gratulerer så masse med gutten❤️
 
Hei! Ser det er flere her inne som har tatt NIPT gjennom ultralydklinikken.dk :woot: Jeg sendte min avsted onsdag denne uken og er så spent på når jeg kan forvente svar!! :p Hvor lang tid tok det før dere fikk svar?
 
Hei! Ser det er flere her inne som har tatt NIPT gjennom ultralydklinikken.dk :woot: Jeg sendte min avsted onsdag denne uken og er så spent på når jeg kan forvente svar!! :p Hvor lang tid tok det før dere fikk svar?

8 dager, sendte fredag em og de ringte lørdag uken etter! Så en annen fikk svar på 7 dager. Så spennende!! Lykke til!
 
Hei! Ser det er flere her inne som har tatt NIPT gjennom ultralydklinikken.dk :woot: Jeg sendte min avsted onsdag denne uken og er så spent på når jeg kan forvente svar!! :p Hvor lang tid tok det før dere fikk svar?
Tok en uke her, sendte onsdag og de ringte onsdagen etter :)
 
Får man automatisk svar på kjønn når man tar offentlig NIPT test?
 
Nei, offentlig NIPT gir kun svar på trisomi- ikke kjønn, da må du privat.


Og hvis jeg ikke tar helt feil får en ikke kjønn privat i Norge heller pga lovverket, kun om en bestiller Danmark og Sverige. Var iallefall det de sa til meg når jeg var hos Askegynokologene, og de er en av de få klinikkene som er godkjent privat til å ta NIPT.
 
Og hvis jeg ikke tar helt feil får en ikke kjønn privat i Norge heller pga lovverket, kun om en bestiller Danmark og Sverige. Var iallefall det de sa til meg når jeg var hos Askegynokologene, og de er en av de få klinikkene som er godkjent privat til å ta NIPT.
Det stemmer :D det er nemmelig ikke godkjent av norsk bioteknologilov. De frykter at folk kommer til å ta abort dersom barnet er "feil" kjønn dersom man får vite det så tidlig. Det er også en av grunnene til at man ikke får vite det dersom man pgd tester embryoer for ivf.
 
Og hvis jeg ikke tar helt feil får en ikke kjønn privat i Norge heller pga lovverket, kun om en bestiller Danmark og Sverige. Var iallefall det de sa til meg når jeg var hos Askegynokologene, og de er en av de få klinikkene som er godkjent privat til å ta NIPT.
Ja, det stemmer. Bioteknologiloven gir ikke rom for å finne ut kjønn via NIPT (eller PGD)
 
Back
Topp